Kun erittäin rasvainen ihoni alkoi kuivua beetakaroteenin käytösta, tajusin, että ruokavalio todella vaikuttaa ihon kuntoon. Nykyään juon itse linkoamaani porkkanamehua 2 - 3 dl kerralla muutaman kerran viikossa. Hampaat tosin pitävät sen porkkanan nakertelusta ihan sinälläänkin. (Beetakaroteenia saa myös kapseleina. Niitä käytin aikaisemmin.) Lisäksi otan sinkkiä 45 mg / päivä. Vehnänalkioöljy tms. E-vitamiinia sisältävä valmiste parantaa beetakaroteenin imeytymistä, joten sitäkin nautiskelen aina porkkanamehun yhteydessä.
Ihohuokosiini ei enää kerry talia, vaan koko iho on terveen puhdas, muttei kuitenkaan aivan kuiva.
Kokeile tätä reseptiä, jos on liikaa talia ihossa!
Porkkanamehu ja sinkki
3
1568
Vastaukset
- Kosmetologi opiskelija
aika järkevältä että tuo ohje jopa saattaisi toimia. sinkki nyt ainakin on todettu hyväksi aknen ja rasvaisen ihon hoidossa. Itse olen sitä mieltä että kannattaa suosia juuri tuollaisia luonnon mukaisia "hoitoja" eikä juosta heti lääkäriin lääkkeitä hakemaan.Ne kun ei aina ole hyväksi eikä se paras vaihtoehto. Kiitos hyvästä ohjeesta.Voin suositella jopa asiakkaille sitä
- minä
Voisin melkein lievästi nyökytellä viestisi perään, mitään todisteitahan tästä tosin ei ole.
Itse söin porkkanan päivässä kahden vkon ajan, ei mitään vaikutusta, sitten tässä viikkoa ennen etelän lomareissua rupesin ottamaan 2 porkkanaa per päivä, ja ihoni on oikeasti kuivahtanut !
Ensin epäilin syyksi desinfiointiainetta, jolla käsittelen ongelmaihoalueet, mutta ...
Ei ne porkkanat joka tapauksessa pahaksi ole, sillä vain osa beetakaroteenista muuttuu A-vitamiiniksi, ja aknen hoitoonhan käytetään A-vitamiinin johdannaisia...
- Talinassu
Mielenkiintoinen vinkki, porkkana on kaikenlisäksi hyvää, ja halpaa!
Mutta mikä muu tuo e-vitamiinia sisältävä öljy voisi olla, kuin tuo vehnänalkioöljy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383829Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362964Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708