Palkat Kokkolassa

25 vee

Paljonko kuukausipalkka? Missä/millä alalla kannattaa olla Kokkolassa?

13

4209

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mister tarkkaeuro

Kannattaa muuttaa etelään. Kokkola on sisäänpäin kääntyneiden ihmisten lisääntymiskarsina, pois sieltä vaan niin pian kuin mahdollista! Pois Suomen surkeimmasta takapajulasta ja niin äkkiä kuin voit! Se on määräys!

• n1980

Muutin Kokkolaan jokin aika sit, eikä minulla ole ollut mitään ongelmaa ihmisten kanssa täällä. Töitä löytyy ja uusia ystäviä on tullut. On ihmisestä kiinni, miten sinuun muut suhtautuu.

• matti ja milka
        n1980 kirjoitti:

Muutin Kokkolaan jokin aika sit, eikä minulla ole ollut mitään ongelmaa ihmisten kanssa täällä. Töitä löytyy ja uusia ystäviä on tullut. On ihmisestä kiinni, miten sinuun muut suhtautuu.

juu hyvä paikka kokkola on asua ja tehdä töitä.

• mieltä

Äkkiä vaan pois!
        Ihan paska paikka.

• kokonaankinko
        mieltä kirjoitti:

Äkkiä vaan pois!
        Ihan paska paikka.

Eikös se ollut palkasta kyse eikä Kokkolassa asumisesta.Poishan on helppo muuttaa.Itse olen ollut kolmekymmentä vuotta yrittäja ja kovalla työllä tosin mutta kunnon palkan tienanneena tiedän ettei Kokkola missään palkkakuopassa ole.

• säästeliäs...

Etelässä maksaa tuo eläminenkin hieman enemmän ja siellä olet yksin mikäli et ketään tunne. Lähikauppias on paras ystäväsi.

Kyllä se on niin, että ihmisen fantasiat ovat pieniä jos ajattelee, että on onnellisempi jossain muualla. Itsestään se on kiinni, missä viihtyy.

Voihan sitä lähteä Helsinkiin ahtaaseen yksiöön ja maksaa siitä aika lailla paljon. Palkkataso on hieman korkeampi, ei kuitenkaan ole samassa suhteessa korkeampien elinkustannusten kanssa. Sitä voi siellä yksiössään sitten haaveilla ja kattella salkkareita illat, että pitäis muuttaa ulkomaille, kun siellä on kaikki paremmin.

Ihmisellä on sellainen luonne, että se ei ole tyytyväinen ikään mihinkään, oli kesä tai talvi. Sen vuoksi meitä on täällä niin paljon ja sen vuoksi olemme kehittäneet kaikkea mukavaa (siis ihmiset) helpottaaksemme elämäämme.

P.s; olen asunut Helsingissäkin ja myös ulkomailla, että tiedän mistä puhun. Välillä oli mukavaa helsingissäkin (siis kotipaikkakuntalaisten kanssahan sitä hengattiin) ja uusia ystäviä tuli töiden parista. Samat jutut ja juorut kuulee siellä samoissa ringeissä.

Ulkomailla on asiat joissain suhteissa paremmin kuin suomessa, joissain huonommin... Tiedän mistä puhun, sillä työskentelin Saksassa, Hollannissa, Belgiassa ja Espanjassa. En ole kuitenkaan koko maapalloa nähnyt, joten toivon jotain uutta tietoa ja näkemyksiä. Tieto asioista on rikkautta, joskus.

Olis hienoa myös tietää, miten teidän mielestänne juntti määritellään. Tätä sanaa viljellään täällä keskustelupalstalla aika paljon. Mielestäni juntteus ei ole huonoa pukeutumista, vaan se on ahdasmielisyyttä ja negatiivisuutta, epäsosiaalisuutta ja sellaista, että luulee olevansa aina oikeassa, vaikka oikeita asioita ei kukaan meistä ihmisistä tiedä. Maapallo oli pannukakku joskus.

• offspring
        säästeliäs... kirjoitti:

Etelässä maksaa tuo eläminenkin hieman enemmän ja siellä olet yksin mikäli et ketään tunne. Lähikauppias on paras ystäväsi.

Kyllä se on niin, että ihmisen fantasiat ovat pieniä jos ajattelee, että on onnellisempi jossain muualla. Itsestään se on kiinni, missä viihtyy.

Voihan sitä lähteä Helsinkiin ahtaaseen yksiöön ja maksaa siitä aika lailla paljon. Palkkataso on hieman korkeampi, ei kuitenkaan ole samassa suhteessa korkeampien elinkustannusten kanssa. Sitä voi siellä yksiössään sitten haaveilla ja kattella salkkareita illat, että pitäis muuttaa ulkomaille, kun siellä on kaikki paremmin.

Ihmisellä on sellainen luonne, että se ei ole tyytyväinen ikään mihinkään, oli kesä tai talvi. Sen vuoksi meitä on täällä niin paljon ja sen vuoksi olemme kehittäneet kaikkea mukavaa (siis ihmiset) helpottaaksemme elämäämme.

P.s; olen asunut Helsingissäkin ja myös ulkomailla, että tiedän mistä puhun. Välillä oli mukavaa helsingissäkin (siis kotipaikkakuntalaisten kanssahan sitä hengattiin) ja uusia ystäviä tuli töiden parista. Samat jutut ja juorut kuulee siellä samoissa ringeissä.

Ulkomailla on asiat joissain suhteissa paremmin kuin suomessa, joissain huonommin... Tiedän mistä puhun, sillä työskentelin Saksassa, Hollannissa, Belgiassa ja Espanjassa. En ole kuitenkaan koko maapalloa nähnyt, joten toivon jotain uutta tietoa ja näkemyksiä. Tieto asioista on rikkautta, joskus.

Olis hienoa myös tietää, miten teidän mielestänne juntti määritellään. Tätä sanaa viljellään täällä keskustelupalstalla aika paljon. Mielestäni juntteus ei ole huonoa pukeutumista, vaan se on ahdasmielisyyttä ja negatiivisuutta, epäsosiaalisuutta ja sellaista, että luulee olevansa aina oikeassa, vaikka oikeita asioita ei kukaan meistä ihmisistä tiedä. Maapallo oli pannukakku joskus.

Miten ihmeessä tämäkin keskustelu kääntyi siihen, kuinka hyvä/huono paikka Kokkola on asua ja kuinka toiset haluaa pois ja mistä toiset taas ei lähtisi mistään hinnasta.
        Tuntuu hiukan siltä, kuin kokkolalaisilla olisi todella huono itsetunto. Ne, jotka tänne jäävät, yrittävät etsiä tekosyitä jäämiselleen ja pitävät itseään jonkinlaisina häviäjinä.

Jonkin verran on tullut maailmaa nähtyä, eri paikkoja Suomessa ja muualla maailmassa. Palasin takaisin Kokkolaan noin vuosikymmen sitten, ja täytyy sanoa, etten ole päätöstäni katunut. Tai, oikeammin se ei ollut niinkään päätös, vaan johdatus. Silti joskus tuntuu siltä, että pitäisi vielä kerran karistaa kotikaupungin pölyt jaloista ja juosta.. Toisinaan taas tuntuu siltä, että lähdössä ei olisi mitään järkeä - vaikka se taas monen vuoden jälkeen olisi taas mahdollistakin.

Kokkola antaa minulle turvaa ja rauhallisen, tutun ympäristön. Ehkä se onkin juuri sitä, mitä haluaisin paeta. Ihmismieltä, jopa omaansa, on joskus vaikea ymmärtää.

Tuntuu usein, että Kokkolassa luokitellaan ihmiset niihin, jotka ovat päässeet pois ja niihin, jotka jäivät omaa saamattomuuttaan. Ehkä lukeudun itsekin noihin luokitteljoihin ja luokittelen itseni hetkestä riippuen jompaan kumpaan.

Kävi niin tai näin - lähdin tai jäin - on Kokkola minulle aina rakas paikka, enkä muuta voi kotina pitää..

• menoa
        mieltä kirjoitti:

Äkkiä vaan pois!
        Ihan paska paikka.

älä tuu heti takas

• PARAHIMPIA
        offspring kirjoitti:

Miten ihmeessä tämäkin keskustelu kääntyi siihen, kuinka hyvä/huono paikka Kokkola on asua ja kuinka toiset haluaa pois ja mistä toiset taas ei lähtisi mistään hinnasta.
        Tuntuu hiukan siltä, kuin kokkolalaisilla olisi todella huono itsetunto. Ne, jotka tänne jäävät, yrittävät etsiä tekosyitä jäämiselleen ja pitävät itseään jonkinlaisina häviäjinä.

Jonkin verran on tullut maailmaa nähtyä, eri paikkoja Suomessa ja muualla maailmassa. Palasin takaisin Kokkolaan noin vuosikymmen sitten, ja täytyy sanoa, etten ole päätöstäni katunut. Tai, oikeammin se ei ollut niinkään päätös, vaan johdatus. Silti joskus tuntuu siltä, että pitäisi vielä kerran karistaa kotikaupungin pölyt jaloista ja juosta.. Toisinaan taas tuntuu siltä, että lähdössä ei olisi mitään järkeä - vaikka se taas monen vuoden jälkeen olisi taas mahdollistakin.

Kokkola antaa minulle turvaa ja rauhallisen, tutun ympäristön. Ehkä se onkin juuri sitä, mitä haluaisin paeta. Ihmismieltä, jopa omaansa, on joskus vaikea ymmärtää.

Tuntuu usein, että Kokkolassa luokitellaan ihmiset niihin, jotka ovat päässeet pois ja niihin, jotka jäivät omaa saamattomuuttaan. Ehkä lukeudun itsekin noihin luokitteljoihin ja luokittelen itseni hetkestä riippuen jompaan kumpaan.

Kävi niin tai näin - lähdin tai jäin - on Kokkola minulle aina rakas paikka, enkä muuta voi kotina pitää..

KOKOLA IST BEST!!!!!

• Prosessimies

Prosessinhoitaja saa sen verran että toimeen tulee....

• vierhas

Palkat on Coccolassa juuri niin paljon kuin itsekukin ansaitsee saada. Jos palkka on pieni, on menojenkin oltava pienet - jos palkka on suuri, saa menojakin olla paljon. Eiköhän jokainen suhteuta menonsa tulojen mukhan.
      Palkka on suhteellinen juttu, jos sitä haluat paljon, sen ethen pitää tehdä paljon työtä.
      Eli palkat Kokkolassa ovat suuria, keskivertaisia ja pieniä niinkuin muuallakin;)

• ala koulutuksen mukaan

Ei täällä huippu palkkoja ole, mutta keskitasoa verrattuna muihin kaupunkeihin. itse asuminen ja eläminen suht edullista. Itse olen sosiaalialalla ja tienaan reilut 2000 ekeä kuussa. Se on alasta kiinni, mitä tienaa. Teknisellä puolella tienaa n. 4000 e/kk. Mikä on koulutus ja työkokemus, sen perusteella sitä paikkoja haetaan, saadaan ja palkka maksetaan työstä. Kokkola on hyvä kaupunki elää ja olla. Tervetuloa!

• tienaa

22000 €/kk. Ihan hyvin menee. Siinä syy miks nuo tehtaiden ukot painaa ylitöitä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3771
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      33
      3364
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2968
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2820
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1828
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      83
      1816
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1659
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1597
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      29
      1579
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1564
    Aihe