IHME OIREITA IHOLLA

Kaksi kissanpentua

Minulla on kohta viikon ollut outoa kutinaa iholla ja ihoärsytystä. Välillä ihoa kutittaa ihan kamalasti jostain paikasta, useimmiten käsistä ja jaloista ja selästä. Jos (kun) sorrun raapimaan, iho aivan kuin nousee koholle, siinä näkyy koholla selvästi kynsien jättämät raapimajäljet, jäljet ovat vaaleammat ja ympäriltä iho on punainen. Samantapainen jälki jää nokkosenpolttamasta. Tunnin parin päästä kuitenkin laskeutuvat. Ihoa myös kuumottaa (kutiamisen lisäksi) paljon, jos olen vähänkin raapinut. onko tämä allergiaa....?? Otimme pari viikkoa sitten toisen kissanpennun ja pelkään että olen allrginen niille, en kyllä luovu niistä vaikka mikä olisi... Mut pliiis vastatkaa...Menenkö testeihin vai odotanko jos tää nyt menis ohi???

7

1267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyseessä

urticaria?

• Mä vaan

Kyllä kuulostaa ihan siltä että olet allerkinen jollekin. Mulla ainakin kun olen kosketuksissa jonkun allergeenin kanssa niin ensin iho kutisee ja sitten nousee pahkurat jotka kuumottaa ja kutisee yhä. Jospa toisen kissan karva on erilaista, ja aiheuttaa sen takia kutinaa. Joskus aikoinaan kahdella tutulla oli kissoja ja toisen tutun kissoille olin todella allerkinen ja toisen tutun kissoista ei tullut oireita ennen kuin pitkän ajan kuluttua. Tähän vaikutti kyllä varmaan se että kissat joista ei niin kovasti allergiaa tullut olivat ulkokissoja.

Useimmiten kun altistut allergiaa aiheuttavalle asialle pidemmän aikaa niin totut siihen, eikä se enää ole niin paha. Eli mielestäni jos allerkia ei tuosta pahene voit hyvin pitää kissat. Ja voihan tuo kutina tulla jostain muustakin kuin kissoista.

• Salama Sandra

liikkeellä. Helposti leviää ihmisestä toiseen.
      käy terveyskeskuksen lääkärillä näyttämässä.
      Lähtee voiteella pois. Saat kunnon vaate ym... pesuohjeet sieltä.

• vaan hilsepunkki

Oireet ei viittaa millänlailla syyhyyn.
        Hilsepunkki se tosin voi olla ja se on erittäin yleinen syy, miksi ihmiset luopuu pennusta, kun luulevat olevansa allergisia.
        Sitten tulee kauhu tästä pikkupunkista ja annetaan kissa sen vuoksi pois, kun siinä on ÖTÖKÖITÄ!
        Eikä tietenkään olla tutustuttu kissan muihin loisiin ja niiden tarttumisista ihmisiin.

Jos kyseessä on hilsepunkki, se täytyy hoitaa kissalta pois ja elää kissan kanssa ihan normaalia elämää. Ihmisessä hilsepunkki ei lisäänny ja häviää pian itsestään.

• ...

voi allergisoida enemmän kuin aikuinen..

• lara

Kuulostaa allergia ihottumalta. Minulla on ollut myös kissa ja jouduin luopumaan siitä ihottuman takia :( . Kehottaisin kumminkin menemään testeihin.

• santtu

Minulla on 2 marsua ja joudun luopumaan niistä ehkä, kannattaa mennä allergia testeille , minäkin menen se on varmin tapa selvittää se .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      38
      11709
    2. Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa

Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san
      Maailman menoa
      33
      4649
    3. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      251
      2817
    4. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      144
      2584
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      107
      1643
    6. Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?

Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo
      Tv-sarjat
      14
      1041
    7. 40 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke

Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.
      Maailman menoa
      207
      832
    8. Et olisi niin epävarma,

olisit varmempi, ihastuisin suhun enemmän...
      Ikävä
      82
      830
    9. En luota sinuun

en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv
      Ikävä
      60
      728
    10. Puualan yrittäjä

Kuka mahtaa olla? Eikö tuhkaa saa levittää metsään?
      Kauhava
      10
      718
    Aihe