MAALIS-MAMIT 2006

rv36

Löytyykö ketään muita loppuraskauden kanssa tuskastuneita odottajia?
Musta tuntuu todella väsyttävältä vaan olla ja odottaa kotona... Kaik kun on suht'koht valmiina jo vauvaa varten, lapset koulussa ja mies töissä. Yksin täällä kotona "möllöttää", syödä, olla koneella, kattoa telkkaa (josta ei tod. tule mitään päivisin). Alkaisi jo ne Olympialaiset niin olisi jotain katteltavaa telkusta edes? Ulkoilma tekisi terää, mutta ei kyllä tänään houkuta lähteä tonne tuiskeeseen paleltumaan! Eli odotellaan ja odotellaan koska tulisi lähtö synnyttämään... ;)

12

861

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • janeminttu

kans aika kypsä olotilaani..kotona tosin 3v tyttö pitää päivän suht touhukkaina. ihteeni harmittaa kun en jaksa tehdä mitään kun toi maha möllöttää tiellä ja hengästyttää pienikin touhu. meillä kans kaikki valmista vaan sänky puuttuu. onneksi sain tuon ajokortin ajettua 2kk sitten niin pääsee liikkumaan muuallekkin kun lähikauppaan. mulla rv35 ja toivottavasti ei veny paljon yli la! viimeksi meni 10pv yli ja oli tuskaa..

• :o)

joo vielä on kuukaus laskettuun aikaan..saa nähdä kuinka kauan odotellaan vielä..mut mulla on vielä hommia tekemättä ja vaunut hakematta..mut silti joskus tuskastuttaa tää olotila.tuntuu et aikaa on vielä niiiin paljon..ja voihan sitä ollakin vielä vaik kuus viikkoa.mut ehkä tää aika kuluu!!!:)

• nuuskamuikku
        :o) kirjoitti:

joo vielä on kuukaus laskettuun aikaan..saa nähdä kuinka kauan odotellaan vielä..mut mulla on vielä hommia tekemättä ja vaunut hakematta..mut silti joskus tuskastuttaa tää olotila.tuntuu et aikaa on vielä niiiin paljon..ja voihan sitä ollakin vielä vaik kuus viikkoa.mut ehkä tää aika kuluu!!!:)

maaliskuun lopulla laskettuaika ja oikein ihmettelen että miten hyvin aika on mennyt vaikken oikein mitään ole tehnytkään.
        Saa kyllä nähdä miten käy kun raskaus etenee pitemmälle,vielä pystyn liikkumaan hyvin...vaikka lenkit on lyhyitä kun hengästyy ja pissattaa helposti,mutta kunhan tepsuttelen pitkin lahiympäristöä.
        Vauvalla kaikki suunnilleen valmiina .
        JAKSAMISTA TEILLE KOHTA EI OLE PULAA KUIN AJASTA.

• lap-pi-tyt-tö

Aika lähekkäin on meillä noi lasketut ajat. Vointia sulle ja nauti kun lapset on koulussa. Mulla villi 2,5vpoika teettää töitä. J a on kyllä raskasta.....

• äitix2

Meilläkin on kaikki laitettu valmiiksi sänkyä lukuun ottamatta. Kävin tänään äitipolilla kokoarviossa kun sf mitta on aina kulkenut keskikäyrillä tai alle ja isoja vauvoja syntynyt (yli 4 kg). Kokoarvioksi saatiin 3100 g ja kohdunsuu oli jo 2 cm auki ja pehmeä, kanava myös hävinnyt. Vauveli on laskeutunut jo tosi alas ja kaikki liikkeet tuntuvat ilkeiltä häpyluussa. Auts! Mulle sanottiin, että syntyy varmasti etuajassa. Kaksi edellistä ovat syntyneet la jälkeen. Nyt sitten vaan odotellaan. Alkaa jo hieman jännittämään. Edellinen synnytys kesti vain 1 h 14 min ja olen aivan varma, että tämä syntyy vielä nopeammin. Matkaa sairaalaan on n. 90 km!

• Äippä-76

Aika on kyllä kulunut todella vauhdikkaasti ekaluokalaisen ja hieman vajaa 3-vuotiaan kanssa kotona.
      Olotila vain alkaa olla hankala...
      Ei oo isompia ongelmia ollut, mutta nyt on tullut uusi vaiva öisin: herään vähän väliä, kun kädet on turrana kyynärpäistä sormiin.
      Nyt vasta tajusin, että tässähän joutuu pian synnyttämään :)))))))))
      Tänään oli neuvolakäynti ja ei ole laskeutunut olenkaan, mutta eipä tuo kakkonenkaan laskeutunut ennen kuin synytys käynistyi.
      Mä hengästyn kans helposti ja pulssi aina ollutkin neuvolassa 92-95, mutta tänään oli 72 sanoinkin, että kuolemaakohan alan tehdä :))))
      Liikkuminen alkaa olla jo työlästä ja hidasta eikä hirveesti nappaa lähteä kävelylenkille...
      Tulee ehkä liikaakin istuskeltua :)
      Vauvan vaatteet pitäisi alkaa pesemään ja huomenna iskä hakee pinnasängyn takaisin joka on ollut lainassa, sitä putsaan, patjan ja petarin hakkaan ja tuuletan hyväksi.
      Hoitopöytä/lipaston sain juuri, kun tilasin ikeasta ja se on nyt koottu (pöljä möin entisen aikoinaan) :)
      Rv nyt 35 5
      Ilmoitelkaa kuulumisia maaliskuiset vastaavaisuudessakin!
      Ja vauva uutisia jos ehditte synnyttämään pian!

• suurperheellinen

Täällä myös, la 2.3.eli vkoja 83 ja risat.
      Vois vaikka heti lähtee synnyttää, sen verran tukala olo alkaa olla! Yöt pätkä nukkumista kun paikat puutuu.Päivät menee läheinnä neuloessa ja pikku hommia tehdessä=supistuksia vahdatessa..
      Toisaalta paikat jo kolme senttiä auki ja limatulpastakin taisin tänä aamuna saada näköhavainnon..Eli toiveissa olisi ettei kauheesti ainakaan yli mee.
      Jaksamista kaikille odottajille, loppusuora häämöttää!!!!

• ...aloittanut

... täällä vastailee uudestaan! Kiva kun niin monta "toveria" on vastaillut!
        Mulla siis laskettu aika 6.3 eli rv 36 6 ja kolmas lapsi tulossa. Lähetin juuri ekan ja tokan lähikauppaan ostamaan lauantainannoja kun en itse jaksa "lyllertää" pakollisten aamuaskareiden jälkeen. Hengästyttää niin pirusti kun ravaa ala- ja yläkerran väliä. Kyllä näitä kotihommia sitten riittää!!!
        Joko te muut MAALIS-MAMIT olette sairaalakassin pakannut valmiiksi? Mitä kaikkea sinne nyt sitten tarvitsisi? Ja misä päin Suomea te muut synnytätte?
        On tämä "loppu" sitten jännää. Koko ajan seurailee supistuksia ja joka vessakäynnillä etsii sitä limatulppaa pikkuhousuista! Mä en ekasta ja tokasta mitään limatulppaa havainnut laisinkaan. APUJA? Minkä näköinen se sitten mahtaa tarkalleen olla?
        Aurinkoista päivän jatkoa täältä Turusta!!! ;)

• Tytteli
        ...aloittanut kirjoitti:

Mulla siis laskettu aika 6.3 eli rv 36 6 ja kolmas lapsi tulossa. Lähetin juuri ekan ja tokan lähikauppaan ostamaan lauantainannoja kun en itse jaksa "lyllertää" pakollisten aamuaskareiden jälkeen. Hengästyttää niin pirusti kun ravaa ala- ja yläkerran väliä. Kyllä näitä kotihommia sitten riittää!!!
        Joko te muut MAALIS-MAMIT olette sairaalakassin pakannut valmiiksi? Mitä kaikkea sinne nyt sitten tarvitsisi? Ja misä päin Suomea te muut synnytätte?
        On tämä "loppu" sitten jännää. Koko ajan seurailee supistuksia ja joka vessakäynnillä etsii sitä limatulppaa pikkuhousuista! Mä en ekasta ja tokasta mitään limatulppaa havainnut laisinkaan. APUJA? Minkä näköinen se sitten mahtaa tarkalleen olla?

Mulla on kans laskettu aika 6.3 ja eka lapsi tulossa. Tuntuu vaan, ettei jaksais enään oottaa. Olo alkaa olla välillä tukala, hengästyy kauheen helposti kotihommia tehdessä.
        En oo vielä pakannu sairaalakassiakaan. Täällä Kokkolassa synnytetään...

• Äityli
        Tytteli kirjoitti:

Mulla on kans laskettu aika 6.3 ja eka lapsi tulossa. Tuntuu vaan, ettei jaksais enään oottaa. Olo alkaa olla välillä tukala, hengästyy kauheen helposti kotihommia tehdessä.
        En oo vielä pakannu sairaalakassiakaan. Täällä Kokkolassa synnytetään...

Olen myös Kokkolalainen ja esikoisen laskettu aika 9.3.!

• Äippä-76
        ...aloittanut kirjoitti:

Yritin muka kerrankin mennä ajoissa nukkumaan yöunille, mutta alkoi TAAS vauvalla venytykset masussa just silloin ja ei ollu oikein hyvä olla missään asennossa...
        Joten täällä kukkuilen :)

Enpä ole pakannut kassia vielä ja oikeestaan eilen tuli mileen, että kai se pitäisi laittaa jo.
        Eilen tuli aika monta supistusta, kylläkin melko pitkillä aikaväleillä ettei silleen tullu mieleenkään, että pitäis alkaa lähtöä tekemään :))
        Silleen kuitenkin, että tuntui korvissa ja varmaan menikin punaisiksi ;D ja maha tuntui kuin olisi puristuksissa jonkin painavan välissä...
        Alko jo kauhistuttaan, et sit h-hetkellä ne on tuhat kertaa kovemmat...
        Mä synnytän Oulussa.
        Synnytys itsessään ei jännää, muuten on jännää vaan ;D Tajuukohan kukaan mua...
        Multa on näistä kahdesta edellisestä puhkottu kalvot, niin en tiiä ees limatulpasta millainen on, mutta kai se kirkas kuitenki on sellanen räkäglönttiä muistuttava, ehkä isompi vain :)))))
        Joo väsyksissä mielikuvitus alkaa laukkaan...
        Niin siittä kassista, ota mukaan:

-äitiyskortti
        -hampaitten pesuvehkeet
        -shampoo hoitoaine (nestesaippuaahan siel on)
        -hiusharja ja jos tarttet ponksuja tai tukkapantaa
        -kamera! filmi patterit/akku!
        -ehkä lehti luettavaksi jos siihen vaan pystyy ees keskityyn...voihan sen rullata ja puristaa tuskissaan sitä sitten :D

Ite otan lisäksi omat sandaalit en tykkää niistä sairaalan läpsyttimistä yhtään ja imetysliivit.
        Mies saa tuoda perästä jos jotain tartten esim. kotiin lähtökamppeet jne.
        Eväitä en tee matkaan.
        Esikoisen synnytys kesti sika kauan ja isäntä ehti käydä pariin kertaan kanttiinista ostaan leipää ja juomaa, mutta kakkosesta otin matkaan isälle pari leipää, banaanin, ompun ja pillimehua...
        Olikin sitte nopeempi synnytys ettei se kerenny syödä kuin banaanin. :D
        Sillon mulla oli matkassa sellainen "nystyräpallo" jolla isäntä odotusaikana hieroi selkää ja jalkoja, mutta tuolloin se oli vihoviimeinen vekotin jota halusin, ei tuntunu ollenkaan hyvälle :)
        Nyt menen koittamaan nukkumista...

• kolmas tulossa
        ...aloittanut kirjoitti:

Mulla on laskeutunu ihan jo alas ja tässä herättelen toiveita että ei menisi tällä kertaa yliaikaiseksi. Ensimmäisen olen tekassut kätterillä toisen Kemissä ja tämän kolmannen Synderbyssä lähellä Luleåta asumme Haaparannalla. Ja jännittää pitkä matka synnärille. Laukkua en ole vielä pakannut ja tänään aloin urakalla pesemään vauvan vaatteita jotta osais jotain ottaa sitten matkaankin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      52
      4207
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      69
      3871
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3378
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3290
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      102
      2299
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2188
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2049
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2049
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2029
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1924
    Aihe