Miksi niin sanotut "purjeveneet" kulkevat lähes aina moottorilla? Ja ollaan niin purjehtijoita ja haukutaan moottoriveneilijöitä!
Purjeveneitäkö?
7
1382
Vastaukset
- aitojakin
Onneksi löytyy muitakin, ns. oikeita purjehtijoita kuten omasta mielestäni itse olen.
Aika usein on niin, että jos purjeveneessä on perämoottori, niin purjeetkin ovat useammin ylhäällä. Toki oikeita purjehtijoita löytyy sisäkoneellisistakin! - Siitä
Että sinä maakrapuna seurailet vesien tapahtumia rannalta. Purjeveneetkin käyttävät usein alkumatkasta konetta jotta pääsevät "selvemmille vesille" nostamaan purjeet. Kunhan joskus saat sen peräprutkusi käyntiin ja uskaltaudut Esson laiturinnokkaa kauemmaksi niin löydät todennäköisesti enemmän purjeilla liikkuvia purjeveneitä.
- provosoida
Melkein kolmekymmentä vuotta olen purjehtinut, enemmän ja vähemmän. En veneilijöiden keskuudessa ole tunnistanut minkään laista "Keljuilua". HUUMORI mielessä joka kuuluu myös kanssakäymiseen veneilypiireissä huulenheitto on vakio, ja se ei ole tarkoitettu tosikoiden korviin. Kaikkea hyvää kaikille veneillä liikkuville.
Kapeilla kivikkoisilla väylillä käytän urhoollisesti prutkuani. - Purjeilla hyvinkin
Purjeveneellä voi ajaa moottorilla, kun ei tuule.
Voiko moottoriveneellä ajaa purjeilla, kun tuulee? Minä en oikein ymmärrä, mitä kysyjä ajaa takaa, ymmärrättekö te? - tosipurjehtija
Ihan oikea havainto. On aivan käsittämätöntä, että purjeveneellä ajetaan koneella. Pitäisi lailla kieltää. Onneksi on tällainen palsta, missä asiaa voi kritisoida! Perkele!!!!
- hiihtäjä
Purjeveneellä moottoria käyttävien lisäksi olen havainnut jopa joitain idiootteja, jotka kiinnittävät moottorin soutuveneen perään! Helekutti!!
- Kari_L
Käytätkö lenkkareita kävellessä? Miksi, koska ne on tarkoitettu nimensä mukaan lenkkeilyyn.... Vai olisiko itse käyttö jalkineena - riippumatta sen laadusta - tärkeintä? Voisiko sama päteä merelläliikkumiseen; pääasia että on merellä, tapa lienee omakohtainen.
Olen monasti tullut purjeilla sisään satamaan, jossa olen joskus saanut moitteita että se on "vaarallista, koska ohjailu purjeilla liíkiuttaessa on rajoitettua".
Totta toinen puoli, mutta jos olisin tullut moottorilla, niin kaipa joku sitäkin olisi paheksunut.
Mutta sama tuo, tosiveneilijä ei piittää siitä miten tai millä liikkuu, pääasia että nauttii ja se on turvallista kaikille.
Kevättä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603