Roskatiedostojen poistaminen...

????

Miten ns.roskatiedostot kannattaa poistaa ja mitä ns.roskatiedostoja on?
olen kuullut että temp tiedostot kannattaa poistella vähän väliä? mix? mitä tiedostoja ne on?
antakaa please hyviä vinkkejä...

12

9845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Temp tiedostot

      Kaikki Temp tiedostojen sisällön voi todella tuhota ja kannataakin aika ajoin se tehdä.
      Ne on tiedostoja joita kertyy kun lataat koneellesi ohjelmia,käyt erisivuilla yms.syistä niin Temp tiedostoihin kertyy tietoja mitä latasit missä liikuit yms. aivan turhaa roinaa joten huoletta voit ne tyhjentää.

      Samoin voit ja kannattaa tuhota Cookies eli Evästeet kansioiden sisältö sekä väliaikaiset internet tiedostot olisikin syytä tyhjentää vaikkapa joka päivä.

      Voit poistaa ne monellakin tavalla:
      Tässä yksi tapa Temp kansioiden tyhjennykseen:
      Mene resurssien hallintaan ja sieltä sitten tyhjennät kaikkista TEMP-kansiot (Yksi on heti C:n alla ja toinen Windowsin alla) ,Joissakin virusohjelmissa siellä Temp-kansioissa on LadHide niminen tiedosto jota et pysty tyhjentämään edes vahingossa.
      Muutoin TYHJENNÄ HUOLETI kaikki Temp-tiedostot.

      Myös nämä on aivan turhaa roinaa ja ellet näitä tyhjennä niin on helppoa katsoa millä sivuilla olet käynyt koneellasi.
      Avaa internet explorer
      >Työkalut
      >Internet-asetukset
      >Poista evästeet
      >OK, siitä pienestä ikkunasta,sitten
      >Poista tiedostot
      >Poista kaikki OFFLINE sisältö laita ruksi eteen ja OK siitä pienestä ikkunasta.
      >OK
      Nuo kanattaa tehdä vaikka joka kerta kun sulkee selaimen.

    • yhfyvartti52e

      Kysyn tätä tänään 05.01.2018. Avast ilmoitti 3GB roskatiedostoista. Mitä ne on ?

      • apinaetgorilla

        -Asetukset
        -Järjestelmä
        -Tallennustila
        -Tilapäiset tiedostot

        Tuolta voit katsella ja poistaa


      • paskaatäynnä

        Asenna Bleacbit ruksit poistettavat, ruksi myös jätettävät. Paina tutki tjs. näyttää polun j koon (ainakin ubuntus, win en muista mitä olikaan).


      • liikaapaskaa

        Mäki just tän avastin takia tulin tänne, mulla on avastin mukaan 75GB :D


      • parastapaonpuhasasennus

        avast on scareware, sekä adware poista koko roska. Jos haluat eroon tilarohmuista, tee puhdas käyttöjärjestelmän asennus. Suosittelen usb:llä n.4-8GB:n riittää hommaan. Maksaa 5e-22e, se usb.

        Jos windows 10 niin on työkalu millä voi uudelleen asentaa. Löytyy asetuksista. Win7,8 voi mount iso ja sit pyörittää sen.


    • sillälähtee

      Ehdottomasti tehokkain windowsroskan poisto-ohjelma on DBAN. Löytyy osoitteesta https://dban.org/

    • Koskahan Windows saa automaattisen roskanpoistajan. Linuxissa sellaiset kuin tmpwatch, logrotate säädetään poistamaan ladattuja asennuspaketteja, lokeja, ym mitä haluaa. Väliaikaistiedostot pyyhitään yleensä käynnistyksessä. Jotain 75GB käyttäjä saa korkeintaan ladattua kotikansioonsa. Jos levytila loppuu niin silloin tulee ongelmia...

    • roska_pois

      Parempi poistaa koko windows.

    • Fresh111

      Win 10 nuo poistot onnistuu Asetukset- järjestelmä- Tallenustila - kovalevy C:
      Sieltä voi putsailla sitten tarvittavat

    • helposti_käy

      Jos haluat kaiken roskan pois (en lue win10 roskaksi, mutta jotkin ominaisuudet saat itse päättää)

      Tee puhdas asennus, löytyy asetuksista työkalu, millä voit helposti "siivota/puhdistaa/tyhjentää" windowsin.

      Sitten kun olet puhdistanut, oikealla hiiren painikkeella aloitusvalikkoa painat ja käyt kaikki läpi. Noiden jälkeen käyt kaikki asetukset läpi. Nyt sinulla on erittäin puhdas windows 10.

      Eritoten huomiota UAC, levynhallinta, oletuskansiot.

    • Anonyymi

      Maksa perjantaina poliisi päivät it tulee. Puhdistaa hasikrtää myinkesukyu .
      Kipeä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      156
      472
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe