Onko mahdollista laittaa koneeseen liian suurta virtalähdettä? Aion päästä virtaongelmista kertaheitolla eroon ATX:n 650W laatikolla. Kokoonpanolle riittäisi varmasti 400W, mutta eipähän tarvitsisi heti vaihtaa...
Voiko aiheuttaa mitään ongelmia???
Liian iso virtalähde?
6
2173
Vastaukset
- äakdsa
Jos suurella tarkoitat pelkästään noita tehoja, niin ne tehot kyllä vaan tarkottaa tehoa, jonka se tarvittaessa pystyy antamaan. Ei tule sen puolesta ongelmia.
Jos taas se sun virtalähde on niin suuri, ettei mahdu kotelon sisälle niin sitten suosittelen pienempää =) - Erkko
Se saattaa juurikin olla ongelma, että virtalähde on todellakin liian iso. Siis fyysiseltä kooltaan. Esim:
http://www.coolputer.fi/tiedot.asp?t=1258
Ylimääräiset tehot aiheuttavat vain hieman lisää sähkönkulutusta, mutta tuskimpa juuri sitäkään. - Virroittaja
Moi
Kärventyykö heti ..vai ei vaaraa ?
Kyseessä mannettava tietokone joka vaatii virtaa 16V 4,5 A.
Omaa orginaali virtalähdettä ei ole, vaan olen löytänyt-->
muuntajaksi olisin laitamassa 20V 4,5 A
Mite on tuon "ylimääräisen" 4V niin onko odotettavissa että kone saa liiaksi virtaa ja puolijohtimet tms lämpiäisivät liiaksi ja viikon käytön jälkeen kone sanoo POKS ? Vai sanooko mitään ? Kone kyllä nyt toimii tuolla, mutta olen toistaiseksi vain kokeilu mielessä käyttänyt. pienen aikajakson.
Kysessä on IBM:n kone joten silleen voisi kuvitella, että noinkin maailmanlaajuiseen merkkiin voisi käydä vähän laajemmaltikin olevat virranantajat.- invert patuka manne
Hommaa invertteri mannettavaasi, eli onko se joku hevossaapaskone?
- hgfyh
"savun hälvettyä tarkista liitännät"
mutta itse asiaan,tälleen mutu tuntumalla vastaisin että jos uusi muuntaja antaa lähes 30% enemmän voltteja niin saattaahan olla et rupee konkat ajan kanssa hippasen lämpenemään ja pursuilemaan.
T:Sotilas eiku avohoitopotilas Jos ATX-virtalähdettä ajattelit asentaa niin tuskin yliteholla on mitään merkitystä, koska kone ottaa virtalähteeltä vain sen verran kuin se tarvitsee, eli käytännössä hanki mieluummin yli, kuin alitehoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483