Kofeiini allergia

Pete7777

Onko olemassa kyseistä allergiaa? Vai mistä johtuu se kun juo kahvia tai colaa niin seuraavana tai jopa samana päivänä on ummetukset ja närästykset...

5

3882

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hennukka

Ei se oo allergiaa vaan ihan sitä että kofeiini poistaa nestettä elimistöstä --> tulee ummetusta helposti ja sitten se lisää vatsahappojen eritystä ja tulee närästys! Kofeiinille ei muuten kuulemma voi olla allerginen, sanoi lääkäri... sille voi kyllä olla yliherkkä eli kädet vapisee, on ylivilkas jne.

• kabbutsiino

onko kukaan muu huomannut että kahvin juominen _auttaisi_ allergia/nuhaoireissa?! mun mielestä olo on muutaman kerran ainakin parantunut, kun saa kahvia..

• mikkokk
        kabbutsiino kirjoitti:

onko kukaan muu huomannut että kahvin juominen _auttaisi_ allergia/nuhaoireissa?! mun mielestä olo on muutaman kerran ainakin parantunut, kun saa kahvia..

oon ite huomannu kans et niiku auttais allergia oireis paha heinäallergia alla

• närästelijä

yksinkertaisesti löystyttää sitä ruokatorven
      alasulkijaa, joten kaikki mahassa oleva (hapan tai ei hapan) pääsee ylöspäin.

Kahvi voi nostaa vatsanhappomäärää radikaalisti mutta se kärvent'ää
      lähinnä mahaa ... se voi joillakin tuntua ruokatorvessakin JOS alasulkija
      päästää ainetta ruokatorveen siinä määrin. Ummetus voi tiety lisätä vatsan sisäistä painetta joten
      närästysriski suurempi.

Kahvi ja kola ei sinänsä ihan samalla viivalla kofeiinin suhteen ole.
      Pari desiä kahvia ja lähes litra kolajuomaa vastaa kofeiinimäärältään
      toisiaan ... on se kahvi aikaimoista jytyä kamaa!

• när

joku puhui siitä joskus ... mikä se on?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe