Ihmettelen tätä "turkkifanien" määrää ja kiinnostaa että minkä takia. ei sillä että että ihmettelisin että "kyllä ootte hulluja" kun itsekin tykkään kyseisestä maasta todella paljon, ihmettelen vaan kun meitä on näin paljon. ja muuten johtuuko vaan meidän suomalaisten ennakkoluuloista vai tieteellisestä faktasta että liitto turkkilaisen miehen kanssa on aina täysi fiasko ja aina vääristä syistä aloitettu eikä tule kauaa kestämään? En ole sitä itse suunnitellut mutta kun kaikki varoittelee niin ajattelin että onko se sitten ihan aiheellista?
heips te turkkifanit!
9
1328
Vastaukset
- vastaamaan
Hei vaan fani!
Ehkä juuri Turkki-fanit ovat täysin väärä kohderyhmä vastaamaan kysymykseesi suhteiden kestämisestä.
Toivottavasti saat avartavia kokemuksia/näkökantoja niiltä, jotka todellakin ovat suhteessa turkkilaisen kanssa. Henkilöiltä, jotka kenties asuvat yhdessä tai edes samalla paikkakunnalla.
Henkilö, jolla mahd. viikon lomaromanssi takana ei todellakaan voi antaa oikeaa kuvaa suhteesta ja sen kestämisestä - sillä pelkkä tekstiviestisuhde ei paljoakaan kerro.
Välillä on niin säälittävää, kun paikallinen nuorimies tuo suomalaisen "tyttöystävänsä" hänelle lähettämän tekstiviestin tulkattavaksi.
Eiköhän parisuhde ainakin edellytä edes yhden yhteisen kielen?!- henzu
voi olla että olet oikeassa väärän kohderyhmän suhteen, mutta tuskin siitä kellekään on haittaa että kysyin ja vaikka juuri sitä "oikeanlaista" vastausta kysymykseen ei tulekaan niin varmaan tähänkään kysymykseen ei hyvin vääränlaista vastausta olekaan ja siksi asiaa koskevat asialliset mielipiteet ovat kaikki tervetulleita ja niitä on varmasti monenlaisia.
olen täysin samaa mieltä siitä yhteisestä kielestä ja että pelkillä tekstiviesteillä ei pelkästään suhdetta pidemmän päälle rakenneta ja juuri näitä suhteita en tässä nyt hae.
mutta onneksi meillä ihmisillä se erinomainen ominaisuus että opimme niin se kielen puuttuminen ei ole ongelma kenellekään jos niin haluaa. emmekä ole sidottu omaan kotimaahamme ja takaisin voi aina tulla, edes käymään :)
- lue!
sukulaiseni meni turkkiin ja tutustui itseään 20 vuotta nuorempaan mieheen, he menivät kihloihin (mies oli NIiiiin ihana(aluksi)) tämä mies halusi tulla suomeen ja tarvitsi rahaa, ja viisumin, joten sukulaiseni lähetti hänelle pari sataa euroa, ja kun tämä ei riittänyt niin mies pyysi lisää,. nyt tämä mies pääsi suomeen ja hänellä on luultavasti jonkinlaisia vieroitusoireita kenties (huumeista) tai jostain, hän kutisee ja raapii itseään, ja on ihan sekaisin. sukulaiseni ei nyt olekkaan varma tästä heidän suhteestaan vaikka kuinka yritimme varoitella,mä tiedän nämä jutut. mies haluaa kihloihin-> nainen ihan rakastunut-> suostuu-> mies tulee suomeen,saa oleskeluluvan-> eroaa naisesta->ja on vapaa mies.
- Piia
Olen ollut ja olen edelleenkin rakastunut vain siihen yhteen. Jo 23 vuosi menossa, en vaihtaisi
kehenkään. Nyt lähetään kohti kotia (toista kotia). Ja nautitaan lämmöstä ja nähtävästi myöskin laskettelusta sekä Turkkilaisesta avantouimisesta. Harrastetaan myöskin Suomessa avantouintia. Tervetuloa vain kaikki Turkkiin ja muistetaan ajatella positiivisesti, eikä valittaa tuhan päiväisistä asioista. Hyvää kevättä!!!
- Zeynep1
"tieteellisestä faktasta että liitto turkkilaisen miehen kanssa on aina täysi fiasko ja aina vääristä syistä aloitettu eikä tule kauaa kestämään"
mielenkiintoista, etta on kuulemma olemassa "tieteellinen" selvitys suomalaisten ja turkkilaisten liittojen aloituissyista! ;)
Itse olen kuullut vain Vaestorekisterin erotilastoista: ulkomaalaisen kanssa naimisiin mennyt suomalainen nainen eroaa useimmiten turkkilaisesta miehesta.
Avioliiton syita tai riitojen luonnetta ei nama tilastot analysoi.
Tiedan noin 50 kahden kulttuurin liittoa turkkilaisen miehen kanssa (nainen suomalainen, ruotsalainen, jenkki, kreikkalainen, bulgarialainen, venalainen, norjalainen, britti, aussi, italialainen, saksalainen jne.).
En luonnehtisi kuin paria tapausta fiaskoksi (kaikissa naissa naiset jenkeista).
Itse asiassa suurin osa tietamistani liitoista jatkuu tanakin paivana ihan normaalina, ilman sen kummempaa dramatiikkaa.
Toki erojakin ja ikavia tempauksia on, tosin molemmin puolin.
Eikohan noissa avioliittojutuissakin ole enemman kyseessa Iltiksen ja 7 -paivaa -lehden dramatisointi kuin fakta, etta liitto kuin liitto, jossa toisen osapuolen pitaa valita kotimaan jattaminen, pistaa minka tahansa suhteen koville.
p.s. toki niita "erikoisempiakin" liittojakin on, sita en kiista.
Jotenkin en vaan jaksa uskoa etta suurin osa suomi-turkkiliitoista lukeutuu tahan ryhmaan, kun olen elamassani tormannyt vain pariin outoon tapaukseen (esim. nainen 40v, mies 19v).
Toisaalta taas tunnen vain kaksi suomessa asuvaa turkkilaista miesta: he ovat erittain kunnollisia yksityisyrittajia (toinen paikallispolitiikassa mukana), ja naimisissa 30 vuotta suomalaisen kanssa molemmat.- henzu
tarkoitus ei ollut antaa kuvaa että kyseisestä asiasta olisi minkaanlaista "tieteellistä faktaa" vaan monet esittävät asian niin kuin näin olisi enkä oikein jaksa siihen uskoa. juuri siksi halusin kysyä mielipidettä henkilöiltä joilla on asiasta kokemusta ja ihan oikeaa tietoa ja jotka ovat sen juuri jostain muualta saaneet kuin 7 päivää- lehdestä. mutta kaipa se juuri niin on että kuka uskoo mihinkin ja loppujen lopuksi ei voi luottaa kuin siihen minkä itse tulee näkemään/kokemaan jos niikseen tulee,asiassa kuin asiassa,jos siihenkään....
- Zeynep1
henzu kirjoitti:
tarkoitus ei ollut antaa kuvaa että kyseisestä asiasta olisi minkaanlaista "tieteellistä faktaa" vaan monet esittävät asian niin kuin näin olisi enkä oikein jaksa siihen uskoa. juuri siksi halusin kysyä mielipidettä henkilöiltä joilla on asiasta kokemusta ja ihan oikeaa tietoa ja jotka ovat sen juuri jostain muualta saaneet kuin 7 päivää- lehdestä. mutta kaipa se juuri niin on että kuka uskoo mihinkin ja loppujen lopuksi ei voi luottaa kuin siihen minkä itse tulee näkemään/kokemaan jos niikseen tulee,asiassa kuin asiassa,jos siihenkään....
Jees arvasin etta tuo oli lahestymistapasi.
Tama saattaa nyt kuulostaa valtavan arsyttavalta, mutta mita pidempaan olen ulkomailla asunut, sita selvemmaksi kay, etta monelle suomalaiselle tapa yleistaa asioita on lahinna turvallisuudentunteen hakua.
Jos maailman asiat on kaikki vaan tietylla tapaa, eika poikkeuksia ole, on kaikki kunnossa ja elama pysyy yksinkertaisena.
Tata rataa sitten veistellaan juttuja toisten avioliitoista tuntematta kuitenkaan ainuttakaan monikulttuurista paria, yleistellaan arkielaman huolia ulkomailla ja ylistetaan omaa hyvinvointia Suomessa.
Mita vahemman tietoutta on, sita helpompi on yleistaa ja vaittaa ihan vilpittomalla naamalla muille ihmisille, etta "asia kun nyt on vaan nain". Usein keskustelupalstat kuten tama ovat todella hienoja antropologisia otteita tasta samaisesta asenteesta.
Sama trendi on nakyvissa muissakin pienissa ja suhteessa homogeenisissa maissa, esim. Kreikassa. Tietyt asiat kun on vaan tietylla tapaa valtavaeston mielesta, vaikka heilla suurella osaa ei ole hajuakaan siita, mista niin "kokemuksen syvalla rintaaanella" puhuvat.
Naihin lukeutuu juuri monikulttuuriset avioliitot, albanialaiset ja pontoslaiset (=Venajan Mustameri) maahanmuuttajat, islaminusko, elama Turkissa jne.
Mita monikulttuurisempi maa, sita vahemman tata "asia vaan nyt on niin" -asennetta esiintyy: Briteissa suurin osa ihmisista on erittain kriittisia kaikenmaailman "totuuksia" kohtaan, ja veistelyt monikulttuurisista avioliitoista saavat aikaiseksi lahinna huvittunutta hyminaa, iso osa briteistakin kun on monikulttuuristen avioliittojen tulosta.
- juuso
Heipä vaan kaikki ja tervetuloa Turkkiin. Lähen aamulla ja olen jonkun aikaa, eikä pelota yhtään.
- Jonna
Itse Turkkilaisen kanssa seurusteltuani ja hänen kanssaan asuttuani arvelen avo/avioerojen takana olevan osittain kulttuuri- ja kasvatuserot. Kumpikin osapuoli haluaisi pitää omat ihanteet parisuhteesta ja yhdessäolosta vaikka kumppanina olisi henkilö toisesta kulttuurista. Yhdessä asuminen ja olo vaatii kummankin puolelta kompromisseja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi724989Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1164699- 804183
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1014097Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa33288Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1223104- 352838
- 282777
- 402753
- 372752