Hei, mieleeni juolahti ajatus, että jos tänne palstalle on eksynyt muitakin, jotka aikovat joensuuhun lukemaan psykaa, niin miten olisi pieni, "lukupiiri", ajatustenvaihto ja tsemppaus sähköpostin välityksellä :)
Jos, niin kirjoita mailia osoitteeseen
[email protected].
Niin, ja tsemppiä muutenkin!
joensuuhun psykaa lukemaan hakeville
5
807
Vastaukset
- jossu
Minä en jaksa lukupiiristä innostua, mutta kuulumisia haluaisin vaihtaa :)
Itse haen toista kertaa ja ei sinänsä ole pakkoa päästä, mutta ajattelinpa pyrkiä kumminkin. Opiskelen nimittäin jo joensuun yliopistossa mutta epävarma pääaineestani. Olisiko se psyka sitten kuitenkin... nojoo. Mutta. Määttäsen kirja on kyllä ihan mielenkiintoinen, mutta motivaatiopsykasta en jaksa innostua! Ehkä psyka ei sittenkään ole minun juttu... vai pitäsiköhän siitä innostua jos psyka on oma ala. Mutta kun noita tilastoja katsoin niin HUI miten paljon hakevia ja HUI miten vähän otetaan sisään... mitenkäs te muut. Monettako kertaa haette? Koettakaa jaksaa lukea jo aloittaneet ja tsemppia aloitukseen niille joilla se tökkii.
:) - Hmm..
Psykaan kyllä, mutta miksei Jyväskylään.Itse haen tänne(en toki halua mainostaa), koska ns. painotuksia on monia.Meinasin hakea Joensuuhun viime keväänä, mutta lukuaika loppui kesken.Muuten vaihdan kyllä mielipiteitä/informaatiota varsin mielellään - yleisiä mietteitä alasta ym.
Tsemppiä! :)- wanna_Be
hmm... minua taas kiinnostaa joensuussa nimenomaan tuo ohjauksen ja neuvonnan painopiste, eikä niinkään kehityspsyka (mikä jyväskylässä olennainen.) toisaalta jyväskylässä on kyllä se etu, että siellä on suomen yliopistoista kaikista parhain kirjavalikoima psykologian osalta.. ja niin, oon kyllä kuullut huhuja siitä että jyväskylässä olis tuo kliininen puoli paljon paremmin hoidettu opinto-ohjelmassa kuin joensuussa... mutta silti haen joensuuhun! ammatinvalintapsykologiksi haluaisin kovasti.
lukemiset aloitan maaliskuussa. itse aion lukea arkisin, en viikonloppuina. ja se saa luvan riittää sisäänpääsyyn. viime vuonnakin oli tosi lähellä, ehkä jännityksen verran jäin vaille sisäänpääsystä :( tänä vuonna yritän tulla kokeeseen rennommin mielin... - Abi
wanna_Be kirjoitti:
hmm... minua taas kiinnostaa joensuussa nimenomaan tuo ohjauksen ja neuvonnan painopiste, eikä niinkään kehityspsyka (mikä jyväskylässä olennainen.) toisaalta jyväskylässä on kyllä se etu, että siellä on suomen yliopistoista kaikista parhain kirjavalikoima psykologian osalta.. ja niin, oon kyllä kuullut huhuja siitä että jyväskylässä olis tuo kliininen puoli paljon paremmin hoidettu opinto-ohjelmassa kuin joensuussa... mutta silti haen joensuuhun! ammatinvalintapsykologiksi haluaisin kovasti.
lukemiset aloitan maaliskuussa. itse aion lukea arkisin, en viikonloppuina. ja se saa luvan riittää sisäänpääsyyn. viime vuonnakin oli tosi lähellä, ehkä jännityksen verran jäin vaille sisäänpääsystä :( tänä vuonna yritän tulla kokeeseen rennommin mielin...Mitenkähän paljon tuonne pitää sitten lukea että on edes lähellä sisäänpääsyä? On vähän vaikeaa kun on mahdollisuus aloittaa vasta yo-kirjoitusten jälkeen... :-(
Paljonko te luitte jotka olette jo joensuussa psykaa opiskelevia? - smile (alkup.)
Abi kirjoitti:
Mitenkähän paljon tuonne pitää sitten lukea että on edes lähellä sisäänpääsyä? On vähän vaikeaa kun on mahdollisuus aloittaa vasta yo-kirjoitusten jälkeen... :-(
Paljonko te luitte jotka olette jo joensuussa psykaa opiskelevia?hei!
tuosta pääsykokeisiin lukemisesta haluaisin sen verran sanoa, että se on kyllä täysin yksilöllistä. Kaikki riippuu siitä, kuinka hyvin sisäistät asiat ja miten monennella lukukerralla :)
Tsemppiä ja lukuiloa---->sitä tarvitsee ja paljon.. ja aika usein, se lukuilo puuttuu hetkittäin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413888Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3523015Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt131927Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa91645Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41109- 71964
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23801- 44784
- 67779