Menkat pillereiden jälkeen?

Jätin kuukausi sitten e-pillerit pois ja siirryimme takaisin kumeihin. Nyt menossa ensimmäiset luomumenkat, ja SATTUU AIVAN HIRVEÄSTI! Vihlova kipu alaselässä alkoi jo viikko sitten, vatsakipua ollut melkein siitä saakka kun pillerit lopetin. Koskaan minulla ei ole tällaisia kuukautiskipuja ollut, onko normaalia pilsujen lopettamisen jälkeen alussa, jatkuuko pidempäänkin? Olisiko jolla kulla kokemusta? Tämä kipu varsinkin selässä ja alavatsan kramppailu on aivan kamalaa! :/
3441
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Heips!

Mulla kävi juuri päin vastoin... ennen pillereiden aloittamista teininä kivut olivat hirvittävät, loppuivat kun aloitin pillerit ja pillereiden pois jättämisen jälkeen (söin niitä n. puolitoista vuotta) kivutkin ovat pysyneet kohtuullisina. Voisivatkohan nuo sinun kipusi johtua siitä, että kehon oma hormonitoiminta ei ole pillereiden jälkeen tasoittunut vielä...? Sinulla kyllä ovat "omat kuukautiset" alkaneet aika nopeasti pillereiden lopettamisen jälkeen, itselläni taisi olla jotain pari-kolme kuukautta ennenkuin menkat taas tulivat omien hormonien voimalla.

Äänestä
  • Ihmettelen itsekin, kuinka nuo menkat tulivatkin näin nopeasti. Olin itsekin odottanut parienkin menkkojen jäävän vielä tulematta, mutta tässä sitä ollaan. Käväisi jo mielessä, pitäisikö soittaa terveyskeskukseen ja kysyä, onko tämä näin vahva oireilu normaalia. Varhainen keskenmenokin on käynyt mielessä.

    Äänestä

  • sattuu! kirjoitti:

    Ihmettelen itsekin, kuinka nuo menkat tulivatkin näin nopeasti. Olin itsekin odottanut parienkin menkkojen jäävän vielä tulematta, mutta tässä sitä ollaan. Käväisi jo mielessä, pitäisikö soittaa terveyskeskukseen ja kysyä, onko tämä näin vahva oireilu normaalia. Varhainen keskenmenokin on käynyt mielessä.

    Mäkin lopetin pillerit kuukausi sitten ja menkat tuli. Ja kuten jo sanoit itsekkin, sattui tosi paljon.

    Tämä kyseinen vaihtoehto on käynyt minunkin mielessä, mutta ei kai pitäisi.

    En ollut edes kuullut että menkkojen pitäisi jäädä pois kahdeksi kuukaudeksi, mutta osasin jo odottaa sitä että ne jää pois.

    Mulla kesti vielä normaalia pidempään. Kun ennen pillereitä kesti 5 päivää ja pillereiden kanssa myös, niin nyt kesti 7. Oliko sulla samanlaista?

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


sattuu! kirjoitti:

Jätin kuukausi sitten e-pillerit pois ja siirryimme takaisin kumeihin. Nyt menossa ensimmäiset luomumenkat, ja SATTUU AIVAN HIRVEÄSTI! Vihlova kipu alaselässä alkoi jo viikko sitten, vatsakipua ollut melkein siitä saakka kun pillerit lopetin. Koskaan minulla ei ole tällaisia kuukautiskipuja ollut, onko normaalia pilsujen lopettamisen jälkeen alussa, jatkuuko pidempäänkin? Olisiko jolla kulla kokemusta? Tämä kipu varsinkin selässä ja alavatsan kramppailu on aivan kamalaa! :/

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu