voiko virtsarakontulehdus??

kärsivä..

olen usein sairastanut virtsarakontulehduksen, ja siitä on tullut melkein krooninen mulle. kuitenkin minulla on koko ajan oireita, alavatsa kipeä, pissaamisen tarve koko ajan ja virtsa on muutenkin aika tumman väristä. kun kävin viimeksi lääkärillä ja tulos oli epäselvä, niin hain yksityiseltä antibioottikuurin ja oireet hävisi vähäksi aikaa. voiko se aiheuttaa hoitamattomana tai jos ei tiedä että on koko ajan virtsarakontulehdus päällä jotain vakavempaa tautia.onko vaarallista jos sen jättää hoitamatta.

4

7687

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nibbi

Hoitamaton virtsatieinfektio voi nousta munuaisaltaisiin ja silloin on vitsit vähissä eli se täytyy ehdottomasti hoitaa. Jos infektiot toistuvat usein, määrätään estolääkitys esim. puuoleksi vuodeksi eli popsit koko ajan lääkettä. Jotkut ovat läytäneet avun karpalokapseleista.

• ei leikitä..

Itselläni virtsatieinfektio meni munuaisiin ja voin sanoa, että silloin olin todella heikossa kunnossa. Vahva lääkitys onneksi pelasti, mutta ei ole kyllä asian kanssa leikimistä. Soitto päivystävälle ja asia hoituu ennen kuin on liian myöhäistä...

• Ansku

Ei saa leikiä. Kannattaisi keskustella lääkärin kanssa estolääkityksaestä jos tulehduksia on useasti. Mulla oli jatkuvasti tulehduksia ja söin antibiooottikuureja toistuvasti. Estolääkitys on auttanut ja nyt olen saanut olla melkein vuoden ilman vaivoja :) Lääkärissä voi tehdä kahdenlaisia testejä tulehduksen toteamiseksi. Ns. pikatestit stiksillä tai viljely. Mulla EI OLE KOSKAAN stiksit antaneet tulehduksen merkkejä ja silti tulehdus päällä. Pari vuotta sitten en saanut kuuria, vaikka oireet päällä. Lääkäri kai ajetteli mun olevan vainoharhainen kun jatkuvasti ravasin kuuria hakemassa. Hupsista vaan tulehdus nousi munuaisiin ja sitten olinkin 2vko.a sairaalassa...

• menemään

Puhut asiaa Ansku.
        Tyttärelläni oli pienestä lähtien virtsarakontulehduksia, juuri sellaisia jotka nousivat munuaisiin saakka. Oli todella paha katsoa, kun tyttö sairasti.. lopussa pissatulehduksen oireet tulivat vasta sitten, kun tulehdus oli jo munuaisissa. Usein toistuvien munuaistulehdusten vuoksi tyttärelle aloitettiin estolääkitys. Estolääkitystä jouduttiin kyllä välillä muuttamaan, kun elimistö tuli immuuniksi lääkkeelle jota oli joutunut kauan käyttämään. Estolääkitys kesti n. 4 vuotta, mutta sitten "sairaus" helpotti. Nyt aikuisena tyttärelläni on joskus virtsarakontulehduksia, mutta niihin auttaa aina sitten se yksi antibiottikuuri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4793
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      11
      3469
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      129
      3249
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2706
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      83
      2439
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1803
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1424
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      121
      1299
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1228
    Aihe