mitä mieltä?

tradenomi83

Oonko ihan pulassa jos saan lapsen heti valmistuttuani? Eli tällöin työelämään siirtymiseen tulisi noin vuoden viive. Huononeeko työn saamis mahdollisuudet?

Vakaa parisuhde on ja rahatilanne ok. Mies opiskelee.

4

593

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielipide vain

Itse olisin ainakin muutaman vuoden töissä valmistumisen jälkeen, koska silloin saisin parempaa äityispäivärahaa ja olisi työ, johon palata äityislomalta.

Saattaa olla hankala saada töitä, jos on ollut valmistumisen jälkeen esim. 3 vuotta kotona. Koulun opit ovat unohtuneet ja maailma muuttunut siinä välillä.

Mutta mielipiteitä on monia.
      Jos tuo 83 on syntymävuotesi, niin sinulla ei ole mielestäni vielä mitään kiirettä hankkia lapsia. Nauti itsenäisyydestäsi, miehestäsi ja matkustelkaa, käykää ulkona, eläkää nuorien aikuisten elämää :-))

Ja jos joku on toista mieltä, ei tarvitse suuttua, eix niin ;-)

• Piia

Moi!
      Oon itse -84 ja valmistuin viime viikolla. Olen kyl ehtiny olla työelämässä -nimenomaan sillä alalla jolle valmistuin-jo viimeset kaks vuotta. Opiskelin töiden ohessa. Nyt oon 31viikolla raskaana.

Tulevien äitiyspäivärahojen takia oli hyvä että olen ehtinyt olla työelämässä, muuten olisin saanut sen minimin...mikä on siis TOSI minimi. Ja vaikka lapsi onkin ennekaikkea haluttu ja odotettu niin kyllä sitä piti miettiä että onko meillä varaa vauvaan?
      Tietenkään ei kenellekään voi sanoa että milloin ne lapset kannattaa tehdä. Taloudelliselta kannalta kannattaisi odottaa vähän, mutta jos Sinusta ja miehestäsi aika on oikea, niin mikäs siinä:)

Mukavaa kevään odotusta!

• ja huomasin

että joka tapauksessa työn löytäminen oli vaikeaa, hommia sai, jos ei ollut liian vaativa. Jonkun ajan tein näitä pätkätöitä ja sitten rupesi tulemaan vastaan tilanne, että työpaikkahaastatteluissa kyseltiin enemmän tai vähemmän suoraan lisääntymishaluista, yhdessä sanottiin jopa suoraan, että jos valitaan, ei saa kahteen vuoteen tulla raskaaksi. Eli lapsettomuus voi kääntyä haitaksikin. Miusta kuitenkin jokainen henkilö/perhe tietää omalta osaltaan parhaiten, milloin on aika. Menestystä sinulle miten sitten päätätkin miehesi kanssa tehdä.

• ...

Nää on vähän tämmösiä juttuja, että teet niin tai näin niin aina löytyy sanomista.
        Itse oon viikolla 35 menossa, esikoista odottelen ja valmistun juuri ennen pienen syntymää. Eli väkisinkin tulee tauko ennenkuin lähden töitä etsimään.
        Mutta totta on sekin, että jos samaa paikkaa hakee lapseton parisuhteessa elävä nuori nainen ja äiti, jolla on suht nuori lapsi, monesti se jolla on lapsi, saa työpaikan, ihan vain siksi, että lapsettoman pelätään jäävän kohta työpaikan saamisen jälkeen äitiyslomalle.

Kyllä töitä tekevälle löytyy, ainakin jotain. Itse olen päättänyt nauttia äitiydestä ja esikoisestani ennen työelämään loikkaamista, vaikka taloudellisesti tekisikin vähän tiukempaa. On se sen arvoistakin. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11437
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9870
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      147
      5580
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe