Onko mahdollista laittaa koneeseen liian suurta virtalähdettä? Aion päästä virtaongelmista kertaheitolla eroon ATX:n 650W laatikolla. Kokoonpanolle riittäisi varmasti 400W, mutta eipähän tarvitsisi heti vaihtaa...
Voiko aiheuttaa mitään ongelmia???
Liian iso virtalähde?
6
2046
Vastaukset
- äakdsa
Jos suurella tarkoitat pelkästään noita tehoja, niin ne tehot kyllä vaan tarkottaa tehoa, jonka se tarvittaessa pystyy antamaan. Ei tule sen puolesta ongelmia.
Jos taas se sun virtalähde on niin suuri, ettei mahdu kotelon sisälle niin sitten suosittelen pienempää =) - Erkko
Se saattaa juurikin olla ongelma, että virtalähde on todellakin liian iso. Siis fyysiseltä kooltaan. Esim:
http://www.coolputer.fi/tiedot.asp?t=1258
Ylimääräiset tehot aiheuttavat vain hieman lisää sähkönkulutusta, mutta tuskimpa juuri sitäkään. - Virroittaja
Moi
Kärventyykö heti ..vai ei vaaraa ?
Kyseessä mannettava tietokone joka vaatii virtaa 16V 4,5 A.
Omaa orginaali virtalähdettä ei ole, vaan olen löytänyt-->
muuntajaksi olisin laitamassa 20V 4,5 A
Mite on tuon "ylimääräisen" 4V niin onko odotettavissa että kone saa liiaksi virtaa ja puolijohtimet tms lämpiäisivät liiaksi ja viikon käytön jälkeen kone sanoo POKS ? Vai sanooko mitään ? Kone kyllä nyt toimii tuolla, mutta olen toistaiseksi vain kokeilu mielessä käyttänyt. pienen aikajakson.
Kysessä on IBM:n kone joten silleen voisi kuvitella, että noinkin maailmanlaajuiseen merkkiin voisi käydä vähän laajemmaltikin olevat virranantajat.- invert patuka manne
Hommaa invertteri mannettavaasi, eli onko se joku hevossaapaskone?
- hgfyh
"savun hälvettyä tarkista liitännät"
mutta itse asiaan,tälleen mutu tuntumalla vastaisin että jos uusi muuntaja antaa lähes 30% enemmän voltteja niin saattaahan olla et rupee konkat ajan kanssa hippasen lämpenemään ja pursuilemaan.
T:Sotilas eiku avohoitopotilas Jos ATX-virtalähdettä ajattelit asentaa niin tuskin yliteholla on mitään merkitystä, koska kone ottaa virtalähteeltä vain sen verran kuin se tarvitsee, eli käytännössä hanki mieluummin yli, kuin alitehoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683031
- 922845
- 492067
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201535- 151329
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51308Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131291Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131243Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241212- 181210