Aaveen

vanki

Aika kuluu, on kulunut jo jonkin aikaa kun menetin sydämeni, monta kuukautta kun ihastuin ja monta vuotta siitä kun näin sinut ensimmäistä kertaa. Mutta tässä istun sinua etsien kuin jotain aavetta, jota en koskaan voi tavoittaa. Kummittelet täällä elävässä elämässä, kirjoituksissa, ajatuksissani ja unissani - en pääse sinua enää mihinkään pakoon. Olet tullut elämääni ja samalla ryöstänyt siitä osan itsellesi.

Miten kauan minun pitää elää näin? Ei tämä ole mitään elämää enää, minä olen kohta jo aave itsekin. Koska voin oikeasti tuntea kätesi kosketuksen, koska voin suuttua sinulle ja koska voin rakastaa sinua? En enää koskaan, jos vain loputtomasti etsin aavetta aaveiden maailmasta. Haluan elää taas kokonaisena ja haluan takaisin sen osan elämästäni, jonka olet vienyt haamujen maailmaan. Haluan riuhtaista itseni irti, olla taas vapaa ja unohtaa koskaan aaveiden maailmassa olleeni.

Mutta aaveiden maailmasta ei ole paluuta. Ei ainakaan siihen elämään, mitä oli ennen niitä. Vaikka pääsisinkin vapaaksi niistä aaveen asettamista näkymättömistä kahleista, ei mikään olisi ennallaan. Se matka aaveiden maailmaan olisi jo jättänyt jälkensä minuun, enkä kai koskaan pääse enää kokonaan irti. Kannattaako edes yrittää?

7

781

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aaveen ampuja

Nyt olisi mielenkiintoista tietää minkäsorttisesta aaveesta on kyse. Elämä on kuitenkin valintoja ja vain itse pystyt lopulta päättämään, annatko aaveesi niellä sinut kokonaan.

Sanot, ettei mikään olisi ennallaan, vaikka pääsisitkin vapaaksi. Ei varmasti, mutta kurssisi olisi uusi ja tuore. Jos ei voi unohtaa, niin silloin ei voi unohtaa. Mutta asioiden kanssa on mahdollista elää ja saada itsensä kanssa rauha.

• on kuvaannollista

ja tarkoittaa sitä, että ihastus/ rakastus on ikäänkuin epätodellisesti läsnä tällä palstalla.
        Ei ole varmuutta siitä, mutta kuitenkin joissain tilanteissa mahdollista.

Aaveen maailma tarkoittaa tätä palstaa ja vankina olo, sitä että voin kommunkoida vain tälle epätodelliselle henkilölle. Ja kyllä, haluaisin riuhtaista itseni irti siitä, mutta en tiedä pystynkö, ennen kuin tilanne elävässä elämässä on kehittynyt suuntaan tai toiseen.

Tasapainon (henkisen) menetän siinä tilanteessa, jos nään tämän henkilön elävässä elämässä ja olisi mahdollisuus muuttaa tämä tilanne. Koska tämä tilanne on niin turhauttava.

Se että mikään ei olisi ennallaan tarkoittaa sitä ihastumista. Siis vaikka saisin itseni riuhtaistua irti täältä, niin ei se muuta sitä että olen ihastunut/rakastunut kuitenkin.

• minuun muutoin
        on kuvaannollista kirjoitti:

ja tarkoittaa sitä, että ihastus/ rakastus on ikäänkuin epätodellisesti läsnä tällä palstalla.
        Ei ole varmuutta siitä, mutta kuitenkin joissain tilanteissa mahdollista.

Aaveen maailma tarkoittaa tätä palstaa ja vankina olo, sitä että voin kommunkoida vain tälle epätodelliselle henkilölle. Ja kyllä, haluaisin riuhtaista itseni irti siitä, mutta en tiedä pystynkö, ennen kuin tilanne elävässä elämässä on kehittynyt suuntaan tai toiseen.

Tasapainon (henkisen) menetän siinä tilanteessa, jos nään tämän henkilön elävässä elämässä ja olisi mahdollisuus muuttaa tämä tilanne. Koska tämä tilanne on niin turhauttava.

Se että mikään ei olisi ennallaan tarkoittaa sitä ihastumista. Siis vaikka saisin itseni riuhtaistua irti täältä, niin ei se muuta sitä että olen ihastunut/rakastunut kuitenkin.

mutta meillä hänen kanssaan on pitkä historia. Rakkautta on ollut tosi kauan. Enkä ole mikään ihastus käsittääkseni enää vaan tosi rakkaus on kyseessä.

Aaverakkaus on kyllä hyvä sana. Se pätee molemmin puolin.Mutta hän torjui minut eikä sittenkään torjunut. Olemme siis tavanneet hänen kanssaan, joten tuskin olet hän ?

• kyllä
        minuun muutoin kirjoitti:

mutta meillä hänen kanssaan on pitkä historia. Rakkautta on ollut tosi kauan. Enkä ole mikään ihastus käsittääkseni enää vaan tosi rakkaus on kyseessä.

Aaverakkaus on kyllä hyvä sana. Se pätee molemmin puolin.Mutta hän torjui minut eikä sittenkään torjunut. Olemme siis tavanneet hänen kanssaan, joten tuskin olet hän ?

haluaisin tietää, jos olet hän!

Olen tuntenut hänet kauan ja olemme kyllä tavanneetkin tämän vuoden puolella viimeksi.
        Vaikea sanoa lopulta, että missä vaiheessa tunteet ovat muuttuneet ihastumiseksi ja rakkaudeksi. Ja kyllä minun tunteeni ovat rakkautta, ja en halua että ne ovat pelkkää aaverakkautta. Tavallaan voi sanoa että olen torjunut hänet, mutta oikeasti en osannut odottaa mitään sellaista kysymystä. Oletko hän?

• palstalla
        minuun muutoin kirjoitti:

ei oo kai enää paljon muita kirjoittelemassa kuin me. Ei ainakaan aktiivisesti osallistu. Nyt olisi hyvä tilaisuus selvittää, olemmeko ehkä toistemme ihastuksia. Huomenna (tai pitäisi varmaan sanoa tänään) se on taas vaikeampaa. Eikö olisi kiva tietää?

• Sinä kyllä
        kyllä kirjoitti:

haluaisin tietää, jos olet hän!

Olen tuntenut hänet kauan ja olemme kyllä tavanneetkin tämän vuoden puolella viimeksi.
        Vaikea sanoa lopulta, että missä vaiheessa tunteet ovat muuttuneet ihastumiseksi ja rakkaudeksi. Ja kyllä minun tunteeni ovat rakkautta, ja en halua että ne ovat pelkkää aaverakkautta. Tavallaan voi sanoa että olen torjunut hänet, mutta oikeasti en osannut odottaa mitään sellaista kysymystä. Oletko hän?

löydät hänet ja saat hänet, niin uskon. Olen pahoillani kun kirjoitin, sillä olin hyvin epävarma. Olen tavannut hänet vuonna 1991 ja muutoinkin ilmoitin hänelle tunteistani, mutta vastakaikua sain vasta 2000lla. Älä ole murheellinen kyllä se oikea tulee kohdallesi.

• turhaan ole
        Sinä kyllä kirjoitti:

löydät hänet ja saat hänet, niin uskon. Olen pahoillani kun kirjoitin, sillä olin hyvin epävarma. Olen tavannut hänet vuonna 1991 ja muutoinkin ilmoitin hänelle tunteistani, mutta vastakaikua sain vasta 2000lla. Älä ole murheellinen kyllä se oikea tulee kohdallesi.

pahoillasi. Toivotan sinulle myös onnea jatkossa tämän henkilön suhteen.

Itse olen tavannut ko. henkilön 2000-luvulla ekan kerran ja kuten kirjoitinkin ihastunut joitakin kk sitten ja rakastunut sen jälkeen. Tiedän että henkilö on oikea ja tiedän sen siitä, millaista minulla on hänen seurassaan. Varsinkin sen jälkeen kun näin hänet nyt uudestaan (kun ensin nähnyt vähään aikaan), olen varma siitä.

Toivon että hän ajattelee samalla tavalla ja että saisin selvyyden siitä mitä hän ajattelee. Jos ei hän ajattele samalla tavalla, niin yritän sitten unohtaa hänet. Yhdestä tilanteesta ajattelen, että sillä olisi voinut olla muukin merkitys (kuin mitä heti ajattelin) ja odotan nyt seuraavaa tapaamista jos tilanne selviäisi.

Olen ehkä osittain toivonut saavani selvyyttä asioihin tämän palstan kautta. Tapaamisenkin perusteella tuli sellainen tunne, että hän on ehkä lukenut häntä koskevia juttuja täällä. No, siitä ei voi olla varma. Nyt näyttää siltä, ettei asiaan tule selvyyttä tätä kautta, joten yritän pysytellä poissa täältä jatkossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11291
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      60
      9098
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5445
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3680
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3599
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3338
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      60
      2698
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2420
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      14
      2073
    Aihe