Mitä teen kun yläkerran akka möykkää varsinkin yöaikaan..Olen valittanut isännöitsijälle kirjeitse ja hallituksen puheenjohtajalle(n. 2 kertaa) ja sanovat, että hoitavat asian mutta eivätpän ole hoitaneet..Voinko vetää yläkerran oikeuteen vuokralaisena vaikka yläkerta on omistusasunnon omistaja..Pitääkö saada todistajia asiaan tai äänettää meteli..Itse teen raskasta kolmivuorotyötä ja kärsin todella pahasti
APUA
Yläkerta möykkää
4
418
Vastaukset
- Beagle Boy
Reelläkö meinaat yläkertalaisen sinne oikeuteen kiskoa. Mistäköhän tällainen termi, voinko vetää oikeuteen.
Kyseessä saattaa olla rikoslain 24 luvun 1:ssä pykälässä mainittu kotirauhan rikkominen. Se pitää kuitenkin todistaa. Jos yläkertalainen ei muita talossa häiritse, niin voi olla, että syyttäjä ei syytettä nosta jne.
Poliisihan tutkii ns. paskajuttuja, jos kansalainen niitä sille ilmoittaa ja vaatii rangaistusta, mikä on tutkinnan aloittamisen edellytys asianomistajarikoksessa. Toinen asia on sitten, miten ne käräjillä menestyvät. Ja, jos eivät menesty, voivat tulla kalliiksi. - Näin toimien
Eli jos taloyhtiö ei saa tätä häirikköä kuriin, se on vahingonkorvausvelvollinen. Eli sinulla on oikeus saada taloyhtiö vastuuseen, ellei ne saa tätä häirikköä kuriin. Häiriköitsijän huoneisto voidaan ottaa taloyhtiön toimesta haltuun. Voit myös itse tehdä rik.ilm. kot.rauh.häiritsemisestä.
Lähde: Alibi,2/2006. - samassa tilanteessa
Sinun kannattaa pitää "päiväkirjaa" häiritsevistä naapureistasi. Kirjaa tarkkaan muistiin päivämäärä, kellonaika (mistä - mihin, eli kuinka kauan häirintä kestää), millaista häirintä on (musiikki pauhaa, huonekalujen siirtelyä, kolistelua, huutamista, tappelua...)
Tee jokaisesta häirintäkerrasta kirjallinen ilmoitus isännöitsijälle (kopio itsellesi). Isännöitsijä on velvollinen lähettämään huomautuksen häiritseville naapureillesi. Kun huomautuksia kerääntyy riittävästi (naapuri jatkaa häirintää)saa häiritsijä häädön asunnosta. Ei haittaa vaikka kyseessä olisi omistusasunto ja omistaja itse asuisi siinä, sillä taloyhtiö voi tällaisissa tapauksissa lunastaa asuntoosakkeen. Vuokrataloissa prosessi lienee helpompi/nopeampi. Kun kyseessä omistusasunto täytyy näytön olla vahvaa.
Et tarvitse muita naapureita todistajiksi (voisi kyllä nopeuttaa prosessia)mutta muista ehdottomasti tarkat muistiinpanot häirinnästä. Asian läpivieminen vaatii pitkää pinnaa ja kärsivällisyyttä mutta toivon mukaan tuottaa myös tulosta, eli naapurit hiljaiseksi tai kokonaan ulos talosta. - tiedän mistä puhun
Alä tee rikosilmoitusta.
Siitä seuraa kierre jossa aina jäät toiseksi.
Parempi hoitaa asia taloyhtiön kautta tai muuttaa muualle.
Valitan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi564556Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal884262- 713718
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963647Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1172687- 352488
- 372382
- 242369
- 382359
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232234