Mulla on nyt koeajossa Zafira 1.8 Comfort. Erittäin kätevä 2 3 henk. ( lasten kaverit) perheelle. Melutaso ainakin kitkoilla asiallinen. Läämmitys pikkupakkasella hyvä. Ikkunat huurtumattomat ilman ilmastointiakin. MUTTA riittääkö 1.6? Olisi halvempi ostaa/tankata. Ajoni pääasiallisesti sekalaista Kehä I ajoa. Maantiematkat kuorma päällä. Toivon LAADUKASTA keskustelua.
Onko OMIA kokemuksia Zafirasta
24
2461
Vastaukset
- ***
...täys paska niinkuin muutkin Opelit.
Kansi hajoo alle 20 tKm, kori mätänee parissa vuodessa.
Osta TOYOTA!- mistä mahtaa kaikki k...päiset
Ikäraja ja äoraja foorumille , kiitos :)
- bbb
japanilainen kyennyt vielä suunnittelemaan kilpailevaa korimallia..
- Made in Germany
Ennempään olen ilman autoa, kun ostaisin Japanilaisen, varsinkaan Toyotan!
- matti
z heikkous kapea keskipaikka lantiovyöllä (huhu 3 p vyöstä ja autom. ilmastoinnista ensi vuonna). scenic olisi tilavampi istua 5:lle. s heikkous tavaratila, ohjausasento ja kallistelu.
6 vaihde olisi paikallaan; kulutus alenisi ja melu yli 120 nop. hiljainen auto se muuten on.
meno hyvää; pikkuse nohjaus hakee maantiellä, epätasasella nöykkii. tukevaa ja varmaa saksalaista menoa (vrt ranskal.). vakionop. säädin mukava.
1.6 moottori minusta liian pieni... 1400 kg... kuorma, huh.
1.8 kaupungissa bensaa menee. maanteillä jää nastoilla talvella alle 8 l.
penkki kaipaisi kallistuksen säädön vaikka on aika hyvä. muuta? arka sisustus mielestäni, musta reunus kerää ja näkyy...eikä kangas anna anteeksi.
ajatuksia? - harmittaa ehkä
Ykspistekuutonen käy taloudellisempana ihan hyvin tökkivään työmatka-ajoon, mutta vapaasti soljuvassa liikenteessä täyteen kuormattuna potku loppunee kyllä kesken. Isompi 1.8 l moottorikin on hieman tiukoilla ison, painavan auton kanssa. Tinkimätön ratkaisu tämän kokoiseen kärryyn olisi uusi mainio 2.2 l (kulutusarvotkin vielä aivan jees), mutta se alkaa sitten olla jo kustannuskysymys...
Automyyjä tosin vakuutti, että asiakkaat ovat olleet varsin tyytyväisiä myös 1.6 l -koneeseen, kyseessä on kuitenkin tietynlaista arvokkuutta henkivä auto, jonka statukseen ei tyhjänpäiväinen räppäily liikennevaloissa kuulu.- edgfef
harhaluuloni taitaa olla, että isomman koneen pelivara voisi käytännössä johtaa esim. isommalla kuormalla pienempään kulutukseen?
ajotavasta riippuen? - harmittaa ehkä
edgfef kirjoitti:
harhaluuloni taitaa olla, että isomman koneen pelivara voisi käytännössä johtaa esim. isommalla kuormalla pienempään kulutukseen?
ajotavasta riippuen?itselläni oli aikaisemmin kaksilitrainen pieni perheauto ja selkeä huomioni oli, että mainitsemasi pelivara tehoreserveissä piti kulutuslukemat hyvinkin kohtuullisina, kun vain malttoi ajella rauhallisesti.
- JM
edgfef kirjoitti:
harhaluuloni taitaa olla, että isomman koneen pelivara voisi käytännössä johtaa esim. isommalla kuormalla pienempään kulutukseen?
ajotavasta riippuen?On ihan totta, että tuo 1.6 kone voi olla epätaloudellisempi kuin 1.8 kone. Varsinkin, jos kaupunkiajossa käyttää raskaampaa kaasujalkaa isommalla kuormalla niin 1.8 voi hyvinkin olla taloudellisempi. Itse en kyllä ostaisi tuota Zafiraa 1.6 koneella. 1.8 on kyllä minimi, koska pienempää ei kannata ostaa edes Vectraankaan. Btw, Omegaan näyttäisi olevan tulossa 3.2 litranen V6 maaliskuussa. 160kw ja vääntöä 290Nm.
- Käyttöautoilija
JM kirjoitti:
On ihan totta, että tuo 1.6 kone voi olla epätaloudellisempi kuin 1.8 kone. Varsinkin, jos kaupunkiajossa käyttää raskaampaa kaasujalkaa isommalla kuormalla niin 1.8 voi hyvinkin olla taloudellisempi. Itse en kyllä ostaisi tuota Zafiraa 1.6 koneella. 1.8 on kyllä minimi, koska pienempää ei kannata ostaa edes Vectraankaan. Btw, Omegaan näyttäisi olevan tulossa 3.2 litranen V6 maaliskuussa. 160kw ja vääntöä 290Nm.
Minun Zafirani on 1.8 koneella. Vaivattomien ohitusten lisäksi 1.8 tarjoaa paremman sitkeyden liikkeelle lähtiessä. Avain 1.8:n vetokykyyn on siinä, että välitykset ovat saman 1.6:n kanssa.
Taloutta en moottorikokoa koskevaan keskusteluun sotkisi. 1.6 on varmasti taloudellisin vaihtoehto kun kaikki kulut (bensojen lisäksi hankintahinta, huollot, vakuutukset jne.) pannan yhteen. 2.2:ta en Zafiraan edes harkitsisi -- mitä sillä nykyaikana tekee??
Mutta miten arvotat moottoria vs. varusteita. Kumpi on tärkeämpi: 0.2 litraa kuutiota moottorissa vai ilmastointi? - Reissumies
Käyttöautoilija kirjoitti:
Minun Zafirani on 1.8 koneella. Vaivattomien ohitusten lisäksi 1.8 tarjoaa paremman sitkeyden liikkeelle lähtiessä. Avain 1.8:n vetokykyyn on siinä, että välitykset ovat saman 1.6:n kanssa.
Taloutta en moottorikokoa koskevaan keskusteluun sotkisi. 1.6 on varmasti taloudellisin vaihtoehto kun kaikki kulut (bensojen lisäksi hankintahinta, huollot, vakuutukset jne.) pannan yhteen. 2.2:ta en Zafiraan edes harkitsisi -- mitä sillä nykyaikana tekee??
Mutta miten arvotat moottoria vs. varusteita. Kumpi on tärkeämpi: 0.2 litraa kuutiota moottorissa vai ilmastointi?Olen itse ajanut Zafiraa useasti kaikilla moottoriversioilla. En itse omista ko. automallia, joten voin kommentoida ilman omistajan puolueellisuutta (kuka myöntää että oma valinta ei ollut paras). Mielestäni 1.6 riittää, jos ajelee enimmäkseen 1-2 hengen kuormalla eikä ole kovin hätäinen luonne. Täydellä kuormalla 1.8 on myös selvästi alitehoinen, mutta selviytyy tilanteesta huomattavasti paremmin kuin 1.6. Molempien näiden moottoreiden yhteydessä käytetään tiheää välitystä, jolla kompensoidaan lievää alitehoisuutta, autohan on yllättävän painava. Tästä seuraa se, että muuten kiitettävän hiljaisessa autossa alkaa moottorin ääni kuulua selvästi jo 100 km/h vauhdissa. Isoimman koneen (2.2) yhteydessä ei täysikään kuorma tunnu missään, moottorissa on niin paljon vääntöä jo matalilla kierroksilla. Tämän koneen yhteydessä välitykset ovat hieman pidemmät, mutta varaa olisi ollut enemmänkin. Itse moottorikin on hieman hiljaisempi kuin pienemmät vaihtoehdot. Vinkkinä kaikille: jos haluatte että hiljaisesta Zafirasta tulee erittäin hiljainen, niin ostakaa automaatti. Siinä on 100 km/h vauhdissa moottorin kierrosluku 800 rpm alhaisempi kuin manuaalissa eikä moottorin ääni kuulu!
- hieman...
Reissumies kirjoitti:
Olen itse ajanut Zafiraa useasti kaikilla moottoriversioilla. En itse omista ko. automallia, joten voin kommentoida ilman omistajan puolueellisuutta (kuka myöntää että oma valinta ei ollut paras). Mielestäni 1.6 riittää, jos ajelee enimmäkseen 1-2 hengen kuormalla eikä ole kovin hätäinen luonne. Täydellä kuormalla 1.8 on myös selvästi alitehoinen, mutta selviytyy tilanteesta huomattavasti paremmin kuin 1.6. Molempien näiden moottoreiden yhteydessä käytetään tiheää välitystä, jolla kompensoidaan lievää alitehoisuutta, autohan on yllättävän painava. Tästä seuraa se, että muuten kiitettävän hiljaisessa autossa alkaa moottorin ääni kuulua selvästi jo 100 km/h vauhdissa. Isoimman koneen (2.2) yhteydessä ei täysikään kuorma tunnu missään, moottorissa on niin paljon vääntöä jo matalilla kierroksilla. Tämän koneen yhteydessä välitykset ovat hieman pidemmät, mutta varaa olisi ollut enemmänkin. Itse moottorikin on hieman hiljaisempi kuin pienemmät vaihtoehdot. Vinkkinä kaikille: jos haluatte että hiljaisesta Zafirasta tulee erittäin hiljainen, niin ostakaa automaatti. Siinä on 100 km/h vauhdissa moottorin kierrosluku 800 rpm alhaisempi kuin manuaalissa eikä moottorin ääni kuulu!
Ovatko Zafira-kuskit keskimääräistä fiksumpia Opel-kuskeja?
Ainakin tämän viestin tiimoilla on käyty alkuperäisen viestin lähettäneen heebon toiveiden mukaisesti enimmäkseen nk. laadukasta keskustelua.
Ainakaan Zaffella ajavat eivät tunnu alinomaa murehtivan kurjaa kohtaloaan, pode huonoa merkki-itsetuntoa, eivätkä haudo katkeria päiväunelmia jostakin toisesta kiiltävämmästä ajopelistä.
Lieneekö merkki siitä, että auto on hyvä? Eli tervetuloa vaan joukkoon, ykskutosella tai kakskakkosella, ilmastoinnilla tai ilman, ihan miten vaan. - JM
hieman... kirjoitti:
Ovatko Zafira-kuskit keskimääräistä fiksumpia Opel-kuskeja?
Ainakin tämän viestin tiimoilla on käyty alkuperäisen viestin lähettäneen heebon toiveiden mukaisesti enimmäkseen nk. laadukasta keskustelua.
Ainakaan Zaffella ajavat eivät tunnu alinomaa murehtivan kurjaa kohtaloaan, pode huonoa merkki-itsetuntoa, eivätkä haudo katkeria päiväunelmia jostakin toisesta kiiltävämmästä ajopelistä.
Lieneekö merkki siitä, että auto on hyvä? Eli tervetuloa vaan joukkoon, ykskutosella tai kakskakkosella, ilmastoinnilla tai ilman, ihan miten vaan.Zafira on kieltämättä yksi Opelin onnistuneimmista automalleista. Nettohinnoittelun myötä hinta on tullut entistä kilpailukykyisemmäksi. Auto tarjoaa kohtuulliset tilat ja kuormankantokyvyn sekä riittävän varustelun. Minusta se on ihan kivan näköinen auto ja käytännöllinen moneen käyttöön.
- vvv
JM kirjoitti:
Zafira on kieltämättä yksi Opelin onnistuneimmista automalleista. Nettohinnoittelun myötä hinta on tullut entistä kilpailukykyisemmäksi. Auto tarjoaa kohtuulliset tilat ja kuormankantokyvyn sekä riittävän varustelun. Minusta se on ihan kivan näköinen auto ja käytännöllinen moneen käyttöön.
saisi siihen autom. ilmastoinnin, scenicin takapenkin (kolme istuinta, kolme kolmip vyötä tosin turvallisena) eli vähän leveyttä, paikan takapeitteelle...scenicin moottrit voisi olla myös paree.. niin ja sen lokerot...
olsihan sekin jos z toinen penkkirivi menisi lattian alle, niin kuin suunniteltiin..
yhdessä nuo olisivat oiva auto
minä voisin ottaa siihen vähän picasson erikoisuuttakin..
mutta; valitsin zafiran, kun tuollaistaei ollut - Reissumies
vvv kirjoitti:
saisi siihen autom. ilmastoinnin, scenicin takapenkin (kolme istuinta, kolme kolmip vyötä tosin turvallisena) eli vähän leveyttä, paikan takapeitteelle...scenicin moottrit voisi olla myös paree.. niin ja sen lokerot...
olsihan sekin jos z toinen penkkirivi menisi lattian alle, niin kuin suunniteltiin..
yhdessä nuo olisivat oiva auto
minä voisin ottaa siihen vähän picasson erikoisuuttakin..
mutta; valitsin zafiran, kun tuollaistaei ollutVoisitko kertoa mikä Scenicin moottori on parempi kuin Zafiran 2.2 ja millä tavalla?
- sama
Reissumies kirjoitti:
Voisitko kertoa mikä Scenicin moottori on parempi kuin Zafiran 2.2 ja millä tavalla?
ei ole ollut vertailussa mukana.
2.2 pitänee verrata 2 litraseen relluun. en ole tehnyt,
1,6 rellu vastasi käsittääkseni aika lailla 1,8 opelia; kulutus pienempi ja kiihtyvys parempi. Välityksillä melu ehkä pienempi (tosin z on yleisesti hiljaisempi).
Testeissä ohituskiihtyvyys z:lla olisi tosin jopa parempi verrattaessa 1,6 ja 1,6sta. Muuttuvien venttiilin pituuksien tuoma sitkeys?
Sanoisin, että scenicin voi ostaa 1,6:lla, mutta z en ostaisi.
Pariaatteessa näppituntumaa... Ehkä siihen vaikuttaa sekin, että s on MIELESSÄNI "naisten" ja z "miesten" auto. Hyviä molemmat.
Kulutus on aika painava tekijä ja R antaa taloudellisemman kuvan itsestään!
Turvallisuustestissä Z sai ****. Voiko joku vahvistaa? - Opelikin näkyy toimivan
Reissumies kirjoitti:
Voisitko kertoa mikä Scenicin moottori on parempi kuin Zafiran 2.2 ja millä tavalla?
Olen ajanut 1.8 litraisella elegancella reilun vuoden ja reilut 30000 km. Usein 6 henkeä ja tavarat ja boksi katolla ja hyvin on riittänyt teho. Auto on myös toiminut hyvin ja keskikulutus on alle 7,5 l/100 km. Keskipenkillä olisi kyllä hyvä olla kolmipistevyö kaikilla ja kuskinpenkin korkeusssäätö saisi olla isompi.Tietysti kuuden hengen kuormalla tavaratila on aika pieni, mutta kaikkea ei voi 4,3 metriin mahduttaa.
- Ville
Opelikin näkyy toimivan kirjoitti:
Olen ajanut 1.8 litraisella elegancella reilun vuoden ja reilut 30000 km. Usein 6 henkeä ja tavarat ja boksi katolla ja hyvin on riittänyt teho. Auto on myös toiminut hyvin ja keskikulutus on alle 7,5 l/100 km. Keskipenkillä olisi kyllä hyvä olla kolmipistevyö kaikilla ja kuskinpenkin korkeusssäätö saisi olla isompi.Tietysti kuuden hengen kuormalla tavaratila on aika pieni, mutta kaikkea ei voi 4,3 metriin mahduttaa.
Uuden karhealla on maantiajossa talvella talvirenkailla tosiaan mennyt 8 l/ kaupunkimaisessa ajossa lähelle 10. Joten parannusta on odotettavissa! Ajotapahan tietty ratkaisee paljon.
Z myynti on tilaston mukaan notkahtanut?
Kun elokuussa taidettiin luvata autoa helmikuulla niin marraskuulla sen sai jo tammikuussa....
Mikä lie syy ja mikä seuraus? - sama vvv
sama kirjoitti:
ei ole ollut vertailussa mukana.
2.2 pitänee verrata 2 litraseen relluun. en ole tehnyt,
1,6 rellu vastasi käsittääkseni aika lailla 1,8 opelia; kulutus pienempi ja kiihtyvys parempi. Välityksillä melu ehkä pienempi (tosin z on yleisesti hiljaisempi).
Testeissä ohituskiihtyvyys z:lla olisi tosin jopa parempi verrattaessa 1,6 ja 1,6sta. Muuttuvien venttiilin pituuksien tuoma sitkeys?
Sanoisin, että scenicin voi ostaa 1,6:lla, mutta z en ostaisi.
Pariaatteessa näppituntumaa... Ehkä siihen vaikuttaa sekin, että s on MIELESSÄNI "naisten" ja z "miesten" auto. Hyviä molemmat.
Kulutus on aika painava tekijä ja R antaa taloudellisemman kuvan itsestään!
Turvallisuustestissä Z sai ****. Voiko joku vahvistaa?että tuo hinta tietysti painaa paljon...
1.4 tai 1.6 s on edullinen; tosin varusteet korottaa hintaa.
2 l s on taas ...automaatti-ilmastoinnillakin vähän hinnakas... mikä lie nettohinta: silti kilpailee 1.8 z kanssa ollen halvempi. 2.2, joka muutoin kilpailee 2 l rellun kanssa on taas paljon kalliimpi... 172000 - 192000 mk.
silloin ratkaissee käyttötarkoitus (2 paikkaa maksaa xxxx markkaa) ja mieltymys, ehkä ranskalaisten arvostus. - Reissumies
sama kirjoitti:
ei ole ollut vertailussa mukana.
2.2 pitänee verrata 2 litraseen relluun. en ole tehnyt,
1,6 rellu vastasi käsittääkseni aika lailla 1,8 opelia; kulutus pienempi ja kiihtyvys parempi. Välityksillä melu ehkä pienempi (tosin z on yleisesti hiljaisempi).
Testeissä ohituskiihtyvyys z:lla olisi tosin jopa parempi verrattaessa 1,6 ja 1,6sta. Muuttuvien venttiilin pituuksien tuoma sitkeys?
Sanoisin, että scenicin voi ostaa 1,6:lla, mutta z en ostaisi.
Pariaatteessa näppituntumaa... Ehkä siihen vaikuttaa sekin, että s on MIELESSÄNI "naisten" ja z "miesten" auto. Hyviä molemmat.
Kulutus on aika painava tekijä ja R antaa taloudellisemman kuvan itsestään!
Turvallisuustestissä Z sai ****. Voiko joku vahvistaa?Scenic 1.6 ei ainakaan enää vastaa suorituskyvyltään 1.8 Zafiraa, koska -01 Zaffessa on 125 hv. Mitä tulee 2.0 Sceniciin, niin se jää selvästi väännössä 2.2 Zaffelle (188 Nm vs. 203 Nm) ja tehoerokin on 9 hv. Törmäystestissä Zafira sai todellakin 4 tähteä. Muut osallistujat olivat Scenic ja Fiat Multipla. Kaikki saivat hyvän arvosanan, Zafira paras, sitten Scenic ja Multipla. Kuvista kuitenkin näki että Rellu oli korikestävyytensä rajoilla, katto oli jo ikävästi notkolla. Zafirassa vain keula meni kasaan.
- purkautuvat
Ville kirjoitti:
Uuden karhealla on maantiajossa talvella talvirenkailla tosiaan mennyt 8 l/ kaupunkimaisessa ajossa lähelle 10. Joten parannusta on odotettavissa! Ajotapahan tietty ratkaisee paljon.
Z myynti on tilaston mukaan notkahtanut?
Kun elokuussa taidettiin luvata autoa helmikuulla niin marraskuulla sen sai jo tammikuussa....
Mikä lie syy ja mikä seuraus?Kiitos Allen Greenspanin ;-) uusien autojen myynti on sakannut viime kuukausina pahemman kerran niin opelixilla kuin (useimmilla) muillakin merkeillä. Joten selvää on, että tavaraakin on paremmin saatavilla.
Sitäpaitsi toimitusaika riippuu tietenkin aina suuresti siitä, miten ja missä aikataulussa maahantuoja saa tehtaalta tavaraa kun Hankoon tulee laivalastillinen nelipyöräisiä, niin jonot purkautuvat ainakin hetkeksi.
- Ville
Hassua, kukaan ei tosiaa häiriköi luk. ottamatta ekaa vastausta.
Kukaan ei edes kritisoi tila-auton valintaa...
Otatko huoltosopimuksen vai oletko ilman?- z harkitseva
Onko z miehillä kokemusta nettohinnoittelusta. Oletteko vertaileet mitä saatte vahdossa sceniciin tai picassoon omasta vanhasta autostanne. Onko iso ero? P.s asiallista keskustelua.
- Jappe
z harkitseva kirjoitti:
Onko z miehillä kokemusta nettohinnoittelusta. Oletteko vertaileet mitä saatte vahdossa sceniciin tai picassoon omasta vanhasta autostanne. Onko iso ero? P.s asiallista keskustelua.
Hieman hankala verrata toisten saamia tarjouksia omaansa, jos auto ei satu olemaan samaa merkkiä/mallia. Rellu- tai Sitikkaliikkeessä voi jonkin automerkin arvostus olla hyvinkin erilainen kuin Opel-liikkeessä ja silloin ei enää tiedä mikä on pelkästään tämän "nettohinnoittelun" vaikutus hyvityshinnan eroihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324681Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152638Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642493Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252445- 321827
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321641Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501335- 661304
- 821241