ostin kuukausi sitten v70 vuosimallia 99.pakkasilla auto on tosi kylmä,mikä avuksi vai pitääkö vaihtaa takaisi jenkkiin joka on lämmin talvi auto.........................
lisää lämpöä
13
3558
Vastaukset
- korjauttamassa
autosi kuntoon jossain korjaamolla. Kyllä se lämpiää jos on paikat kunnossa ja annat automaatin hoitaa lämppärin toiminnan.
- Kanssa-autoilija
Ettei olisi jäähdytinjärjestelmä hieman kalkkeutunut, käy vaihtamassa nesteet ja puhdistuta Fortella järjestelmä niin lämpiää.
Toinen syy voi olla nestevuoto, pumppu ehkä mennyt.
No, voihan se syy olla siinäkin että kyseessä on naamioitu Ford, ns. "Volvo".- V70 1998
Kalkkeutunut? Mistä se kalkki sinne olisi päässyt? Kalkkia on vesijohtovedessä. Jos kattilallisen vettä keittää kuiviin, aavistuksen verran kalkkia jää seinämiin. Auton moottorissa ei vettä keitellä kuiviin ja jatkuvasti laiteta uutta kalkkipitoista vettä poiskiehuneen tilalle. Kalkkia ei siis voi kertyä moottorin vesitilaan!!!!! Mikään ihmeaine-forte ei korjaa tässäkään tapauksessa rikki olevaa termostaattia.
Jos moottorin lämpötila nousee ajossa normaaliksi, termostaatti on kunnossa. Jos siitä huolimatta, että vesi on n. 90 asteista, lämmityslaitteesta ei tule maksimipuhallusnopeudella yli 65 asteista ilmaa, joku idiootti on mennyt laittamaan jäähdytysnesteen sekaan forte-tiivistysainetta, joka on nyt kokkareina lämmityskennossa ja syylärissä! Ne lähtevät sieltä pois painevesihuuhtelulla eikä millään taas uudella Forte-ihmeaineella.
Onko termostaatti sökö, eli nouseeko veden lämpö termostaatin nimellisaukeamislämpötilaan, 87...92 astetta, sitä ei näe Volvon mittaritaulun lämpömittarista, joka näyttää "normaalia" KAIKISSA välin 70 - 115 °C lämpötiloissa! Pitää keksiä paremmat konstit mittaamiseen.
"Toinen syy voi olla nestevuoto"?
Jos jäähdytysjärjestelmässä on nesteet säiliön merkkiä myöten, niin vaikka olisikin vuoto, ei sillä ole mitään tekemistä lämpenemisen kanssa. - Kanssa-autoilija
V70 1998 kirjoitti:
Kalkkeutunut? Mistä se kalkki sinne olisi päässyt? Kalkkia on vesijohtovedessä. Jos kattilallisen vettä keittää kuiviin, aavistuksen verran kalkkia jää seinämiin. Auton moottorissa ei vettä keitellä kuiviin ja jatkuvasti laiteta uutta kalkkipitoista vettä poiskiehuneen tilalle. Kalkkia ei siis voi kertyä moottorin vesitilaan!!!!! Mikään ihmeaine-forte ei korjaa tässäkään tapauksessa rikki olevaa termostaattia.
Jos moottorin lämpötila nousee ajossa normaaliksi, termostaatti on kunnossa. Jos siitä huolimatta, että vesi on n. 90 asteista, lämmityslaitteesta ei tule maksimipuhallusnopeudella yli 65 asteista ilmaa, joku idiootti on mennyt laittamaan jäähdytysnesteen sekaan forte-tiivistysainetta, joka on nyt kokkareina lämmityskennossa ja syylärissä! Ne lähtevät sieltä pois painevesihuuhtelulla eikä millään taas uudella Forte-ihmeaineella.
Onko termostaatti sökö, eli nouseeko veden lämpö termostaatin nimellisaukeamislämpötilaan, 87...92 astetta, sitä ei näe Volvon mittaritaulun lämpömittarista, joka näyttää "normaalia" KAIKISSA välin 70 - 115 °C lämpötiloissa! Pitää keksiä paremmat konstit mittaamiseen.
"Toinen syy voi olla nestevuoto"?
Jos jäähdytysjärjestelmässä on nesteet säiliön merkkiä myöten, niin vaikka olisikin vuoto, ei sillä ole mitään tekemistä lämpenemisen kanssa....vaikka edellinen kirjoittaja yrittääkin ärsyttää.
Forte ei ole tiivistysaine vaan tuote jolla huuhdellaan epäpuhtaudet mm. jäähdytinjärjestelmästä. Ja edellisen kirjoittajan luuloista huolimatta minä en kirjoittanut että se korjaa rikkoutuneen termostaatin. Ja kuka idiootti menee painevedellä hajoittamaan jäähdytyskennot? No, ehkäpä juuri idiootti.
Kalkkia erittyy, ja muutakin mömmöä, suljetussakin järjestelmässä. Erityisesti jos samat nesteet on jäähdyttimessä vuositolkulla, vaihtaa kannattaa parin vuoden välein.
Jos jäähdytin nestettä vuotaa niin ei sitä välttämättä huomaa likaisesta paisuntasäiliöstä (oletus). Jos sisälle ei tule kuin kylmää ilmaa ja lämmöt on normaalit niin silloin aivan luvallista epäillä nestevuotoa.
"ostin kuukausi sitten v70 vuosimallia 99.pakkasilla auto on tosi kylmä,mikä avuksi vai pitääkö vaihtaa takaisi jenkkiin joka on lämmin talvi auto."
Tuo alkuperäinen teksti ei kerro yhtään mitään siitä onko omistaja tarkistanut nestemäärän jne.
Tarjosin vaihtoehtoja kertomaansa vikaan.
Mitä vaihtoehtoja nimim. "V70 1998" tarjosi? - V70 1998
Kanssa-autoilija kirjoitti:
...vaikka edellinen kirjoittaja yrittääkin ärsyttää.
Forte ei ole tiivistysaine vaan tuote jolla huuhdellaan epäpuhtaudet mm. jäähdytinjärjestelmästä. Ja edellisen kirjoittajan luuloista huolimatta minä en kirjoittanut että se korjaa rikkoutuneen termostaatin. Ja kuka idiootti menee painevedellä hajoittamaan jäähdytyskennot? No, ehkäpä juuri idiootti.
Kalkkia erittyy, ja muutakin mömmöä, suljetussakin järjestelmässä. Erityisesti jos samat nesteet on jäähdyttimessä vuositolkulla, vaihtaa kannattaa parin vuoden välein.
Jos jäähdytin nestettä vuotaa niin ei sitä välttämättä huomaa likaisesta paisuntasäiliöstä (oletus). Jos sisälle ei tule kuin kylmää ilmaa ja lämmöt on normaalit niin silloin aivan luvallista epäillä nestevuotoa.
"ostin kuukausi sitten v70 vuosimallia 99.pakkasilla auto on tosi kylmä,mikä avuksi vai pitääkö vaihtaa takaisi jenkkiin joka on lämmin talvi auto."
Tuo alkuperäinen teksti ei kerro yhtään mitään siitä onko omistaja tarkistanut nestemäärän jne.
Tarjosin vaihtoehtoja kertomaansa vikaan.
Mitä vaihtoehtoja nimim. "V70 1998" tarjosi?"Tarjosin vaihtoehtoja kertomaansa vikaan.
Mitä vaihtoehtoja nimim. "V70 1998" tarjosi?"
Jospa harjoitetaan sisälukua uudelleen:
TERMOSTAATTI VIALLINEN
TIIVISTEMÖMMÖLLÄ TUKITTU LÄMMITYSKENNO
"Ja kuka idiootti menee painevedellä hajoittamaan jäähdytyskennot"
??
Puutarhaletkusta kun päästelee normaaliin nähden vastavirtaan vettä sillä paineella, mitä letkusta tulee kennon toisen liittimen ollessa avoin, siitä lähtee eikä mikään mene rikki.
"Kalkkia erittyy, ja muutakin mömmöä, suljetussakin järjestelmässä"
Mistä se kalkki tulee suljettuun järjestelmään? Ei mistään. Vai muuttuuko kumi kalkiksi? Valurauta kalkiksi? Alumiini kalkiksi? Messinki kalkiksi? Se kalkki on Forte-mainosten uhrien mielikuvien tuotetta. - Kanssa-autoilija
V70 1998 kirjoitti:
"Tarjosin vaihtoehtoja kertomaansa vikaan.
Mitä vaihtoehtoja nimim. "V70 1998" tarjosi?"
Jospa harjoitetaan sisälukua uudelleen:
TERMOSTAATTI VIALLINEN
TIIVISTEMÖMMÖLLÄ TUKITTU LÄMMITYSKENNO
"Ja kuka idiootti menee painevedellä hajoittamaan jäähdytyskennot"
??
Puutarhaletkusta kun päästelee normaaliin nähden vastavirtaan vettä sillä paineella, mitä letkusta tulee kennon toisen liittimen ollessa avoin, siitä lähtee eikä mikään mene rikki.
"Kalkkia erittyy, ja muutakin mömmöä, suljetussakin järjestelmässä"
Mistä se kalkki tulee suljettuun järjestelmään? Ei mistään. Vai muuttuuko kumi kalkiksi? Valurauta kalkiksi? Alumiini kalkiksi? Messinki kalkiksi? Se kalkki on Forte-mainosten uhrien mielikuvien tuotetta.Olen yhä kohtelias.
".....joku idiootti on mennyt laittamaan jäähdytysnesteen sekaan forte-tiivistysainetta, joka on nyt kokkareina lämmityskennossa ja syylärissä! Ne lähtevät sieltä pois PAINEVESIHUUHTELULLA eikä millään taas uudella Forte-ihmeaineella."
Jos tarkoitat puutarhaletkua niin kirjoita "puutarhaletku" äläkä "painevesihuuhtelu". Että se siitä sisäluvusta.
Hohhoijaa. - V70 1998
Kanssa-autoilija kirjoitti:
Olen yhä kohtelias.
".....joku idiootti on mennyt laittamaan jäähdytysnesteen sekaan forte-tiivistysainetta, joka on nyt kokkareina lämmityskennossa ja syylärissä! Ne lähtevät sieltä pois PAINEVESIHUUHTELULLA eikä millään taas uudella Forte-ihmeaineella."
Jos tarkoitat puutarhaletkua niin kirjoita "puutarhaletku" äläkä "painevesihuuhtelu". Että se siitä sisäluvusta.
Hohhoijaa.Sisälukua edelleen: Vieläkin on epäselvää, mistä se kalkki tulee sinne jäähdytysnesteeseen, jota Forte-ihmeaineella pitäisi poistaa? Jospa tähän keskeiseen virheelliseen kalkinkehittymisväitteeseen saisi vihdoinkin vastauksen. Taitaapi olla siten, että kirjoittajana on taas Forte-kauppias. Ne Forte-tuotteet kun ovat siitä oivallisia myytäviä, aivan kuten ryppyvoiteet, että niiden palauttaminen kokeiltuna ja hyödyttömiksi havaittuina ei ole mahdollista.
- -32 astetta
että on huollon puutetta lämmitysjärjestelmässä, sillä myös V70 dieselillä tarkenee, joten huoltoon.
- tuontiauto..
Jos oli tuontiauto, siinä on ohut lämmppärin kenno. Vaihda lämmityslaitteeseen pohjolan kenno niin lämpenee.
- Volvististi
Kyllä ei taatusti oo kennoissa mitään eroa !!!
- v70
vaihdoin volvon chevy van g30. joten se siitä viasta?
- Kanssa-autoilija
Et sitten jaksanut ottaa selvää syystä/korjata.
Kokemukseni mukaan Volvo on lämmin auto talvella.
- Kaldonia
Voi ihme.
Miksi täällä vain vinoillaan? Ei oteta oikeita vastauksia tosissaan tai edes anneta ihmisille mahdollisuutta kommentoida.
Pysykää hyvät ihmiset asiassa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818