ARVOITUS

RATKAISTAVAKSI

Ortoreksia = ihminen elää "yliterveellistä" elämää, syö normaaliakin terveellisemmin ja yleensäkin kiinnittää syömiseen epänormaalin paljon kiinnostusta, liikunta täyttää myös suuren osan tällaisen ihmisen elämästä (pakonomainen liikunta, pakonomainen terveellinen syöminen ja sen suunnittelu, ortoreksia on myös syömishäiriö).
Löytyisikö tältä palstalta teidän mielestänne ketään, johon em. kuvaus sopisi?

9

766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta ortoreksiaan

kuuluu kaavoihin kangistuneisuus ja monesti o:t käyttävät vain harvoja ja valittuja ruoka-aineita, mistä saattaa seurata pidemmällä tähtäimellä vakavia puutostiloja. Minä syön mitä vaan millon vaan. Paremmin tietysti silloin kun on rahaa.

• tarkentaa

Kysymys oli tarkoitettu "pieneksi pilaksi", if you know what I mean. Ei tarvitse ottaa vakavasti.

• Nimetön
        tarkentaa kirjoitti:

Kysymys oli tarkoitettu "pieneksi pilaksi", if you know what I mean. Ei tarvitse ottaa vakavasti.

Onpas tämä huumori köyhää täällä, pitäsi siirtyä tuonne laihojen puolelle =)

• pulleroinenn
        Nimetön kirjoitti:

Onpas tämä huumori köyhää täällä, pitäsi siirtyä tuonne laihojen puolelle =)

tämä on lihavuus-palsta. Ortorektikot ovat hoikkia ja vahtivat linjojaan kuin haukat! En usko, että heillä kuitenkaan mitään puutostiloja on, koska he tietävät mitä syövät, ja korvaavat varmaan aineet joite eivät syö, niin joillain keinotekoisilla vitamiineilla, proteiineilla jne.. Täältä tuskin löytyy pesunkestävää ortorektikkoa ja liikuntanarkkaria..Sen sijaan pari bed-häiriöistä hyvälllä onnella löytyy.

• vastaa
        pulleroinenn kirjoitti:

tämä on lihavuus-palsta. Ortorektikot ovat hoikkia ja vahtivat linjojaan kuin haukat! En usko, että heillä kuitenkaan mitään puutostiloja on, koska he tietävät mitä syövät, ja korvaavat varmaan aineet joite eivät syö, niin joillain keinotekoisilla vitamiineilla, proteiineilla jne.. Täältä tuskin löytyy pesunkestävää ortorektikkoa ja liikuntanarkkaria..Sen sijaan pari bed-häiriöistä hyvälllä onnella löytyy.

Anteeksi,jos pahoitin mielenne. Se ei ollut tarkoitukseni. Tyhmä vitsi tai arvoitus, miten vain. Minulla oli ihan muu juttu mielessä, mutta antaa olla, ei se mitään. Itselläni on juuri tuo mainitsemanne BED. Olen tosi pahoillani, tarkoitukseni ei ollut tosiaankaan olla ilkeä (ehkä paremminkin ilkikurinen).

• mun mieltä!
        vastaa kirjoitti:

Anteeksi,jos pahoitin mielenne. Se ei ollut tarkoitukseni. Tyhmä vitsi tai arvoitus, miten vain. Minulla oli ihan muu juttu mielessä, mutta antaa olla, ei se mitään. Itselläni on juuri tuo mainitsemanne BED. Olen tosi pahoillani, tarkoitukseni ei ollut tosiaankaan olla ilkeä (ehkä paremminkin ilkikurinen).

Tajusin vitsin, lihavat tääl tosiaan alkavat kuulostaa ortorektikoilta kun niin tarkkaa puhetta ruoasta ja liikkumisesta! Mikä tietty tärkeää kun laihduttaa... Mut mä hei oikeasti tunnen yhden ortoreksiasta kärsivän, ja se on pahaa katottavaa/kuunneltavaa.On sairaan laiha, puhuu vain ruoasta, liikkumisesta/ulkoilusta ja vahtii muiden syömisiä, arvostellen ja neuvoen. Tarjoaa jatkuvasti maistettavaksi omia terveyssapuskoitaan ja leivonnaisiaan, kait kuitenki ihan ystävällisyyttään. Ja tällä ihmisellä on puutostauteja vaikka onkin syönyt kaikenlaisia rohdoksia. Ei kai ihminen pysy terveenä jos ei saa tarpeeksi ruokaa. Tällä ihmisellä on kurjia kokemuksia taustallaan, vakavia juttuja sattunut lapsuudessa, tosi surullista kaikkiaan. Tunnen myötätuntoa, vaikka oma ongelmani onkin se liiallinen ruoka...

• Komea Mies

Tällähän tietenkin yritetään viitata minuun. En onnekseni sairasta ortoreksiaa tai muutakaan syömishäiriötä. Tämä näkyy mm. siitä, että syön täysin hyvällä omallatunnolla ja mielelläni munkkeja, jäätelöä, suklaata ja sipsejä _silloin_tällöin_. Ne eivät kaada dieettiäni, kunhan määrä pysyy kohtuudessa.

En myöskään treenaa pakonomaisesti. Harjoittelen paljon niin kuin jokaisen urheilijan pitää ja nautin treenaamisesta. Mutta minulla ei ole mitään ongelmaa esim. pitää lepopäiviä, kun tiedän, että ne ovat oikein sijoitettuna tulostasolleni hyväksi.

Se, että terveellisten elintapojen mainostaminen leimataan ortoreksiaksi, osoittaa vain, kuinka lihavuus vääristää ihmisten ajatusmaailmaa ja käsitystä normaalista elämästä. Tämä on surullista.

• Öklö

Komistus on vainoharhainenkin. Minä ainakin elän ihan ihan normaalia elämää painostani huolimatta. Ja menehän komistus jo sinne lenkillesi neuvomasta, katsos kun ketään ei kommenttisi kiinnosta. Olet melkoinen reppana.

• ...

...olen sulle komea mies, kun sulla on noin mahtava itsetunto!! Kun täällä puhutaan "liian hyvästä ruokavaliosta" niin heti kuvittelet, että sinusta puhutaan!! Sinähän olet lähellä täydellisyyttä, ellet jopa täydellinen ja toki sinun piti heti vaatimattomasti korjata, ettet sinä suinkaan ole ortorektikko. Sehän on vika!! Niinkuin lihavuus, laihuus ja liian sopivuus.. Komea Mies ei koskaan sorru mihinkään niistä ja siksi hän on oikeutettu arvostelemaan kaikkia niihin sortuvia. Ja vielä tieto, jonka kaikki varmaan arvasivatkin. Olen itse paljon ylipainoinen, joka vaan kateuttaan moittii Komeaa Miestä, jonka elämä on täydellistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      52
      4207
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      69
      3871
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3378
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3290
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      102
      2299
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2188
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2049
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2049
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2029
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1924
    Aihe