3 sektio...

kuolenko?

Hei!
Tämä ei taida varsinaisesti kuulua tänne mutta kirjoitan nyt kuitenkin.
Olen 26-vuotias 2 lapsen äiti.
Ja minut on 2 kertaa keisarileikattu.
Ensimmäinen sektio meni pieleen (puudutus epäonnistu) ja minä tunsin operaation.
Siitä jäi kauheat traumat.
Päätin kuitenkin traumasta huolimatta tehdä esikoiselle kaverin koska en halunnut häntä yksinkään jättää,ja naivisti kai ajattelin ettei sama voisi millää tapahtua uudestaan.
Mutta niin kuitenkin kävi lähes identtisesti esikoisen kanssa ,sillä erolla tosin että sain sanottua anestesialääkärille että jos minä hihkaisen että sattuu niin uskot sitten kanssa sillä viimeeksi minua ei uskottu.
Noh tämä ystävällinen anestesialääkäri laitoikin sitten puudutetta ihan kunnolla.
Mutta silti pelottaa niin perkeleesti.
Tilanteemme kun on tämä ettei minulle ole mikään siis mikään ehkäisy sopinut.Emmekä voi avioparina olla 4 vuotta ilman seksielämää jotta minä saan sitten sen sterilisaation.
Joten kun mikään ehkäisy nyt ei sovi tunnen olevani loukussa.En halua lapsia jos tulisin raskaaksi en mitenkään voisi tehdä aborttiakaan olenhan jo samalle ihanalle miehelle tehnyt 2 lasta.Mutta en voisi sitä synnyttääkään kun tiedän että sektio olisi taas edessä.Pelkään ettei kohtuni kestä 3 kertaa sitä samaa rumbaa.Pelkään kipua ja koko sitä toimenpidettä.Ihmiset siellä leikkaussalissa olivat niin tympeitä minua kohtaan ,olin heille vain kasa lihaa.
Noita operaatioita voi kuvailla vain sanalla teurastus.
Mikä siis eteen?Mitä minä teen?
Haluaisin niin sen sterilisaation!
Monet voivat tietysti olla sitä mieltä ettei minun kannattaisi sitä tehdä kun olen niin nuori ja jos vaikka mies syystä tai toisesta muuttuisi niin voisinkin haluta vielä lapsia.
Mutta kun en halua vaikka kuka tulisi eteen en enää lapsia haluaisi sillä sama homma mulla silti olisi edessä.
Eikö ole mitään poikkeustilannette millä sen sterilisaation saisi?
Tämä tilanne alkaa jo pahasti vaikuttamaan perheeseen ,koska raskauden pelko on alati läsnä.
Ja minä niin rakastan miestäni ja haluan häntä ja toki myös itseäni seksillä miellyttää.
Koituuko tämä suhteenkin tuhoksi?
No joo tässä vaan mun mietteitä.
Asiallisia kommentteja kiitos:/

11

778

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mona-Henrika

Itselleni on tehty kolme sectiota ja viimeisen section yhteydessä minulle laitettiin klipsit. Ihmettelen miksi sinua ei ole nukutettu, jos kerta puudutusaine ei ole tehonnut ensimmäisessä sectiossa.

Et todennäköisesti kuole kolmanteen sectioon. Jos haluat kolmannen lapsen, niin olisi hyvä pitää oikein kunnon palaveri lääkärin, miehesi ja sinun kesken ja jutella eri vaihtoehdot läpi. Ja suunnitella sectio sinulle sopivaksi.

Sinun olisi hyvä hakeutua myös terapeutin puheille, joka pystyisi auttamaan sinua peloissasi ja päätöksen teossa, ennen kuin hankkiudut raskaaksi. Koska pelkosi on siinä pisteessä, että olisi hyvä peilata asioita ammatti-ihmisen kanssa.

Itselläni ensimmäinen sectio oli kanssa epäonnistunut. Verenpaineeni pääsivät romahtamaan, niinpä oksensin koko toimenpiteen ajan. Ja se olikin vasta hirveätä, koska puudutukseni oli noussut liian ylös, niinpä minun oli vaikea hengittää. Ja kun sitten oksensin todella monta kertaa, niin meinasin tukehtua.

Tässä olisi ainakin vähän lisää tietoutta sterilisaatiosta:

http://www.tohtori.fi/?page=3669292&id=5317722

Ota sähköpostilla yhteyttä, jos haluat. Osoitteeni on galleria sivulla.

• aiheenaloittaja

Niin minua ei tosiaan otettu tosisssaan kun karjaisin leikkauspöydältä että minua sattuu.
        Joten ei minua nukutettu eikä mitään.

ENKÄ TOSIAAN HALUA KOLMATTA LASTA.

Ongelmahan tässä onkin se ettei mikään ehkäisy minulle sovi ja pelkään että tulen raskaaksi vaikka en sitä haluaisikaan.Tuntuu siis todella turhauttavalta.Ja tiedän että jos ns.nalli napsahtaisi niin kolmas leikkaushan mulla olisi edessä.Abortti ei tule kysymykseenkään.

En halua hankkiutua raskaaksi mutta niin varmaan käy tämän 4 vuoden aikana kun ehkäisyt ei sovi.
        Siksi myös kysyinkin onko olemassa mitään keinoa saada se sterilisaatio kun tilanne on tämä?
        Tietääkö kukaan?
        Olen lisäksi ollut vuodesta 2001 yksi kotona ja haluasin lähteä työelämään tietäen että voin tehdä töitä ja edetä uralla ilman raskauden pelkoa.

tämä raastaa jo parisuhdettakin ja pahasti.
        Ollako selibaatissa 4 vuotta vai elää jatkuvassa pelossa?

• Yx toinen
        aiheenaloittaja kirjoitti:

Niin minua ei tosiaan otettu tosisssaan kun karjaisin leikkauspöydältä että minua sattuu.

Ongelmahan tässä onkin se ettei mikään ehkäisy minulle sovi ja pelkään että tulen raskaaksi vaikka en sitä haluaisikaan.Tuntuu siis todella turhauttavalta.Ja tiedän että jos ns.nalli napsahtaisi niin kolmas leikkaushan mulla olisi edessä.Abortti ei tule kysymykseenkään.

En halua hankkiutua raskaaksi mutta niin varmaan käy tämän 4 vuoden aikana kun ehkäisyt ei sovi.
        Siksi myös kysyinkin onko olemassa mitään keinoa saada se sterilisaatio kun tilanne on tämä?
        Tietääkö kukaan?
        Olen lisäksi ollut vuodesta 2001 yksi kotona ja haluasin lähteä työelämään tietäen että voin tehdä töitä ja edetä uralla ilman raskauden pelkoa.

Mona lähetti sinulle linkin, mutta en näköjään lukenut sitä. Jos mikään ehkäisy ei sinulle sovi, sinulla on mahdollisuus saada sterilisaatio. Mene lääkäriin keskustelemaan, äläkä vouhkaa täällä.

• Mona-Henrika

Tietääkö kukaan?

Kohta neljä linkissä:

>> 4. Hakijan mahdollisuudet muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot. >>

• aiheenaloittaja
        Yx toinen kirjoitti:

Mona lähetti sinulle linkin, mutta en näköjään lukenut sitä. Jos mikään ehkäisy ei sinulle sovi, sinulla on mahdollisuus saada sterilisaatio. Mene lääkäriin keskustelemaan, äläkä vouhkaa täällä.

siinä oli kyllä lista mutta sterilisaation saa vain jos 3 kohtaa listasta täyttyy.
        Minulla täyttyy vain yksi eli se ettei mikään ehkäisy keino minulle sovi.

• aiheen aloittaja
        Mona-Henrika kirjoitti:

Kohta neljä linkissä:

>> 4. Hakijan mahdollisuudet muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot. >>

niin olikin mutta musta se oli aiemmin just niin että alle 30 piti muitakin ehtoja täyttyä.
        No nyt sitten enää pitää varata aika yksityiselle lääkärille etä sen luvan saa siihen.
        Kuten huomata saattaa ressi kun käy tarpeeksi suureksi enää huomaa yksinkertaisia asioita.
        kiitos kuitenkin sinulle ja yksi kysymys vielä:
        Onko sulla toi sterilisaatio toiminut hyvin,tarkoitan siis sitä että joillekin on tullut esim:klipsuista epämääräisiä kipuja .Oletko sinä ollut tyytyväinen?

• käsityksen

siinä oli kyllä lista mutta sterilisaation saa vain jos 3 kohtaa listasta täyttyy.
        Minulla täyttyy vain yksi eli se ettei mikään ehkäisy keino minulle sovi.

artikkelista, että ei tarvitse täyttää kuin vähintään yksi ehto listalta.
        luin sen heti siitä ennen sitä listaa, ja siinä oli maininta yhdestä kohdasta EI kolmesta.
        lueppa se uudestaan tarkemmin.

• Mona-Henrika
        aiheen aloittaja kirjoitti:

niin olikin mutta musta se oli aiemmin just niin että alle 30 piti muitakin ehtoja täyttyä.
        No nyt sitten enää pitää varata aika yksityiselle lääkärille etä sen luvan saa siihen.
        Kuten huomata saattaa ressi kun käy tarpeeksi suureksi enää huomaa yksinkertaisia asioita.
        kiitos kuitenkin sinulle ja yksi kysymys vielä:
        Onko sulla toi sterilisaatio toiminut hyvin,tarkoitan siis sitä että joillekin on tullut esim:klipsuista epämääräisiä kipuja .Oletko sinä ollut tyytyväinen?

eikä ihmeempiä kipuja ole ollut. Tosin kuukautiskivut vuodon alkuvaiheessa ovat himpun verran koventuneet. Mutta ne onneksi pystyy hoitamaan kipulääkkeellä. Mutta muuten on tosi hyvin toiminut nuo klipsit.

• Mona-Henrika
        käsityksen kirjoitti:

artikkelista, että ei tarvitse täyttää kuin vähintään yksi ehto listalta.
        luin sen heti siitä ennen sitä listaa, ja siinä oli maininta yhdestä kohdasta EI kolmesta.
        lueppa se uudestaan tarkemmin.

ja se oli, että minulla on kolme lasta.

• niinnn

miehellesi että käyttää kondomia!!

• äippä ja iskä

taitaa olla allerginen jos mikään ei sovi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe