Mitä Suomessa tapahtuisi, jos Eduskunnassa olisi...
...200 Oinasedustajaa?
...200 Härkäedustajaa?
...200 Kaksosedustajaa?
...200 Rapuedustajaa?
...200 Leijonaedustajaa?
...200 Neistytedustajaa?
...200 Vaakaedustajaa?
...200 Skorpioniedustajaa?
...200 Jousimiesedustajaa?
...200 Kaurisedustajaa?
...200 Vesimiesedustajaa?
...200 Kalaedustajaa?
Mitä tapahtuis, jos...
16
1404
Vastaukset
- tekisi mitään.
Kalathan ovat laiska taiteilijasielu. Eli yksi kahdestoistaosaa menisi työntekijöistä siis lomalle (ja pysyisi siellä loppuun asti).
Oinaat olisivat sen sijaan pontevia ja tekisivät paljon lakiehdotuksia, joista juuri mikään ei valitettavasti pääsisi läpi. Johtuen juuri nimenomaan Oinaiden kapeakatseisuudesta ja tyylistä kärjistää asioita.
Oinaan vastakohta, Vaaka, ehdottelisi joitain muutoksia vain taidekasvatukseen, eikä ollenkaan mihinkään oleellisempaan. Vaa'at olisivat näin ollen tyhjäntoimittajia Oinaiden rinnalla.
Vesimiehet sitten taas eläisivät jo vuodessa 2092, eli olisivat ihan pihalla nykypäivän tapahtumista. Heidän ehdotuksensa olisivat niin älyttömiä, ettei kukaan niitä oikein ymmärtäisi. Sen sijaan Leijonat eivät tekisi ollenkaan ehdotuksia, koska he uskovat sanasta sanaan lauseen "tahtoni on lakisi" toteutuvan -ja vieläpä ihan automaattisesti.
Ei jaksa keksiä enempää........ - Jou
...200 Oinasedustajaa?
Eduskunnassa käytäisiin kiivaita keskusteluja, sanat sinkoilisivat, ehkä jopa nyrkki puhuisi. Kaikki huutaisivat ja väittelisivät. Tehtäisiin päätöksiä joita kukaan muu ei uskaltaisi tehdä, olettaen että väittelyltä kerettäisiin. Asiat etenisivät mutta eivät ehkä loppuun asti. Nopeita ratkaisuita.
...200 Härkäedustajaa?
Hiljaista porukkaa istuisi eduskunnassa, paljon kahvitaukoja ja pitkät lounastauot. Asiat etenisivät hitaanpuoleisesti. Välillä olisi ponnekkaita sanoja.
...200 Kaksosedustajaa?
Salissa kävisi kova puheen sorina. Mitään ei oikein ehkä saataisi aikaan. Kännykät pirisivät ja eduskunta salin täyttäisi hilpeä fiilis. Vähän kuin juhlissa.
...200 Rapuedustajaa?
Jokainen edustaja toisi pullaa mukanaan ja kaikilla olisi hyvä mieli. Kaikki loukkantuisivat toistensa sanoista ja mököttäisivät. Lapsien asiat ajettaisiin hyvin.
...200 Leijonaedustajaa?
Kaikki yrittäisivät loistaa ja pian olisi vallasta kamppailua sali pullollaan. Ärjyntää, tönimistä ja parrasvaloihin pyrkimistä.
...200 Neistytedustajaa?
Kaikki vaan valittaisivat ja höyläisivät pilkkua. Isot asiat jäisivät vähemmälle huomiolle sillä kaikki keskittyisivät siihen saako parvekkeellä tupakoida vai ei.
...200 Vaakaedustajaa?
Tyylikkäitä edustajia jotka hoitaisivat julkisuuden hienosti. Päätöksiä ei syntyisi sillä kukaan ei osaisi niitä tehdä. Kaikki haluaisivat vaan miellyttää.
...200 Skorpioniedustajaa?
Kiivaita keskusteluja, mustamaalausta ja toisten edustajien salaisuuksien penkomista. Tekisivät radikaaleja päätöksiä ja saisimme seurata lehdistä edustajien seksiskandaaleita.
...200 Jousimiesedustajaa?
Edustajat olisivat aina matkoilla eivätkä koskaan eduskunnassa. Jos päätöksiä saataisiin aikaan niin ne olisivat oikeudenmukaisia. Saattaisi kyllä mennä hössötykseksi koko touhu.
...200 Kaurisedustajaa?
Matti Vanhasmaisia kuivia edustajia jotka puhuisivat kirjakieltä ja olisivat vanhoillisia.
Tekisivät töitä kuitenkin ahkerimmin ja saisivat vatsahaavan.
...200 Vesimiesedustajaa?
Ideat futuristisia ja rajoja rikkovia. Jopa liian utopistisia. Keskittyisivät tärkeisiin ihmisasioihin.
...200 Kalaedustajaa?
Maan kulttuuri kukostaisi kalojen vallan alla. Muut asiat ei.- haa...
Aika hyvä. :)
- huumoria...
Neitsyestä sanotaan, että se viilaa pilkkua, mutta Neitsyestä myös sanotaan että se on ÄLYKÄS.
Neitsyeen kuvaamiseen sopisi paljon paremmin: Neitsyet lannistaisivat kriitiikillään toisensa.......tai että: neitsyet unohtuisivat vain arvostelemaan toisiaan, eivätkä muistaisi keskustella itse asioista. - neitsyellä
huumoria... kirjoitti:
Neitsyestä sanotaan, että se viilaa pilkkua, mutta Neitsyestä myös sanotaan että se on ÄLYKÄS.
Neitsyeen kuvaamiseen sopisi paljon paremmin: Neitsyet lannistaisivat kriitiikillään toisensa.......tai että: neitsyet unohtuisivat vain arvostelemaan toisiaan, eivätkä muistaisi keskustella itse asioista."Neitsyestä sanotaan, että se viilaa pilkkua, mutta Neitsyestä myös sanotaan että se on ÄLYKÄS."
Juuri tällaiseen väittelyyn menisi neitsytedustajien energia. Suuret päätökset saisivat odottaa, kun neitsyet keskittyisivät kuka kenenkin käytöksen arvioimiseen. - nimetön
neitsyellä kirjoitti:
"Neitsyestä sanotaan, että se viilaa pilkkua, mutta Neitsyestä myös sanotaan että se on ÄLYKÄS."
Juuri tällaiseen väittelyyn menisi neitsytedustajien energia. Suuret päätökset saisivat odottaa, kun neitsyet keskittyisivät kuka kenenkin käytöksen arvioimiseen.Kiitos selvennöksestä! Et sentään tarkoittanut sitä niin pahasti... :D
Neitsyt on minun mielestäni älykkäin eläinradan merkki. Älykkäin & ahkerin.
- tyttö-kauris
se, että jos noita pilkkuja ei huomioida meillä olisi 2400 kansanedustajaa.
Ja ekologisest ajatellen täpötäysissä parlamentin rakennuksissa kaikilla olisi konkreettisesti "lähekkäin-on-lämmin-olla". Ei tarvitsisi talvellakaan lämmittää.- tyttö-kauris
luetaan kuten sana kysymysmerkki :))
- muutos olisi
"...se, että jos noita pilkkuja ei huomioida meillä olisi 2400 kansanedustajaa."
Edustajien määrän korottaminen 200:sta 2400:een tietäisi samalla perustuslain muuttamista. Tällaiseen pystyisivät ehkä vesimiehet, jotka näkevät tulevaisuuden demokratian laajana kansanvaltana.
- mikä on jakauma
kansanedustajien aurinkomerkeissä. Onko joku selvittänyt sen? Mitä on eniten, veikkauksia?
- Gem-86
Tuosta linkistä löydät nykyiset kansanedustajat henkilötietoineen. Kerran jo laskin eri merkkien edustuksen, mutta sitten mulle jäi epäselväksi merkkien rajalla syntyneitten merkit ja jätin tietoni "julkaisematta". Kaikkeahan täytyy tutkia jos aikoo saada laajemman kuvan aurinkomerkeistä. Itse vieläkin epäilen koko systeemiä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Nykyiset_kansanedustajat - Gem-86
Gem-86 kirjoitti:
Tuosta linkistä löydät nykyiset kansanedustajat henkilötietoineen. Kerran jo laskin eri merkkien edustuksen, mutta sitten mulle jäi epäselväksi merkkien rajalla syntyneitten merkit ja jätin tietoni "julkaisematta". Kaikkeahan täytyy tutkia jos aikoo saada laajemman kuvan aurinkomerkeistä. Itse vieläkin epäilen koko systeemiä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Nykyiset_kansanedustajatJos nyt jollakin on intoa ja aikaa,hän voi tutkia asiaa vähän pitemmällekkin.
Seuraavista linkeistä löytyy, missä valiokunnassa kansanedustaja on, hänen tekemänsä aloitteet, poissaolot yms. Linkkejä on paljon lisääkin.
http://www.eduskunta.fi/fakta/hakem/ltilasto.htm
http://www.eduskunta.fi/fakta/hakem/edustaja.htm
Kansanedustajuus ei tietenkään kerro ihmisestä paljoakaan. Kansanedustajiksi hakeudutaan monenlaisista syistä.
Itse arvostan enemmän luovaa toimintaa ja yritteliäisyyttä. Toisaalta "arvostaminen" ja "pitäminen" eivät välttämättä kohdistu samaan ihmiseen. - Gem-86
Gem-86 kirjoitti:
Jos nyt jollakin on intoa ja aikaa,hän voi tutkia asiaa vähän pitemmällekkin.
Seuraavista linkeistä löytyy, missä valiokunnassa kansanedustaja on, hänen tekemänsä aloitteet, poissaolot yms. Linkkejä on paljon lisääkin.
http://www.eduskunta.fi/fakta/hakem/ltilasto.htm
http://www.eduskunta.fi/fakta/hakem/edustaja.htm
Kansanedustajuus ei tietenkään kerro ihmisestä paljoakaan. Kansanedustajiksi hakeudutaan monenlaisista syistä.
Itse arvostan enemmän luovaa toimintaa ja yritteliäisyyttä. Toisaalta "arvostaminen" ja "pitäminen" eivät välttämättä kohdistu samaan ihmiseen.Antamassani linkissä tiedot valiokunnista koskivat edellistä eduskuntaa. Kai jostain löytyy päivitettyäkin tietoa. Itse en enää ehdi kaivella.
- luurailevat?
Gem-86 kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Nykyiset_kansanedustajatja tilastoimatta A-H-alkuiset ja mikä pisti silmään: Missäs vaa´at...
- Löytöö
luurailevat? kirjoitti:
ja tilastoimatta A-H-alkuiset ja mikä pisti silmään: Missäs vaa´at...
Mauri Pekkarinen ainaski on vaaka.
- tasapainottelua
Löytöö kirjoitti:
Mauri Pekkarinen ainaski on vaaka.
M. Pekkarinen -> Kepulaista ympäripyöreyttä.
Ei mikään yllätys, että hän sattuu olemaan juuri Vaaka. Itse asiassa en ihmettelisi, vaikka Eduskunnan kaikki vaakaedustajat olisivat keskustalaisia. En itse jaksa alkaa asiaa selvittämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal323257- 692888
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351758
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811709- 241549
- 281517
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231484- 281478