onko kellään todettu kondyloomaa raskauden aikana..?mua alko epäilyttää,että semmonen ois nyt "puhjennu"..itämisaikahan saattaa olla jopa vuosia.siitä ei kuitenkaan oo haittaa raskausaikana,vai onko?onkohan tässä nyt kiirus soitella neuvolaan vai voinko huoletta oottaa seuraavaan käyntiin,mikä on vähän reilu viikon päästä?kiitoksia vaan etukäteen niille,jotka viitsii vastailla :)
kondylooma
3
1703
Vastaukset
- .....
Sinuna soittaisin neuvolaan samantien! Se voi käsittääkseni tarttua vauvaan, ja sehän on ikuinen riesa jos kerran tarttuu!
Exällä oli, mutta se ei muhun (onneks) tarttunu!
Tai sit eti tietoo netistä asiasta!- edelliseen
Alko ittee kiinnostaa nyt tää juttu..
Löysin yhdeltä lääkäri palstalta kysymyksen liittyen kondyloomaan ja raskauteen. Siellä lekuri vastas näin:
"Kondylooma ei estä raskaaksi tuloa, eikä siitä ole haittaa raskauden kululle. Jos sinulla on ollut syylämäisiä kondyloomamuutoksia ulkosynnyttimissä aiemmin, voivat ne helposti uusia ja kasvaa raskausaikana. Kondyloomaa voi hoitaa alkuraskaudessa, mutta 15-17 raskausviikon jälkeen tehdään vain välttämättömimmät hoidot.
Kondylooma ei estä alatiesynnytystä."
Eli ei siitä ole haittaa, mutta lekurilla kannattas käydä näyttään!
- ...
Täällä löytyy yksi jolle vuosia sitten saatu kondylooma puhkesi syyliksi raskausaikana. Siitä EI ole mitään haittaa eikä estettä alatiesynnytyksella. Ainoa este alatiesynnytykselle voi kondylooman vuoksi olla se jos koko synnytyskanava on niin täynnä kondya, ettei sitä kautta mahdu syntymään. Ja lapseen tartuttamisesta... lapsi voi synnytyksen yhteydessä kondyn saada ja se ilmenee sitten nielussa papilloomaviruksena, mutta näitä tapauksia mun gynen mukaan on vuodessa 1-2 ja jos lapsi sen saisi niin paranee kyllä siitä. Eli se on todella harvinaista, että lapsi tartuntaa saisi.
Ja kondyloomaa yleensä ei hoideta raskausaikana mitenkään. Mulla jäädyteltiin muutamaan kertaan, mutta siitä ei ollut mitään hyötyä. Menee kuulemma yleensa muutenkin vuoden kuluessa ohi.
Ja sitä vielä mun gyne (gynekologian ylilääkäri) sanoi, että aikaisemmin kun kondylooma ei vielä niin tunnettu ole ollut eikä papa-näytteitä ole paljoa otettu, on kondya esiintynyt suurimmaksi osaksi vain raskaana olevilla. Eli valitettavasti puhkeaa helpommin raskausaikana kun puolustuskyky heikkenee.
Mutta ihan huoleti voit olla! Meitä kondyn kanssa eläviä on paljon eikä raskauden kannalta siitä sulle haittaa ole! Ainoastaan tietysti kosmeettinen haitta niin kauan kun näpyt on... meilläkin seksielämä on kutistunut jokseenkin minimiin, mutta kyllä sen kanssa pärjää kun tietää, että raskauden jälkeen näpyistä pääsee eroon. Sullakin vielä viikkoja on jo noin paljon niin et ihan koko aikaa joudu odottamaan. =)
Onnea odotukseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi494123Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal663783- 703308
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963210Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no902181- 352118
- 241979
- 381949
- 321940
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231864