BMW:n kestävyys

aloittaja...

Eräs puolituttu työmaalta on vaihtamassa pyörää uudempaan ja tarjosi minulle -03 1100 Bemaria. Hieno hopeaväri ja mun mielestä ihan jees mutta kun sillä on ajettu niin paljon. 15tkm!!!

Kestääkö Bemun 1100 kone tollasia ajomääriä kunnialla? Siinä ei ole jäljellä enää varmaankaan paljoa kilsoja?

Suurin osahan tekee koneremppaa jo 20tkm nurkilla ja se maksaa monta tonnia.

Jos olisi laadukas japanilainen pyörä (siis Honda) kyseessä, en edes kysyisi, mutta BMW...

38

19972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • el_lupo

      Bemarilla ajat ainakin vähintään 500tuh, jotkut yli 600tuh. ilman muuta rukkaamista, kuin normaalit huollot. Tietysti jotain kulutusosia menee, kuten vaijereita,,renkaita ym.
      Huomioi, ketjuja ja rattaita ei tarvitse olla jatkuvasti säätämässä,rasvaamassa ja vaihtamassa.
      Yli satatuhatta ajetut japsit alkaa olla jo kaatopaikkatavaraa.

      • BMW mees

        Joo,kyllä Bmw kestää,mutta on kyllä sanottava
        tässä ja nyt että Honda Cb750f 1981 jolla ajelen myös
        kestäääääää (yli 100 tkm ja ei kyllä ole vielä näköpiirissä koneremonttia jos ei tahallaan säre.
        Jutut on juttuja ,pojat.Riippuu nääs miten on ajettu ,missä on ajettu ja kuka ajoi. !!
        Ja huolto sitten....


    • pappa

      bemarin kone sentäs enemmän kestää kuin 15tkm,sehän on vast sisään ajettu.Katso netin myynti-ilmoituksia paljonko on mittareihin kertynyt kilsoja

    • 1150GS

      Eiköhän tämä ole provo, ja vielä aika huono sellainen.

      • BMW:llä

        joo. oliko edes 1100 enää myynnissä -03?
        hondan kestävyydestä en osaa sanoa, koska kaksi ajokautta ei ole vielä mikään mittari millä perustella. nykyisessä bemarissanikin vasta kolmas ajokausi alkamassa parin kuukauden kuluttua. jos jostain saisi samanlaisen hondan kuin Pirsingillä oli, voisin harkita toisen mp:n ostoa.


      • r 1150 r
        BMW:llä kirjoitti:

        joo. oliko edes 1100 enää myynnissä -03?
        hondan kestävyydestä en osaa sanoa, koska kaksi ajokautta ei ole vielä mikään mittari millä perustella. nykyisessä bemarissanikin vasta kolmas ajokausi alkamassa parin kuukauden kuluttua. jos jostain saisi samanlaisen hondan kuin Pirsingillä oli, voisin harkita toisen mp:n ostoa.

        .. eli R 1100 S eikä sitten muita


    • YT-2...

      bemari on vähän samanlainen kuin muutkin ei-japsi moottoripyörät, ne härättävät aloittelijoissa suuria intohimoja puolesta ja vastaan :)

    • BMWK12
      • adventure

        Wau - yli puoleen miljoonaan kilsaan saa ajaa ihan tosissaan.
        Maininnan arvoista myös se, että esim. saksan poliisit ajeli (ja jotkut kuulemma ajaa vieläkin) K75 ja K100 pyörillä järjestään sellaiset 350.000 km varsin pienillä fixauksilla. Siinä sitä on nipponisteille hasteetta kerrakseen...


      • lopettaja...
        adventure kirjoitti:

        Wau - yli puoleen miljoonaan kilsaan saa ajaa ihan tosissaan.
        Maininnan arvoista myös se, että esim. saksan poliisit ajeli (ja jotkut kuulemma ajaa vieläkin) K75 ja K100 pyörillä järjestään sellaiset 350.000 km varsin pienillä fixauksilla. Siinä sitä on nipponisteille hasteetta kerrakseen...

        600cc CBR Hondalla ajaa fiksailematta sen puoli miljoonaa ja tuo on uutenakin puolet Bemareita halvempi. Ei kannattaisi valehdella BMW:n kestävyydestä.


      • el_lupo
        lopettaja... kirjoitti:

        600cc CBR Hondalla ajaa fiksailematta sen puoli miljoonaa ja tuo on uutenakin puolet Bemareita halvempi. Ei kannattaisi valehdella BMW:n kestävyydestä.

        Kertoisitko jonkun varman tapauksen, ettei jäisi epäilykselle sijaa?


      • lanttumaakari
        el_lupo kirjoitti:

        Kertoisitko jonkun varman tapauksen, ettei jäisi epäilykselle sijaa?

        el lupon kannattaisi tarkistaa lääkityksensä. Kyllähän kehua voi, mutta joku raja olla pitää.


      • el_lupo
        lopettaja... kirjoitti:

        600cc CBR Hondalla ajaa fiksailematta sen puoli miljoonaa ja tuo on uutenakin puolet Bemareita halvempi. Ei kannattaisi valehdella BMW:n kestävyydestä.

        Ei ole tapana valehdella. Valheella on lyhyet jäljet.


      • el_lupo
        lanttumaakari kirjoitti:

        el lupon kannattaisi tarkistaa lääkityksensä. Kyllähän kehua voi, mutta joku raja olla pitää.

        Minulla on ollut italialainen, kaksi eri merkkistä japsia ,itävaltalainen, saksalainen ja useita muita olen ajanut.
        En ole mopoikäinen, on tullut ajettua yli 30 vuotta , niin että on vähän muutakin kuin "MUTU" tuntumaa.


      • kantti...
        lopettaja... kirjoitti:

        600cc CBR Hondalla ajaa fiksailematta sen puoli miljoonaa ja tuo on uutenakin puolet Bemareita halvempi. Ei kannattaisi valehdella BMW:n kestävyydestä.

        Esitä nyt jotain faktaa kehujesi tueksi tai ole kiltti äläkä provosoi tyhmillä jutuillasi...


      • lanttumaakari
        el_lupo kirjoitti:

        Ei ole tapana valehdella. Valheella on lyhyet jäljet.

        el lupo ole hyvä ja kirjoita esim. VMPK:n sivuille ja kehu 500-600 tuh.km. ajetuista remontoimattomista Bemuista, niin saat ainakin paskaiset naurut. Muutenkin juttusi ovat suoraan sulkijalihaksen takaa. Itse olen ajanut yli 40 vuotta, siihen mahtuu pyörä jos toinenkin mutta en ole koskaan ollut niin sekaisin mistään aineista että tarjoaisin totena kirjoittamasi kaltaisia juttuja.


      • kilometriä
        lanttumaakari kirjoitti:

        el lupo ole hyvä ja kirjoita esim. VMPK:n sivuille ja kehu 500-600 tuh.km. ajetuista remontoimattomista Bemuista, niin saat ainakin paskaiset naurut. Muutenkin juttusi ovat suoraan sulkijalihaksen takaa. Itse olen ajanut yli 40 vuotta, siihen mahtuu pyörä jos toinenkin mutta en ole koskaan ollut niin sekaisin mistään aineista että tarjoaisin totena kirjoittamasi kaltaisia juttuja.

        500-600 tkm... moisesta en tiedä mutta oma -82 R100RS on mennyt 260 tkm ilman remontteja. Pyörä toimii täysin moitteetomasti eikä siinä ole vielä mitään merkkiä tulevasta remontista. Elikä aika kauan nuo bemut mummnki kestää.
        Palataan kestävyysasiaan mun kohdallani n. 20v kuluttua jolloin olen ehtinyt ajaa tuon vielä puuttuvan matkan...


      • el_lupo
        lanttumaakari kirjoitti:

        el lupo ole hyvä ja kirjoita esim. VMPK:n sivuille ja kehu 500-600 tuh.km. ajetuista remontoimattomista Bemuista, niin saat ainakin paskaiset naurut. Muutenkin juttusi ovat suoraan sulkijalihaksen takaa. Itse olen ajanut yli 40 vuotta, siihen mahtuu pyörä jos toinenkin mutta en ole koskaan ollut niin sekaisin mistään aineista että tarjoaisin totena kirjoittamasi kaltaisia juttuja.

        Tuo ensimmäinen lauseesi on asiallinen, mutta loppu onkin huonokäytöksisen tekstiä, johon en viitsi alkaa mukaan. Pyrin vastaamaan hyvällä maulla kirjoitetuihin teksteihin.


      • lanttumaakari
        el_lupo kirjoitti:

        Tuo ensimmäinen lauseesi on asiallinen, mutta loppu onkin huonokäytöksisen tekstiä, johon en viitsi alkaa mukaan. Pyrin vastaamaan hyvällä maulla kirjoitetuihin teksteihin.

        Minulla on vielä parempi ehdotus sinulle: sen sijaan että jätät vastaamatta osaan viestiä, niin jätä koko juttusi tekemättä. Kirjoittamasi ajokilometrimäärät ilman remontteja kuuluvat johonkin HuuHaa osastoon. Mielestäni myös mainitsemassasi 30:n vuoden kokemuksessa täytyy olla viimeinen numero (0) liikaa. Moista tuubaa ei kauan prätkien kanssa puuhaillut viitsisi edes nettiin tarjota.


      • mielestä...
        lanttumaakari kirjoitti:

        Minulla on vielä parempi ehdotus sinulle: sen sijaan että jätät vastaamatta osaan viestiä, niin jätä koko juttusi tekemättä. Kirjoittamasi ajokilometrimäärät ilman remontteja kuuluvat johonkin HuuHaa osastoon. Mielestäni myös mainitsemassasi 30:n vuoden kokemuksessa täytyy olla viimeinen numero (0) liikaa. Moista tuubaa ei kauan prätkien kanssa puuhaillut viitsisi edes nettiin tarjota.

        Ottamatta ollenkaan kantaa BMW;n kestävyyteen niin ainakin el_lupon tekstinkäyttö on sivistyneempää ja enemmän keskustelupalstojen sääntäjen mukaista kuin vastapuolen.
        Jotta silee eikä enempiä.


      • lanttumaakari
        mielestä... kirjoitti:

        Ottamatta ollenkaan kantaa BMW;n kestävyyteen niin ainakin el_lupon tekstinkäyttö on sivistyneempää ja enemmän keskustelupalstojen sääntäjen mukaista kuin vastapuolen.
        Jotta silee eikä enempiä.

        Just joo. Tämä tästä enää puuttuikin. Nyt joku nimim. mun alkaa jakamaan tyylipisteitä asiasta johon hänellä ei ole mitään sanottavaa. Olisiko syytä perustaa kriisiryhmä kaltaisilleen Besserwissereille, jossa he saisivat päivitellä tätä jumalatonta maailman menoa.


      • jukka
        lanttumaakari kirjoitti:

        el lupon kannattaisi tarkistaa lääkityksensä. Kyllähän kehua voi, mutta joku raja olla pitää.

        Moi !
        Olen jo vanhempi mies ja MP:tä on mennyt ja tullut.

        Jos esim Hondan bensiinimoottoriä kierrätetään 12000 1/min tai BMW:tä 8000 1/min niin tietäähän sen kuin siinä ennemmin tai myöhemmin käy.

        Minulla on noissa Japseissa tullut hankaluudet isossa n. 70 tkm ja pienissä 40 000 km.

        Bemarit on niin kalliita ettei ole tullut muita kuluja kuin 300-600 €:n huollot.
        Mutta minusta ainakin nuo 90-luvun bmw:t oli parhaita, ne oli itsekin huollettavissa ilman mitään CAN-väyliä. Mutta koneita ne kaikki minun mp:ni kuitenkin ovat olleet.

        -Jukka-


    • kansnekeksii

      kaikkee ne kans keksii

      • Unsci

        Viimeisin moottoripyörävalinta oli BMW juuri siksi , että se kestää.
        Miten japsit ylipäätään voivat kestää?
        Japanilainen ei suunnittele kestävää laitetta vaan nopeasti maatuvan, koska kaupan pitää käydä.
        Uusia malleja tulee jatkuvasti.
        Siis filosofia on toinen.
        Tämän pitäisi olla jo itsestään selvää, mutta tuntuu jotenkin siltä kuin ihmiset olisi "aivopesty" japanilaisille tuotteille.
        Eikö tää mene kaaliin?
        Bemari on kestävin MP todistaahan sen jo eri maiden poliisivoimat ynnä muut ammatikseen ajavat.
        Uskokaa nyt jo!


    • Vee2

      Aika hassu keskuestelu. Tuolla H-D puolella on joka toinen juttu, että "Kestääkö kone"? Tuntuu tosiaan että muut kuin japsimerkit herättävät suuria intohimoja niin puolesta kuin vastaan. Vaikka aloituskirjoitus olikin huono provo.

      Jos pitäisi ajaa maailman ympäri rätkällä, ei siihen taida muuta takuuvehjettä olla kuin tuo boxeri Bemu?

    • tollolta

      Toisaalla "tollo" moittii bemua niin niin rumaksi että... ja sitten toisaalla on ostoaikeissa...
      Aivan käsittämättömän selvät sairauden merkit mutta kolmannella tahollahan hän itse kerskuu saaneensa nykyisin lääkityksensä kohdalleen.
      Hyvä näin!

    • pena

      Enhän minä näistä nykyisistä tiedä, mutta itselläni on reilut satatuhatta ajettu BMW K100RS vm 84. Olen ollut yhteyksissä muihin samanlaisen pyörän omistajiin, ja kuullut uskomattomia ajomääriä, mitä kyseisen mallisella pyörällä on ajettu. BMW-kerhon sivuilla (saunalahti.fi/bmwkerho) on kerrottu mm. hollantilaisesta kaverista, joka oli käynyt Suomessa K100 pyörällä, ja sillä oli tuolloin ajettu vaivaiset 450 tkm, eikä konetta oltu vielä aukaistu.
      Minunkin pyöräni näyttää niin hyväkuntoiselta, ja kaikki osat ovat siten paikoillaan, ettei senkään konetta ole todennäköisesti avattu.
      Bemun kestävyyden yksi osatekijä lienee siinä, että sen vaihteisto on erillään moottorista. Näin ollen vaihteistosta irtoava metallipöly ei pääse moottoriin kuluttamaan sitä, kuten pääsee niissä (esim useimmissa japseissa) joissa moottorin ja vaihteiston öljy on yhteinen.
      Niinpä jos nyt olet saamassa noin vähän ajetun, todella vain juuri sisään ajetun Bemun sopuhintaan, niin lyö kaupat ilmanmuuta lukkoon. Tuskin tulet katumaan kauppaasi.

      • Melkeinmestari

        Minulla ei ole kovinkaan paljon kokemusta BMW:n kestävyydestä kun mittarissa on vasta 152000 km. Pyörä on K100Rs vm.85 ja on ihan uudenveroisessa kunnossa. Olenkin miettinyt, että mistähän paikat alkavat ensimmäiseksi pettää. Osaisi hiukan valmistautua. Öljyä ei kuluta ja nesteet tuntuvat pysyvän. Nokkaketju ääntää hiukan käynnistyksen jälkeen kylmänä, mutta sekin vain hetken. Ilmeisesti on jonkinlaista kulumista ja venymistä tapahtunut mutta kiristimessä on ilmeisesti varoja kun sitten ääni häipyy kun öljynpaine nousee. Ajellaan ja katsellaan ja ilmoitan kun mittarissa on 300000 km.


      • remonttia
        Melkeinmestari kirjoitti:

        Minulla ei ole kovinkaan paljon kokemusta BMW:n kestävyydestä kun mittarissa on vasta 152000 km. Pyörä on K100Rs vm.85 ja on ihan uudenveroisessa kunnossa. Olenkin miettinyt, että mistähän paikat alkavat ensimmäiseksi pettää. Osaisi hiukan valmistautua. Öljyä ei kuluta ja nesteet tuntuvat pysyvän. Nokkaketju ääntää hiukan käynnistyksen jälkeen kylmänä, mutta sekin vain hetken. Ilmeisesti on jonkinlaista kulumista ja venymistä tapahtunut mutta kiristimessä on ilmeisesti varoja kun sitten ääni häipyy kun öljynpaine nousee. Ajellaan ja katsellaan ja ilmoitan kun mittarissa on 300000 km.

        Minulla on samanikäinen ja mallinen bemari.

        Remonttia pitää tehdä säännöllisesti.

        Ensimmäisen 10 vuoden jälkeen meni lämpötila-anturi. Ja heti perään 10 vuoden päästä alkoi kytkimen käyttövivun tiiviste vuotamaan.

        Jännityksellä pitää odottaa, mitä tapahtuu vuonna 2015


      • pena
        Melkeinmestari kirjoitti:

        Minulla ei ole kovinkaan paljon kokemusta BMW:n kestävyydestä kun mittarissa on vasta 152000 km. Pyörä on K100Rs vm.85 ja on ihan uudenveroisessa kunnossa. Olenkin miettinyt, että mistähän paikat alkavat ensimmäiseksi pettää. Osaisi hiukan valmistautua. Öljyä ei kuluta ja nesteet tuntuvat pysyvän. Nokkaketju ääntää hiukan käynnistyksen jälkeen kylmänä, mutta sekin vain hetken. Ilmeisesti on jonkinlaista kulumista ja venymistä tapahtunut mutta kiristimessä on ilmeisesti varoja kun sitten ääni häipyy kun öljynpaine nousee. Ajellaan ja katsellaan ja ilmoitan kun mittarissa on 300000 km.

        Vähän vaikuttaa provokaatiolta tuo aloittajan viesti. BMW:hän on maailman kestävimpiä pyöriä, jos ei kestävin. Itse ostin K100RS:ni viime kesänä Saksasta. Kävelin lomamatkallani Bremenissä paikalliseen BMW:n merkkiliikkeeseen. Siellä tietysti esittelivät ensin hintavampia pyöriä, kunnes tulimme nykyisin omistamani pyörän kohdalle. Myyjä sanoi, etteivät he tavallisesti ota noin vanhoja (m 84), mutta kun se on niin hyväkuntoinen, niin ottivat. Joutui tunnustamaan, että pyörä on parempi, kuin jotkut heidän paljon kallimmat pyörät. Itsekin siinä ihmettelin, kun pyörässä oli mittarissa juuri 100.000 mennyt umpeen, johon myyjä naurahti ja totesi sen olevan vasta alkua. Sanoi kilometrien lähes takuuvarmasti olevan kaiken mittarissa, koska heille myytäessä asiakas joutuu allekirjoittamaan paperin, jossa vakuuttaa, että ajokilometrit ovat todelliset. Tosin matka/nopeusmittariongelmat ovat Bemussa aika yleisiä. No sitten kaupat tehtyäni ajelin pyörällä kotiin. Kiersin Tornion kautta, niin tulipahan siinä samalla testattua pyörän luotettavuus. Muu perhe ajeli autolla perässä.

        Viime kesänä sain mittariin kertymään n. 6500 kilometriä. Ongelmia ei ole ollut. Kardaanin spooria rasvatessa huomasin, että perästä oli tihkunut muutama tippa öljyä stefan kautta spoorin puolelle. Sen vuoksi en tehnyt mitään. Toinen pieni vuoto on kytkinakselin juuressa. Sekin on tuskin havaittava, ja seurailen vain tilannetta. Kerran huomasin ihan syksyllä, että nopeusmittari vipatti ja viisari kävi vauhdissa nollassa. Se täytynee tutkia, jos sitä ilmenee taas nyt keväällä.

        Kestävä pyörä se on. Nyt uuden ajokauden alkaessa teen vain pieniä huoltojuttuja. Vaihdan öljyt yms. Nokkaketjukaan ei rapise, joten kone ei muuta huoltoa tarvinne.


      • larsviking

        pettymää. Jos ikään nähden BMW:ssä kilometrejä vähan kysessä saattaa olla huijaus, mittaria ruuvattu, eka sadastatuhannesta kertova numero käännetty nollaksi. Olen nollannut japsien mittareita konerempan jälkeen, ei mikää vaikee juttu. Omassa Bemussa ostettaessa 40000 km en uskonut alkuunkaan. Soitin edelliselle omistajalle, tulos mittaria ruuvattu. Ostin siitä huolimatta. Oli halpa peruskunnostuksen jälkeen hyvä menopeli. Moottori ja voimansiirto ehjät.


      • Pena K100
        larsviking kirjoitti:

        pettymää. Jos ikään nähden BMW:ssä kilometrejä vähan kysessä saattaa olla huijaus, mittaria ruuvattu, eka sadastatuhannesta kertova numero käännetty nollaksi. Olen nollannut japsien mittareita konerempan jälkeen, ei mikää vaikee juttu. Omassa Bemussa ostettaessa 40000 km en uskonut alkuunkaan. Soitin edelliselle omistajalle, tulos mittaria ruuvattu. Ostin siitä huolimatta. Oli halpa peruskunnostuksen jälkeen hyvä menopeli. Moottori ja voimansiirto ehjät.

        Mittarin ruuvaus on aina otettava huomioon. Mutta enpä tämän kanssa kyllä kovin korkealta missään tapauksessa tipahda. Ei 3000 eurolla voi mahdottomia saada. Tein keväällä normaalit pienet huoltotoimenpiteet öljyn ja suodattimenvaihtoineen. Lisäksi uusin takarenkaan, jossa yhteydessä huomasin pyörän olevan n.1 mm kieron. Sitä ei ajossa huomaa, mutta miten lienee renkaan kulumisen kanssa? Vasta ajelimme kaverin kanssa (jolla samanlainen Bemu) mutkan Lapissa. Matkaa tuli pari tuhatta kilometriä. Ei mitään ongelmia. Ei edes öljyä kulunut. Tästä ongelmattomuudesta päätellen pyörälläni ei ole voitu ainakaan paljon yli mittarissa olevan 100.000 km:n ajaa. Tai jos on ajettu niin sitten on kysymys tosi kestävästä ihmevimpaimesta.


      • K 100 RS
        Melkeinmestari kirjoitti:

        Minulla ei ole kovinkaan paljon kokemusta BMW:n kestävyydestä kun mittarissa on vasta 152000 km. Pyörä on K100Rs vm.85 ja on ihan uudenveroisessa kunnossa. Olenkin miettinyt, että mistähän paikat alkavat ensimmäiseksi pettää. Osaisi hiukan valmistautua. Öljyä ei kuluta ja nesteet tuntuvat pysyvän. Nokkaketju ääntää hiukan käynnistyksen jälkeen kylmänä, mutta sekin vain hetken. Ilmeisesti on jonkinlaista kulumista ja venymistä tapahtunut mutta kiristimessä on ilmeisesti varoja kun sitten ääni häipyy kun öljynpaine nousee. Ajellaan ja katsellaan ja ilmoitan kun mittarissa on 300000 km.

        Mulla -84, muistapa käyttää 20W/50 öljyä, mineraali sellaista, eikä mitään moottoripyörille tarkoitettua, vaan tavallista autoöljyä. Oma on vasta mennyt 120 000km. Viime talvena vaihdoin ulostuloakselin stefan, ja vesipumppuun uudet tiivisteet, samoin perään uuden stefan. Nyt on tiivis kuin pullo. Ensi kesänä mennään taas pitkälle. :)


    • K 100 RS

      tässä taas ilmiselvä trolli.

    • KÖYHÄN * JUNTIN provo !!!!!! Kateus ja katkeruus näkyy kauas noissa kilometreissä ja teeskennellyssä
      EPÄILYSSÄ !!!!!




      * Henkisesti KÖYHÄ !!!!!!!

      • Väärä vuosimalli

        Hehee... -03 ei ollut enää 1100-sarjan pyöriä.


    • K100rs

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe