Liian iso virtalähde?

SSG

Onko mahdollista laittaa koneeseen liian suurta virtalähdettä? Aion päästä virtaongelmista kertaheitolla eroon ATX:n 650W laatikolla. Kokoonpanolle riittäisi varmasti 400W, mutta eipähän tarvitsisi heti vaihtaa...

Voiko aiheuttaa mitään ongelmia???

6

2173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äakdsa

      Jos suurella tarkoitat pelkästään noita tehoja, niin ne tehot kyllä vaan tarkottaa tehoa, jonka se tarvittaessa pystyy antamaan. Ei tule sen puolesta ongelmia.
      Jos taas se sun virtalähde on niin suuri, ettei mahdu kotelon sisälle niin sitten suosittelen pienempää =)

    • Erkko

      Se saattaa juurikin olla ongelma, että virtalähde on todellakin liian iso. Siis fyysiseltä kooltaan. Esim:
      http://www.coolputer.fi/tiedot.asp?t=1258

      Ylimääräiset tehot aiheuttavat vain hieman lisää sähkönkulutusta, mutta tuskimpa juuri sitäkään.

    • Virroittaja

      Moi

      Kärventyykö heti ..vai ei vaaraa ?

      Kyseessä mannettava tietokone joka vaatii virtaa 16V 4,5 A.

      Omaa orginaali virtalähdettä ei ole, vaan olen löytänyt-->
      muuntajaksi olisin laitamassa 20V 4,5 A

      Mite on tuon "ylimääräisen" 4V niin onko odotettavissa että kone saa liiaksi virtaa ja puolijohtimet tms lämpiäisivät liiaksi ja viikon käytön jälkeen kone sanoo POKS ? Vai sanooko mitään ? Kone kyllä nyt toimii tuolla, mutta olen toistaiseksi vain kokeilu mielessä käyttänyt. pienen aikajakson.

      Kysessä on IBM:n kone joten silleen voisi kuvitella, että noinkin maailmanlaajuiseen merkkiin voisi käydä vähän laajemmaltikin olevat virranantajat.

      • invert patuka manne

        Hommaa invertteri mannettavaasi, eli onko se joku hevossaapaskone?


    • hgfyh

      "savun hälvettyä tarkista liitännät"
      mutta itse asiaan,tälleen mutu tuntumalla vastaisin että jos uusi muuntaja antaa lähes 30% enemmän voltteja niin saattaahan olla et rupee konkat ajan kanssa hippasen lämpenemään ja pursuilemaan.
      T:Sotilas eiku avohoitopotilas

    • Jos ATX-virtalähdettä ajattelit asentaa niin tuskin yliteholla on mitään merkitystä, koska kone ottaa virtalähteeltä vain sen verran kuin se tarvitsee, eli käytännössä hanki mieluummin yli, kuin alitehoinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1298
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      939
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      106
      477
    Aihe