kello oli vähän yli neljä ku avasin tietokoneen ja toi tietoturvakeskus sanoi, että antivir on vanhentunut. mä en saa sitä päivitymään kirveelläkään, mikä tässä uudessa antivirissa maksaa. kaksi tuntia on mennyt eikä vieläkään ole saanut päivitystä. Avaan aina ohjelman, laitan sen start update, se aikansa selaa noita eri dl-numeroita:
"Attempt to produce a connection to http://dl4.avgate.net."
mutta aina pysyy nollassa, ei ole kahteen tuntiin saanut yhteyttä mihinkään. mä en saa sitä ikinä päivittymään.ja tää hemmetin rumba JOKA PÄIVÄ! mun puoli elämää menee tuohon, kun avaan aina uudestaan sen ohjelman ja yritän hakea start update. se kun häviää kohta itsekseen, kun ei johonkin määräaikaan ole saanut yhteyttä mihinkään. mä en jaksa tällasta, millon mä pääsen käyttämään tätä konetta ettei tarvi koko ajan huoltaa sitä!
No niin, nyt tätä kirjoittaessani se sanoi:
[9.2.2006 18:07:14] Critical error: Connection failed while downloading the file http://dl1.avgate.net/upd/idx/master.idx.
eli mulla on yhä kaksi tuntia myöhemmin päivittämätön virusohjelma, voi hitto miten kivaa.
Ja kyllä, nettiyhteyteni kyllä on tehokas.
Anti-Vir ei vaan päivity
10
5306
Vastaukset
- vaihda ja
kokeile jotain toista viruksentorjunta ohjelmaa AVG,AVAST...onhan noita paljon muitakin ilmaisia ohjelmia
- arka
Jos poistan antivirin tuolta lisää/poista-sovelluksesta, niin lähteekö se varmasti kokonaan, ettei haittaa uuden virusohjelman asentamista?
Kun en tiedä onko vaikka Avast kuitenkaan sitten hyvä... jos sen päivittäminen on samanlainen painajainen kuin tämän. - arka
ei pirulauta, mä laitan ton avastin. Mutta hei, miten mä sen teen? Olen nyt ladannut avvastin koneelle. otanko seuraavaksi nettipiuhan irti, uninstalloin antivirin ja asennan avastin? Sitten nettipiuha takasin? ettei ole mitään tietoturvavaaraa?
- eiks jee
arka kirjoitti:
Jos poistan antivirin tuolta lisää/poista-sovelluksesta, niin lähteekö se varmasti kokonaan, ettei haittaa uuden virusohjelman asentamista?
Kun en tiedä onko vaikka Avast kuitenkaan sitten hyvä... jos sen päivittäminen on samanlainen painajainen kuin tämän....pidin sitä muutaman viikon ja poistin juuri sieltä eikä siitä näytä olevan jälkeäkään. Eikä se uuden asentamista haittaa vaikka se olisikin, mutta sitten vasta kun on kaksi ja molemmat aktiivisia tulee ongelmia. Mielestäni jos se Antivirin sateenvarjo on kasassa, voit ottaa toisen ilman sen poistamistakin.
- pro.
arka kirjoitti:
ei pirulauta, mä laitan ton avastin. Mutta hei, miten mä sen teen? Olen nyt ladannut avvastin koneelle. otanko seuraavaksi nettipiuhan irti, uninstalloin antivirin ja asennan avastin? Sitten nettipiuha takasin? ettei ole mitään tietoturvavaaraa?
Piuhoja ei tarvitse irroitella virustorjunnan vuoksi, ainoastaan palomuurin asetamisravarten pitää irroittaa nettipiuha.
- pro.
pro. kirjoitti:
Piuhoja ei tarvitse irroitella virustorjunnan vuoksi, ainoastaan palomuurin asetamisravarten pitää irroittaa nettipiuha.
Se Avastin ilmaisversio pitää rekisteröidä tuolla: http://www.avast.com/i_kat_207.php?lang=FIN
Ne lähettää sulle sieltä sitten sähköpostitse lisenssiavaimen. - arka
pro. kirjoitti:
Se Avastin ilmaisversio pitää rekisteröidä tuolla: http://www.avast.com/i_kat_207.php?lang=FIN
Ne lähettää sulle sieltä sitten sähköpostitse lisenssiavaimen.eli mä asensin sen jo ja otin kyllä varmuuden vuoksi johdot irti =)... en ollut lukemassa neuvojanne ettei tarvikaan ottaa.
Kivalta ohjelma näyttää, mutta... mä en kyllä rekisteröinyt sitä vielä mitenkään. siinähän sanotaan, että 59 päivää nyt aikaa siihen. mutta ehkäpä teen tuon rekisteröitymisen sit heti.
kiits oikeen paljon, nyt on hyvä mieli kun ei ole enää tuota antiviria.
AINIIN! Avast kyllä herjasi että yhteensopimattomuusongelma ZoneAlarmin muurin kanssa, mutta vastasin, että en käytä jotaa hiton ZA:m privacy blockingia tai jotaan, jonka kanssa se ei toimisi. En edes tiedä mikä tuo on ja nopeasti ZA:n välilehtiä selaillessa ei sieltä mitään tuollaista löytynyt. - pro.
arka kirjoitti:
eli mä asensin sen jo ja otin kyllä varmuuden vuoksi johdot irti =)... en ollut lukemassa neuvojanne ettei tarvikaan ottaa.
Kivalta ohjelma näyttää, mutta... mä en kyllä rekisteröinyt sitä vielä mitenkään. siinähän sanotaan, että 59 päivää nyt aikaa siihen. mutta ehkäpä teen tuon rekisteröitymisen sit heti.
kiits oikeen paljon, nyt on hyvä mieli kun ei ole enää tuota antiviria.
AINIIN! Avast kyllä herjasi että yhteensopimattomuusongelma ZoneAlarmin muurin kanssa, mutta vastasin, että en käytä jotaa hiton ZA:m privacy blockingia tai jotaan, jonka kanssa se ei toimisi. En edes tiedä mikä tuo on ja nopeasti ZA:n välilehtiä selaillessa ei sieltä mitään tuollaista löytynyt.ZoneAlarmin ilmaisversiossa ei ole tuota privacy blocking toimintoa.
Avast Antivirus toimii hyvin yhdessä ZoneAlarm palomuurin kanssa.
Kun klikkaat työpäydällä olevaa Avast Antivirus pikakuvaketta, ohjelma pyytää tuota rekiteröintiavainta. Tuo rekisteröintiavan on ilmainen ja sen avulla Avast toimii ilmaiseksi vuoden ajan. Tämän jälkeen pitää rekisteröityä uudelleen, jolloin saa uuden yhden vuoden rekisteröinti avaimen. Pieni vaiva erinomaisesta ilmaisesta ohjelmasta.
- Ksenom_O
AntiVir 2007 alkoi herjaamaan tuota "Connection failed while downloading the file..." eikä päivittynyt ollenkaan. Väitti että ei verkkoyhteyttä, vaikka laajakaista oli todellakin täysin toiminnassa.
Foorumeilta ei löytynyt juuri muita ohjeita kuin "pois koko ohjelma ja Avast! tilalle" mutta kokeilin kuitenkin seuraavaa vinkkiä:
AntiVir asetuksiin, kohtaan "Configuration-Guard-Scan-Exception" laitetaan kaikkien muiden asennettujen anti-spyware ohjelmien prosessit. Esimerkiksi Ad-Aware ohjelma ajaa jatkuvasti taustalla "aawservice.exe" -nimistä prosessia.
Vastaavasti niiden muiden ohjelmien asetuksiin laitetaan "ignore" -kohtaan tämän AntiVir'n prosessi "AVGNT.EXE" joka pitäisi näkyä Windows Tehtävienhallinta-Prosessit listassa.- ingenjöör
toimiko tämä, eli päivitysongelma viittaa siihen että joku muu ohjelma blokkaa sen pois? vai
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2611481Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa584066Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1203261Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1692557Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1082306Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2061865Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3191152- 67953
Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta20917- 65818