ehdottomasti paras digikamera mikä minulla on ollut. Vaikka ei ole edes mikään kallis malli.Vai mitä on muut mieltä?
Canon on paras
19
18251
Vastaukset
- kamera
No mitä muita sinulla on ollut?
- Ossi
Hyvä, että olet tyytyväinen valintaasi!
Minulla on nyt kaksi digikameraa ja perheessä on lisäksi kolme muuta digikameraa. Laitteiden toiminnassa on eroa, mutta kuvista on mahdoton sanoa millä kuvat on otettu.
Suurin ero on sisäkuvissa. Vain järkkäri-digissä salaman voi suunnata epäsuorasti.
Olen ottanut suomalaisiin aikakausilehtiin parin vuoden aikana toista sataa digikuvaa, tai siis niitä on julkaistu toista sataa.
Osa on kuvattu hyvin pienellä pokkarilla. Täydestä menevät sellaisetkin, kunhan olosuhteet ovat oikeat.
Toisin sanoen, kamera ei yleensä ratkaise, vaan aihe, kuvaus ja kuvan käsittely. Tietysti kaikkia lintu- tai urheilukuvia ei voi ottaa kolmen miljoonan pikselin pokakrilla, jossa on kolminkertainen zoom. Paljon voi tehdä sellaisellakin. - S2-IS
Ossi kirjoitti:
Minulla on nyt kaksi digikameraa ja perheessä on lisäksi kolme muuta digikameraa. Laitteiden toiminnassa on eroa, mutta kuvista on mahdoton sanoa millä kuvat on otettu.
Suurin ero on sisäkuvissa. Vain järkkäri-digissä salaman voi suunnata epäsuorasti.
Olen ottanut suomalaisiin aikakausilehtiin parin vuoden aikana toista sataa digikuvaa, tai siis niitä on julkaistu toista sataa.
Osa on kuvattu hyvin pienellä pokkarilla. Täydestä menevät sellaisetkin, kunhan olosuhteet ovat oikeat.
Toisin sanoen, kamera ei yleensä ratkaise, vaan aihe, kuvaus ja kuvan käsittely. Tietysti kaikkia lintu- tai urheilukuvia ei voi ottaa kolmen miljoonan pikselin pokakrilla, jossa on kolminkertainen zoom. Paljon voi tehdä sellaisellakin.Mielestäni kameran pitää olla hyvin suunniteltu myös ulospäin, ei vain vertailla kuvan laatua!
ei tainnut kirjoittajakaan puhua pelkästään kuvan laadusta, vaan kokonaisuudesta taisi olla kyse.
vertailuissa yleensä perehdytään kokonaisuuteen ja canonit ovat pärjänneet yllättävänkin hyvin näissä testeissä!! vai mitä ootta mieltä.?? - testannut
Fuji ja Kodak, ainakin niihin verrattuna. Käyttö ja kuvanlaatu on mielestäni parempi.
- Kuka mistäkin pitää
S2-IS kirjoitti:
Mielestäni kameran pitää olla hyvin suunniteltu myös ulospäin, ei vain vertailla kuvan laatua!
ei tainnut kirjoittajakaan puhua pelkästään kuvan laadusta, vaan kokonaisuudesta taisi olla kyse.
vertailuissa yleensä perehdytään kokonaisuuteen ja canonit ovat pärjänneet yllättävänkin hyvin näissä testeissä!! vai mitä ootta mieltä.??Varmaan hyvä jos jätetään nuo halvat järkkärirungot pois laskuista.Ostetaan vain L-sarjan optiikkaa niin mikäettei.Myös saanut myyntiin kuvia,sanoisin että riittää kun 5-8 Mp ja kunnon optiikka. Nykyään löytyy hyviä,siis tosihyviä pokkareita jotka korvaavat halvat järkkärit ja paljon edullisimmin.
Järjestelmän ainoa etu on kennon kohinattomuus suurilla herkkyyksillä, mutta jalusta paljon halvempi ratkaisu tähän pulmaan.Eri juttu jos haluat leikkiä "kuvaajaa".Kaikki jotka suhtautuvat vakavasti kuvaukseen eivät kysy kamerasta sitä eikä tätä,kuvista kylläkin.Jos on pätäkkää liikaa niin siitä vaan,mutta älä mene halpaan. - kuvan
Ossi kirjoitti:
Toisin sanoen, kamera ei yleensä ratkaise, vaan aihe, kuvaus ja kuvan käsittely. Tietysti kaikkia lintu- tai urheilukuvia ei voi ottaa kolmen miljoonan pikselin pokakrilla, jossa on kolminkertainen zoom. Paljon voi tehdä sellaisellakin.käyttötarkoitus ratkaisee, lehteen kelpaa huonomiptasoisetkin (riippuen lehdestä).
Canoni mullakin on, vaikka senmerkkiseen en olisi viitsinyt 2 vuotta sitten koskea edes pitkällä tikullakaan.... sitten järki voitti ja kamera vaihtui. Tällä hetkellä olis muitakin vaihtoehtoja tarjolla. - L-sarjaa
Kuka mistäkin pitää kirjoitti:
Varmaan hyvä jos jätetään nuo halvat järkkärirungot pois laskuista.Ostetaan vain L-sarjan optiikkaa niin mikäettei.Myös saanut myyntiin kuvia,sanoisin että riittää kun 5-8 Mp ja kunnon optiikka. Nykyään löytyy hyviä,siis tosihyviä pokkareita jotka korvaavat halvat järkkärit ja paljon edullisimmin.
Järjestelmän ainoa etu on kennon kohinattomuus suurilla herkkyyksillä, mutta jalusta paljon halvempi ratkaisu tähän pulmaan.Eri juttu jos haluat leikkiä "kuvaajaa".Kaikki jotka suhtautuvat vakavasti kuvaukseen eivät kysy kamerasta sitä eikä tätä,kuvista kylläkin.Jos on pätäkkää liikaa niin siitä vaan,mutta älä mene halpaan.Mulla ei oo yhtään äLLää---laatuun silti oon tyytyväinen. Runkokin ratkaisee digikamerassa, toisinkuin filmikameroissa joissa kuvan laadun määrää filmi&optiikka.
Mulla on esimerkiksi EF 50/1.4 ja 85/1.8 ja ihan kivoja on nekin. - Ossi
S2-IS kirjoitti:
Mielestäni kameran pitää olla hyvin suunniteltu myös ulospäin, ei vain vertailla kuvan laatua!
vertailuissa yleensä perehdytään kokonaisuuteen ja canonit ovat pärjänneet yllättävänkin hyvin näissä testeissä!! vai mitä ootta mieltä.??Joo, totta kai kokonaisuus on tärkeä.
Sellainenkin kannattaa muistaa, että mukana olevalla kameralla saa parempia kuvia kuin sillä isolla, jota ei jaksa kantaa mukana.
Siksi minulla on digijärkkäri, siihen kaksi salamaa ja neljä objektiivia ja sen lisäksi viiden miljoonan pikselin tuuman paksuinen digipokkari.
Mielestäni merkillä ei ole niin väliä, kunhan kamera toimii. - testannut
Ossi kirjoitti:
Joo, totta kai kokonaisuus on tärkeä.
Sellainenkin kannattaa muistaa, että mukana olevalla kameralla saa parempia kuvia kuin sillä isolla, jota ei jaksa kantaa mukana.
Siksi minulla on digijärkkäri, siihen kaksi salamaa ja neljä objektiivia ja sen lisäksi viiden miljoonan pikselin tuuman paksuinen digipokkari.
Mielestäni merkillä ei ole niin väliä, kunhan kamera toimii.merkillä väliä olekaan, mutta olen vaan todennut, että canonin käytön helppous yhdistettynä erittäin laadukkaisiin kuviin on se joka päihittää muut merkit.
- fotokauppias
testannut kirjoitti:
merkillä väliä olekaan, mutta olen vaan todennut, että canonin käytön helppous yhdistettynä erittäin laadukkaisiin kuviin on se joka päihittää muut merkit.
Käytön helppous yhdistettynä laadukkaisiin kuviin toteutuu useimpien tunnettujen kameravalmistajien malleissa, eikä ole mikään Canonin erityisominaisuus. On turha kuvitella että Canon tekee joka hintaluokkaan aina sen parhaan mallin jonka voi silmät ummessa hankkia ja saada aina parhaan vastineen rahalleen. Canonilta puuttuu edelleenkin esim. punasilmäisyyden automaattinen poisto sekä kuvan alivalottuneiden osien valotuskorjailu suoraan kamerassa. Tosin nämä ominaisuudet löytyvät tällä hetkellä vain yhdeltä merkiltä mutta tavallisen näppäilijän kannalta ne ovat tosi hyödyllisiä.
Digikameroiden alkutaipaleella törmäsi kyllä monenlaisiin virityksiin, joissa käyttölogiikka oli unohtunut kameraa suunniteltaessa. Tällä hetkellä valmistajat ovat huomanneet, että parhaiten myyvät mallit, jotka näyttävät ja tuntuvat kameralta.
- Mika....
Canon on ehdottomasti paras digikamera, mitkä sinulla on ollut:)
- Kanon
Ei Canon mikään kamera ole, vaan kopiokone. HP on kaikkien kameroiden äiti. Parasta mitä rahalla saa. On aivan turha väittää mitään muuta. Pelkkää ajan haaskausta.
- Mika....
Kanon kirjoitti:
Ei Canon mikään kamera ole, vaan kopiokone. HP on kaikkien kameroiden äiti. Parasta mitä rahalla saa. On aivan turha väittää mitään muuta. Pelkkää ajan haaskausta.
tämän viestiketjun aloittaja sanoi, että canon on paras kamera joka hänellä on ollut. Siihen ei kukaan voi väittää vastaan tekemättä itseään naurettavaksi.
- söder...
diki kameroit on ollut jos mitä merkkiä.Ja tällä hetkellä järkkäri canon ja pokkari nikon..
Ja jos nyt kattelee pokkarikameroitten kuvia niin eipä sitä sano minkä merkkisellä kameralla ne on kuvattu! kokeile itse niin huomaat itse...- fotokauppias
Söder puhuu asiaa. Työssäni näen aikamoisen määrän asiakkaitteni erimerkkisillä kompaktidigeillä kuvaamia kuvia, eivätkä erot valtavan suuria ole. Monet ravaavat "testivoittajien" perässä vaivautumatta opettelemaan edes hieman valokuvauksen perusteita. Kuvataan isoissa tiloissa zoomi teleasennossa salamakuvia, jotka ovat samanaikaisesti alivalottuneita, tärähtäneitä, väärin tarkentuneita ja usein niissä näkyy vain punaisena loistavat silmät tummaa taustaa vasten.
Sitten aidosti ihmetellään, kuinka tällainen lopputulos on mahdollinen sillä hienolla testi-ihmeellä joka sai 5 tähteä jne.
Usein myös objektiivin pikkuruinen etulinssi on monen pikku peukalon jäljiltä niin rasvainen, ettei terävää kuvaa tule edes ihanneolosuhteissa.
Tähän soppaan kun lisätään vielä ilmiö, johon myös valitettavan usein törmää, eli esim. 5 megapikselin pokkarilla kuvataan 16 megatavun kortille 200 VGA-tasoista kuvaa, teetetään ne paperikuviksi ja ihmetellään, kuinka huonoja kuvia digikameralla tuleekaan, en ihmettele että pettymyksiä ilmenee.
Testit antavat toki suuntaa valinnalle mutta suosittelen lukemaan testit aina kokonaisuudessaan, eikä vain vilkaisemaan tähtiä ja pieniä desimaalieroja pisteissä. Kannattaa myös miettiä, mitä ominaisuuksia tulevalta kameraltaan kaipaa. Omia tarpeita parhaiten vastaava kamera voi olla joku muu kuin testivoittaja, koska uskokaa tai älkää, kompaktidigien todelliset kuvanlaadussa näkyvät laatuerot ovat melko pieniä. Tarkoitan siis saman hintaluokan malleja keskenään vertailtaessa. - S2-IS
fotokauppias kirjoitti:
Söder puhuu asiaa. Työssäni näen aikamoisen määrän asiakkaitteni erimerkkisillä kompaktidigeillä kuvaamia kuvia, eivätkä erot valtavan suuria ole. Monet ravaavat "testivoittajien" perässä vaivautumatta opettelemaan edes hieman valokuvauksen perusteita. Kuvataan isoissa tiloissa zoomi teleasennossa salamakuvia, jotka ovat samanaikaisesti alivalottuneita, tärähtäneitä, väärin tarkentuneita ja usein niissä näkyy vain punaisena loistavat silmät tummaa taustaa vasten.
Sitten aidosti ihmetellään, kuinka tällainen lopputulos on mahdollinen sillä hienolla testi-ihmeellä joka sai 5 tähteä jne.
Usein myös objektiivin pikkuruinen etulinssi on monen pikku peukalon jäljiltä niin rasvainen, ettei terävää kuvaa tule edes ihanneolosuhteissa.
Tähän soppaan kun lisätään vielä ilmiö, johon myös valitettavan usein törmää, eli esim. 5 megapikselin pokkarilla kuvataan 16 megatavun kortille 200 VGA-tasoista kuvaa, teetetään ne paperikuviksi ja ihmetellään, kuinka huonoja kuvia digikameralla tuleekaan, en ihmettele että pettymyksiä ilmenee.
Testit antavat toki suuntaa valinnalle mutta suosittelen lukemaan testit aina kokonaisuudessaan, eikä vain vilkaisemaan tähtiä ja pieniä desimaalieroja pisteissä. Kannattaa myös miettiä, mitä ominaisuuksia tulevalta kameraltaan kaipaa. Omia tarpeita parhaiten vastaava kamera voi olla joku muu kuin testivoittaja, koska uskokaa tai älkää, kompaktidigien todelliset kuvanlaadussa näkyvät laatuerot ovat melko pieniä. Tarkoitan siis saman hintaluokan malleja keskenään vertailtaessa.edelleen tässä tulee se kysymys eteen että.. Kuka mitäkin arvostaa?!
näinhän se on että ei viiden tähden "hotelli" ole se ainoa paras. Jokaisessa kamerassa on aina omat hyvät/huonot puolensa.
Mutta ite olen tyytyväinen ollut kyseiseen kameraan, jonka omistan..
- Esal
Parisen vuotta sitten hankin Canon G5 kameran. Kuvat olivat todella erittäin laadukkaita. Harmittaa syvästi kun vaihdoin sen Digijärkkäriin. Enää en saa yhtä laadukkkaita otoksia ja joudun kantamaan kookkaampaa kameraa.
Oikeasti se oli pirun hyvä ! - laadukas
nikon on laadukkaanpi,toisaalta kameran takana oleva
on tärkeämpi kuin se mitä lukee kameran "otsalla". - Sonypoikke
en edes viitsi lukea muiden kommentetja, mutta canon on niin kaupallistettu että huh huh, onhan sekin kamera muiden joukossa ja muitakin mainostetaan mutta ei kyllä yhtäpaljon kuin canonia... muuten kuulostaa kanuunalta joka hajoaa käsiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi534270Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal813953- 703438
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963360Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1022369- 352238
- 362109
- 242109
- 382089
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231984