Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

IHME OIREITA IHOLLA

Kaksi kissanpentua

Minulla on kohta viikon ollut outoa kutinaa iholla ja ihoärsytystä. Välillä ihoa kutittaa ihan kamalasti jostain paikasta, useimmiten käsistä ja jaloista ja selästä. Jos (kun) sorrun raapimaan, iho aivan kuin nousee koholle, siinä näkyy koholla selvästi kynsien jättämät raapimajäljet, jäljet ovat vaaleammat ja ympäriltä iho on punainen. Samantapainen jälki jää nokkosenpolttamasta. Tunnin parin päästä kuitenkin laskeutuvat. Ihoa myös kuumottaa (kutiamisen lisäksi) paljon, jos olen vähänkin raapinut. onko tämä allergiaa....?? Otimme pari viikkoa sitten toisen kissanpennun ja pelkään että olen allrginen niille, en kyllä luovu niistä vaikka mikä olisi... Mut pliiis vastatkaa...Menenkö testeihin vai odotanko jos tää nyt menis ohi???

7

1210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyseessä

      urticaria?

    • Mä vaan

      Kyllä kuulostaa ihan siltä että olet allerkinen jollekin. Mulla ainakin kun olen kosketuksissa jonkun allergeenin kanssa niin ensin iho kutisee ja sitten nousee pahkurat jotka kuumottaa ja kutisee yhä. Jospa toisen kissan karva on erilaista, ja aiheuttaa sen takia kutinaa. Joskus aikoinaan kahdella tutulla oli kissoja ja toisen tutun kissoille olin todella allerkinen ja toisen tutun kissoista ei tullut oireita ennen kuin pitkän ajan kuluttua. Tähän vaikutti kyllä varmaan se että kissat joista ei niin kovasti allergiaa tullut olivat ulkokissoja.

      Useimmiten kun altistut allergiaa aiheuttavalle asialle pidemmän aikaa niin totut siihen, eikä se enää ole niin paha. Eli mielestäni jos allerkia ei tuosta pahene voit hyvin pitää kissat. Ja voihan tuo kutina tulla jostain muustakin kuin kissoista.

    • Salama Sandra

      liikkeellä. Helposti leviää ihmisestä toiseen.
      käy terveyskeskuksen lääkärillä näyttämässä.
      Lähtee voiteella pois. Saat kunnon vaate ym... pesuohjeet sieltä.

      • vaan hilsepunkki

        Oireet ei viittaa millänlailla syyhyyn.
        Hilsepunkki se tosin voi olla ja se on erittäin yleinen syy, miksi ihmiset luopuu pennusta, kun luulevat olevansa allergisia.
        Sitten tulee kauhu tästä pikkupunkista ja annetaan kissa sen vuoksi pois, kun siinä on ÖTÖKÖITÄ!
        Eikä tietenkään olla tutustuttu kissan muihin loisiin ja niiden tarttumisista ihmisiin.

        Jos kyseessä on hilsepunkki, se täytyy hoitaa kissalta pois ja elää kissan kanssa ihan normaalia elämää. Ihmisessä hilsepunkki ei lisäänny ja häviää pian itsestään.


    • ...

      voi allergisoida enemmän kuin aikuinen..

    • lara

      Kuulostaa allergia ihottumalta. Minulla on ollut myös kissa ja jouduin luopumaan siitä ihottuman takia :( . Kehottaisin kumminkin menemään testeihin.

    • santtu

      Minulla on 2 marsua ja joudun luopumaan niistä ehkä, kannattaa mennä allergia testeille , minäkin menen se on varmin tapa selvittää se .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2374
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      55
      2085
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      95
      1923
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1672
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1592
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1430
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe