Käytin justiin Ilonan (vm. 02) huollossa, kun siitä kuului korkea vinkuna jarruista. Luulin että siellä on kivi, mutta se oli siellä ollut jo turhan pitkään.
Jarrupalat vaihdettiin eteen ja taakse, oli kuulemma ruostetta ja siellä joku kulma otti johonkin vähän kiinni. Tunnin homma ja hinta pyöreät 200 euroa! Hitto! Pitäiskö ostaa Tojotan osakkeita? Kyllä ne ainakin välistä osaa vetää!
Miten jarrut saa siihen kuntoon, autolla ajettu 33000 josta minä 7000? Itse olen ajellut aika taloudellisesti, eli ei tule pahemmin jarruteltua, ja entinen omistaja lienee ollut samanlainen. Kannattaisko lopettaa taloudellinen ajo? 200 eurolla saa sentään jo kiihdyttää ja jarruttaa aika monta kertaa! Kokemuksia?
kallis keikka
5
1624
Vastaukset
- kannattaa
Kyllä raskaampi jarruttelua aina silloin tällöin on paikallaan, etenkin jos takana on levyjarrut. Kevyesti jarrutellessa takajarrut eivät jarruta käytännössä juuri ollenkaan ja jumittuvat, jolloin levyt alkavat ruostua ja jossain vaiheessa menevät vaihtoon.
Eli jos jarrulevyt ovat kiiltävät ilman pahempia uria, ovat jarrutkin todennäköisesti kunnossa. - auttaa
se, että aina keväällä kun vaihtaa kesärenkaat alle, irroittaa ja puhdistaa jarrupalat ja niiden liukupinnat, liukupinnat kun vielä "voitelee" kuparitahnalla, nii a'vot ei tartte sitten enää tuskailla niiden jarrujen kanssa. Myös jarrupajojen pinnat voi hioa kevyedti vaikka rälläkällä, jolloin mahdollinen lasittunut pinta poistuu. Hommaan menee tosi vähän aikaa kun se opettelee, näin tein edellisessä autossani jolla ajoin 550 tkm joh ei tarvinnut vaihtaa levyjä koko aikana ( uusissa oli 25 mm ja hylkyraja 21 mm 550 tkm ajetuissa vielä 23 mm)
- hiekalla paniikki jarrutus
joka kuukausi pitää jarrut kunnossa.
ps varmista tausta ennen jarrutusta. - sinua
jarrusatuloiden puhdistus ja voitelu sekä muutama kunnon jarrutus olisi kyllä riittänyt.
- eco
Jep, sama tuli mieleen.. Joskus käytin autoa huollossa kun käsijarru ei toiminut kunnolla.. ei sovittu mitään mitä duunaavat siellä. No menin sit maksaa sitä 50 euroa mukana ja ilme oli varmasti näkemisen arvoinen, 200 euroa.. Olivat vaihtaneet varmuuden vuoksi kaikki jarrut saatana. Tuota "ruostetta rummuissa" oli minullakin ja kuulemma ihan paskana kaikki.. No paha väittää vastaan kun en ollut katsomas vieres tai itse tutkinut asiaa. Virheistä oppii.. minä ainaskin
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi614709Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal974421- 743882
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963797Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1192835- 352608
- 372512
- 242489
- 382479
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232354