Te jotka kilpirauhasarvonne tiedätte niin kertokaa ja sitten vielä että onko lääkitystä ja onko oireita =) Kiitooos!
Gallup
7
1789
Vastaukset
- ongelma?
kerro mikä on ongelmasi, niin vastataan.
- vaatoim.
tulokset olivat TSH 3.8, S4TV 12, lääkitys heti. Toki oli oireitakin.
- Unna
vaatoim. kirjoitti:
tulokset olivat TSH 3.8, S4TV 12, lääkitys heti. Toki oli oireitakin.
Paljonko thyroksiinia määrättiin alkuun? milloin uudet verikokeet? kiitokset tiedosta!
- vajaatoim.
Unna kirjoitti:
Paljonko thyroksiinia määrättiin alkuun? milloin uudet verikokeet? kiitokset tiedosta!
aloitettiin ns. lastentabulla, nostettiin sitä sitten pikkuhiljaa, ensim. labra 3 kk:n kuluttua.
- oli...
ja arvot TSH 2.2 T4-V 10.5
- tuula
Moi,
Mulla oli tsh 32 ja tv4 9,2. Veriarvoista s-tryp-ab oli yli 3000. Sainkin sitten diagnoosiksi autoimmuunityreodiitti eli krooninen kilpparitulehdus.
Aikamoiset nivel-ja lihaskivut, väsytti niin maan perusteellisesti, hiukset ohenivat paljon.
Lihoin tuollaiset 30 kg.
Yleinen olotila oli vitutus.
Potkut sain kahdesta työpaikasta; olin aina sairas. Olin jo varmasti yleinen vitsi työpaikalla poissaoloineni.
Nämä minun oireeni olivat kyllä aika hankalat; niinkuin varmasti monen muunkin oireet ovat olleet.
Pahinta niiden kanssa oli selittelyt perheelle ja sukulaisille, mikä on kun ei vaan jaksa.
Nyt on kyllä jo paljon paremmin. koiran kanssa teen 5 kilsan lenkkejä päivittäin, lihakset ovat ihmeet vetreät, eikä niveliäkään särje. Söin ennen 6 tulehduslikpulääkettä /pv. Enää en syö kuin 2/pv.
Voin nyt kyllä kokonaisvaltaisesti paljon paremmin, rakas mihenikin jaksaa taas kiinostaa minua. Jaksanmyös paremmin murrosikäisiä tyttäriämme; suhde lapsiini on taas täysin kunnossa, kun minä en vaan nuku.
Lääkkeinä on 2* 0,1 mg thyroxinia.- tarkemmin..
Hei, voisitko kertoa vielä enemmän niveloireistasi ja miten on lähteneet pois eli mitä niveloireita jäljellä? kauanko olet syönnyt tyroksiiniä?
Mulla lääkitys arvoilla t4v 6 ja 9 ja tsh 59 ja 100 (otettiin kahteen otteeseen). tpo 43 (norm alle 35), ei muita vasta-aineita koholla. ollut nyt vuoden alusta lääkitys, nostettiin 2 vkoa sitten (o.1 mg 5 päivänä ja 0.05 mg 2 päivänä), jolloin arvot: t4v 12 ja tsh 60, kun olin 4 vkoa syönny 0.05 mg/ pvä.
mulla selkäsärky alkoi marraskuussa akillisesti ja oli aivan mieletön ja edelleen rintaranka jumissa ja alaselkä pitkään istuessa ja aamuisin jäykkä. myös sormien ja varpaiden nivelet kipeet, ei turvotusta. samoin ranteet, rintalasta ja akillesjänteet ja kantapohjat (väliilä ei pysty kävelee ku pehmeellä hangella..). varsinaista lihaskipua ei. välillä kasvukivun tyyppistä reisissä. Reuman mahdollisuus pelotta tosi paljon. kokeita ei vielä otettu. Toi selän jäykkyys mulla on pahin ja tuntuu et se ei mee pois. plz, viitsitlö vielä kertoa omista oireista siis niveloireista tarkemmin? en muihin hypotyreoosin oireisiin ole havahtunut kun vain noi niveloireet (ja lievää puutumista välillä rormissa..). nyt pelottaa et ei täysin johdukaan hyposta. mitää autoimmuunisairauksia ei kellää sukul. ikää mulla 23 v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458