ilmoittauduin yökkäriin työnhakijaksi ja sain lapun jota täytetään 5 viikkoa ja sit se viedään Kelaan niin saan sit rahaa.
Viiden viikon aikana työkkäri on lähettäny mulle kaksi työmarkkinatukiharjoitteluilmoitusta..?! lisäksi siis itse etsin netistä päivittäin työpaikkaa...
En ole soittanut kumpaankaan heidän arjoamistaan työharjoittelupaikoista, kun ne eivät vaikuttaneet mielenkiintoisilta...
voiko kela nyt jättää maksamatta rahan/tuen mulle...
onko kyseisiä harjoittelupaikoja PAKKO hakea...pelottaa ihan sikana et jos en saakaan rahaa...
auttakaa viisaat
7
739
Vastaukset
- työtön, työtön, työtön....
Joo karenssia tulee jos et mee sinne harjoittelu paikkaan .Ei niitä kiinnosta sun mielipitees että ei ollu sopivia paikkoja.
- ...
Hei!
Katsoppa uudestaan työkkärin lähettämiä ilmoituksia harjoittelupaikoista.
Jos niissä lukee OSOITUS, täytyy viipymättä sen saatuasi ottaa yhteyttä ko. paikkaan. Kiinnostuksen puute/omasta mielestä sopimattomuus ko. paikkaan ei ole perusteluja jättää ottamatta yhteyttä ja voit saada karenssin.
Jos taas ilmoituksessa lukee TIEDOTE, voit itse harkita, otatko yhteyttä vai et. Vaikka et ottaisi, karenssia ei voi tulla.- just a virgin
lukee että tiedote...
eikä mulle työkkärissä ees puhutu mitään niistä paikoista... - Välihuomio
just a virgin kirjoitti:
lukee että tiedote...
eikä mulle työkkärissä ees puhutu mitään niistä paikoista...Vaikka Tiedotteen laiminlyönti ei sinällään aiheuta mitään suoranaisia toimenpiteitä, niin jos niitä nyt useamman sivuuttaa niin äkkiä voi kyllä sitten Osoitus napsahtaa. Hyvin yleistä nykyään.
Eli jos nyt on jo muutamia sivuutuksia alla, niin kannattaa ehkä joskus pohtia joko ottaisi jonkun vastaan. Ihan vain sen takia jos ei duunia näyttäisi olevan tiedossa, ja voi sitten käydäkin niin että osoitus on kaikista turhin paikka yhteenkään sivuutettuun Tiedotteeseen verrattuna.
Ainakin kannattaa keksiä jokin fiksu perustelu jos kysytään, MIKSI et vastaile Tiedotuksiin. Ainakaan ei kannata sanoa, ettei yksikään napannut...Se on vähän sellaista nykyään.
- e-p
Työharjoittelu velvoittaa yleensä vain silloin, jos siitä on yhteisesti sovittu työnhakusuunnitelmassa.
- näkökulma
Jos haluat vaikuttaa kiinnostuneelta tekemään työtä, vähintään sinun pitää soittaa kyseisiin paikkoihin oli lapun nurkassa tiedote tai osoitus. Ja kyllä se on niin että parempi on olla töissä vaikka olisikin "paska"homma ja etsiä samalla parempaa työpaikkaa. Periaatteellasi saat etsiä mielenkiintoista työtä todella monta vuotta.
- hä?
Sitä lappua täytetään neljä viikkoa... Tai jos sulle on sanottu et viis viikkoa, nii johan on kuukauden takaisesta systeemistä tiedot muuttunu!?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254783Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa53422Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283231Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272659Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu812403Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181793Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91414Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1181280Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91243Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41168