nyt kun kerran

Pastori

Kun kerta tänne palstoille jonku kumman syyn takia eksyin niin voisinkin tässä sitten alottaa egoni boostaamisen lausumalla ainoita oikeita totuuksia.

Olen ihmetellyt ihmisten huumeidenvastaista asennetta. Ihmiset tuntuvat tietävän asioista liikaa kun tosiassa ne eivät tiedä asioista yhtään mitään.

Kuinka joku voi sanoa mitään kannabista vastaan jos ei esim. itse ole koskaan kokeillut, seurannut vierestä kun joku 'käyttää' tai ylipäätänsä ollut missään tekemisissä aineen kanssa?
Kun seuraa keskusteluja missä ns hampuusit (jotka suurella todennäköisyydellä tietävät mistä puhuvat) ja perus isät, äidit, muuten vaan hitaat? laukovat mielipiteitänsä suu vaahdossa. Molemmilla osapuolilla on oma kanta asiaan ja harvemmin siinä joustetaan.
Tätä voisi verrata tilanteeseen jossa 30v autoja korjannut ihminen koittaa selittää eilen ajokorttinsa saaneelle missä on vika ja mitä pitäisi tehdä mutta kaveri vaan väittää vastaan, koska on sattunut lukemaan jostain että öljysuodatin kierretään kiinni vastapäivään.
Vähän kuiva viesti kun ajatus katkesi puhelin soitin takia mutta sitä halusin vaan sanoa että älkää alkako väittämään vastaan asioissa mistä olette vain lukeneet lehdissä tai nähnyt uutisissa ettekä todellisuudessa tiedä yhtään mitä rauhallisen kotikadun toisellapuolen tapahtuu. Luulisi teidän tv:n kanssa kasvaneiden ihmisten oppineen jo jotain tavasta jolla media tuo asiat esille. moi

13

960

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kappalainen

Hyvä puheenvuoro. Sääli että nämä hitaat poikkeuksetta mitätöivät tuollaiset mielipiteet "huumemyönteisinä".

No, kyllä minusta ainakin on ihan myönteistä jos jostakin asiasta hyvinkin rankkoja mielipiteitä laukova tietääkin ko. asiasta jotakin.

• .........................

Toisaalta ihminen joka on poltellut hamppua 10 kertaa elämässään usein esittäytyy suorastaan alan väitöskirjan kirjoittaneena tohtorina ja kertoo kyllä miten asiat ovat... Ja menee metsään lähes yhtä täydellisesti kuin asiaan millään tavalla vihkiytymätön. Pelkästään itseään tai kaveripiiriään tarkkailemalla ei näe kuin yhden osan. Todellinen tieto tulee vasta vuosissa ja sadoissa tai tuhansissa tapauksissa.

Oma auktoriteettini tulee sen kautta että olen käyttänyt hamppua, kärsinyt pahimmat mitä siitä seuraa ja nykyisin allekirjoitan pitkin hampain ja kritiikillä esim. huumevalistuksen asian suhteen (tosin mittakaavoja ei esitetä aiheesta niiden todellisessa valossa, esim. kuinka moni käyttäjä ajautuu ongelmiin tai kuinka vaikeita esim. vieroitusoireet ovat). 96% virallisesta stakes & co:lta tulevalta valistuksesta on - yksisilmäisyydestään huolimatta - totta. Loput 4% ovat kiistakapuloita tai vähämerkityksisiä väärinymmärryksiä puolin ja toisin.

Tosin kokototuudesta kerrotaan jotakuinkin puolet ja kaikki myönteisessä valossa asian kertova, mitallistava tieto, on tarkkaan karsittu pois ilmeisesti huumevastaisen ideologian nimissä (se mitä et sano ei ole vielä valehtelemista. Valitettavasti).

• Pastori

"Toisaalta ihminen joka on poltellut hamppua 10 kertaa elämässään usein esittäytyy suorastaan alan väitöskirjan kirjoittaneena tohtorina ja kertoo kyllä miten asiat ovat..."

Oikeassa olet mutta jos keskustelu etenee asiallisesti ilman mielenkiintoa vieviä kommentteja kuten 'olet nisti', 'hakeudu hoitoon', 'kauppaat kuolemaa' jne. niin kyllä siinä huomaa ketkä tietää mistä puhuu.
        Kyllähän kannabis on 'vaarallista' mutta silti ehkä se vaarattomin päihde ellei joku halee laskee kahvia päihteeksi mutta kyllä jotkut vannovat kahvinkin vaarallisuuden nimeen :P

• vaarallinen...
        Pastori kirjoitti:

"Toisaalta ihminen joka on poltellut hamppua 10 kertaa elämässään usein esittäytyy suorastaan alan väitöskirjan kirjoittaneena tohtorina ja kertoo kyllä miten asiat ovat..."

Oikeassa olet mutta jos keskustelu etenee asiallisesti ilman mielenkiintoa vieviä kommentteja kuten 'olet nisti', 'hakeudu hoitoon', 'kauppaat kuolemaa' jne. niin kyllä siinä huomaa ketkä tietää mistä puhuu.
        Kyllähän kannabis on 'vaarallista' mutta silti ehkä se vaarattomin päihde ellei joku halee laskee kahvia päihteeksi mutta kyllä jotkut vannovat kahvinkin vaarallisuuden nimeen :P

Jos juot pitkään kahvia suuria määriä, saat mahahaavana. Siinä sitten pitää olla varovainen, ettei laastareihin tukehdu. Ei saa unohtaa päälle jäänyttä kahvinkeitintäkään. Voi syytyä tulipalo!

Tässä vähän faktaa:
        http://www.geocities.com/eikahvia/tietoja.html

• Jonna

Nää on taas näitä narkkareiden juttuja......

Pilvi on vaarallista. Itse sitä käyttäneenä ja muiden käyttöä sivusta seuranneena tiedän että se on vaarallista. Ensinnäkin se on portti muihin koviin TODELLA vaarallisiin aineisiin. alkoholi ja tupakka on myös mutta ne ei ole läheskään niin vaarallisia ja tuhoavia kuin huumeet, myös pilvi, jos osaa kohtuudella käyttää. Pilveä ja muita huumeita ei voi käyttää loppuelämää kohtuudella saamatta sivuvaikutuksia, tuhoamatta aivoja, passivoitumatta, tulematta tyhmäksi, itsekkääksi jne. Pilvenpolttaja on niin tyhmä, että luulee ettei mitään vaaraa ole ja että viinakin on vaarallisempaa. todellisuudessa pössyttelijä ei tajua omaa tilaansa vaan luulee että homma on hanskassa vaikka todellisuudessa eletään aikamoisessa kurjuudessa. Pilven poltto todennäköisesti ajaa käyttäjänsä kokeilemaan myös muita aineita. Varmasti se tekee käyttäjästään tyhmän, passiivisen, lihavan, työttömän, yksinäisen, velallisen, rikollisen, hakatun/raiskatun, aivottoman, väkivaltaisen, kurjuudessa ja saastassa elävän ihmisen, jonka elämä pyörii seuraavien paukkujen ympärillä.

Että näin. Tiedän mistä puhun. ja kummallista on että pilven polttaja ei kuuntele muita, vain oma mielipide on merkittävä. jos joku ottaa pari kaljaa pe-iltana, se tekee hänestä narkkarin mielestä täysin pöljän kun taas huumeidenkäyttö on täysin normaalia.

Tämä ainainen pilvenpolton terveellisyyden ja kohtuukäytön puolustelu tulee niiltä narkkareilta jotka yrittävät todistella että mitään ongelmaa ei ole vaikka ovat todellisuudessa jo syvässä suossa.

Luojan kiitos itse pääsin eroon siitä helvetistä ennen kuin tapahtui mitään peruuttamatonta.

Huumeet, myös pilvi, vie käyttäjäänsä kuin hullua tukasta!!!

• Ei-Hajuakaan

Arvoisa trolli,

Suosittelisin ottamaan selvää kannabiksesta ja sen käytöstä. Se, että sanoo käyttäneensä ei vielä takaa sitä, että on käyttänyt ja että tietää asiasta jotain. Lukemalla tekstisi se selvisi minullekin.

"Ensinnäkin se on portti muihin koviin TODELLA vaarallisiin aineisiin."

Kyllä, näin on järjestelmämme sen suunitellut politiikallaan. Ratkaisukin olisi: Kannabis irti huumeista.

"alkoholi ja tupakka on myös mutta ne ei ole läheskään niin vaarallisia ja tuhoavia kuin huumeet, myös pilvi, jos osaa kohtuudella käyttää. "

Siis alkoholi vaarattomampaa kuin pilvi? Ja taas puhutaan lakitermistä "huume" ja jätetään kivasti esimerkiksi lääkärin määräämät napit pois. Ne kun on "lääkkeitä".

"Pilveä ja muita huumeita ei voi käyttää loppuelämää kohtuudella saamatta sivuvaikutuksia, tuhoamatta aivoja, passivoitumatta, tulematta tyhmäksi, itsekkääksi jne."

Oliko sinulla niitä linkkejä siihen, että kannabis tuhoaa aivoja ja muuttaa ihmisen tyhmäksi ja itsekkääkksi. Ehkä omat aivot ovat noin kymmenen vuoden aikana "sulaneet", jotten huomaa tyhmyyttäni ja itsekkyyttäni. Ei onneksi pomokaan, vaikka työskentelen aivoja vaativassa työssä.

Kannabista polttavissa "piireissä" on yleisenä käytäntönä mm. "kukka on kaikille" periaate, eli jos sinulla ei nyt ole, niin kyllä se toinen tarjoaa. Epäitsekkyys paistaa juurikin kannabista polttavien keskuudessa.

Passivoitumista voi tapahtua jos ei pidä itseään niskasta kiinni. Itselläni ei ongelmaa. Olen työpaikalla joka aamu kymmentä minuuttia aikaisemmin kuin pitäisi ja nyttenkin olen tämänhetkiset työni jo tehnyt ennalta, joten minulla sattuu olemaan muutama minuutti luppoaikaa, vaikka sitten tänne kirjoitteluun.

"Pilvenpolttaja on niin tyhmä, että luulee ettei mitään vaaraa ole ja että viinakin on vaarallisempaa."

Oletkohan nyt ihan oikeasti polttanut sitä kannabista? Tietysti kannabiksesta (ja mistä tahansa, vaikka ihan puhtaasta vedestä) on vaaraa jos sitä väärinkäyttää. Eikä savun (minkä tahansa) sisäänhengitys ole terveellisempää, kuin ilman savua. Kohtuukäyttö on edelleen se mitä kannattaa harkita aineen kuin aineen kohdalla. Enkä puhu pelkästään päihteistä, vaan ihan kaikesta, myös kohtuudesta.

"todellisuudessa pössyttelijä ei tajua omaa tilaansa vaan luulee että homma on hanskassa vaikka todellisuudessa eletään aikamoisessa kurjuudessa."

Kurjaa on. Joudun vuokraamaan, enkä omista asuntoani. Eikä tässä kaupungissa jaksa autolla ajella, joten kurjasti köyhänä liikun junalla ja ratikalla. Huumehöyryissäni kuvittelen kokkaavani kotona vaikka varmaankin todellisuudessa sitten kaivelen roskiksia. Kovasti vain tuntuu kannabishallusinaatioissani, että kokkaisin. Ehkä asunkin roskapöntössä, vaikka se kovasti asunnoltani tuntuu. Ehkä ne huumeet on sulattanut ne aivot sellaseen kuntoon, että kurja elämäni tuntuu ihan normaalilta elämältä. Ne eiliset filosofoinnit kaverin kanssa uusista Samsungin jäljitinteknologioista baarissa olivatkin varmaan huumeörinää portaitten alta. Kuvittelin istuvani baarissa, mutta olin sitten kai jossain kadulla makaamassa kannabispsykoosissani.

"Varmasti se tekee käyttäjästään tyhmän, passiivisen, lihavan, työttömän, yksinäisen, velallisen, rikollisen, hakatun/raiskatun, aivottoman, väkivaltaisen, kurjuudessa ja saastassa elävän ihmisen, jonka elämä pyörii seuraavien paukkujen ympärillä."

Useamman vuoden päivittäiskäyttö on tuonut seuraavaa:
        Tymhä, vamrasti olem. Tai oikeastaan, muut saa päättää.
        Passiivinen - Teen ja liikun aivan normaalisti. Kävelen aika moneen paikkaan mieluummin, kuin otan ratikan tai bussin. Kaikkea tulee harrastettua... En koe itseäni kovinkaan passiiviseksi.
        Lihava - No kyllä pötsiä on, muttei se ole kannabiksen käytön myötä kasvanutkaan, vaihtelee normaalisti. Ns. munchiesitkaan ei vaivaa, kun ne päivittäiskäytön alkuvaiheissa silloin tällöin vaivasi.
        Työtön - Tällä hetkellä joo. Tein nimittäin työni niin nopsasti, että nyt uutta työtehtävää odotellessa kirjoittelen tänne. Jahas, tuolta jo saapuukin uusi työtilaus. Pitänee lopetella ja palata töiden pariin heti kun olen tämän saanut valmiiksi.
        Yksinäinen - Ystäviä ympäri maailman. En ole missään päin maailmaa yksinäinen. Entä sinä, kuinka paljon kavereita sinulla on mm. Austraaliassa, Kiinassa, Uudessa-Seelannissa, Etelä-Afrikassa, Espanjassa, Kanadassa, Saksassa, Ranskassa, Italiassa... Kaverit kun muuttelee, niin sitä on useammissa maissa niitä. Onneksi täälläkin on koko ajan kasvava kaveripiiri.
        Velallisen - Ikinä en ole mitään päihdettä (myöskään olutta) ostanut velaksi. En tykkää maksaa mistään mitä minulla ei enää ole. Siksi maksut etukäteen.
        Rikollisen - Kyllä, nykyinen järjestelmä luo rikollisia sellaisista henkilöistä, jotka vain haluavat polttaa sen jointtinsa häiritsemättä muita. Vain sen takia, että kannabis sattuu olemaan lain kannalta huume.
        Hakatun/raiskatun - Ei ole onneksi koskaan hakattu tai raiskattu. En siedä väkivaltaa, enkä ole onneksi moisiin tilanteisiin edes joutunut.
        Aivottoman - Aivojenkäyttöäni en rupea itse arvioimaan. Muut saa tehdä sen. Olen liian puolueellinen vastaamaan siihen itse.
        Väkivaltaisen - En ole nostanut kättäni vihassa useampaan vuoteen, kuin minulla on poltteluvuosia takana. En siedä väkivaltaa, näin uudelleen toistettuna.
        Kurjuudessa ja saastassa elävän - On minulla imuri ja pölyrätti. Siellä kotona, ei pahvilaatikossa jossa kuvittelet minun asuvan. Sähkökin toimii, koska maksan laskuni aina ajallaan - palkastani.
        Elämä pyörii seuraavien paukkujen ympärillä - No ei kyllä ole vielä vieroitusoireet häirinneet. Viime kesänä meni noin kolmisen grammaakin helposti per päivä, mutta tällä hetkellä noin reilu gramma riittää kahdelle päivälle. Annostuksen tiputtaminen radikaalisti ei tuonut minkäänlaisia oireita. Kun ei ne vieroitusoireet muista muistuttaa, niin ei aina kiireisinä päivinä muista polttaa.

1/12 osui. Sekin vain päättömän päihdepolitiikan vuoksi.

"Tiedän mistä puhun."

Hyvin heikosti näköjään.

"jos joku ottaa pari kaljaa pe-iltana, se tekee hänestä narkkarin mielestä täysin pöljän kun taas huumeidenkäyttö on täysin normaalia."

Tykkään myös ottaa pari olutta silloin tällöin. Kannabiksen ja muiden luonnontuotteiden käyttö on mielestäni normaalia, sillä mitenkä luonto voisikaan olla laitonta? Jalostettujen aineiden ja synteettisten aineiden kanssa eri juttu.

"vaikka ovat todellisuudessa jo syvässä suossa."

Voitko kuvata sitä suota hieman enemmän? En ymmärrä minkälaista suota tarkoitat? Luulin elämäni olevan ihan normaalia, mutta näköjään minulla on ongelma. Mikä se on?

"Luojan kiitos itse pääsin eroon siitä helvetistä ennen kuin tapahtui mitään peruuttamatonta."

Jaa uskovainen? No kiitä Luojaa ongelmiesi ratkaisusta. Itse pyrin ongelmissa olevia ihmisiä tukemaan, jotta he saavat voimia päästä ongelmistaan. Kai siinä voi johonkin maagiseen voimaankin luottaa, mutta itse promotoin selkärangan kasvatusta. Mites muuten noin uskovaisena suhtaudut siihen Mooseksen ensimmäisessä kirjassa (luomistarina) olevaan kohdaan, jossa sanotaan kaikkien siementä tekevien kasvien olevan meidän käytössä? Oliko jumala väärässä? Onko sinulla pokkaa mennä sanomaan, että "ei jumala niin tai näin tarkoittanut, se on virhe" - eikö sen hepun pitänyt olla erehtymätön? Miten meidän olevaisuudelle käy, jos jumala on tehnyt virheen ja kaikkeuden olemassaolo perustuu jumalan erehtymättömyyteen? Pitäisikö minun pelätä maailmanloppua sinun päättelyiden takia?

Terveisin,

Narkkari täältä pilvilinnoista

• Jonna
        Ei-Hajuakaan kirjoitti:

Arvoisa trolli,

Suosittelisin ottamaan selvää kannabiksesta ja sen käytöstä. Se, että sanoo käyttäneensä ei vielä takaa sitä, että on käyttänyt ja että tietää asiasta jotain. Lukemalla tekstisi se selvisi minullekin.

"Ensinnäkin se on portti muihin koviin TODELLA vaarallisiin aineisiin."

Kyllä, näin on järjestelmämme sen suunitellut politiikallaan. Ratkaisukin olisi: Kannabis irti huumeista.

"alkoholi ja tupakka on myös mutta ne ei ole läheskään niin vaarallisia ja tuhoavia kuin huumeet, myös pilvi, jos osaa kohtuudella käyttää. "

Siis alkoholi vaarattomampaa kuin pilvi? Ja taas puhutaan lakitermistä "huume" ja jätetään kivasti esimerkiksi lääkärin määräämät napit pois. Ne kun on "lääkkeitä".

"Pilveä ja muita huumeita ei voi käyttää loppuelämää kohtuudella saamatta sivuvaikutuksia, tuhoamatta aivoja, passivoitumatta, tulematta tyhmäksi, itsekkääksi jne."

Oliko sinulla niitä linkkejä siihen, että kannabis tuhoaa aivoja ja muuttaa ihmisen tyhmäksi ja itsekkääkksi. Ehkä omat aivot ovat noin kymmenen vuoden aikana "sulaneet", jotten huomaa tyhmyyttäni ja itsekkyyttäni. Ei onneksi pomokaan, vaikka työskentelen aivoja vaativassa työssä.

Kannabista polttavissa "piireissä" on yleisenä käytäntönä mm. "kukka on kaikille" periaate, eli jos sinulla ei nyt ole, niin kyllä se toinen tarjoaa. Epäitsekkyys paistaa juurikin kannabista polttavien keskuudessa.

Passivoitumista voi tapahtua jos ei pidä itseään niskasta kiinni. Itselläni ei ongelmaa. Olen työpaikalla joka aamu kymmentä minuuttia aikaisemmin kuin pitäisi ja nyttenkin olen tämänhetkiset työni jo tehnyt ennalta, joten minulla sattuu olemaan muutama minuutti luppoaikaa, vaikka sitten tänne kirjoitteluun.

"Pilvenpolttaja on niin tyhmä, että luulee ettei mitään vaaraa ole ja että viinakin on vaarallisempaa."

Oletkohan nyt ihan oikeasti polttanut sitä kannabista? Tietysti kannabiksesta (ja mistä tahansa, vaikka ihan puhtaasta vedestä) on vaaraa jos sitä väärinkäyttää. Eikä savun (minkä tahansa) sisäänhengitys ole terveellisempää, kuin ilman savua. Kohtuukäyttö on edelleen se mitä kannattaa harkita aineen kuin aineen kohdalla. Enkä puhu pelkästään päihteistä, vaan ihan kaikesta, myös kohtuudesta.

"todellisuudessa pössyttelijä ei tajua omaa tilaansa vaan luulee että homma on hanskassa vaikka todellisuudessa eletään aikamoisessa kurjuudessa."

Kurjaa on. Joudun vuokraamaan, enkä omista asuntoani. Eikä tässä kaupungissa jaksa autolla ajella, joten kurjasti köyhänä liikun junalla ja ratikalla. Huumehöyryissäni kuvittelen kokkaavani kotona vaikka varmaankin todellisuudessa sitten kaivelen roskiksia. Kovasti vain tuntuu kannabishallusinaatioissani, että kokkaisin. Ehkä asunkin roskapöntössä, vaikka se kovasti asunnoltani tuntuu. Ehkä ne huumeet on sulattanut ne aivot sellaseen kuntoon, että kurja elämäni tuntuu ihan normaalilta elämältä. Ne eiliset filosofoinnit kaverin kanssa uusista Samsungin jäljitinteknologioista baarissa olivatkin varmaan huumeörinää portaitten alta. Kuvittelin istuvani baarissa, mutta olin sitten kai jossain kadulla makaamassa kannabispsykoosissani.

"Varmasti se tekee käyttäjästään tyhmän, passiivisen, lihavan, työttömän, yksinäisen, velallisen, rikollisen, hakatun/raiskatun, aivottoman, väkivaltaisen, kurjuudessa ja saastassa elävän ihmisen, jonka elämä pyörii seuraavien paukkujen ympärillä."

Useamman vuoden päivittäiskäyttö on tuonut seuraavaa:
        Passiivinen - Teen ja liikun aivan normaalisti. Kävelen aika moneen paikkaan mieluummin, kuin otan ratikan tai bussin. Kaikkea tulee harrastettua... En koe itseäni kovinkaan passiiviseksi.
        Lihava - No kyllä pötsiä on, muttei se ole kannabiksen käytön myötä kasvanutkaan, vaihtelee normaalisti. Ns. munchiesitkaan ei vaivaa, kun ne päivittäiskäytön alkuvaiheissa silloin tällöin vaivasi.
        Työtön - Tällä hetkellä joo. Tein nimittäin työni niin nopsasti, että nyt uutta työtehtävää odotellessa kirjoittelen tänne. Jahas, tuolta jo saapuukin uusi työtilaus. Pitänee lopetella ja palata töiden pariin heti kun olen tämän saanut valmiiksi.
        Yksinäinen - Ystäviä ympäri maailman. En ole missään päin maailmaa yksinäinen. Entä sinä, kuinka paljon kavereita sinulla on mm. Austraaliassa, Kiinassa, Uudessa-Seelannissa, Etelä-Afrikassa, Espanjassa, Kanadassa, Saksassa, Ranskassa, Italiassa... Kaverit kun muuttelee, niin sitä on useammissa maissa niitä. Onneksi täälläkin on koko ajan kasvava kaveripiiri.
        Velallisen - Ikinä en ole mitään päihdettä (myöskään olutta) ostanut velaksi. En tykkää maksaa mistään mitä minulla ei enää ole. Siksi maksut etukäteen.
        Rikollisen - Kyllä, nykyinen järjestelmä luo rikollisia sellaisista henkilöistä, jotka vain haluavat polttaa sen jointtinsa häiritsemättä muita. Vain sen takia, että kannabis sattuu olemaan lain kannalta huume.
        Hakatun/raiskatun - Ei ole onneksi koskaan hakattu tai raiskattu. En siedä väkivaltaa, enkä ole onneksi moisiin tilanteisiin edes joutunut.
        Aivottoman - Aivojenkäyttöäni en rupea itse arvioimaan. Muut saa tehdä sen. Olen liian puolueellinen vastaamaan siihen itse.
        Väkivaltaisen - En ole nostanut kättäni vihassa useampaan vuoteen, kuin minulla on poltteluvuosia takana. En siedä väkivaltaa, näin uudelleen toistettuna.
        Kurjuudessa ja saastassa elävän - On minulla imuri ja pölyrätti. Siellä kotona, ei pahvilaatikossa jossa kuvittelet minun asuvan. Sähkökin toimii, koska maksan laskuni aina ajallaan - palkastani.
        Elämä pyörii seuraavien paukkujen ympärillä - No ei kyllä ole vielä vieroitusoireet häirinneet. Viime kesänä meni noin kolmisen grammaakin helposti per päivä, mutta tällä hetkellä noin reilu gramma riittää kahdelle päivälle. Annostuksen tiputtaminen radikaalisti ei tuonut minkäänlaisia oireita. Kun ei ne vieroitusoireet muista muistuttaa, niin ei aina kiireisinä päivinä muista polttaa.

1/12 osui. Sekin vain päättömän päihdepolitiikan vuoksi.

"Tiedän mistä puhun."

Hyvin heikosti näköjään.

"jos joku ottaa pari kaljaa pe-iltana, se tekee hänestä narkkarin mielestä täysin pöljän kun taas huumeidenkäyttö on täysin normaalia."

Tykkään myös ottaa pari olutta silloin tällöin. Kannabiksen ja muiden luonnontuotteiden käyttö on mielestäni normaalia, sillä mitenkä luonto voisikaan olla laitonta? Jalostettujen aineiden ja synteettisten aineiden kanssa eri juttu.

"vaikka ovat todellisuudessa jo syvässä suossa."

Voitko kuvata sitä suota hieman enemmän? En ymmärrä minkälaista suota tarkoitat? Luulin elämäni olevan ihan normaalia, mutta näköjään minulla on ongelma. Mikä se on?

"Luojan kiitos itse pääsin eroon siitä helvetistä ennen kuin tapahtui mitään peruuttamatonta."

Jaa uskovainen? No kiitä Luojaa ongelmiesi ratkaisusta. Itse pyrin ongelmissa olevia ihmisiä tukemaan, jotta he saavat voimia päästä ongelmistaan. Kai siinä voi johonkin maagiseen voimaankin luottaa, mutta itse promotoin selkärangan kasvatusta. Mites muuten noin uskovaisena suhtaudut siihen Mooseksen ensimmäisessä kirjassa (luomistarina) olevaan kohdaan, jossa sanotaan kaikkien siementä tekevien kasvien olevan meidän käytössä? Oliko jumala väärässä? Onko sinulla pokkaa mennä sanomaan, että "ei jumala niin tai näin tarkoittanut, se on virhe" - eikö sen hepun pitänyt olla erehtymätön? Miten meidän olevaisuudelle käy, jos jumala on tehnyt virheen ja kaikkeuden olemassaolo perustuu jumalan erehtymättömyyteen? Pitäisikö minun pelätä maailmanloppua sinun päättelyiden takia?

Terveisin,

Narkkari täältä pilvilinnoista

Todistit juuri kirjoituksellasi vähäisen aivokapasiteettisi. Huhhuh mitä omituista jorinaa Mooseksen luomiskertomuksesta ja kamalaa todistelua pilvenpolton vaarattomuudesta.

-Kyllä, näin on järjestelmämme sen suunitellut politiikallaan. Ratkaisukin olisi: Kannabis irti huumeista.

Kannabis on huume! Eikä sitä koskaan tulla laillistamaan vaikka te narkkarit kuinka mellastaisitte eduskuntatalon portailla.

-Siis alkoholi vaarattomampaa kuin pilvi? Ja taas puhutaan lakitermistä "huume" ja jätetään kivasti esimerkiksi lääkärin määräämät napit pois. Ne kun on "lääkkeitä".

Kannabis on huume ja tekee käyttäjästään narkkarin samalla tavalla kuin lääkkeiden väärinkäyttäjästäkin!

-Oliko sinulla niitä linkkejä siihen, että kannabis tuhoaa aivoja ja muuttaa ihmisen tyhmäksi ja itsekkääkksi. Ehkä omat aivot ovat noin kymmenen vuoden aikana "sulaneet", jotten huomaa tyhmyyttäni ja itsekkyyttäni. Ei onneksi pomokaan, vaikka työskentelen aivoja vaativassa työssä.

Varmasti koittaa päivä kun tulee huomaamaan:) Olen seurannut sivusta niin monen polttelijan arkipäivää ja toilailuja että tiedän varmasti aineen vaikutukset heidän käytökseen ja toimintatapoihin. Ei hyvältä näytä. ei viitsitä aamuisin nousta töihin, ei siivota, ei maksaa laskuja. mieluummin rahat käytetään aineisiin kuin vuokraan, laskuihin ja ruokaan.

-Kannabista polttavissa "piireissä" on yleisenä käytäntönä mm. "kukka on kaikille" periaate, eli jos sinulla ei nyt ole, niin kyllä se toinen tarjoaa. Epäitsekkyys paistaa juurikin kannabista polttavien keskuudessa.

Tämä "epäitsekkyys" varmasti johtuu siitä, että kaverille täytyy antaa myös, jos vaikka joskus tulee tilanne että itsellä ei ole, niin kaverin on pakko antaa silloin.

-Passivoitumista voi tapahtua jos ei pidä itseään niskasta kiinni. Itselläni ei ongelmaa. Olen työpaikalla joka aamu kymmentä minuuttia aikaisemmin kuin pitäisi ja nyttenkin olen tämänhetkiset työni jo tehnyt ennalta, joten minulla sattuu olemaan muutama minuutti luppoaikaa, vaikka sitten tänne kirjoitteluun.

Se ei todista mitään jos olet työpaikallasi joka aamu 10minuuttia aikaisemmin. Mitä järkeä siinä on? Harva nisti kukan lumoissa jaksaa pitää itseään niskasta kiinni. Niin se vaan menee että kun huume on herra ei perse nouse sohvalta jääkaappia ja bongia pidemmälle.

-Oletkohan nyt ihan oikeasti polttanut sitä kannabista? Tietysti kannabiksesta (ja mistä tahansa, vaikka ihan puhtaasta vedestä) on vaaraa jos sitä väärinkäyttää. Eikä savun (minkä tahansa) sisäänhengitys ole terveellisempää, kuin ilman savua. Kohtuukäyttö on edelleen se mitä kannattaa harkita aineen kuin aineen kohdalla. Enkä puhu pelkästään päihteistä, vaan ihan kaikesta, myös kohtuudesta.

Nimenomaan KOHTUUKÄYTTÖ. kohtuukäyttöä ei ole pilvenpoltto päivittäin! tätä kuitenkin moniharrastaa ja tätä sanoisin ongelmakäytöksi. samalla tavalla tupakanpoltto on ongelmakäyttöä ja paheksun sitä. samoin jos juo viinaa joka päivä se on ongelmakäyttöä.

-Useamman vuoden päivittäiskäyttö on tuonut seuraavaa:

- Voitko sanoa käyttöäsi kohtuukäytöksi jos poltat n. 0,5 grammaa päivässä. tämä todistaa että olet ongelmakäyttäjä jonka vapaa-aika kuluu pilvessä. jos joka päivä tai lähes joka päivä esim. duunin jälkeen poltat, se vie ajan, motiavaation ja kunnon muilta NORMAALEILTA aktiviteeteilta. Imuri ja pölyrätti on hyvä, jos vain viitsii niihin tarttua. jos olisit kunnon duunissa, sinulla olisi OMA asunto. Se, että tunnet ihmisiä ympäri maailmaa ei todista että he ovat kaikki sydänystäviäsi. Itselläni on laaja kaveripiiri mutta vain parisenkymmentä tosi ystävää. ja olen siitä onnellinen. en näe syytä miksi minulla pitäisi olla satoja tuttuja ympäri maailman koska aikani ei opiskelulta, töiltä, parisuhteelta, talonrakennusurakalta, perheeltä, oikeilta ystäviltä, harrastuksilta, matkustamiselta ym. riitäisi niiden suhteiden luomiseen tai ylläpitämiseen. Sinä tietenkin näet syynä siihen, etten käytä huumeita. Niin te kaikki narkkarit olette sitä mieltä että hyvät asiat tapahtuu huumeiden ansiosta ja pahat sen puutteesta.Tämä on sitä aivottomuutta ja suossa kierimistä ja tyhmyyttä sekä ongelmakäytön tulosat kun ei enää eroteta todellisuutta.

-Tykkään myös ottaa pari olutta silloin tällöin. Kannabiksen ja muiden luonnontuotteiden käyttö on mielestäni normaalia, sillä mitenkä luonto voisikaan olla laitonta? Jalostettujen aineiden ja synteettisten aineiden kanssa eri juttu.

Kannabiksenkäytön haitallisuudesta keskuteleminen narkkarin kanssa on sama kuin alkoholin liikakäytön vaarallisuudesta keskusteleminen juopon kanssa.

Minun näkemykseni on, että mitä tahansa, tupakkaa, pilveä, alkoholia, lääkkeitä (sairauteen määrättynä oikeana annostuksena, poislukien riippuvuutta-aiheuttavat, ne voisi hävittää) voi käyttää kohtuudella saamatta mitään kamalan järkyttäviä sivuvaikutuksia tai peruuttamattomia vaikutuksia. Tämä kohtuukäyttö tarkoittaa kuitenkin max. kerran viikossa tapahtuvaa käyttöä pienenä annoksena, mieluiten kuitenkin harvemmin ja tietty pitemmät paussit aina välillä. Et voi väittää että pilven poltto joka päivä tai lähes joka päivä olisi kohtuukäyttöä.

Minä en ole uskovainen, kristitty kylläkin mutten uskovainen. En ole perehtynyt Jumalan sanaan koska kukaan ei ole pystynyt todistamaan Jumalan olemassaoloa. Tuo sinun Jumala-jorinasi oli kyllä piste i:n päälle todistamaan sekavan mielesi. Mutta huumeriippuvuudesta voi parantua. Varmasti laajassa tuttavapiirissäsi joku on valmis auttamaan. Vai ovatko he kaikki myös narkkareita ja ystävyys koostuu lähinnä huumeiden käytöstä, ostosta ja myynnistä? ilmeisesti. Ota ihmeessä yhteys kuntasi terveysviranomaisiin.

• Ei saa tuomita
        Jonna kirjoitti:

Todistit juuri kirjoituksellasi vähäisen aivokapasiteettisi. Huhhuh mitä omituista jorinaa Mooseksen luomiskertomuksesta ja kamalaa todistelua pilvenpolton vaarattomuudesta.

-Kyllä, näin on järjestelmämme sen suunitellut politiikallaan. Ratkaisukin olisi: Kannabis irti huumeista.

Kannabis on huume! Eikä sitä koskaan tulla laillistamaan vaikka te narkkarit kuinka mellastaisitte eduskuntatalon portailla.

-Siis alkoholi vaarattomampaa kuin pilvi? Ja taas puhutaan lakitermistä "huume" ja jätetään kivasti esimerkiksi lääkärin määräämät napit pois. Ne kun on "lääkkeitä".

Kannabis on huume ja tekee käyttäjästään narkkarin samalla tavalla kuin lääkkeiden väärinkäyttäjästäkin!

-Oliko sinulla niitä linkkejä siihen, että kannabis tuhoaa aivoja ja muuttaa ihmisen tyhmäksi ja itsekkääkksi. Ehkä omat aivot ovat noin kymmenen vuoden aikana "sulaneet", jotten huomaa tyhmyyttäni ja itsekkyyttäni. Ei onneksi pomokaan, vaikka työskentelen aivoja vaativassa työssä.

Varmasti koittaa päivä kun tulee huomaamaan:) Olen seurannut sivusta niin monen polttelijan arkipäivää ja toilailuja että tiedän varmasti aineen vaikutukset heidän käytökseen ja toimintatapoihin. Ei hyvältä näytä. ei viitsitä aamuisin nousta töihin, ei siivota, ei maksaa laskuja. mieluummin rahat käytetään aineisiin kuin vuokraan, laskuihin ja ruokaan.

-Kannabista polttavissa "piireissä" on yleisenä käytäntönä mm. "kukka on kaikille" periaate, eli jos sinulla ei nyt ole, niin kyllä se toinen tarjoaa. Epäitsekkyys paistaa juurikin kannabista polttavien keskuudessa.

Tämä "epäitsekkyys" varmasti johtuu siitä, että kaverille täytyy antaa myös, jos vaikka joskus tulee tilanne että itsellä ei ole, niin kaverin on pakko antaa silloin.

-Passivoitumista voi tapahtua jos ei pidä itseään niskasta kiinni. Itselläni ei ongelmaa. Olen työpaikalla joka aamu kymmentä minuuttia aikaisemmin kuin pitäisi ja nyttenkin olen tämänhetkiset työni jo tehnyt ennalta, joten minulla sattuu olemaan muutama minuutti luppoaikaa, vaikka sitten tänne kirjoitteluun.

Se ei todista mitään jos olet työpaikallasi joka aamu 10minuuttia aikaisemmin. Mitä järkeä siinä on? Harva nisti kukan lumoissa jaksaa pitää itseään niskasta kiinni. Niin se vaan menee että kun huume on herra ei perse nouse sohvalta jääkaappia ja bongia pidemmälle.

-Oletkohan nyt ihan oikeasti polttanut sitä kannabista? Tietysti kannabiksesta (ja mistä tahansa, vaikka ihan puhtaasta vedestä) on vaaraa jos sitä väärinkäyttää. Eikä savun (minkä tahansa) sisäänhengitys ole terveellisempää, kuin ilman savua. Kohtuukäyttö on edelleen se mitä kannattaa harkita aineen kuin aineen kohdalla. Enkä puhu pelkästään päihteistä, vaan ihan kaikesta, myös kohtuudesta.

Nimenomaan KOHTUUKÄYTTÖ. kohtuukäyttöä ei ole pilvenpoltto päivittäin! tätä kuitenkin moniharrastaa ja tätä sanoisin ongelmakäytöksi. samalla tavalla tupakanpoltto on ongelmakäyttöä ja paheksun sitä. samoin jos juo viinaa joka päivä se on ongelmakäyttöä.

- Voitko sanoa käyttöäsi kohtuukäytöksi jos poltat n. 0,5 grammaa päivässä. tämä todistaa että olet ongelmakäyttäjä jonka vapaa-aika kuluu pilvessä. jos joka päivä tai lähes joka päivä esim. duunin jälkeen poltat, se vie ajan, motiavaation ja kunnon muilta NORMAALEILTA aktiviteeteilta. Imuri ja pölyrätti on hyvä, jos vain viitsii niihin tarttua. jos olisit kunnon duunissa, sinulla olisi OMA asunto. Se, että tunnet ihmisiä ympäri maailmaa ei todista että he ovat kaikki sydänystäviäsi. Itselläni on laaja kaveripiiri mutta vain parisenkymmentä tosi ystävää. ja olen siitä onnellinen. en näe syytä miksi minulla pitäisi olla satoja tuttuja ympäri maailman koska aikani ei opiskelulta, töiltä, parisuhteelta, talonrakennusurakalta, perheeltä, oikeilta ystäviltä, harrastuksilta, matkustamiselta ym. riitäisi niiden suhteiden luomiseen tai ylläpitämiseen. Sinä tietenkin näet syynä siihen, etten käytä huumeita. Niin te kaikki narkkarit olette sitä mieltä että hyvät asiat tapahtuu huumeiden ansiosta ja pahat sen puutteesta.Tämä on sitä aivottomuutta ja suossa kierimistä ja tyhmyyttä sekä ongelmakäytön tulosat kun ei enää eroteta todellisuutta.

-Tykkään myös ottaa pari olutta silloin tällöin. Kannabiksen ja muiden luonnontuotteiden käyttö on mielestäni normaalia, sillä mitenkä luonto voisikaan olla laitonta? Jalostettujen aineiden ja synteettisten aineiden kanssa eri juttu.

Kannabiksenkäytön haitallisuudesta keskuteleminen narkkarin kanssa on sama kuin alkoholin liikakäytön vaarallisuudesta keskusteleminen juopon kanssa.

Minun näkemykseni on, että mitä tahansa, tupakkaa, pilveä, alkoholia, lääkkeitä (sairauteen määrättynä oikeana annostuksena, poislukien riippuvuutta-aiheuttavat, ne voisi hävittää) voi käyttää kohtuudella saamatta mitään kamalan järkyttäviä sivuvaikutuksia tai peruuttamattomia vaikutuksia. Tämä kohtuukäyttö tarkoittaa kuitenkin max. kerran viikossa tapahtuvaa käyttöä pienenä annoksena, mieluiten kuitenkin harvemmin ja tietty pitemmät paussit aina välillä. Et voi väittää että pilven poltto joka päivä tai lähes joka päivä olisi kohtuukäyttöä.

Minä en ole uskovainen, kristitty kylläkin mutten uskovainen. En ole perehtynyt Jumalan sanaan koska kukaan ei ole pystynyt todistamaan Jumalan olemassaoloa. Tuo sinun Jumala-jorinasi oli kyllä piste i:n päälle todistamaan sekavan mielesi. Mutta huumeriippuvuudesta voi parantua. Varmasti laajassa tuttavapiirissäsi joku on valmis auttamaan. Vai ovatko he kaikki myös narkkareita ja ystävyys koostuu lähinnä huumeiden käytöstä, ostosta ja myynnistä? ilmeisesti. Ota ihmeessä yhteys kuntasi terveysviranomaisiin.

He ovat vain kohdanneet pelastavan Jumalan tai yhteiskunnan, joten suu suppuuun!

• sitä mieltä
        Jonna kirjoitti:

että Kannabista ei voi käyttää kohtuudella?
        Entä alkoholia, miksi/miksei voi.

Kiinnostaisi vain kuulla...

• Hoitoa odotellessa
        sitä mieltä kirjoitti:

että Kannabista ei voi käyttää kohtuudella?
        Entä alkoholia, miksi/miksei voi.

Kiinnostaisi vain kuulla...

En, mutta yhteiskunta ja terveydenhuolto on sitä mieltä ettei voi. Ja jos olet käyttänyt kannabista ja kärynnyt ja joutunut hoitoon, et periaatteessa voi käyttää myöskään alkoholia kohtuudella, koska sinulla on silloin päihdeongelma ja sen hoitokeinona on vain läpi elämän kestävä täydellinen raittius. Et myöskään ole oikeutettu saamaan mitään terapitoita, jos käytät alkoholia, koska aina ensin on hoidettava päihdeongelma. Aika sairasta, vaarallista ja toimimatonta ja siten valitettavasti myös vastuutonta.

Päihdeongelmaanhan ei ole lääkkeitä! Päihdeongelmassa ei myöskään mielestäni välttämättä ole kysymys mistään opitusta tavasta paeta maailmaa johonkin toiseen ulottuvuuteen. Jokainen joka on itse joskus jotakin päihdettä käyttänyt voi itse miettiä, missä siinä on kysymys.

• Ei-Hajuakaan
        Jonna kirjoitti:

"Todistit juuri kirjoituksellasi vähäisen aivokapasiteettisi."

Voi olla, mutta jatketaan henkilökohtaisuuksitta:

"Kannabis on huume! Eikä sitä koskaan tulla laillistamaan vaikka te narkkarit kuinka mellastaisitte eduskuntatalon portailla."

On on. Kannabis on huume. Huume on lakitermi. Kannabis on huume niin kauan kun se on siellä listassa. Kannabis on myös päihde ja päihteenä se pysyy lakimuutoksista huolimatta. Lakimuutoksia en pysty noin varmalla kädellä spekuloinmaan, kuin sinä.

"Varmasti koittaa päivä kun tulee huomaamaan:) Olen seurannut sivusta niin monen polttelijan arkipäivää ja toilailuja että tiedän varmasti aineen vaikutukset heidän käytökseen ja toimintatapoihin. Ei hyvältä näytä. ei viitsitä aamuisin nousta töihin, ei siivota, ei maksaa laskuja. mieluummin rahat käytetään aineisiin kuin vuokraan, laskuihin ja ruokaan."

Vielä ei ole tullut se päivä, eikä itse asiassa useidenkymmenien henkilökohtaisesti tuntemieni polttelijoiden keskuudessa. Eikä niiden satojen "tuttujen" keskuudessa. Ne joilla elämä ei pysy hanskassa on ollut muutakin mukana, kuin kannabista. - Ja heidän porttinsa on pääsääntöisesti ollut: Tupakka - alkoholi - kannabis - kovemmat aineet. Kitketään siitä alusta päin niitä portteja jos on pakko portteihin uskoa?

En tiedä minkälaisia kavereita sinulla on, mutta minun kaverini kyllä käyvät töissä, nousevat aamuisin, siivoavat kämppänsä, maksavat laskunsa, mutta kyllä sitä menee ruokaan ja kannabikseenkin sitä rahaa. Olen joskus aikoinaan ollut vapaa-aikanani liiankin pihalla tilanteeseen nähden, mutta harjoittelulla sen oppii. Helpommin, kuin alkoholinkäytön, jonka käyttö on vieläkin hankalaa.

"Tämä "epäitsekkyys" varmasti johtuu siitä, että kaverille täytyy antaa myös, jos vaikka joskus tulee tilanne että itsellä ei ole, niin kaverin on pakko antaa silloin."

Eihän se pakko ole. Mutta jos sinulla sattuu olemaan karkkipussi ja kaverilla ei ole, niin tarjoatko siksi, että toinen on kaverisi, vai siksi, että saisit itsekin melliä silloin kun kaverillasi sattuu olemaan karkkia? Lasketko aina hyötyä, vai voiko sinun kanssasi olla pyyteettömästi ystävä? Asun Amsterdamissa tällä hetkellä, joten poltettavasta ei ole pulaa - ei johdu siitä. Ravintolassakin yleinen tapa on, ettei olutta jaeta, mutta on epäkohteliasta kääriä jointti ja polttaa se yksin.

"Se ei todista mitään jos olet työpaikallasi joka aamu 10minuuttia aikaisemmin. Mitä järkeä siinä on? Harva nisti kukan lumoissa jaksaa pitää itseään niskasta kiinni. Niin se vaan menee että kun huume on herra ei perse nouse sohvalta jääkaappia ja bongia pidemmälle."

No nyt en oikein ymmärtänyt. Jokainen ystäväni, joka ei käytä kovia aineita (parilla on mennyt niiden kanssa vähän lipsahdellen - siinä taas ei auta kuin tukea) käyvät töissä ilman ongelmia. En näe sitä kukan lumoa, joka jurruttaa sohvalle, ainakaan omassa kaveripiirissä. Mitenkä työpaikalle saapumiseni ei muuten todista sitä, etten makaa itse siellä sohvalla käymättä töissä? Nyt en oikeasti saanut logiikastasi kiinni. 10 minuuttia aikaisemmin, sillä julkisia kulkuvälineitä käyttävänä joudun valitsemaan 10 minuuttia etuajassa tai nippa nappa oikeaan aikaan. Valitsen mieluummin 10 minuuttia etuajassa - ei tarvitse selitellä, eikä se 10 minuuttia vaikuta yöuniini mitenkään.

"Nimenomaan KOHTUUKÄYTTÖ. kohtuukäyttöä ei ole pilvenpoltto päivittäin! tätä kuitenkin moniharrastaa ja tätä sanoisin ongelmakäytöksi. samalla tavalla tupakanpoltto on ongelmakäyttöä ja paheksun sitä. samoin jos juo viinaa joka päivä se on ongelmakäyttöä."

Tässä meillä on selkeä mielipide-ero. Mikäli työskentelee, ei ole "kipeänä" eli lorvi-katarrissa, maksaa laskut ja käyttäytyy normaalisti, niin miten se ei ole kohtuukäyttöä? Ongelmakäyttö on mielestäni sellaista, joka haittaa mitä tahansa tehtävää/suoritusta mikä sinulle kuuluu.

Muistatkos Atlantan olympialaisten (oliko se 400m) miesten juoksun voittajan, joka kärähti kannabiksesta? Voitti kisat ja kun verestä löytyi THC:n hajoamistuotteita, tuomarit päättivät, että eivät voi ottaa mitalia pois siksi, että vaikka kannabis on laiton, ei se boostaa suoritusta, vaan heikentää sitä. No niin näytti heikentävän... Suoritustaan saa kyllä heikentää kisoja varten mutta tämän jälkeen muuttivat sääntöjä siten, että myös laittomat aineet on kilpailuissa kiellettyjä aineita.

"Voitko sanoa käyttöäsi kohtuukäytöksi jos poltat n. 0,5 grammaa päivässä. tämä todistaa että olet ongelmakäyttäjä jonka vapaa-aika kuluu pilvessä."

Voin sanoa, koska meillä on edelleen se mielipide-ero. Työskentelen kunnolla, en ole poissa kun ei edes flunssa vaivaa normaalisti. Vapaa-ajallani en todellakaan ajattele pilvenpolttoa. Jotkut juovat yli 10 kuppia kahvia päivässä, se määrä saa minut vähän hermostuneeksi. Silti ne 10-kupin juojat eivät ole ongelmakäyttäjiä, vaikka heillä varmasti on pahemmat vieroitusoireet (päänsärkyä), kuin minulla kannabiksesta. Suomalaiset juovat noin 12-kiloa kahvia per vuosi per henkilö, mutta se on normaalia - eikä kahvinjuojat heilu "kahvihuuruissa" päivittäin. Minä en saisi 12-kiloa kannabista poltettua elinikänäni. En polta itseäni ns. "pilveen", vaan juuri sen verran pieneen rentouteen, joka vastaa käänteisesti sitä kahvikupin piristystehoa. Jointtini koko on normaalisti noin 0,1g, joka siis on sellainen tulitikunpään kokoinen pala siellä jointin seassa.

Viikonloppuna jos tekee mieli polttaa sitten reiluummin, poltan noin puolen gramman jointteja yhden - kaksi.

Mitenkä muuten, onko konjakin tai punaviinilasillisen päivittäin juova alkoholisti? Voiko sen konjakkilasin juoda iltaisin pitämään sydämen ja verenkierron virkeänä, vai pitääkö sellainen kaveri saattaa hoitoon?

"jos joka päivä tai lähes joka päivä esim. duunin jälkeen poltat, se vie ajan, motiavaation ja kunnon muilta NORMAALEILTA aktiviteeteilta."

Siis sinä kerrot minulle, että minun motivaationi on mennyt kun kerran poltan joka päivä duunin jälkeen? Hassu käsitys sinulla on pilven polttamisesta. Ei jointti kädessä kadulla kävely vie sen enempää aikaa kuin ilman jointtia. Ei jointti huulessa musiikinteko ole sen hitaampaa, kuin ilman jointtia - saattaa jopa tulla parempia ideoita. Kuvitteletko oikeasti, että istuisin yksin huoneessani ja keskityn siihen jointtiin? Entä, kun juot kupin kahvia, keskitytkö siihen kahvikuppiin niin paljon, että et voi tehdä muuta? Ja poukkoiletko paikasta toiseen sen kupin jälkeen kuin duracel-pupu? Ei, minä en keskity siihen jointtiin niin paljoa, että se häiritsisi normaalia elämääni ja ei, minä en jämähdä sohvalle sen jointin jälkeen. Pääni on muutakin tarkoitusta varten, kuin estämään selkärangan valahtamisen housuihin.

"jos olisit kunnon duunissa, sinulla olisi OMA asunto."

Eikös oma asunto pidä ostaa? Ei sitä "kunnon duuni" tuo, kuin Manulle illallista. Pitää kirjoittaa ostosopimukset. Sitä ei duuni tee puolestani. En halua omaa asuntoa ennen kuin tiedän missä maassa haluan asua vakituisesti. Vaan oletko niitä pesänrakentajia? Ihminen ei ole ihmisen arvoinen, ellei ole omakotitalo, asunto, kolme lasta, koira, kaksi autoa... Se saattaa sopia sinulle, mutta minun vatsaani kiertää ajatuskin moisesta suppeasta elämästä. No kai se ydinperheen rakentaminen on tärkeää, hyvä elämäntehtävä.

"Se, että tunnet ihmisiä ympäri maailmaa ei todista että he ovat kaikki sydänystäviäsi."

Tietenkään ei. Sydänystävistä ei ollut puhetta, vaan yksinäisyydestä. (Lue aikaisemmat postauksesi uudelleen.)

"Itselläni on laaja kaveripiiri mutta vain parisenkymmentä tosi ystävää."

Samoin. Oma kaveripiiri on vaan vuosien saatossa levinnyt ympäri maailman.

"en näe syytä miksi minulla pitäisi olla satoja tuttuja ympäri maailman koska aikani ei opiskelulta, töiltä, parisuhteelta, talonrakennusurakalta, perheeltä, oikeilta ystäviltä, harrastuksilta, matkustamiselta ym. riitäisi niiden suhteiden luomiseen tai ylläpitämiseen. Sinä tietenkin näet syynä siihen, etten käytä huumeita."

Minulla ei ole lapsia, enkä rakenna taloa, mutta muuten melkein samoin. Ehkä se perheesi ja talonrakennus vie sen ajan, minkä minä kulutan näiden useiden tuttujen kanssa. Kavereiden kanssa näköjään käytämme molemmat aikaamme. Minä näen minkä syyksi siihen, ettet käytä huumeita? Sen, ettei sinulla ole aikaa useiden tuttujen suhteiden ylläpitoonko? Epäilen, että talonrakennus ja ne perheenlisät ovat enemmänkin. Ei huumeidenkäyttö tuo ystäviä, vaan länsimaisessa kulttuurissa saattaa jopa rajoittaa sitä.

"Niin te kaikki narkkarit olette sitä mieltä että hyvät asiat tapahtuu huumeiden ansiosta ja pahat sen puutteesta.Tämä on sitä aivottomuutta ja suossa kierimistä ja tyhmyyttä sekä ongelmakäytön tulosat kun ei enää eroteta todellisuutta."

Lueppa tämä sivu: http://keskustelu.skepsis.fi/html/virhelista.htm - Huomaa kohta 1.

"Kannabiksenkäytön haitallisuudesta keskuteleminen narkkarin kanssa on sama kuin alkoholin liikakäytön vaarallisuudesta keskusteleminen juopon kanssa."

Kannabis on huume. Huumeen käyttäjä on aina narkkari. Narkkarin kanssa keskustelu on sama kuin juopon kanssa keskustelu alkoholista. - Et paljon jätä varaa järkevälle keskustelulle mielipiteilläsi?

"Minun näkemykseni on, että mitä tahansa, tupakkaa, pilveä, alkoholia, lääkkeitä (sairauteen määrättynä oikeana annostuksena, poislukien riippuvuutta-aiheuttavat, ne voisi hävittää) voi käyttää kohtuudella saamatta mitään kamalan järkyttäviä sivuvaikutuksia tai peruuttamattomia vaikutuksia. Tämä kohtuukäyttö tarkoittaa kuitenkin max. kerran viikossa tapahtuvaa käyttöä pienenä annoksena, mieluiten kuitenkin harvemmin ja tietty pitemmät paussit aina välillä. Et voi väittää että pilven poltto joka päivä tai lähes joka päivä olisi kohtuukäyttöä."

Vähän taas toistoa, mutta kuitenkin. Väitän kyllä, sillä se ei häiritse normaalia elämääni mitenkään. Buustaa sitä ehkä. Silti jää väliin päiviä ja silloin tällöin pidän toleranssintiputustaukoja - varmuuden vuoksi. Missään vaiheessa ei ole ollut ongelmia. (Paitsi silloin kun yritin samanaikaisesti lopettaa sekä tupakan, että kannabiksen. - Tupakka kun aiheuttaa minulla vieroitusoireita. Se on kyllä ongelma, sillä olen nikotiiniriippuvainen.)

"Minä en ole uskovainen, kristitty kylläkin mutten uskovainen. En ole perehtynyt Jumalan sanaan koska kukaan ei ole pystynyt todistamaan Jumalan olemassaoloa."

Luin väärin. Kuvittelin kannabishuuruissani, että kiittelit siellä aikaisemmin Luojaa. Käsitykseni mukaan Luoja on sama kuin Jumala tai Herra.

"Vai ovatko he kaikki myös narkkareita ja ystävyys koostuu lähinnä huumeiden käytöstä, ostosta ja myynnistä?"

Osa polttaa, osa ei. Kaveripiirini ei diskriminoi polttamisen, eikä polttamattomuuden mukaan ketään, emmekä myöskään hauku kohtuudella polttavia narkkareiksi. Ymmärrämme eri aineiden ja eri käyttömäärien erot.

• karkasi käsistä?

Vai oletko kenties huomionkipeä?

• Sitä se on
        karkasi käsistä? kirjoitti:

Vai oletko kenties huomionkipeä?

Joitakin silloin kiukuttaa kun PÄÄSTÄÄ mopon karkaamaan käsistä. Viinan, pilsujen, seksin, kapinan. Voihan se karata muullakin kuin huumeilla, eikö totta? Kyllä moni on varmaan suuttunutkin niin, että on löytänyt itsensä vankilasta ja ryyppykaverinsa haudasta? En sitten tiedä, mikä tähän olisi hoitokeinona... Lääkkeet on jo aika pitkälle kokeiltu. Menee vain tunne-elämä yhä pahemmin ja pahemmin sekaisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11447
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9900
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      149
      5597
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3794
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3388
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2815
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe