Kynttilän valaminen saviastiaan?

Onnistuuko...

Minulla on saviastia, vähän niinkuin matala maljakko, joka on oudon muotoinen ja käyttökelvoton kaikkeen, joten ajattelin että voisin tehdä siitä kynttilän. Mutta voiko niin tehdä? Ei varmaan kynttilän poltto pilaa astian lasitusta tms?
Siis esim samalla lailla kuin kynttilöitä valetaan, mutta että ei sitten otettaisi sitä sieltä muotista pois. Ja sydänlanka pitäisi varmaan laittaa jotenkin kiinnittää sinne astian pohjaan ja sitten sitoa suoraksi tms.
Onko jollain kokemuksia? :D
Musta toi kuulostaa ihan toimivalta mutta kun ei ole hirveästi kokemuksia kynttilöistä kun viimeksi joskus yli viisi vuotta sitten tein niitä, niin en tiedä jos ei se vaikka toimisikaan...

3

1168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keraamikko

Saviastian lasitus kestää mainiosti kuumaa, se sulaa vasta monessa sadassa asteessa. Matalanpolton lasitteetkin vaativat yli 800asteen lämpötilan.

Sydänlangan voit laittaa vaikka teipinpätkällä kiinni ja sitten tippa sulaa steariinia "liimaksi" sydänlankaa kiinni pitämään. Jos kaadat paljon steariinia sydänlangan päälle kun se ei ole kunnolla kiinni, se irtoaa virran voimakkuuden takia.

• äsityöläie

Jos haluaa tehdä ulkotulia tai roihuja, saviastian pohjalle voi laittaa seisomaan kuitulevystä sahatun suikaleen. Samalla hyödyntää kynttilänpätkät,joita kertyy laatikoiden pohjille. Kokeilemisen iloa!

• ...
        äsityöläie kirjoitti:

Jos haluaa tehdä ulkotulia tai roihuja, saviastian pohjalle voi laittaa seisomaan kuitulevystä sahatun suikaleen. Samalla hyödyntää kynttilänpätkät,joita kertyy laatikoiden pohjille. Kokeilemisen iloa!

Kiitos vastauksista :) Täytyypä kokeilla...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3002
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2881
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1699
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1632
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1620
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe