mikä on lestadiolaisuus.. miks te ette vaan usko Jeesukseen? mä en ymmärrä miks ihmiset menee kaikkiin eri ryhmiin ja lokeroituu..
miten lestadiolaisuus eroo muusta kristinuskosta?
tai siis uskotteko te Jumalaan?
Ja jos uskotte, miks te nimitätte itseänne lestadiolaisiks?
onks Jumala käskeny olla lestadiolainen?
mitä mieltä ootte näistä muista uskovaisista jotka ei oo lestadiolaisia?
ihan sen takii kyselen kun ei vaan oo mitään hajuukaan koko jutusta..
voisko joku valasta???
hei mitä te puhutte?
3
1266
Vastaukset
- <hanspuli
Kyllä me uskomme Jeesuksee. Esikoislestaadiolaiset ainakin yrittää elää raamatunoppien mukaan. En itse ole aivanvarma minkä takia nimitämme itseämme lestaadiolaseksi. Ehkä joku toinen osaa siihen vastata. Itse olen sitä mieltä, että on vain yksi usko mikä on oikea. En tarkoita yhtä seurakuntaa, vaan omakohtasta uskoa. Eli monessa seurakunnassa voi olla oikea uskoisia ja varmasti on. Eikä tarvitse edes olla missää seurakunnassa ja silti on omakohtainen oikea usko. Mikä siis perustuu Raamattuun. Tämä on vain minun mielipide.
- Valasen
"käskeny olla" luterilainen, helluntalainen, roomalaiskatolinen, ortodoksi, jne.
Joko on "hajuukaan"?
Ellei, ei sinua voi auttaa "vanha lestadiolainenkaan".
Mikäli olet yli 15 v., en usko, että olet ihan oikeasti epätietoinen kysymäsi suhteen.
Olisit nimittäin yhtä hyvin voinut kysyä: "hei mitä te puhutte? mikä on kristinusko.."
Kätke tämä, :), sydämeesi: Kysymys on, niin lestadiolaisuuden, kuten muidenkin uskonyhteisöjen, kohdalla hengellisestä kodista, minkä suojassa kristillistä, Jumalaan ja Hänen poikaansa, Vapahtajaamme Jeesukseen Kristukseen, uskomista harjoitetaan.
Tosin useiden lestadiolaishaaratumien keskuudessa pesii käsitys, että muut, kuin lestadiolaiset (ja nimenomaan heistäkin vain oman suunnan) eivät peri taivaan valtakuntaa, elleivät tee "parannusta" heidän vaatimuksensa mukaan.
Tämä tarina on - valitettavasti - tosi! - tyttö ''
Lestadiolaiset on luterilaisen kirkon haara, siis heillä ei ole omaa kirkkoa, vaan hmm.. voi kun vaikea selittää. No he ovat oma ryhmänsä, joka noudattaa raamatun oppeja. He käyvät usein sunnuntaisin kuulemassa SRK:n (suomen rauhanyhdistyksen keskusyhdistys) seuroja, kesällä he suuntaavat ERITTÄIN suureen lestadiolaisten tapahtumaan, suviseuroihin. Suviseuroissa on iso valkoinen teltta, jossa kaikki uskovaiset istuvat kuulemassa papin ja saarnamiehen puheita jne.
Lestadiolaiset nimi on vähän sama kuin luterilaiset. Siis luterilaiset saivat nimensä Martti Lutherin mukaan ( lestatkin on luterilaisia) ja lestadiolaiset saivat nimensä Lars Levi Lestadiuksen mukaan.
Lestadiolaisilla on oikeastaan oma kulttuurinsa, heillä on paljon tapoja, ja "sääntöjä".
Sinäkin varmaan tiedät joitakin lestadiolaisia?
Lestadiolaisilla on usein suuri perhe, se johtuu siitä, että lestat pitävät ehkäisyä syntinä, heistä on vääärin estää Jumalan antaman lapsen tulo maailmaan. Lestadiolaisilla ei myöskään usein ole korvakoruja, koska Jumalahan on antanut meidät kaikki kauniiksi, ja Jumalan luomaa ei pidä muuttaa jne..
Lestadiolaisilla ei usein ole telkkaria. Lestadiolaiset eivät useinkaan juo myöskään alkoholia. Mene googleen, ja laita hakusanaksi wikipedia. Wikipedia on tietosanakirja, ja siihen
voit laittaa hakusanaksi "lestadiolaisuus".
Onnea etsintään.
ps: jotkut kertomistani asioista voi ollaa virheellisiä ja aukokkaita, mutta suokaa anteeksi. En ole itse lestadiolainen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi735024Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1214727- 804223
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1084201Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43344Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1253147- 352848
- 282787
- 402783
- 372772