Olen nyt rv 6 2 ja pari pv on ollut pahoinvointia aamusta alkaen, siis joutunut oksentamaankin. Nytkin on sellainen olo, että oksettaa. Jääkaapin oven avaan aamuisin siten, että pidän nenästä kiinni ja yritän olla katsomatta muuta kuin ovessa olevaa mehupurkkia. Pahoinvointi lievempänä alkoi yli vk sitten.
Onko muilla voimakas pahoinvointi alkanut näin aikaisin? Aika moni kun tuntuu kärsivän siitä vasta myöhemmillä viikoilla. Ja kuinka kauan on mahtanut kestää?
kamala
11
1081
Vastaukset
- Hennu
Minulla ei ole ollut minkäänlaista pahoinvointi (nyt rv 9), joten helpolla olen päässyt. Vähän ennen ylösnousua tuntuu pientä kuvotusta, mutta varaan aina yöksi jotain juotavaa (tuoremehua tms.) yöpöydälle. Juon vähän, lepään vielä hetken ja nousen sitten ylös. Ja muuta pahoinvointia ei ole ollutkaan.
Neuvolassa sanoivat, että mikäli pahoinvointia ilmenee, niin b-vitamiini ennen nukkumaanmenoa auttaisi tähän vaivaan.
En muista tarkempaa annostelua enkä ko. b-vitamiinin merkkiä enkä mallia, mutta soitapa omaan neuvolaasi ja kysäise heiltä! Varmaankin osaavat neuvoa.- angel.
...oo ainakaan tähän mennessä ollu minkäänalaista pahoinvointia. Ainoastaan sillon, jos oon ollu pidemmän aikaa syömättä ja on nälkä, niin alkaa vähän heikottamaan ja tavallaan yököttämään. Mutta siitä selviää kun syö jotain. :)
Tosta B-vitamiinista oon itekin kuullu, ja tänään olis tarkotus käydä ostamassa. Ajattelin ostaa niitä Multitabs 2 -tabuja, kun niitä on tällä palstalla kehuttu. :) - Hennu
angel. kirjoitti:
...oo ainakaan tähän mennessä ollu minkäänalaista pahoinvointia. Ainoastaan sillon, jos oon ollu pidemmän aikaa syömättä ja on nälkä, niin alkaa vähän heikottamaan ja tavallaan yököttämään. Mutta siitä selviää kun syö jotain. :)
Tosta B-vitamiinista oon itekin kuullu, ja tänään olis tarkotus käydä ostamassa. Ajattelin ostaa niitä Multitabs 2 -tabuja, kun niitä on tällä palstalla kehuttu. :)Itse syön myös tuota Multitabs 2 valmistetta. Siinä on se hyvä puoli, että foolihappo, b-vitamiinit, d-vitamiini ja kalsium on samassa paketissa, mutta toisaalta haitallista a-vitamiinilisää ei ole.
Foolihappokin muuten auttaa pahoinvointiin. Esim. potilailla, jotka joutuvat jonkun vaikeamman sairauden vuoksi käyttämään sytostaatteja, on yleensä foolihappolisä pitämässä pahoinvoinnin pois.
Raskauden aikana foolihappo edistää sikiön selkärangan ja selkäydinkanavan kehittymistä ja sen tarve kaksinkertaistuu raskauden aikana. Etenkin alkuraskaudesta sitä olisi syytä syödä. - tiea
Hennu kirjoitti:
Itse syön myös tuota Multitabs 2 valmistetta. Siinä on se hyvä puoli, että foolihappo, b-vitamiinit, d-vitamiini ja kalsium on samassa paketissa, mutta toisaalta haitallista a-vitamiinilisää ei ole.
Foolihappokin muuten auttaa pahoinvointiin. Esim. potilailla, jotka joutuvat jonkun vaikeamman sairauden vuoksi käyttämään sytostaatteja, on yleensä foolihappolisä pitämässä pahoinvoinnin pois.
Raskauden aikana foolihappo edistää sikiön selkärangan ja selkäydinkanavan kehittymistä ja sen tarve kaksinkertaistuu raskauden aikana. Etenkin alkuraskaudesta sitä olisi syytä syödä.Miksi A-vitamiini on niin kamalan haitallista nykyään?!?En o ees neuvolas saanu selkeetä vastausta.
- Hennu
tiea kirjoitti:
Miksi A-vitamiini on niin kamalan haitallista nykyään?!?En o ees neuvolas saanu selkeetä vastausta.
A-vitamiinin on kiistatta todettu aiheuttavan sikiön epämuodostumia. Tästä syystä saantia pitää rajoittaa.
Erittäin kummallista, etteivät ole osanneet tätä neuvolassa kertoa. Tämä on kuitenkin ollut jo vuosikausia tiedossa, joten a-vitamiinin suhteen kannattaa ottaa varoitukset tosissaan. - Hennu
Hennu kirjoitti:
A-vitamiinin on kiistatta todettu aiheuttavan sikiön epämuodostumia. Tästä syystä saantia pitää rajoittaa.
Erittäin kummallista, etteivät ole osanneet tätä neuvolassa kertoa. Tämä on kuitenkin ollut jo vuosikausia tiedossa, joten a-vitamiinin suhteen kannattaa ottaa varoitukset tosissaan.A-vitamiini ei ole myöskään muuttunut vaaralliseksi vain "nykyään". Kyllä se on ollut sitä aina, mutta aiemmin ei tietysti ole osattu yhdistää liiallista a-vitamiinia ja sikiön kehityshäiriöitä ja epämuodostumia toisiinsa.
- myös
alkoi kauhea pahoinvointi rv 6,kesti n.9lle viikolle ja sit helpotti... onneksi. helpottaa,jos maha ei missään välissä pääsis ihan tyhjäksi.. itelle kävi niin ja jouduin tiputukseen;(
- .......
Mulla alkoi joskus Rv 6-7 ja nyt menossa Rv 13 4,parina päivänä joutunu oksentamaan.
Mutta pahin helpotti joskus Rv 12.
Eli kyllähän tuossa kuudessa viikossa sai oksennella. - tyty
oli pahoinvointia viikolle 18. Ja se alkoi jotain viikolla 8-9.
sain ihan tarpeekseni oksentelusta. Mitään muuta ei voinut syödä, kun jogurttia ja pilttejä =) Painokin tipahti kilon. Sitten se yht`äkkiä vaan loppui. Ja painokin alkoi taas nousta. =) - vastauksista
Kiitos paljon neuvoista. Jo tieto siitä, että muutkin ovat kärsineet voimakkaasta pahoinvoinnista ja että se on jossain vaiheessa loppunutkin auttaa :-)
- MsBlondy
Viikot 5 & 6 on ollut kamalimmat tahan asti mulla! Vielakin on huono olo mutta kai siihen on jo jotenkin tottunut ja onhan se kylla selkeesti helpottanutkin ettei niin sietamatonta ole enaan. Nyt 8 5.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603