mitä kaikkia mahdollisia hommia saattaa jäädä vielä roikkumaan jatkossa, joista on edelleen vastuussa. Ajattelin, että esim. mitä papereista arkistoin itselleni talteen kopioina? Mitä vielä jatkossa tarvitsee itse? Vai loppuuko homma ihan seinään siihen paikkaan, kun on eron saanut?
Jos lopettaa isännöintihommat, niin
3
922
Vastaukset
- Rakennustarkastaja (ins)
Kannattaa säästää pesulavuorokaavakkeet, autopaikkaluettelo ja saunavuorolistat. Niitä voit tarvita myöhemminkin. Ovat ainakin muistona uran huippuhetkistä.
- Ammatti- isännöitsijä
Säästäisin periaatteessa kaikki tilinpäätösasiakirjojen kopiot ja tilintarkastuskertomusten kopiot, joissa olen ollut itse mukana, varsinkin otona. Mutta ammatti-isännöitsijänä alan toimistossa, ei kannata huolta tästä pitää.
Kaiken em. asiakirjat on asunto-osakeyhtiö velvollinen säästämään tietyn ajan lakiin perustuen. Joskus tilanne on yhteistoiminnassa vaikea ja on ristiriitoja asioista ja näiden hoidosta. Tällöin voi olla syytä säilyttää omat asiakirjansa ja kirjeensä/muistiinpanonsa ko. asiassa. Viisi vuotta maksimi mutta usein kolmekin vuotta riittää.- asiaa jotka kannattaa huomi...
Itse ottaisin jäljennökset tai skannaisin ainakin seuraavat asiakirjat:
-hallituksen pöytäkirjat v. 2005 ja 2006 (myös siitä pöytäkirjasta jossa päätös erottamisesta)
-yhtiökokouspöytäkirjat v. 2005 ja 2006
-tilinpäätös v. 2004 ja v. 2005 (sis. tilintarkastuskertomuksen ja mahdolliset muistiot)
-osakeluettelo
-isännöitsijäntodistus
Lisäksi muistio materiaalin luovutuksesta jossa yksilöity kaikki luovutettu materiaali. Erityksen tarkkana olisin avainten, panttikirjojen ja takausten kanssa. Kaikki keskeneräiset asiat ja vakuutustapahtumat kannattaa kirjata.
Välitilinpäätös (vähintään maksuperusteisena) laadittuna jotta ei tarvitse selvitellä myöhemmin, edellyttäisin että tilintarkastaja (ainakin toinen) sen tarkastaisi.
Hallitukselta selkeä päätös kenet on valittu uudeksi isännöitsijäksi jotta tietää kenelle materiaalin voi luovuttaa.
Jos siirtyy otolle niin tee kaupparekisteriin muutos itse ja peruuta pankkioikeudet.
Tuossa nyt muutama asia, joku toinen voi jatkaa listaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1544116Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4013164Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142088Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa131755Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51158- 741013
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar69995Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat24911- 54886
- 71869