Maa- ja metsätalousministeriö aikoo palkata (HS 07.02, sivu A6)kaksi määräaikaista tarkastajaa valvomaan kalastusta, jottei vaan kalasaaliin sekaan pullahtaisi valaita. Mahtaa olla tärkeä virka. Olisikohan kannattanut hakea ao. virkoja?
Luonnonsuojelijana tulee ajateltua sitä, mitä kaikkia mahdolisuuksia EU meille antaakaan maaseudun työllistäjänä, sillä vain mielikuvitus olisi rajana. Voisi olla palkattuja kaulushaikaratarkastajia, liito-oravanpesäntarkastajia ym.
Ruokolahdellakin oli ihan oma leijona mennävuosina. Olisi siinäkin ainakin yhdelle virkamiehelle työtä raportoida mahdollista jälleennäkemistä. Saisi siinä sudetkin kyytiä ja ihan luonnonmukaisin keinoin.
Näissä esimerkeissä on yhdistävänä tekijänä se, että em. eläimiä todella suomessa esiintyy, mutta pyöriäisiä ei tiedetä esiintyneen.
Tärkeä virka?
23
1435
Vastaukset
- branta
eiköhän se Ruokolahden leijonakin ollu kupla
- amatsoni
olevasi kaikkitietävä, mutta tietämättömyytesi paljastui viimeistään nyt kun sanoit näin:
seuraavassa linkissä todiste että olet todella väärässä. http://www.metla.fi/org/snis/suomen.valaat.html- tuon työn
Viimesin havainto oli nähäkseni pyöriäinen vuodelta -96.
Ei siinä ressi pääse iskemään. - Vellupirinen
.. tykkää paskaa, sillä tosinaan sattuu virheitä. Linkkisi mukaan Suomessa olisi todella tavattu pyöriäisiä, tosin 60-luvun jälkeen linkkisi mukaan ne olisivat kadonneet kokonaan.
Muitakin valaita on tavattu toissa vuosisadalla ja ryhäväläs on todettu viimeksi vuonna 1978.
Kyllä siinä virkaa riittäisi useammallekin tarkastajalle. - amatsoni
Vellupirinen kirjoitti:
.. tykkää paskaa, sillä tosinaan sattuu virheitä. Linkkisi mukaan Suomessa olisi todella tavattu pyöriäisiä, tosin 60-luvun jälkeen linkkisi mukaan ne olisivat kadonneet kokonaan.
Muitakin valaita on tavattu toissa vuosisadalla ja ryhäväläs on todettu viimeksi vuonna 1978.
Kyllä siinä virkaa riittäisi useammallekin tarkastajalle.riittäisi, eihän voi olla varma ettei niitä (pyöriäisiä yms.) olisi meidänkin vesillä, Suomessa kun ei ole tarkastajia jotka niitä voisivat tarkkailla :) Ja saattaapa olla että tarkkailijoilla olisi enemmän työtä kuin joillakin muilla ministeriön virkamiehillä...
- amatsoni
Vellupirinen kirjoitti:
Kyllä siinä virkaa riittäisi useammallekin tarkastajalle.jatkan että ensinnäkään en ole kovinkaan pieni, en iältäni enkä muutenkaan. Toisekseen, amatsoni ei ole erisnimi, siksi se kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Kun olet niin fiksu niin tokihan tiedät mitä amatsonit olivat? Voit katsoa vaikka wikipediasta jos et nyt just muistakaan.
- Sepe
..nyt tuli "luonnonsuojelijalle" (hah, hah) fiba. Pyöriäisiä esiintyi säännöllisesti Suomenlahdella vielä viime vuosisadan alussa. Edelleen niitä vaeltaa säännöllisesti tännekin asti.
- Vellupirinen
.. tuolla vähän ylempänä. Ei Amatsonin linkin mukaan pyöriäisiä ole kuitenkaan todettu Suomen aluevesillä vuosikausiin. Ryhävalas oltiin todettu vuonna 1978.
Sepeseni, mietin persoonaasi ja kykyäsi kirjoitella nettiin näin työaikana. Taidamme olla ammattiveljiä tai -sisaruksia. Luulen sinun olevan töissä ministeriössä, sillä vain siellä on näin paljon luppoaikaa. Meinaan, puhun kokemuksestani. Olin muutaman vuoden ylitarkastajana. Mikäs siinä, vähän järkityötä, sai matkustella ja mikä parasta, kukaan ei välittämyt työn tuloksesista. Harmi vain, turhauduin siihen ja etsin elämälleni parempaa sisältöä. - dodo
Vellupirinen kirjoitti:
.. tuolla vähän ylempänä. Ei Amatsonin linkin mukaan pyöriäisiä ole kuitenkaan todettu Suomen aluevesillä vuosikausiin. Ryhävalas oltiin todettu vuonna 1978.
Sepeseni, mietin persoonaasi ja kykyäsi kirjoitella nettiin näin työaikana. Taidamme olla ammattiveljiä tai -sisaruksia. Luulen sinun olevan töissä ministeriössä, sillä vain siellä on näin paljon luppoaikaa. Meinaan, puhun kokemuksestani. Olin muutaman vuoden ylitarkastajana. Mikäs siinä, vähän järkityötä, sai matkustella ja mikä parasta, kukaan ei välittämyt työn tuloksesista. Harmi vain, turhauduin siihen ja etsin elämälleni parempaa sisältöä.että olisit ollut jossain järkevässä virassa, sen verran asiattomia heittoja sulla on ollut pitkin matkaa, vähänkin erimielinen on ollut heti "kommunisti"
- Vellupirinen
dodo kirjoitti:
että olisit ollut jossain järkevässä virassa, sen verran asiattomia heittoja sulla on ollut pitkin matkaa, vähänkin erimielinen on ollut heti "kommunisti"
.. että monet vastarintaliikkeen edustajat ovat kommunisteja, mutta missä minä niin olen väittänyt?
- dodo
Vellupirinen kirjoitti:
.. että monet vastarintaliikkeen edustajat ovat kommunisteja, mutta missä minä niin olen väittänyt?
aikaisempia sanomisiasi aikaisemmista viesteistä, niin sieltä löytyy, jo pelkästään minulle sanottua..
- Vellupirinen
dodo kirjoitti:
aikaisempia sanomisiasi aikaisemmista viesteistä, niin sieltä löytyy, jo pelkästään minulle sanottua..
.. kun näyttää tuota aikaakin sinulla olevan
- Sepe
Vellupirinen kirjoitti:
Sepeseni, mietin persoonaasi ja kykyäsi kirjoitella nettiin näin työaikana. Taidamme olla ammattiveljiä tai -sisaruksia. Luulen sinun olevan töissä ministeriössä, sillä vain siellä on näin paljon luppoaikaa. Meinaan, puhun kokemuksestani. Olin muutaman vuoden ylitarkastajana. Mikäs siinä, vähän järkityötä, sai matkustella ja mikä parasta, kukaan ei välittämyt työn tuloksesista. Harmi vain, turhauduin siihen ja etsin elämälleni parempaa sisältöä...Piripää, viimeisin pyöriäinen pyörähti tuossa 2000-luvun puolella Kotkan puolella. Oltiin isän kanssa merellä vielä tiirailemassa, olisiko näkyny. Mutta ei.
Ministeriössä olen ollut töissä,
mutta, nyt kyseessä on ns. akateeminen vapaus. Saa suunnitella omat aikataulunsa ja työnsä. Palkka huono, tosin. Ehkä väitöskirjan jälkeen sitten. - dodo
Vellupirinen kirjoitti:
.. kun näyttää tuota aikaakin sinulla olevan
Puuha Peten 15.1. aloittama viestiketju Yli suojelu..onko sulla vähän huonoksi käynyt muisti?
- Vellupirinen
dodo kirjoitti:
Puuha Peten 15.1. aloittama viestiketju Yli suojelu..onko sulla vähän huonoksi käynyt muisti?
Joo tarkastin. En siellä kommunisteista puhunut mitään, punikeista ja vasemmistolaisista kylläkin...
Vihreät ovat entisiä kommunisteja, joiden aate laukesi vuonna 1991. Taisi rakoilla jo muutamat kymmenet vuodet. Vihreän aatteen kannattajista voidaan täydellä tänäkin päivänä käyttää sanaa punikki, mutta olisiko termi "punavihreä" parempi? Näin ei tulisi väärää käsitystä niille, joilla viattomuus on vielä tallella. - dodo
Vellupirinen kirjoitti:
Joo tarkastin. En siellä kommunisteista puhunut mitään, punikeista ja vasemmistolaisista kylläkin...
Vihreät ovat entisiä kommunisteja, joiden aate laukesi vuonna 1991. Taisi rakoilla jo muutamat kymmenet vuodet. Vihreän aatteen kannattajista voidaan täydellä tänäkin päivänä käyttää sanaa punikki, mutta olisiko termi "punavihreä" parempi? Näin ei tulisi väärää käsitystä niille, joilla viattomuus on vielä tallella.niinkun aina, valtaosa aloittelvista vihreistä oli liberaaleja taustaltaan, Satu Hassi taisi olla ainoa julkikommunisti. Haavisto, Soininvaaran, Komsi aloittivat liberaalisessa liikkeessä, Könkkölä kokoomuksessa ja Pulliainen demareissa. Suuri osa lienee ollut puolueettomia, joten tuolla väitteellä entisistä kommunisteista ei ole mitään todellisuuspohjaa. Eli sun puhees on tuota samaa puppua mitä ennenkin. Millä ihmeellä vihreän aatteen kannattajat saa punikeiksi, punikit olivat kansalaissodassa. Olet jotenkin nykyajasta hakoteillä..
- Suuri ajattelija
dodo kirjoitti:
niinkun aina, valtaosa aloittelvista vihreistä oli liberaaleja taustaltaan, Satu Hassi taisi olla ainoa julkikommunisti. Haavisto, Soininvaaran, Komsi aloittivat liberaalisessa liikkeessä, Könkkölä kokoomuksessa ja Pulliainen demareissa. Suuri osa lienee ollut puolueettomia, joten tuolla väitteellä entisistä kommunisteista ei ole mitään todellisuuspohjaa. Eli sun puhees on tuota samaa puppua mitä ennenkin. Millä ihmeellä vihreän aatteen kannattajat saa punikeiksi, punikit olivat kansalaissodassa. Olet jotenkin nykyajasta hakoteillä..
Käsittääkseni suurin osa, miltei kaikki vihreän liikkeen miehet ovat homoseksualeja.
- dodo
Suuri ajattelija kirjoitti:
Käsittääkseni suurin osa, miltei kaikki vihreän liikkeen miehet ovat homoseksualeja.
puhut paskaa...
- dodo
kokeile vaikka:
http://www.testaa.netsiks että sä puhut paskaa niin mun pitäis käydä joku testi...miten tää liittyy alkuperäiseen väitteesees?
- Suuri ajattelija
dodo kirjoitti:
siks että sä puhut paskaa niin mun pitäis käydä joku testi...miten tää liittyy alkuperäiseen väitteesees?
Joku näkyi poistaneen aamulla jätttämäni viestini , mutta sen sisältö oli se, että ainut paska on haju, jolle pelisi tuoksuu nainnin jälkeen.
- dodo
Joku näkyi poistaneen aamulla jätttämäni viestini , mutta sen sisältö oli se, että ainut paska on haju, jolle pelisi tuoksuu nainnin jälkeen.
poistetaan, onneksi en koskaan alennu samalle tasolle kuin sinä.
Eikös vasta vähän aikaa sitten ollut pyöriäistentarkkailukamppanja? Saattaa olla vieläkin käynnissä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458