Olen tässä miettinyt ja pohtinut ja tutkiskellut opiskeluohjelmia kummaltakin alalta..mutta en vain tiedä. aineiden opiskelijat, suosituksia :) ja olisi kiva kuulla myös sisäänpääsy eroista.
sosiologia vs sosiaalityö
3
2171
Vastaukset
- ofkf
Samaa noissa on vain yhteiskuntatieteellinen tai muu vastaava tdk ja s:llä alkava nimi. Ei niitä voi verrata.
- kaikki valmiina tarjoiltava?
itse sinun pitää päätös tehdä, ei kai kukaaan voi puolestasi päättää?? ETkö osaa mennä yliopiston sivuille lukemaan ainekuvauksia?? Sosiaalityö on KÄYTÄNNÖN työtä, sosiologia taas TÄYSIN teoreettista, eli ero on kuin yöllä ja päivällä!
- Peekko
Joku jo tuossa viittasikin sosiologian ja sosiaalityön ehkä keskeisimpään eroon: sosiaalityöstä valmistuu käytännön sosiaalityön ammattilaisia, sosiologit taas opiskelevat kaikenlaista sinällään ihan kiinnostavaa teoriaa yhteiskunnasta, mutta oman työuran löytymiseen voikin sitten mennä aikaa. Itse jos valitsisin tällä järjellä uudelleen, valitsisin ilman muuta sosiaalityön, hankkisin itselleni sitä kautta sosiaalityöntekijän pätevyyden ja varman viran ja ihan kohtuullisen palkan. Sosiologiaa, joka pääaineenani nyt olen valmistunut, lukisin mielenkiintoisena sivuaineena ja sitten vaikka harrastusmielessä lisää, jos vielä jaksaisi kiinnostaa. Pätevistä sosiaalityöntekijöistä on pulaa, sosiologeista ei todellakaan. Sosiaalityön kenttä on myös melko moninainen, eli eivät kaikki ole töissä ns. sossun luukulla. Mieti ja harkitse, mutta liian idealistinen ei kannata olla tehdessään päätöstä omasta loppuelämästään.
nim. 19-vuotiaan idealismilla matalapalkkaiseksi pätkätyöläiseksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733