Kamala toi "teiniäidit" palsta..

j------

tänne kun kirjoittaa olevansa 19 ja haluavansa lasta, kaikki laittavat niin positiivista viestiä että kyllä varmasti päivä paranee!
Mutta jos sinne erehdyt kirjoittamaan, kuten minun ilmeisesti kuuluisi, olenhan teini :) niin tulee sellaistakin saarnaa että!

Ja myös se ihmetyttää, että jos täytät parin kuukauden kuluttua 20 olet teini, mutta jos olet 2kk yli 20 olet aikuinen..???

4

715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

Oon itse 25v, mutta kävin lukemassa teiniäidit palstaa, koska mulla on esim yks tuttu tullu aikanaan raskaaks 17vuotiaana. Mun mielestä siellä ollaan tosi tylyjä ja ne jutut oli aika uskomattomia. 19 vuotias on ehkä nuoriäiti, mutta missä kulkee nykään teinin raja?! Oon käsittäny et teinit = murrosikäsiä ja naisilla se osuu 12-16v väliin ja sillon ollaan teinejä. Jossain maissa lapsia tehään jo ton ikäsenä ja ne on teiniäitejä.
      Jopa mua jännittää kun tulen raskaaks, että suhtaudutaanko joka paikassa muhun niin et olen liian nuori äidiksi, koska nyky muoti on tehä lapset yli 30v. Siinähän sitten suhtautuvat.
      No joka tapauksessa se on pääasia, että tuntee itse olevansa valmis äidiksi ja pystyy vastuun kantamaan. Se ei aina oo iästä kii.

• nuori äiti__

Minusta teini on kyllä korkeintaan 17 (iham max) 18. Kun itse odotin 19 v lasta ja sain hänen juuri 20 täyttäneenä, niin en kyllä ajatellut etten olisi ollut aikuinen =) eikä kukaan mitään negatiivista sanonutkaan (ainkaan suoraa) tosin oltiin jo naimisissa niin ehkä se sitten "kuului asiaan"
      Minusta muutenkin tuntuu että tuo teiniäidit palsta on monelle ei teiniäidille sellainen "sylkykuppi" eli tuntuu että monenlaista provoa on siellä aina seassa. Pysyttele täällä (tai sitten kaksplussan tai perheklubin tai verkkiksen palstoilla) siellä tuntuu olevan mukavaa porukkaa (ainakin pääosin)

• Jennie-19

Minäkin olen huomannut, että 18-19 vuotiaisiin äiteihin/vauvaa haluaviin suhtaudutaan tosi kielteisesti. Itse olen 19-vuotias ja kihlattuni kanssa kovasti vauvaa yritämme, sanoi muut ihmiset sitten vaikka mitä. Mielestäni jokainen saa haluta lasta silloin, kun oikeasti uskoo pystyvänsä lapsesta huolehtimaan ja tietää olevansa tarpeeksi kypsä äidiksi.

• nuori itsekin..

Jos ihan ihan ihan tarkkoja ollaan niin tuon teini sanan raja kait menee siinä, että täyttää 20 vuotta. Siis, kun ainakin jos otetaan jenkkilästä mallia eli kaikki -teen päättyvät ikävuodet on käsittääkseni niitä teinivuosia. Elikkä 13-19 vuotta.

Mutta mikäli minulle puhutaan teineistä niin itselleni tulee lähinnä yläasteikäiset mieleen. Niin ja oma ikäni on vasta 23.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      96
      2191
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      45
      2142
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1855
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1380
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      90
      1326
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1130
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      62
      1093
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      969
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      920
    Aihe