Herraskartano tulee tontille syksyllä. Paketilla hintaa lämmitysvalmiina 60 000.Asuinneliöitä 159.Paljonko arvioisitte menevän kaikkiaan tuon hinnan lisäksi kun käytämme ainoastaan LVIS-ammattilaista. Muut työt itse. Keskiverto sisustuksella, lattialämmitys, suora sähkö. Riittääkö 110 000?
Meille tulossa kastelli
21
6610
Vastaukset
- riippuu paljon
noiden urakoiden hinnoista ja perustus- ja maansiirtohommien kuluista.
- JArmo
En usko että riittää mutta kaippa olet tehnyt realistisen talousarvion talollesi ennen kuin olet tilannut paketin...
- oma veikkaus
väliin 180-200 tipahtaa
- Pecos Bill
Veikkaan, ettei riitä rahat. Itse rakennan Kastellia Pirkanmaalle n. 155 neliötä ja kustannusarvio on pitänyt hyvin kutinsa n. 210000 jöröä ilman tonttia. En tosin ole tehnyt mitään itse, mutta 1000000 jöröä ei säästä itse tekemällä!! Esimerkkejä kustannuksista:
- Perustukset ja maatyöt 25000
- kuunan maksut ja vastaava mestari 7000
- Sähkö lattialämmityksellä 14000
- LVI 12000
- takka ja piippu 6000
- portaat 4000
- pinnat 15000
- kodinkoneet 6000
- rännit ja tikkaat 2500
- maalaus 1000
- keittiö ja muut kaapistot 13000
- muuta sälää, usko vaan sitä kuluu 10000
Käyttäkää Koti-optimia ja talopeliä laskentamalleina, ne ovat netissä ilmaisia ja ovat kyllä pitäneet melko hyvin paikkansa. Olkaa hiukan pessimistejä niin ette pety. Kastelliin olen ollut kyllä hyvin tyytyväinen, otin laajimman toimituksen väliseinineen...Valmista on huhtikuussa :)- kyselijä
No, kun lisään antamasi summat tuohon 60 000, niin pääsen loppusummaan 175 500 euroa. Joten en siis ole kovin paljon pielessä. Sanoithan itsekkin että et tee mitään itse ja arvio 210 000, joten kaiken järjen mukaan, jos kokonaisbudjetti on n. 170 000 euroa, ja paljon tekee itse, niin senhän pitäis riittää!
- alkuperäinen edelleen
kyselijä kirjoitti:
No, kun lisään antamasi summat tuohon 60 000, niin pääsen loppusummaan 175 500 euroa. Joten en siis ole kovin paljon pielessä. Sanoithan itsekkin että et tee mitään itse ja arvio 210 000, joten kaiken järjen mukaan, jos kokonaisbudjetti on n. 170 000 euroa, ja paljon tekee itse, niin senhän pitäis riittää!
Olemme pelanneet talopeliä ja on myös koitettu kotioptimia ja kun laitamme omantyönosuudeksi 50 prossaa ammattitöistä niin loppusumma autokatoksenkin kanssa on 165 000 - 175 000 euroa. Mikä siis budjetissa mättää...
- ammattitöistä ?
alkuperäinen edelleen kirjoitti:
Olemme pelanneet talopeliä ja on myös koitettu kotioptimia ja kun laitamme omantyönosuudeksi 50 prossaa ammattitöistä niin loppusumma autokatoksenkin kanssa on 165 000 - 175 000 euroa. Mikä siis budjetissa mättää...
Ei ole mikään harrastehomma töiden jälkeen.
- kun painaa
alkuperäinen edelleen kirjoitti:
hartipankilla loput, eli tuossa nuo pelottelevat kun itse tuskin ovat raksalla siivouksia hoitaneet.
Tuo 50 % on ihan hyvä arvio omasta työstä. Meillä 70 % omalla työllä Kastelli rakentui alle 150 000 eurolla. - etukäteen
kun painaa kirjoitti:
hartipankilla loput, eli tuossa nuo pelottelevat kun itse tuskin ovat raksalla siivouksia hoitaneet.
Tuo 50 % on ihan hyvä arvio omasta työstä. Meillä 70 % omalla työllä Kastelli rakentui alle 150 000 eurolla.Olisin vielä sen verran kiinnostunut, että mitä kaikkea teitte itse tuohon 70 prosenttiin?
- tulkintana ;D
etukäteen kirjoitti:
Olisin vielä sen verran kiinnostunut, että mitä kaikkea teitte itse tuohon 70 prosenttiin?
Ja eikun siitä %-Kastellia byggaamaan halvalla.
- itse tai tuttavien
etukäteen kirjoitti:
Olisin vielä sen verran kiinnostunut, että mitä kaikkea teitte itse tuohon 70 prosenttiin?
avulla. Eli vain tuntitöinä joitain erikoishommia alle 100 tuntia.
- Voi ,voi
Vai ihan kastelli tulee. Voi,voi,otan osaa,KUN RAHASI LOPPUVAT,ETTÄ SAAT TON KALIKKAKASAN TEHTYÄ,TAI JOS SAAT.IKUISUUSPROJEKTI!
- outo kommentti
Ollaan nähty sellaisiiki taloja, joita on rakennettu ilman pankkilainaa 6 vuotta ja onpahan vaan valmistuneet. Meidän suunnalle tulee pilvinpimein omakotitaloja mm. kasttelli vaan kakkikipa näyttää valmistuvan....Et jos voisit kertoo mistä niitä ikuisuusprojekteja löytyy niin käynpä katsomassa.
- elvis
talopaketin hinta * pii.
Meillä Kastellipaketti 55000. Loppulasku lienee lähellä 180 000. Ja itsellä meni puolisen vuotta melkein joka ilta ja viikonloppu raksalla.- teetit
ulkopuolisilla?
- elvis
teetit kirjoitti:
ulkopuolisilla?
Helpompi sanoa mitä tein itse:
-kaikki maalaustyöt
-sisäseinien tasotus ja nauhoitus (ei olisi kannattanut)
-ilmastointiputkien eristäminen (veemäisin homma)
-siivoustyöt
-tavarahankinnat muut hallinnolliset hommat
-sisäseinien villaeristykset
-sekalaisia pikkuhommia - tapauksessa
elvis kirjoitti:
Helpompi sanoa mitä tein itse:
-kaikki maalaustyöt
-sisäseinien tasotus ja nauhoitus (ei olisi kannattanut)
-ilmastointiputkien eristäminen (veemäisin homma)
-siivoustyöt
-tavarahankinnat muut hallinnolliset hommat
-sisäseinien villaeristykset
-sekalaisia pikkuhommiameillä kait budjetti riittää jos ei ihan mene pieleen. paketti saman hintainen. budjetoitu 185000 ja melkein kaikki paitsi sähkö valvonta tehdään itse. kiitos vastauksesta myös
- Helinä
155 asuinneliön Kastellimme on nyt pintatyövaiheessa. _Kaikki_ ammattityöt (pystytystä myöten, mutta LVIS lukuunottamatta) on itse tehty, samoin valvontatehtävät (mies alan ammattilainen). Lisäksi autotalli/pannuhuone/varasto 60neliötä. Ulkovuorilaudoitus omasta puusta, perustukset helpot jne,jne. Tästä huolimatta kustannusarviomme 170 000e, joka vaikuttaa menevän kaikki. Lämmitysjärjestelmä meillä toki kallis (vesikiert. lattialäm. puukattilalämmityksellä). Mutta siltikin. Kyllä sitä rahaa kummasti menee... Hattua siis nostan, jos 170 000 e pärjäätte. Mahdollista se kai kuitenkin lienee. itse jännitämme edelleen riittääkä tuo 170, niin tiukille näyttäisi menevän. Tsemppiä!
- Maukka
Kastellin 150 neliöinen talo sisustuksia vaille valmiina, eli pintaa pitäs vielä laitella...
Rahaa on nyt mennyt 110 000 ja vielä menee tuommonen 40 000 - 50 000, keittiöön, pintamatskuihin, loppuihin LVIS töistä ja pihoihin. Eli tuommonen 150 000 - 160 000 tulee maksamaan talo, riippuen mitkä materiaalit lopulta valitaan.
Meillä oli erittäin helpot pohjatyöt ja itse ollaan tehty kaikki muut paitsi lattian liippaus, putkityöt, sähkötyöt, takanmuuraus.
Mutta tuo veikkaamasi 110 000 tuntuu todella "halvalta" eli olettaisin, että vähintään tuommonen 150 000 menee vaikka kuinka paljon tekisitte itse.- alkupe.
tarkoitatko 150 000 tuon paketin lisäksi? Paketti lämmitysvalmiina 60 000. Kokonaisbudjetti siis 170 000 euroa. Itse tarkoitin 60 000 110 000.
- Maukka
alkupe. kirjoitti:
tarkoitatko 150 000 tuon paketin lisäksi? Paketti lämmitysvalmiina 60 000. Kokonaisbudjetti siis 170 000 euroa. Itse tarkoitin 60 000 110 000.
Eli tarkoitin tuota kokonaismäärää talolle, 150 - 160 000 euroa, eli sittenhän tuo sulla kuulostaa ihan ok:lle... Eilen tarkistelin/laskeskelin vielä noita omia juttuja ja 155 - 160 000 tulee hinnaksi meillä... Rakennuspaikkana on Oulunseutu ja kaikki on mennyt todella hyvin, ei yllätyksiä - vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224730Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43354Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1253147Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss252573Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu602280Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181759Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91364Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171225Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut81223Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky4968