Minulla on yhteishaku edessä ja minä en oikein teidä mitä opiskelen. On monta alaa,jotka kiinnostavat minua, mutta kun toistaiseksi pitää valita yhden alan ja en oikein tiedä mitä se on. Tämän takia kysyisin rapunaisilta,jotka ovat töissä, opiskelemassa tai jotka aikovat mennä opiskelmaan millä alalla olette tai mille alalle ajotte hakeutua? Mille alalle rapunaisen ylipäätään kannattaa hakea? Kyllä muutkin saatte sanoa jotain ,jos tiedätte.Odotan innolla vastauksia.
Sanokaa jotain hyvät ihmiset.....
11
1503
Vastaukset
- rapu-neiti
Minä itse olen ainakin kokenut omakseni sosiaali- ja terveysalan. Olen jo valmistunut lähihoitajaksi, mutta nyt lähdin kouluttamaan itseäni lisää tällä alalla. Niinhän sitä sanotaan, että ravuilla on hoivaamisvietti ja minun kohdallani se ainakin pätee. Tunnen olevani oikealla alalla :)
- rapurouva
Opiskelin lähihoitajaksi taannoin. Enää ala ei tunnu omalta. Tekniikka on alkanut viehättää pahemman kerran, voisin ajatella lukevani joskus ajoneuvoasentajaksi. Ja hoitoalan koulutuksen turvin osaisin hoitaa kaikki pikku haaverit mitä työn puolesta vois tulla haavoineen ja ihottumineen. :) Että ihan pihalla täälläkin. Toinen mikä vois kiinnostaa, on asiakaspalveluhommaa, eli myyjäksi. Mielellään vaikkapa varaosamyyjäksi, niin tulis yhdistettyä tuo tekniikka ja asiakaspalveluhenkisyys. :)
Työharjotteluja tekemällähän se selviää, mikä ala omimmalta tuntuu. :)
- secre
Täällä yksi rapu-neiti joka tekee töitä sihteerinä.
- yk.tieteilijä
Olen viittä vaille maisteri, joka ei vieläkään tiedä mitä tehdä "isona". Varmaa on, että aina kannattaa tehdä joku valinta, mikä hyvänsä, ettei jämähdä ja lamaannu paikoilleen. Omalla kohdallani on kait sitten niin, että yksinäinen teoreettinen työ ei ole kantavaa, kaipaan ryhmässä toimimista. Välillä tuntuu kuitenkin hyvältä vetäytyä pohdiskelemaan ja kirjoittamaan. Opettaminen ja auttaminen, tavalla tai toisella antaa elämälle tarkoitusta.
- ttt
Sinun taipumukset sen ratkaisee!!
Mikä sinulta onnistuu jo nyt parhaiten?
Minä olen rapu, merkonomi, sihteeri ja palkanlaskija.
Ystävissäni on paljon rapuja.
Yksi erikoissairaanhoitaja, kolme sihteeriä, yksi lääkäri, yksi lastentarhan täti, yksi lehtinainen eli toimittaja, kaksi maatalon emäntää, yksi koulun ruokalan emäntä, yksi kirjastonhoitaja, yksi yksityisyrittäjä
vaateala, yksi asianajaja
eli
Rapu nainen sopii moneen hommaan.
Jos haluat hoitaa ja helliä eikä piikit pelota pyri sairaanhoitojakouluun
Jos kynä sopii paremmin käteen eikä numerot huimaa pyri kaupalliselle alalle
Jos olet taiteellisesti lahjakas ja kunnianhimoinen etsi taidenalan koulutuspaikka
Kokkikoulukaan ei ole paha.. kaikki ravut osaa tehdä hyvää safkaa joka myös miellyttää silmää
ja se homma ei lopu niin kauan kun ihmiset syö!!
Jos olet kunnianhimoinen ja pitkäjänteinen nainen, pyri kauppakorkeaan tai oikeustieteelliseen tai lääkikseen
Monesti taipumukset periytyy suvussa. Mitä ammatteja sinun suvussa on ja mitä taipumuksia?
Mitä esimerkiksi äitisi tai isäsi tekee ja mitä he tykkäävät siitä mitä tekevät.. jaksaisitko sinä niitä samoja hommia!?
tai mitä vanhempasi olisivat halunneet mennä opiskelemaan mutta eivät jostakin syystä menneet. Usein vanhemmat näkee lapsistaan jo pienestä pitäen mitä heistä voisi tulla "isona" kysypä heiltä, voit saa sen KAIKKEIN PARHAIMMAN VINKIN HEILTÄ!
Ja muista, kaikista ei tarvitse tulla ministereitä tai maistereita, kaikki työ on tärkeää ja se on kaikkein tärkeintä että siitä nauttii ja jaksaa tehdä.
Virkkaahan se poika jossakin Vihdissä niitä OUTOja pipoja ja sanoo olevansa onnellinen. - Myös rapunainen
Olen perinteisesti sairaanhoitaja ja pidän työstäni. En ole juuri muita aloja harkinnutkaan, mutta aina voi opiskella lisää mikäli ala ei kiinnostakaan.
- rrapunainen
Kaikille! Tästä olen saanut paljon tietoa ja nyt tuntuu paljon paremmalta.Auttaminenhan on yksi ruppujen hyvistä puolista....Kiitos avustanne!
- ttt
Onnea sinulle elämässä eteenpäin !
Positiivisella mielellä vaan porskutat niin
kaikki menee ihan ok!
Peukut pystyyn puolestasi, että pääset sinne minne pyrit
t.ttt - rrapunainen
ttt kirjoitti:
Onnea sinulle elämässä eteenpäin !
Positiivisella mielellä vaan porskutat niin
kaikki menee ihan ok!
Peukut pystyyn puolestasi, että pääset sinne minne pyrit
t.tttKiitos paljon sinulle!
- wa_
Mie opiskelen luokanopeksi, koska uskon etten osaa muuta tehdä kuin opettaa ja kuitenkin ammatti on sellainen että jokainen päivä on erilainen ja saan toteuttaa siinä itseäni. Jos en jaksa olla kansankynttilä niin koulutuksen monipuolisuuden takia, homma ei kuitenkaan valu hukkaan. Voin jatkaa suuntaan tai toiseen. Opetusala on kuitenkin se minun juttu.
- _rapunainen_
Jos olet tyypillinen rapu, niin valitse jokin hoito- tai terveydenhoitoala. Kotipalveluille on huimasti kysyntää. Kouluttaudu esim apuhoitajaksi, ja perusta sitten kodinhoitofirma vanhuksille. Töitä löytyy takuulla!
Kaupallinen ala on perinteisesti imenyt rapuja, koska sanotaan että rapu aistii toisten tunnetiloja ja osaa silloin tarjota sitä mitä asiakas haluaa. Mene ja tiedä. Olen itsekin ollut kaupallisella alalla ja pitänyt aina asiakaspalvelusta.
Ammatinvalinnassa on tärkeintä luonne. Minkä tyyppinen olet? Haluatko olla ihmisten kanssa vai tehdä itsenäistä työtä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383809Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 64724
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708