Minä olen jo pitkään elänyt nimettömän kumppanin kanssa. Tuo kaveri on syönyt itsetuntoni, vienyt ruokahaluni ja saanut minut piiloutumaan itseeni. Viimeiseen asti toivoin, että kumppanini saisi lääkäriltä jonkin hienon nimen, kilpirauhasen vajaatoiminta, MBO-oireyhtymä, mutta ei, kaverini on masennus. Auttaisiko, jos nimeäisin hänet Antiksi? Antti on vierottanut minut sukulaisista, ystävistä ja naapureista ja saanut laittamaan työhuoneeni oven lukkoon ja puhelimeeni kokouskoodin. Sitä on jatkunut ihan liian kauan, kukaan ei enää edes kaipaa minua. Minä haluaisin päästä Antista eroon, mutta en löydä sitä paljon puhuttua varauloskäyntiä tästä läheisriippuvuudesta. Lääkkeistä Antti sanoi, että eivät ne mitään vaikuta, jätä pois ne heti tai syöt niitä loppuikäsi. Antti ajeluttaa tien päällä isoja rekkoja vastaan ja kysyy, miltä tuntuisi täräyttää autolla etupuskuriin. Haluaisin puhua jollekin Antista, mutta en tiedä kenelle. Ainoa kokemukseni terapeutista vuosien takaa on se, että hän kysyy mitä itse voisin asialle tehdä? Sukulaiset eivät Anttia ymmärrä, heidän mielestään hän on yhtä itseaiheutettu kuin alkoholismi, hiv tai liikalihavuus. En minä Anttia halunnut kaveriksi, hän vain tuli vierelle vähitellen ja ajoi kaikki muut pois. Miten löytäisin ihmiset uudelleen?
eristäytyminen
2
472
Vastaukset
- tämä ollut
hyvä avaus ? Suosittelen että varaat ajan psykiatrilta ja kerrot tilanteesi. Mielialalääkkeitä on kivempi syödä vaikka loppuelämänsä, kuin olla masentunut. Itse aloitin seronililla ja suosittelen sitä sinullekkin. Masentunutta ymmärtää vain toinen masentunut.
- Ei Antti
Mulla on vähän sama juttu, en tosin ole ihan noin eristäynyt. Vastaan puhelimeen vaikka ei kieltämättä aina huvita. Kävin tukinet:ssä valittamassa mutta siellä sain "tukihenkilöltä" aika lyhyitä kommentteja ja ratkaisuehdotuksia. Käski vaihtamaan työpaikkaa.. Alkaa enemmän kiehtomaan vaihtaa hiippakuntaa. Onko noiden terapeuttien ja tukihenkilöiden tarkoitus yrittää karsia turhan valittajat pois väheksymällä ja syyllistämällä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273219- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281468