Upm:n kohtaloa täällä on jo puitu ja ennustettu riittämiin, mutta nyt jos/KUN ollaan saamassa tänne miljardeja tuottava kaivos, ollaan tälläkin palstalla hiljaa. Eihän sitä arvaa kommentoida kun vihdoinkin näyttää siltä että tänne saadaankin jotain. Eikä aina vain jouduta luopumaan. Pidetään kaikki sormet ristissä että rahoitus saadaan ja kaivos avataan talvivaaraan.
Talvivaaran kaivos
6
2225
Vastaukset
- Altermann
Kyselin työkkäristä mitä he tietävät hankkeesta.
Hei,
Talvivaara hanke etenee, mutta aivan vielä ei ole koulutukset ja rekrytoinnit ajankohtaisia. Varsinainen tuotanto alkanee vuonna 2009 ja siihen tarvittavat koulutukset 1-2 vuotta aikaisemmin. Koulutukset ja niiden aikataulut eivät ole vielä selvillä. Varsinainen työvoiman rekrytointi alkaa 2008.
Sitä ennen vuosina 2007-2008 on alueen rakentamiseen liittyvät toimintaa ja tarvittavaa teiden rakentamista. Käsitykseni mukaan maa- ja talonrakennusalan urakoitsijat tekevät nämä työt tarjouskilpailun perusteella.
Rakennusalan koulutusta on yleiskoulutuksena Kainuun ammattiopistossa ja työvoimapoliittisena Edukailla.- olen kiinnostunut
Tiedätkö, rekrytoiko Talvivaara suoraan vai sen alihankkijat?
- Altermann
olen kiinnostunut kirjoitti:
Tiedätkö, rekrytoiko Talvivaara suoraan vai sen alihankkijat?
En tiedä kuka mutta seurataan tilannetta.
- kaivos
mielenkiinnolla odotellaan. jos vaikka töitä löytys.
Täällä olisi mittamies helvetistä valmiina nussimaan millejä kaivoksella. Firmalla toimisto Kuhmossa, mutta urakat hakusessa.
- kokoomuslainen
Myös minä toivon että Talvivaaran kaivos löytää rahoittajat ja saadaan ihmiselle lisää työpaikkoja. Tuoreimman työttömyystilaston (joulukuun loppu 2005) Kainuussa on yhteensä 7405 työtöntä, ja kaiken lisäksi TE-keskuksen erään päälikön puheiden mukaan heistä peräti 2/3 on vaikeasti työllistettäviä!
Pelkään pahoin, että kohta löytyy jostakin luonnonsuojelijatyttöjä ja pitkätukkapoikia jotka vastustavat kaivosta koska 1) Talvivaarasta löytyy "harvinainen" koppakuoriainen/jäkälä tai 2) kaivoksen taustalta löytyvä Outokumpu Oyj on "paha suuryritys joka riistää köyhiä ihmisiä kolmannessa maailmassa."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917465- 373967
- 453510
- 2352803
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402652- 452482
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292279Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202228- 451972