Menin terveyskeskukseen puolitoista viikkoa sitten kämmenen jänteen tulehduksen takia. Mainitsin samalla ohimennen lääkärille että minulla on ollut kipuja sormissa, ranteissa ja olkapäissä. Lääkäri määräsi verikokeisiin ja minulta otettiin 8 putkea verta. Kokeista selvisi että reumafaktori oli koholla 1280. Kaikki muut veriarvot olivat kuitenkin kunnossa. Vähän jännittää ja pelottaa mennä ensi viikolla lääkärille, kun ei yhtään tiedä mitä tulevan pitää.
Kyllä pelottaa..
4
790
Vastaukset
- itselläkin reuma
hei! olen itse 16-vuotias, ja minulla on todettu nivelreuma 3 vuotta sitten. aluksi pelotti tulevaisuus ja kaikki. nykyään reumaa pystytään hoitamaan lääkkeillä,melkein vaivattomaksi.
- helmi83
Nyt on terkkarissa käyty ja odotellaan lähetettä sisätautipoliklinikalle. Mitäköhän tutkimuksia ne mahtaa vielä siellä tehdä?
- ...
verikokeita ja ehkä nivelnestenäyte, jos epäilevät niveltulehdusta. Todennäköisesti ei kuitenkaan, koska reumasairaudet jaetaan perinteiseen nivelreumaan, joka tulehduttaa nivelet ja sitten sairauksiin, jotka tulehduttavat jänteet.
- Helmi 83
.. Että tulisi kutsu sinne sisätautipolille enemmän reumasta tietävällä lääkärille. Kutsua ei nyt ole näkynyt, mutta tilanne on minun kohdallani pahentunut. Nyt on jalkaterät olleet kipeät lähes tulkoon joka päivä. tai no lähinnä päkiät ja varpaat, jotka välillä niin että niitä ei ole saanut taivutettua, ja ovat olleet jonkin verran turvoksissa. Kipu tuntuu pahimpana aamulla, tasoittuu hieman päivällä ja taas illalla on tilanne lähes tulkoon yhtä paha kuin aamulla. Olen päivän aikana myös paljon jalkojeni päällä, joten sekin saattaa asiaan vaikuttaa. Nyt en sitten tiedä mitä tehdä, kun oma lääkärini sanoi että jos tilanne pahenee, niin pitää tulla näytille, mutta tiedän että en kuitenkaan saa aikaa hänelle, kun täällä lääkäri tilanne on mikä on ja yksityiseen ei ole varaa mennä. Tähän asti olen vain toivonut että se kutsu sinne polille tulisi, mutta sitä kun ei vain kuuluu. Ei ole kivaa kärsiä näistä kivuista kokoajan, kun tietää että lääkkeillä ne voisi saada kuriin. En nyt oikein tiedä mitä pitäisi tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi604635Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal954335- 713778
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963717Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1182752- 352538
- 372442
- 242419
- 382409
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232284