liian vähän nukkuu?

muilla samaa?

Ikää on 1v2kk. Yöllä nukkuu 8h. Senkin aikana herää 1-4 kertaa niin, että pitää mennä uudelleen peittelemään. Päivisin nukkuu 2 tuntia. Välillä valittaa väsymystään, mutta useimmin on erittäin tyytyväinen ja suloinen lapsi. Leikkii ja jaksaa touhuta kovasti. Kaikkemme ollaan yritetty, että nukkuis, mutta kun ei nuku!

Muilla samaa?? En ole ainakaan tavannut vielä... Meillä ollaan vauvasta asti nukuttu huonosti/vähän. Ei voi siis pistää sen piikkiin, että oppii nyt uusia asioia. Hampaitaan ei juurikaan valittele.

11

1344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkuiset

eihän mun mielestä ole mitään hätää,pikkuiset potkii peiton pois päältään, ja tulee vilu.
      Ei muuta kun peitto takasin päälle todella helpolla pääsette.
      Meillä on infektio-astma potilas nyt 5.v
      se vasta v.mäinen tauti on.
      Heti kun tyttö menee makuu asentoon alkaa yskimään ei todellakaan joka päivä tai viikko. mutta tavallinen terve lapsi kun saa räkä-taudin, niin meidän neiti vetää viellä 2 viikkoa yli.
      Silloin alkaa se tosi vahtiminen.
      Jompi-kumpi iskä tai minä ollaan kuullolla milloin se lima kun aikansa yskii (ollaanopittu) jo kolmen vuoden aikana, että päästään helpommalla kun nostetaan likka veskiin ja sitten tulee limaa ja kunnolla.
      Ihan näin kekkasin itse, leikkihuoneen patterille
      märkiä pyyhkeitä tulee samaa höyryä kuin sairaalassa.

• kuinka tämä liittyi asiaan?

Etsin siis kohtalotevereita, joilla olisi sama tilanne kuin meillä. Vai ollaanko ainoita, joilla vuodenikäinen pärjää vuorokaudessa 10h unilla??

• mammis77

No ei ole ainoa teiän muxu,joka pärjää vähillä unilla!Meiän tytsä siirtyi yksiin päikkäreihin 9kuukauden iässä ja siitä lähtien on nukkunut hyvin vaihtelevasti 10-12,5 tuntia vuorokaudessa!Ja yleensä tuon 10-11 tuntia,joskus harvoin enemmän.Aika harvoin on väsy tai kitisevä.Päivisin touhutaan paljon ja unille nukahtaa suht kivasti,mutta lyhyeksi jäävät.Kaiholla muistelen esikoisen 12 tunnin yöunia ja parin tunnin päikkäreitä!

• äippä87

Meijän 1v3kk poika nukkuu yöllä 8-10h ja päivällä 1-3h ja yö unille mennään klo:23-01.aika rasittavaa tämmönen valvominen ku ite ei meinaa pysyä hereillä.

• alkup.
        äippä87 kirjoitti:

Meijän 1v3kk poika nukkuu yöllä 8-10h ja päivällä 1-3h ja yö unille mennään klo:23-01.aika rasittavaa tämmönen valvominen ku ite ei meinaa pysyä hereillä.

Ihanaa kuulla etten ole ainoa lyhyistä unista kärsivä. Tämä on todella puuduttavaa!!

Olin vain niin huolissani, että miksi en saa lasta nukkumaan, mutta mukavaa huomata, että ei ole tämä pikkuinen ihminen ainoa laatuaan. Ihmettelin jo mikä vaivaa, kun ei väsytä.

Minun onnekseni tämä on esikoinen ja niiden lyhyidenkin unien aikana saa edes hetken levähtää eikä tarvitse enää isompaa lasta hoitaa siinä sivussa. =) Ainoaksi tämä jääkin näillä unilla..

• alkup.
        alkup. kirjoitti:

Ihanaa kuulla etten ole ainoa lyhyistä unista kärsivä. Tämä on todella puuduttavaa!!

Olin vain niin huolissani, että miksi en saa lasta nukkumaan, mutta mukavaa huomata, että ei ole tämä pikkuinen ihminen ainoa laatuaan. Ihmettelin jo mikä vaivaa, kun ei väsytä.

Minun onnekseni tämä on esikoinen ja niiden lyhyidenkin unien aikana saa edes hetken levähtää eikä tarvitse enää isompaa lasta hoitaa siinä sivussa. =) Ainoaksi tämä jääkin näillä unilla..

Jos joku haluaa kokemuksia vaihtaa tästä vähäisestä lapsen nukkumisesta niin minulle voi pistää mailia osoitteeseen [email protected]

• kuhilas

tuo heräily yöllä syö jaksamistasi. miten lapsesi heräilee, miksi täytyy peitellä? Jos lämpöinen yöpuku, ei haittaa vaikka potkiikin peiton. Millaiset iltarutiinit, nukahtaako itse, saako pulloa tms? Kun lapsi nukahtaa itse omaan sänkyyn, yöheräily vähenee/loppuu. Tuonikäinen voi reagoida myös pulloon, joten pullo pois jos semmoinen on!

• alkup.

Heräillyt on koko pienen ikänsä. Mitään järkevää syytä ei ole. Haimapaisiin tuskin sattuu, koska ei niitä muutenkaan itke, päivälläkään. Ei ikinä ole niitä itkenyt. Huone on lämmin eikä liian kuumakaan ole. Kyllähän se lapssta huomaa, jos palelee tai liian kuuma. Nämä voi sulkea pois!

Osaa mennä nukkumaan ilman pulloa. Ei siitäkään kiinni. Ihan sama miten menee nukkumaan.
        Iltarutiinit aina samat: kylpy, iltapala, iltasatu.

Mikään ei auta, kaikki on kokeiltu, unikoulua myöten.. Täytyy vaan jaksaa, mutta sanaa vauvakuume emme tunne miehen kanssa enää. Se katosi, kun saimme univelan tilalle.

• tuo äskeinen
        alkup. kirjoitti:

Heräillyt on koko pienen ikänsä. Mitään järkevää syytä ei ole. Haimapaisiin tuskin sattuu, koska ei niitä muutenkaan itke, päivälläkään. Ei ikinä ole niitä itkenyt. Huone on lämmin eikä liian kuumakaan ole. Kyllähän se lapssta huomaa, jos palelee tai liian kuuma. Nämä voi sulkea pois!

Osaa mennä nukkumaan ilman pulloa. Ei siitäkään kiinni. Ihan sama miten menee nukkumaan.
        Iltarutiinit aina samat: kylpy, iltapala, iltasatu.

Mikään ei auta, kaikki on kokeiltu, unikoulua myöten.. Täytyy vaan jaksaa, mutta sanaa vauvakuume emme tunne miehen kanssa enää. Se katosi, kun saimme univelan tilalle.

Syy heräilyihin löytyy kyllä!Ota yhteyttä paikalliseen Baby blues -työhön(ensikotiyhdistys) siellä osaavat neuvoa.Tuon ikäinen tarvitsee hyvät yöunet ja hän on tarpeeksi vanha ne nukkumaan!

• äippä87
        tuo äskeinen kirjoitti:

Syy heräilyihin löytyy kyllä!Ota yhteyttä paikalliseen Baby blues -työhön(ensikotiyhdistys) siellä osaavat neuvoa.Tuon ikäinen tarvitsee hyvät yöunet ja hän on tarpeeksi vanha ne nukkumaan!

Meillä valvottiin puoleen yöhön mutta kun aloimme käydä äiti lapsi ryhmässä lapsi alkoi mennä nukkumaan klo21.kun sai paljon tekemistä ja vaikka emme käy ryhmässä rytmi jatkui.Kyllä poika heräilee öisin kun liikkuu niin paljon ei tahdo edes nukkuessa olla paikalla.Liikkuuko teidän lapset yöllä voiko se olla syy heräilyyn?Ei se Baby Blues auta kokeiltu on.Lapset on niin yksilöllisiä.Jos haluatte jakaa kokemuksia kirjoittakaa osoitteeseen [email protected]

• äippä
        äippä87 kirjoitti:

Meillä valvottiin puoleen yöhön mutta kun aloimme käydä äiti lapsi ryhmässä lapsi alkoi mennä nukkumaan klo21.kun sai paljon tekemistä ja vaikka emme käy ryhmässä rytmi jatkui.Kyllä poika heräilee öisin kun liikkuu niin paljon ei tahdo edes nukkuessa olla paikalla.Liikkuuko teidän lapset yöllä voiko se olla syy heräilyyn?Ei se Baby Blues auta kokeiltu on.Lapset on niin yksilöllisiä.Jos haluatte jakaa kokemuksia kirjoittakaa osoitteeseen [email protected]

Pakko vielä kommentoida tähän vanhaan viestiin, että meillä tilanne oli ihan samanlainen kunnes hankin pojalle unipussin (esim www.lastenhuone.fi). Pussi estää enimmät kääntyilyt ja ylösnousemisen ja ennen kaikkea peitto on aina päällä! Suosittelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      20
      12488
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      9
      11250
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      179
      5147
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      35
      3780
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3594
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3257
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      2944
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2638
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      57
      2207
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      2015
    Aihe