käytetty

Alfa 156 V6

mitä mieltä ko. autosta? Kaunis? Kyllä. Itse ajanut 156 1.8 superia vm. 2003, mutta kertokaapa, mitä mieltä ko. 156 V6-mallista ollaan. Ei enää nykyään valmisteta, mutta faktatieto ja rehellisyys ko. mallista olisi paikallaan: minä vuonna V6-mallia valmistettiin ja minkä tehoisilla moottoreilla, entä vaihteistoilla? Manuaali olisi haussa ja kuutoskone veen muodossa. Entäpä tyypilliset viat?
t. tuleva mutta jo pitkäaikainen wannabe-alfisti

8

1629

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vekkuli6

Itse vaihdoin 1.8 -98 -> 2.5 -99 vuonna 2001? ja vielä ajelen kuutosella. Miksi, sehän kuluttaa paljon ja on kallis huoltaa?
      1.8 oli hyvä ajettava kevyempänä ja kulutti huomattavasti vähemmän, mutta se vääntö ja teho ja tunne ja vaihteisto ja nahkat.

Koeaja, niin se vie...

• CS,

156 2,5 V6 '97-'05. (190-192hv, 220-222nm), 6 vaihteinen manuaali, ja Q-System -automaatti (harvinaisen puoleinen).

156 3,2 GTA '02-'05 (250hv, 300nm), 6 vaihteinen manuaali, ulkomailla myös Selespeed -robottivaihteisto.

Lisätietoa:

http://www.alfabbs.fi Tekninen osio/FAQ löytyy tyyppiviat, ja hakua käyttäen kaikkea muuta.

• kokemusta on

.. kutos-koneeseen, niin siitä ei ole enää paluuta se lumoaa sinut. Aito Alfan tekemä kunnon moottori ...

• samaa

mieltä edellisen kanssa ! Itse siirryin 2.0 jts:stä, makee toki sekin, mutta kyllä V6:n murinassa on sitä jotain.

• fiat 156

niin olen kyllä kaikkien kanssa samaa mieltä että jos lähdet kokeilemaan niin takaisin ei ole enää paluuta v6 kyllä vie miehen mennessään itselläni on sellainen vakiona on jotain 190hv mutta itse olen hiukan muuttanut sita "penkki teho 248HV" ja oli suhteellisen halvat hevoset. eli jos sellaista käy ajamassa niin se on miehen tai naisen menoa

P.S ja bensa on sitten hubaa ja renkaat kun ei malta ajaa kumminkaan niin rauhallisesti

• kiinnostunut....

Kertoisitko, millä muutoksilla olet saanut 58 heppaa autoon lisää? Ja onko tehot testattu penkissä myös ennen virittelyä ja mitkä oli tehot?
        Onko autoa käytetty dynamometrissä?
        Tuli vaan mieleen, että jotkin firmat myy "viri-lastuja", mitkä eivät oikeasti lisää tehoja lainkaan. Asiakkaalle annetaan mukaan vaan "testattu" penkkilappu (tietysti väärällä penkin kalibraatiolla), että tulisi hyvä mieli maksettuaan tyhjästä.
        Ilman turbotusta taitaa olla moiset hv-lisäykset vain unelmaa...

• fiat 156
        kiinnostunut.... kirjoitti:

Kertoisitko, millä muutoksilla olet saanut 58 heppaa autoon lisää? Ja onko tehot testattu penkissä myös ennen virittelyä ja mitkä oli tehot?
        Onko autoa käytetty dynamometrissä?
        Tuli vaan mieleen, että jotkin firmat myy "viri-lastuja", mitkä eivät oikeasti lisää tehoja lainkaan. Asiakkaalle annetaan mukaan vaan "testattu" penkkilappu (tietysti väärällä penkin kalibraatiolla), että tulisi hyvä mieli maksettuaan tyhjästä.
        Ilman turbotusta taitaa olla moiset hv-lisäykset vain unelmaa...

no niin nyt sitten jotain tietoa penkissä on kyllä ollut ja kokonaisuudessaan kolme päivää yhtä soittoa lastu ohjelmoitiin viikonlopun aikana monta kertaa suuttimet vaihtu useasti vapaasti virtaava putki vaihdettiin ja vapaa virtaus suodin siinä on sitten sellainen juttu että jos laittaa vaapaavirtaus sudin niin kannattaa myös ottaa ja vaihtaa se imutorvi ja suodattimen paikka kun muuten ei saa tarpeeksi kylmää ilmaa (jos saa kuumaa niin taas putoo tehot)niin ja tehot oli penkissä ennen muutoksia 185hv ja niistä viri lastuista niin kannattaa miettiä että ostaako sikaa säkissä kun alkuperäisen saa tehtyä uudestaan jos on laitteet ja tulee melkein saman hintaiseksi kun "viri" lastu. ainut vaan jos haluaa hevosia ilman fööniä niin pitää hommata hyvät hermot koska se ei ainakaan ollut meidän kohdalla helppo homma ja jos olisi maksanut muuta kun osat niin olisi varmaan olluut kallis lasku (työ oli ilmainen minun kohdalla. nyt on sitten vaan ongelma millä saisi kaikki tehot tiehen

• että aika uskomaton tehonli...
        fiat 156 kirjoitti:

no niin nyt sitten jotain tietoa penkissä on kyllä ollut ja kokonaisuudessaan kolme päivää yhtä soittoa lastu ohjelmoitiin viikonlopun aikana monta kertaa suuttimet vaihtu useasti vapaasti virtaava putki vaihdettiin ja vapaa virtaus suodin siinä on sitten sellainen juttu että jos laittaa vaapaavirtaus sudin niin kannattaa myös ottaa ja vaihtaa se imutorvi ja suodattimen paikka kun muuten ei saa tarpeeksi kylmää ilmaa (jos saa kuumaa niin taas putoo tehot)niin ja tehot oli penkissä ennen muutoksia 185hv ja niistä viri lastuista niin kannattaa miettiä että ostaako sikaa säkissä kun alkuperäisen saa tehtyä uudestaan jos on laitteet ja tulee melkein saman hintaiseksi kun "viri" lastu. ainut vaan jos haluaa hevosia ilman fööniä niin pitää hommata hyvät hermot koska se ei ainakaan ollut meidän kohdalla helppo homma ja jos olisi maksanut muuta kun osat niin olisi varmaan olluut kallis lasku (työ oli ilmainen minun kohdalla. nyt on sitten vaan ongelma millä saisi kaikki tehot tiehen

Siis pelkällä ilmanvirtauksen parantamisella imu- ja pakopuolella saa noin paljon hevosvoimia lisää???

Ei lisäksi esim. porttausta, nokka-akselien vaihtoa ym. ja jopa paremmat tehot kuin föönin asentamisella...

Tämä ihmetyttää:
        "...vapaavirtaus suodin niin kannattaa myös ottaa ja vaihtaa se imutorvi ja suodattimen paikka kun muuten ei saa tarpeeksi kylmää ilmaa"

Eli mihin kohtaan se suodin laitetaan? Konepellin alle kartiosuodin vai? Tehonlisää ei ainakaan tuolla tavalla saa, koska imee kuumaa ilmaa moottoritilasta... (nykyautoissa imupuoli aika pitkälle optimoitu jo valmiiksi). Ja sitäpaitsi noilla "rallisuotimilla" yleensä vain rikotaan ilmamassamittari = tehot vähenee, huoltokustannukset nousee...

Ja rosteriputkilla saadaan kivat äänet kyllä (itellä Ferritan putki katista taaksepäin). Tehonlisäys dynossa oli kuitenkin vain noin 2½hv ennen ja jälkeen mittausten.

Ja odotan edelleen sitä, että joku näyttäisi minulle edes yhdet luotettavat dynopaperit vaparin lastutuksella ennen ja jälkeen toimenpiteen.

Nimim: Ilonpilaaja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe