Vuokrien vuosinousu oli vuoden 2005 neljännellä neljänneksellä 1,9 prosenttia.
http://www.tilastokeskus.fi/til/asvu/2005/04/asvu_2005_04_2006-02-07_tie_001.html
Voi että mua itkettää aivan kamalasti, riistävät meitä inflaation verran, miks aina meitä vuokralaisia sorretaan?
Inflaatio ollut n. 2%
Vuokrat noussu 2%
Mun palkka noussu 13%
Vuokrat nousivat
12
635
Vastaukset
- Näinpä on
Vuokrat nousevat inflaation tahtiin, asuntojen hinnat taas kuplahtelevat ihan eri tahdissa. Tätä eivät tuulipuvut tajua.
- mie vaan
Olisko kuitenkin niin, että inflaatio oli 2 % koko vuonna ja vuokrien nousu tapahtui vuosineljänneksen aikana? Tätä eivät tuhnut tajua.
- mie vaan
mie vaan kirjoitti:
Olisko kuitenkin niin, että inflaatio oli 2 % koko vuonna ja vuokrien nousu tapahtui vuosineljänneksen aikana? Tätä eivät tuhnut tajua.
Jaa, eipä ollutkaan niin. I stand corrected. Varmaan tuuliouvun kahina sekoitti ajatuskulkuni. Vuokrat näköjään tosiaan nouseet inflaatiota hitaammin. No sehän on hyvä, kun ajatellen, että yhteskunta niistä kuitenkin suuren osan joutuu maksamaan.
- paljon
vuokrat on noussu vuodesta 1995!
- Iloinen vuokralainen
Vuodesta 95 ja vertaa vuokriin, äh helpommalla pääset kun etsit tilastokekuksen taulukon vuokrien reaalihinnat missä on otettu pois inflaatiovaikutus.
- kuluni
laskeneet 100% vuodesta 1995. Mitäs siihen sanot tyfny?
- meikäläisellä ainakin
Viime vuosina:
Inflaatio ollut n. 9%
Vuokrat noussu 12%
Asuntojen hinnat nousseet 25%
Mun palkka noussu 1873% ollen nyt verojen jälkeen 25000e/kk - The Rat
"Vuokrien vuosinousu oli vuoden 2005 neljännellä neljänneksellä 1,9 prosenttia."
"riistävät meitä inflaation verran"
"Inflaatio ollut n. 2% "
"Vuokrat noussu 2% "
Että siis ensimmäisenä kolmena neljänneksenä vuokrat eivät nousseet oikeastaan yhtään ja pomppasivat sitten viimeisenä neljänneksenä melkein 2%???
Vau.
Jos ei omistusasuminen olisi halvempaa, voisin jopa harkita vuokralle muuttamista.
Nousisiko minunkin palkkani sitten 13%?- harkitsisin
vuokralle muuttamista jos meidänkin työpaikassa siitä annettaisiin 13% palkan korotus.
En ole varma oliskiko se sittenkään kannattavaa... - harkita
vuokralle muuttamista jos meidänkin työpaikassa siitä annettaisiin 13% palkan korotus.
En ole varma oliskiko se sittenkään kannattavaa... - xxf
harkita kirjoitti:
En ole varma oliskiko se sittenkään kannattavaa...Vuokralainen uskaltaa röyhkeästi pyytää lisää liksaa hieman riskipelilläkin, kun ei ole jättivelkaa perheen niskassa.
- puyydetään
xxf kirjoitti:
Vuokralainen uskaltaa röyhkeästi pyytää lisää liksaa hieman riskipelilläkin, kun ei ole jättivelkaa perheen niskassa.
riskipelillä? En mä ole ainakaan ikinä pelännyt, että minut esimerkiksi irtisanotaan, kun olen pyytänyt palkankorotuksia.
Sanakirjan pitäjä! olisko tosta "palkankorotus riskipelillä" uudeksi termiksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224760Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa53402Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1273202Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss262637Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu742370Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181779Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91394Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171255Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91233Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41138