Paljon keskustellaan öljylaaduista, mutta miten on suodattimien kanssa, käytättekö tarvike öljyn suodattimia vai alkuperäisiä?
Öljynsuodatin
15
11919
Vastaukset
- tarvike
Edellisessä autossa käytin pelkkiä Bilteman tarvikesuodattimia 14 vuotta. Ei pienintäkään vikaa suodattimissa koko aikana ja siinä ajassa ehti vaihtaa n. 20 suodatinta öljyt.
Nykyisessä autossa alkuperäisiä, koska Motonet myy niitä vähän yli 6 €/kpl (merkkiliikkeestä sama suodatin 12 €).
Yhtä hyvää laatua molemmat merkit. - huomaa
mutta eipä tarvi olla, kuin öljynpainemittari niin jo se selkiää tavalliselle kuluttajallekin kuinka vaan alkuperäinen suodatin pitää paremmat öljynpaineet koneessa!
On myös muutama merkki mihin nuo tarvike suodattimet ei sovi ollenkaan, koska öljynpaine tyhjäkäynnillä liian alhainen ja palaa sitten tyhjäkäynnillä tuo merkkivalo, kun paine putoaa alla 0,5bar:n- fin filter
Tais tulla pikku virhe sinulla nimimerkin kohdalla,olisi tuo Sakari Topelius sopinut paremin.Esimerkiksi ennen ainakin suuri suomalainen suodattimien valmistaja teki autoihin niin kutsuttuja alkuperäissuodattimia ja tarvikesuodattimia,ne tuli kaikki samalta linjalta ja valmistettiin samoista osista.
- Juupo
Eipä oikeastaan öljynsuodattimissa ole tarvike tai alkuperäisosaa, myyntipaikasta vähän riippuu että millä nimikkeellä ja millä hinnalla myydään, kannattaa ostaa vain tunnettujen valmistajien (Bosch, Fram, jne) suodattimia, Bilteman suodattimet kannattaa unohtaa..
- diplinssi
Tekniikan maailma testasi joskus ja muistaakseni totesi Toyotan alkuperäisen surkeaksi. Tais samalla kertaa todeta Bilteman ihan hyväksi. Joku toinen kerta ihan päinvastoin. Elikkä alkuperäistä ei ole, koska yksikään autovalmistaja ei tee itse. Tilaavat, mistä halvalla saavat. Siis tarvike, mutta käytä kuitenkin varmuuden vuoksi kunnon merkkejä.
Biltema vaihtelee, esim. akku kesti tosi pitkään, kun Ford Motocraft kesti 1v 7kk. Biltema katkojankärjet taas hajosivat 50km jälkeen. - tarvike
Sekä omissa että kavereiden käyttämissä Bilteman suodattimissa ei ole ikinä ollut mitään vikaa. Laatutavaraa ovat aina olleet ja kertoohan siitä jo sadattuhannet huolettomat ajokilometritkin.
Ihmisten keskuudessa elävä juttu Bilteman tuotteiden "huonoudesta" alkaa saada jo legendan piirteitä :) - huviksenne
Onko maailmalla erikseen kaikki merkki ja tarvikesuodattimien valmistajat. Ei todellakaan ole. Jos yleisessä tiedossa olisi, mitä kaikkea merkkejä valmistetaan samojen valmistajien toimesta, taitaisi monelta autoilijalta mennä yöunet vähäksi aikaa, niin tosissaan tuo merkki/tarvike asia otetaan. Lisäksi samaa merkki- tai tarvikesuodatinta saatetaan tehdä eri puolilla maailmaa useassa tuotantolaitoksessa. Saksasta tuodussa mersussani oli Boschin suodatin, "made in souht africa".
Itse olen käyttänyt yli 20 vuotta kotimaisen Teho-filterin suodattimia autoissa ja työkoneissa ja erittäin tyytyväinen olen ollut - Juupo
tarvike kirjoitti:
Sekä omissa että kavereiden käyttämissä Bilteman suodattimissa ei ole ikinä ollut mitään vikaa. Laatutavaraa ovat aina olleet ja kertoohan siitä jo sadattuhannet huolettomat ajokilometritkin.
Ihmisten keskuudessa elävä juttu Bilteman tuotteiden "huonoudesta" alkaa saada jo legendan piirteitä :)Itselläni on ollut, tai korjaamolla jossa olen ollut töissä, ongelmia Bilteman öljynsuodattimien kanssa (asiakkaat tuovat itse mukanaan), siitä on kyllä jo useampia vuosia aikaa mutta sen jälkeen en ole bilteman suodattimiin koskenut, Ongelma oli että suodatin meni tukkoon, ei sen tarkemmin tutkittu että miksi, mutta korjaamoahan siitä tietysti sitten syytetään...
Ei se ihan legendaa ole että biltema myy heikkolaatuista tavaraa, osa on hyvää, osa ei ja välillä tuote joka on hyväksi havaittu voi seuraavalla ostokerralla olla täysi susi, vaihtelevat valmistajaa (ostavat sieltä mistä saa halvimmalla) ja se että se Biltema teksti lukee joka hel****n paikassa, hammastikkuihinki varmaan sen rustaavat... :) - xxxxx
diplinssi kirjoitti:
Tekniikan maailma testasi joskus ja muistaakseni totesi Toyotan alkuperäisen surkeaksi. Tais samalla kertaa todeta Bilteman ihan hyväksi. Joku toinen kerta ihan päinvastoin. Elikkä alkuperäistä ei ole, koska yksikään autovalmistaja ei tee itse. Tilaavat, mistä halvalla saavat. Siis tarvike, mutta käytä kuitenkin varmuuden vuoksi kunnon merkkejä.
Biltema vaihtelee, esim. akku kesti tosi pitkään, kun Ford Motocraft kesti 1v 7kk. Biltema katkojankärjet taas hajosivat 50km jälkeen.Kaikki valmistajat ostavat toiistensa tuotteita ja joku näistä ne alkuperäisetkin tekee ja ei Biltemakaan luultavasti niitä itse tee!
- Ford RS
diplinssi kirjoitti:
Biltema vaihtelee, esim. akku kesti tosi pitkään, kun Ford Motocraft kesti 1v 7kk. Biltema katkojankärjet taas hajosivat 50km jälkeen.Ford Motorcraft akku nyt reilut 8v vanha eikä vastustele starteissa vieläkään. Bensa-Mondeo
- Jamppa1
käytetään riippuen mallista, Mann tai Hengst. Tekee myös alkuperäiset noihin VAG:n koneisiin. Myös Fram/Fiaam on päteviä suodattimia.
TM testasi suotimia ja totesi Toyotan suodinpanoksen olevan jo valmiiksi halki, jolloin öljy kulki suotimen ohi. Hakivat liikkeestä uuden suotimen ja tulos oli sama. Seurasin pitkään Toyutan ilmoittelua, eivät yllyttäneet käyttämään alkuperäisvaraosia. Sattuneesta syystä?
- Alalla kauan
Fram ja Fiaam ovat vain suodatinbrandeja. Mm. Suomalainen Tehofilter valmistaa Framille joitain suodattimia. Eikö olekin mielenkiintoista? Ylipäätään, suodattimet luokitellaan virallisesti joko tarvikesuodattimiksi tai alkuperäisen korvaaviksi suodattimiksi ja tietysti alkuperäissuodattimiksi. Alkuperäisen korvaavat = alkuperäiset, sama valmistaja eri värit purkeissa. Tarvikesuodatinvalmistaja ei valmista auto-/konevalmistajille mitään suodattimia vaan kopioi muiden tuotteita tietämättä suodatusarvoista, joten kyllä niillä on väliä.
- MB-250D S124
Mann ja Bosch ovat parhaita. Molemmat tasaveroisia ja ylivertaisia muihin suodatinmerkkeihin/-valmistajiin. Missään nimessä ei kannata ostaa Wix- tai Knecht-merkkisiä suodattimia. Wix on ainakin Motonetin valikoimassa ja Knecht Oulun Tarviketorin valikoimassa. Knecht sai laajassa suodatintestissä jumbosijan.
- Kuustoist satanen
Alkuperäinen on varmasti toimiva suodatin, usein ei edes kalliimpi kuin tarvike. Vääränlainen suodatin voi jopa särkeä moottorin.
Esim. vaakaatasossa oleva suurikokoinen suodatin. Alkuperäisessä on venttiili joka estää suodatinta tyhjenemästä. Tarvikkeessa tuota venttiililä ei ollut. Suodatin tyhjeni aina kokonaan.
Kylmänä pakkasaamuna meni kuulema pitkään ennen kuin paineet kehittyi. Laakerivikoja sitten näistä korjailtiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4139122Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893720- 202193
- 861377
- 271135
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661122- 1121115
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791105- 751100
- 551053