hei,
kiinnostaisi kuulla minkälaista pöperöä tarjoatte kissoillenne. olen itse kovin kyllästynyt antamaan purkkiruokaa ja haluaisin vinkkejä mitä muuta voisin tarjota.
miten lihan tajoamisen kanssa on, miten kypsennes, pakastus ym. miten tarvii esikäsitellä/pilkkoa että sopivaa kisuille?
kertokaa ruokavinkkinne
10
1296
Vastaukset
- 2 kissan omistaja
Eläinlääkäri suositteli keittämään riisiä ja seitiä yhdessä ja syöttämään sitä. Tai sitten voi ostaa jotain huonolaatuista lihaa ison palan, keittää ja paloitella. Tulee huomattavasti halvemmaksi purkkiruokiin verrattuina, joissa on 80% vettä!
- miukumou
Kaiken lihan (paitsi järvikalan) voi antaa ihan raakana. Ja kannattaakin.. kypsennys tuhoaa kissalle elintärkeää tauriinia lihasta.
Nautaa, possua, kanaa, poroa, hirveä.. mitä nyt kaupasta löytää. Kanansiipiä voi antaa luineen päivineen, mutta vain raakana. Lihaa kissalle annetaan tietysti aina maustamattomana!
Pakasta kaikki liha kuitenkin ensin.. tuhoaa taudinaiheuttajia. voit harkita vaikka sekaruokintaa.. puolet teollista ja puolet raakaa lihaa.. Näin ei tarvitse huolehtia vitamiini- ja kalkkilisistä. - Meilläkin 2 kissaa
Ei ole tarkoitus käydä riitelemään, eikä osoittelemaan, mutta pisti silmään tuo "huonolaatuinen" liha...meillä ainakin ostetaan kissojen lihat samasta paikasta kuin omat ruokamme. Voipi olla että valkkaan niille jopa parempaa. Mitä tarkoitat huonolaatuisella lihalla, kuulostaa sellaiselta ettei sitä söisi muutkuin raadonsyöjät-jollainen kissa ei ole, tietääkseni.
- Wank
Taitaa olla ihmisenkin vesipitoisuus liki tuota 80%.
Sitä se kaupan raaka punainen lihakin on, suurimmaksi osaksi vettä. - Olisikohan näin
Meilläkin 2 kissaa kirjoitti:
Ei ole tarkoitus käydä riitelemään, eikä osoittelemaan, mutta pisti silmään tuo "huonolaatuinen" liha...meillä ainakin ostetaan kissojen lihat samasta paikasta kuin omat ruokamme. Voipi olla että valkkaan niille jopa parempaa. Mitä tarkoitat huonolaatuisella lihalla, kuulostaa sellaiselta ettei sitä söisi muutkuin raadonsyöjät-jollainen kissa ei ole, tietääkseni.
Tarkoittikohan kahden kissan omistaja tätä:
"Kissan ravinnon tärkein valkuaisainelähde on liha. Siksi soveltuvat erinomaisesti ruhon halvat kohdat, joissa on rasvaa ja sidekudosta. Lihaksi käyvät naudan lisäksi hevonen, sika, siipikarja, kaniini, poro ja riistaeläimet sekä kerran viikossa annettuina sisäelimet."
- Kolleri
Itse annan raakana jauhelihaa, possun suikaleita ja karjalanpaisti lihoja. Kanan keitän ilman mausteita. Kissan olisi hyvä saada muutakin kuin purkkiruokaa. Varsinkin kauppojen purkkiruuissa lihan osuus on vain n. 4 %. Eläinkaupoista saa parempaa purkkiruokaa. Kokeile myös kalaa, vaikka pakasteseitiä. Ihmisten tonnikalaa kissalle ei pidä antaa.
on edullisesti esim. Rainbow:lla (S-ryhmän kaupat) ja Pirkalla (K-kaupat), molemmat maistuvat ainakin meidän kissoille, ja tätä tonnikalaa voi siis kissallekin antaa.
- ???
miksi ei tonnikalaa? eläinten tonnikala sisältää ties mitä jämiä. meillä on koirat ainakin popsineet tonnikalaa ihan tyytyväisinä ja olen sitä välillä antanut kissoillekin.
- Sae
??? kirjoitti:
miksi ei tonnikalaa? eläinten tonnikala sisältää ties mitä jämiä. meillä on koirat ainakin popsineet tonnikalaa ihan tyytyväisinä ja olen sitä välillä antanut kissoillekin.
Ihmisten tonnikala on kissalle liian suolaista. Lisäksi se voi usein syötettynä aiheuttaa E-vitamiinin puutteen eli keltarasvataudin. Kissojen tonnikalaan on lisätty E-vitamiinia.
- tytti_21
minä annan kissalle joka päivä yks kertta suikale lihaa ja hills taksui ja se syö niit vaan, koska en itse anna muut, koska noudatan vanhan omistajan neuvoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254783Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa103453Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283231Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272679Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu812403Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181793Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91414Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201283Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41198