GALLUP:Lukion päästötodituksen

keskiarvo ja..

HEIPS!

Kyselisin, että mikä teillä abit (nykyiset tai "vanhat") luultavasti tulee päästötodistuksen keskiarvoksi ja mihin aiotte hakea(tai missä jo olette)..
Haluaisin tietää, kun musta tuntuu, etten voi päästä mihinkään ja se niin stressaa..mulla siis keskiarvo hikisesti ehkä 7,5.. kertokaa.. :) kiitos!

18

2256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Mun keskiarvo on 9,5 ja haen luultavasti fysioterapiakoulutukseen.

• sisäänpääsijä

Itselläni oli keskiarvo alle 7,5 (ja kirjoituksista ei kovin hyviä arvosanoja tullut), mutta luin pitkän matikan ja fysiikan kurssit, jotka auttoivat aikalailla kun hain opiskelemaan tekniikan ja liikenteen alalle erääseen melko suosittuun ammattikorkeaan (pääsykoe meni hyvin, koska siinä nimenomaan oli fysiikan ja matikan kysymyksiä). Minulla oli myös useampi kuukausi työkokemusta, josta sain lisähakupisteitä.
      Ja pääsin sisään, varasijalta tosin.

Nyt tosiaan opiskelen juuri sitä oikeaa alaa itselleni, mutta näin jälkikäteen ajateltuna, olisi pitänyt ottaa lukiossa ne viimeiset kurssit tosissaan, ja lukea paremmin kirjoituksiin. Ei olisi tarvinnut stressata niin paljon.

Kyllä sinä varmasti opiskelemaan johonkin ammattikorkeaan pääset, riippuu niin paljon minne haet. Jos haluamasi ala löytyy jostain vähemmän suositusta ammattikorkeasta, niin kannattaa hakea sinne (varsinkin jos kirjoitukset menevät penkin alle).

• joku vain

Tänne pääsee myös ahkeralla lukemisella!

• tiuhti

Keskiarvo tulee oleen jotai 8,5 ja ajattelin AMK:hon hakea.Ensihoidon - tai sairaanhoitajan koulutusohjlemaan. Vähä kyll mietityttää , pitäskö hakee sitenki johonki yliopistoo ku ka. on kuitenki aika hyvä mut sit taas toisaalta tiiän ett tuun kuseen kirjotukset...

• tukati

Peruskoulu käyty ja päälle hieman lukiota.

Hain erikoistapausvalinnalla tekniikan pääsykokeella ja pääsin sisään 25:llä pisteellä.

• k-a

on 8.3 ja se onneksi antaa täydet pisteet hakemalleni alalle. Mutta kirjotukset huolettaaa, tuntuu vähä et lopputulos on semmonen ceen tasone.

• viola
        k-a kirjoitti:

on 8.3 ja se onneksi antaa täydet pisteet hakemalleni alalle. Mutta kirjotukset huolettaaa, tuntuu vähä et lopputulos on semmonen ceen tasone.

Mulla ka 8.1 ja luultavasti c tulee ylioppilaskokeiden ka:ksi. Haen Stadiaan suuhygienistiksi. Luulisin pääseväni... :)

• keskiarvo

lukiossa oli 7.8 ja noin c:n paperit. Fysioterapian koulutusohjelma tärppäsi, vaikka arvosanani ei niin kummoisia olekaan :)

• 1997

eli siis jo vanha patu???

Lukion päättötodistuksen ka oli muistaakseni 8.3

Äidinkieli 9 (eximia)
      A-englanti 7 ( cum laude)
      B-Ruotsi 9 (eximia)
      Matikka pitkä 7 (cum laude)
      Reaalikoe cum laude.

Sepäs sattui. Kirjoituksista saman tasoiset arvosanat kuin päättötodistukseenkin. Pitkästä fysiikasta 9. En kuitenkaan reaalissa vastannut kuin yhteen fyssan kysymykseen, etupäässä biologiaan.

Samana syksynä AMK:n koneosastolle, josta valmistuin inssiksi -01. Töihin vuoden ajaksi ja hain TKK:lle. Opiskelin puoli vuotta työn ohessa.

Tuli tympääntyminen silloiseen työhön ja otin lopputilin, jäin opintojen pariin täysipäiväisesti.

Kuukausi sitten taas kokopäivätyöhön, sivuaine ja DI-työ puuttuu. Nyt jonkin aikaa taas katsellaan.

Se tästä pitkästä tarinasta. Löydä "punainen lanka" eli etsi ja tiedosta vahvuutesi, myös heikkoutesi. Kartoita nämä ja hyödynnä realiteetit opiskelualan etsimisessä. Huomioi, että sinänsä lukiosta saaduilla eväillä ei ole kovinkaan suurta merkitystä jatkossa.

• Vm 2001

Joo, hikiset 7.2 mulla, yo-kirjotuksista keskiarvo C. Valmistuin jo VTM ja nyt luen KTM-tutkintoa. Ei ka. merkka paljoa. Älä mene AMK:hon.

• suoraan

Pääsitkö sitten lukion jälkeen heti yliopistoon lukemaan valtiotieteitä? Kyllä mullakin olisi haaveena sinne päästä eikä AMK:n, mut en tiijä sit miten sinne pääsee tällä menolla.. :)

• Ylioppilas I

AMK:uun päästäkseen ei tarvitse edes päästä läpi kirjoituksista. Siis vaikka tulisi improbaturia arvosanoiksi, niin pääset AMK:uun. Vaikkei olisi ikinä edes käynyt lukiota tai joutunut lopettamaan sen opiskeluesteen takia (siis useita nelosia peräkkäin kursseista) niin voi mennä ammattikouluun ja sieltä AMK:uun. Tiedän muutamiakin tyyppejä, jotka eivät päässeet kirjoituksista läpi, mutta pääsivät lukemaan hierojaksi AMK:uun ja muutaman, jotka saivat enkusta ja ruotsista nelosia ja sitten vaihtoivat ammattikouluun ja sieltä AMK:uun lukemaan sähköinsinööriksi. Lisäksi tiedän AMK-insinöörin, joka kävi vain 2 vuotta ammattikoulua ja aiven eri alaa vielä kuin haki AMK:uun, ja pääsi ja valmistui. Siis 2 vuoden kokkikoulutus-pohjalla voi lukea energiainsinööriksi, olen nähnyt! Silläkin kaverilla oli kielet aivan surkeat, yläasteen päästötodistuksessa enkku ja ruotsi 5 ja äikkä 6 (sillä oli vielä paha lukihäiriö). Siis 2 vuoden kokkikoulu ja ei lainkaan kielitaito ja heikko suomenkielikin ja ei osaa kunnolla lukea eikä kirjoittaa ja AMK-insinööriksi vain!

• tuleva sh

se on ärsyttävää.Tiedät, että joihinkin kouluihin on todella vaikea päästä edes pääsykokeisiin.

• suuresti huvittunut

Mikä sua nyt niinku eniten närästää näissä AMK:n ihmisissä? Kerro ihan kaikki ja sitten lakkaa jankkaamasta samoja aisioita kuukaudesta toiseen. Työelämässä tuollasta sanottaisiin paikallaan polkemiseksi ja inkuttamiseksi.

• vai mitä?

Tiedät varmaan sanonnan?

Nyt mekin tiedämme, mistä sinä tulet - ja ennen kaikkea, millaisissa piireissä liikut...

• KUTOSEN

KESKIARVOLLA!

• keskiarvoni

Lukion päästötodistuksen k.a 7,6. Kirjoitin L,E,C,B ja A. Näillä olen saanut kolme suoritusoikeutta yliopistoon (kolme siis olen ottanut vastaan). Harrastan pääsykokeita :D Tietenkin on ollut muutama pääsykoe joita en ole läpäissyt, mutta se on kyllä johtunut ihan täysin siitä etten ole lukenut. Ja olisin päässyt amk:hon Heliaan liiketaloutta lukemaan, mutta koska pääsin yliopistoon en mennyt.

• minä vaan

Itellä ka n. 6,96. Aion hakea yliopistoon ja amk:un tekniikan ja liikenteen alalle ja on sellanen hytinä että pääsen helpommin yliopistoon. Kirjotukset meni huonosti, 1 E, loput B:tä ja 1 A.
        (Katotaan vaan ni syksyllä itken ku en päässy mihinkään.. :))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe