Voi olla tyhmä kysymys, mutta miten verenpaine ja pulssi liittyvät toisiinsa?
Jos siis sydän lyö nopeasti, niin onko sillä hetkellä kova verenpainen, ja päinvastoin?
Pulssi ja verenpaine
9
14057
Vastaukset
- sinnu82
mitenkään.. Mulla ei ainakaan kulje käsikädessä.. Leposyke mulla 120-140, mutta paineet aikalai kohdillaan 70-80/110-120 yleensä..
Toki poikkeuksiakin varmaan on, mutta näin mulla itsellä.. Muusta en voi kertoa.. =)- juukeli
tuliko nyt pieni viba? jos leposyke on 120-140, on syytä jo huolestua...
- sinnu82
juukeli kirjoitti:
tuliko nyt pieni viba? jos leposyke on 120-140, on syytä jo huolestua...
vibaa..
Diagnoosi: Takykardia, kasvava taajuuspoikkeama, jonkin verran taipumusta lisälyöntisyyteen..
Hoito: Beetasalpaajaa ja good luck..
- aejh
Silloin, kun sydän lyö nopeasti, niin verenpaine on korkeampi, kun normaalissa pulssissa.
- olen tarkastanut asian
Pulssista ei mitenkään voi päätellä verenpaineen tilaa! Jos verenpaine on hyvin alhaalla, sydämen täytyy sykkiä tiheämmin, jotta veri kulkisi suonissa paremmin. Eli jos pulssi on nopea, verenpaine voi olla matala tai korkea... Pulssin nopeudella ja verenpaineella ei siis siinä suhteessa ole tekemistä toistensa kanssa...
- Max
olen tarkastanut asian kirjoitti:
Pulssista ei mitenkään voi päätellä verenpaineen tilaa! Jos verenpaine on hyvin alhaalla, sydämen täytyy sykkiä tiheämmin, jotta veri kulkisi suonissa paremmin. Eli jos pulssi on nopea, verenpaine voi olla matala tai korkea... Pulssin nopeudella ja verenpaineella ei siis siinä suhteessa ole tekemistä toistensa kanssa...
Jos esim. ihminen jännittää vaikka verenpainemittauksessa ja pulssi on vaikka 120 ja se on normaalisti 60, niin kyllä tuossa korkeammassa pulssissa on ainakin yläpaine selvästi korkeampi, kun alemmassa.
- sydänsuruinen
Max kirjoitti:
Jos esim. ihminen jännittää vaikka verenpainemittauksessa ja pulssi on vaikka 120 ja se on normaalisti 60, niin kyllä tuossa korkeammassa pulssissa on ainakin yläpaine selvästi korkeampi, kun alemmassa.
jos pulssi on koko ajan alle 60 esim.50. onkos se sitten vaarallista. Verenpaine muuten 80/140.
Käytän beetasalbaajaa, josta johtuunee matala pulssi. - Olen tarkastanut
Max kirjoitti:
Ette näköjään ymmärtäneet tuota juttuani: tarkoitin, että vaikka pulssi olisi erittäin korkea, verenpaine voi olla silti erittäin alhaalla!!!
- esdma
Olen tarkastanut kirjoitti:
Ette näköjään ymmärtäneet tuota juttuani: tarkoitin, että vaikka pulssi olisi erittäin korkea, verenpaine voi olla silti erittäin alhaalla!!!
laitampa tahan
ika 31 vee
paino 88kg pituus184
urheilua 10 -12 tuntia viikko
paineet 140/90
lepopulssi 42
tassa tata ja paineet nousee 220 max pulssi 190.
naa tiedot rasitustestista
lerkandipiinia laakari maaras. ja ei sais kovaa urheilla 70% pulssi max
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632664
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 461234
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197