Kauriin perusluonteesta

kaurisn. 26v

Onko kukaan muu kauris yhtä hankala luonne kuin minä, vai pitäisikö minun alkaa pikkuhiljaa muuttamaan itseäni. Kauriina olen hyvinkin, ehkä liiankin määrätietoinen ja minulla tavoitteita mihin pyrin pääsemään hinnalla millä hyvänsä kunhan se on avointa ja rehellistä. Ehkä juuri siksi olen aina töissä. Ja sinkku... Parisuhteessa olen ihan leppoisa ihminen, mutta kun pinna palaa niin siitä ei todella ole helvetti kaukana ja kun se on aikas tulinen paikkakin vielä. Onneksi tällaisia päiviä ei ole montaa vuodessa. Niin ja niille jotka miettii kauriin perusluonnetta niin, juu olen itsepäinen, valitettavasti.. Mutta minun kanssa ei silti tarvitse olla asioista samaa mieltä. Mutta haluan että minun kanssa keskustellaan asioista avoimesti. Menikö liian vaikeeks?

87

13482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aina korjata

      luonnevikaa kannattaa aina pyrkiä korjaamaan ja jos ei ole narsisti/sosiopaatti niin siihen myös pyrkii ja mahdollisesti saavuttaa tuloksia.

      itselleni työ ei ole enää tärkeää eikä se tarkoita ettei olisi halua menestyä mutta mitä sitten kun työ polttaa loppuun eikä ole muuta tilalle/jäljellä.

      • on kamalia

        ihmisinä.Sorry nyt vaan.


      • Maamerkki
        on kamalia kirjoitti:

        ihmisinä.Sorry nyt vaan.

        Ikävä sanoa, mutta olen samaa mieltä. Lähipiirissä on muutama ja kaikki samanlaisia: itsekeskeisiä, nenäkkäitä besserwissereitä jotka tietää tosi hyvin, missä joku muu on mokannut. He itse eivät KOSKAAN tee mitään virheitä. Jos pitäisi esim. siivota, kauris maleksii kaksi tuntia miettien, miten saisi jonkun muun tekemään sen, vaikka homma olisi jo tehty moneen kertaan siinä ajassa. Laiskoja, omahyväisiä moukkia.


      • kauris
        Maamerkki kirjoitti:

        Ikävä sanoa, mutta olen samaa mieltä. Lähipiirissä on muutama ja kaikki samanlaisia: itsekeskeisiä, nenäkkäitä besserwissereitä jotka tietää tosi hyvin, missä joku muu on mokannut. He itse eivät KOSKAAN tee mitään virheitä. Jos pitäisi esim. siivota, kauris maleksii kaksi tuntia miettien, miten saisi jonkun muun tekemään sen, vaikka homma olisi jo tehty moneen kertaan siinä ajassa. Laiskoja, omahyväisiä moukkia.

        saa sitä mitä tilaa;)


      • kauris2.
        kauris kirjoitti:

        saa sitä mitä tilaa;)

        Mulla käy siivooja kuukausittain. Silloin tällöin sutasen ja siisti olen mutta... joskus on mukavaa olla omahyväinen moukka. Ja tylsä ja nousukas ja virkamies ja riskinottokyvytön...not.
        Kauriit on aika hyviä kun joku jaksaa tulla tänne palstalle vain kirjoittaakseen että me ollaan kamalia. Hui kamala. : D


      • Kapricorn
        kauris2. kirjoitti:

        Mulla käy siivooja kuukausittain. Silloin tällöin sutasen ja siisti olen mutta... joskus on mukavaa olla omahyväinen moukka. Ja tylsä ja nousukas ja virkamies ja riskinottokyvytön...not.
        Kauriit on aika hyviä kun joku jaksaa tulla tänne palstalle vain kirjoittaakseen että me ollaan kamalia. Hui kamala. : D

        Täydellisyyteen pyrkivälle kauriille olisikin rentouttavaa välillä olla erittäin epätäydellinen ja kamala moukka, ei ottaisi enää muita huomioon, huutais ja räyhäis joka paikassa ja käyttäisi kyynärpäätaktiikkaa, jättäisi muille työnteon ja alkaisi viilaamaan kynsiään ja maalaamaan taivaanrantaa. Jes!


      • 10.1.
        Kapricorn kirjoitti:

        Täydellisyyteen pyrkivälle kauriille olisikin rentouttavaa välillä olla erittäin epätäydellinen ja kamala moukka, ei ottaisi enää muita huomioon, huutais ja räyhäis joka paikassa ja käyttäisi kyynärpäätaktiikkaa, jättäisi muille työnteon ja alkaisi viilaamaan kynsiään ja maalaamaan taivaanrantaa. Jes!

        Itse teen siivous alan töitä ja annan kotiapua. Ja odotan kotoväeltä että siellä hoituu hommat, Siis tunnollinen olen töissä mutta muuten ollaan kuin ellun kanat.

        Jaa olen kyllä vaikee välillä todella, osaan ärsyttää oikeista paikoista. Niuho mikä niuho. Ihanaa olla rehellinen ittelleen.


      • Maamerkki
        kauris2. kirjoitti:

        Mulla käy siivooja kuukausittain. Silloin tällöin sutasen ja siisti olen mutta... joskus on mukavaa olla omahyväinen moukka. Ja tylsä ja nousukas ja virkamies ja riskinottokyvytön...not.
        Kauriit on aika hyviä kun joku jaksaa tulla tänne palstalle vain kirjoittaakseen että me ollaan kamalia. Hui kamala. : D

        Omahyväisyyden, ylimielisyyden ja nenäkkyyden todistitkin sitten heti omassa viestissäsi. Mahtaa olla helppo olla, kun on maailman ainoa viisas.


      • Tammikuun kauris
        Maamerkki kirjoitti:

        Ikävä sanoa, mutta olen samaa mieltä. Lähipiirissä on muutama ja kaikki samanlaisia: itsekeskeisiä, nenäkkäitä besserwissereitä jotka tietää tosi hyvin, missä joku muu on mokannut. He itse eivät KOSKAAN tee mitään virheitä. Jos pitäisi esim. siivota, kauris maleksii kaksi tuntia miettien, miten saisi jonkun muun tekemään sen, vaikka homma olisi jo tehty moneen kertaan siinä ajassa. Laiskoja, omahyväisiä moukkia.

        Oiva analyysi. Minä ainakin tunnistin siitä heti itseni, sillä olen kuin olenkin kamala, itsekeskeinen, nenäkäs besserwisser ja tiedän ihan vissiin jos joku muu on mokannut (sen verran tarvii puuttua muuten täydelliseen luonnekuvaukseen, että huomaan myös omat mokani joita tulee enemmän kuin vähän). Niin, ja laiska, omahyväinen moukkakin olen, mitäs sitä turhaan vastaan väittämään. :) Muutoksia ei ole luvassa, näin on hyvä. ;)


      • kjäh häh
        Maamerkki kirjoitti:

        Omahyväisyyden, ylimielisyyden ja nenäkkyyden todistitkin sitten heti omassa viestissäsi. Mahtaa olla helppo olla, kun on maailman ainoa viisas.

        Miten MIELLYTTÄVÄÄ että joku on noin katkeroitunut. Hassu ei ymmärrä mitään itseironiasta. Pitäisikö mun tähän luetella kaikki valtaamani maat ja planeetat?

        Koska listasta tulisi niin julmetun pitkä ja koska alan olla kateellinen itelleni, jätän sen tekemättä..
        take a chill pill, junnu. ; D


      • uskottavuutta.
        Maamerkki kirjoitti:

        Ikävä sanoa, mutta olen samaa mieltä. Lähipiirissä on muutama ja kaikki samanlaisia: itsekeskeisiä, nenäkkäitä besserwissereitä jotka tietää tosi hyvin, missä joku muu on mokannut. He itse eivät KOSKAAN tee mitään virheitä. Jos pitäisi esim. siivota, kauris maleksii kaksi tuntia miettien, miten saisi jonkun muun tekemään sen, vaikka homma olisi jo tehty moneen kertaan siinä ajassa. Laiskoja, omahyväisiä moukkia.

        Minäkin luin ennen alakouluun menoa "Käytös ja tapatietoa" ihan vaan sen takia, että voisin näpäyttää muita räkänokkia tarvittaessa.

        Siivousvimman saan 2 kertaa kuukaudessa eli siivoajan käyntiä edeltävänä päivänä, koska haluan ehdottomasti pitää yllä...


      • luonteeton.
        on kamalia kirjoitti:

        ihmisinä.Sorry nyt vaan.

        Älä turhia anteeksi pyytele :)
        Luonteenpiirre se on kamaluuskin. Aattele,miltä tuntus olla ihan...


      • kukkuu
        Maamerkki kirjoitti:

        Ikävä sanoa, mutta olen samaa mieltä. Lähipiirissä on muutama ja kaikki samanlaisia: itsekeskeisiä, nenäkkäitä besserwissereitä jotka tietää tosi hyvin, missä joku muu on mokannut. He itse eivät KOSKAAN tee mitään virheitä. Jos pitäisi esim. siivota, kauris maleksii kaksi tuntia miettien, miten saisi jonkun muun tekemään sen, vaikka homma olisi jo tehty moneen kertaan siinä ajassa. Laiskoja, omahyväisiä moukkia.

        eiköhän noita laiskoja ja töitä vieroksuvia omahyväisiä tyyppejä löydy joka merkistä ettei pelkästään kauriista.hyvää kevään odotusta sulle toivoo kukkuu


      • kauris 65
        Maamerkki kirjoitti:

        Ikävä sanoa, mutta olen samaa mieltä. Lähipiirissä on muutama ja kaikki samanlaisia: itsekeskeisiä, nenäkkäitä besserwissereitä jotka tietää tosi hyvin, missä joku muu on mokannut. He itse eivät KOSKAAN tee mitään virheitä. Jos pitäisi esim. siivota, kauris maleksii kaksi tuntia miettien, miten saisi jonkun muun tekemään sen, vaikka homma olisi jo tehty moneen kertaan siinä ajassa. Laiskoja, omahyväisiä moukkia.

        kauris ei ensinkään ole laiska, sillä hän panee tosiaankin kaikkensa peliin itsensä ja läheistensä puolesta. Katsahdappas peiliin kuinka loukkasit kauris ystävääsi , et taida olla luotettava ja kauriin arvoinen.


      • Poppeli
        Maamerkki kirjoitti:

        Ikävä sanoa, mutta olen samaa mieltä. Lähipiirissä on muutama ja kaikki samanlaisia: itsekeskeisiä, nenäkkäitä besserwissereitä jotka tietää tosi hyvin, missä joku muu on mokannut. He itse eivät KOSKAAN tee mitään virheitä. Jos pitäisi esim. siivota, kauris maleksii kaksi tuntia miettien, miten saisi jonkun muun tekemään sen, vaikka homma olisi jo tehty moneen kertaan siinä ajassa. Laiskoja, omahyväisiä moukkia.

        "Lähipiirissä on muutama ja kaikki samanlaisia: itsekeskeisiä, nenäkkäitä besserwissereitä jotka tietää tosi hyvin, missä joku muu on mokannut."

        Taitaa tulla mokailtua usein kun olet niin kiukuissasi? Olishan se vissiin kivempaa kun kukaan ei huomaisi.. :D


      • romantika
        Kapricorn kirjoitti:

        Täydellisyyteen pyrkivälle kauriille olisikin rentouttavaa välillä olla erittäin epätäydellinen ja kamala moukka, ei ottaisi enää muita huomioon, huutais ja räyhäis joka paikassa ja käyttäisi kyynärpäätaktiikkaa, jättäisi muille työnteon ja alkaisi viilaamaan kynsiään ja maalaamaan taivaanrantaa. Jes!

        kirjoittajista, että kauris on todellaki se vaikein kaikista merkeistä. Kokemusta on kahdesta miehestä ja naiskauriista ystävänä. Tämä naiskauris on kyllä naiseksi kylmä, välinpitämätön ja tunteeton. Ja nämä miehet sitten. Ikinä en enää halua että eteeni tulis mieskauris. Itse olen naisena sellanen joka haluaa muistaa ja huomioida toista, vaikkapa ihanalla tekstarilla, korteilla, pienillä lahjoilla ja näitten miesten ei edes tarvi kiitää naista kun hän muistaa heitä. He ovat täysin tunteettomia, kylmiä, välinpitämättömiä, itsekkäitä tapauksia ja heidän kuuluisikin elää yksin tämä elämänsä, koska ainoat ketä he osaavat huomioida ovat he itse. Ei heidän tarvi koskaan vastata naisen lähettämään sähköpostiin tai tekstareihin, ei heidän tarvi koskaan pyytää anteeksi tai sanoa kiitos, ei heidän tarvi koskaan sanoa naiselle mitään nättiä/kivaa, ei he vaan saavat olla juuri sellaisia kuin ovatkin. Harmittaa vaan heidän tulevia kumppaneitaan, jos se sellaset löytää jonakin päivänä että paitsiolle jää tämä nainen kaikessa siinä suhteessa. Mutta toisaalta heille sopisi varmaan se kylmä ja tunteeton naiskauris, niin kumpikaan osapuoli ei välittäis suoraansanoen mistään.


      • mieltä. :)
        romantika kirjoitti:

        kirjoittajista, että kauris on todellaki se vaikein kaikista merkeistä. Kokemusta on kahdesta miehestä ja naiskauriista ystävänä. Tämä naiskauris on kyllä naiseksi kylmä, välinpitämätön ja tunteeton. Ja nämä miehet sitten. Ikinä en enää halua että eteeni tulis mieskauris. Itse olen naisena sellanen joka haluaa muistaa ja huomioida toista, vaikkapa ihanalla tekstarilla, korteilla, pienillä lahjoilla ja näitten miesten ei edes tarvi kiitää naista kun hän muistaa heitä. He ovat täysin tunteettomia, kylmiä, välinpitämättömiä, itsekkäitä tapauksia ja heidän kuuluisikin elää yksin tämä elämänsä, koska ainoat ketä he osaavat huomioida ovat he itse. Ei heidän tarvi koskaan vastata naisen lähettämään sähköpostiin tai tekstareihin, ei heidän tarvi koskaan pyytää anteeksi tai sanoa kiitos, ei heidän tarvi koskaan sanoa naiselle mitään nättiä/kivaa, ei he vaan saavat olla juuri sellaisia kuin ovatkin. Harmittaa vaan heidän tulevia kumppaneitaan, jos se sellaset löytää jonakin päivänä että paitsiolle jää tämä nainen kaikessa siinä suhteessa. Mutta toisaalta heille sopisi varmaan se kylmä ja tunteeton naiskauris, niin kumpikaan osapuoli ei välittäis suoraansanoen mistään.

        erittäin hyvä mieli, kun saa tuottaa hyvää mieltä muille!" ja "Ikinä en enää halua että eteeni tulis mieskauris."
        Sitaatit ovat sinulta.

        Eiks olekin hyvä, kun tavoiteltavien merkkien määrä pienenee. Jäljelle jääväille riittää siten enemmän tuottamaasi hyvää...


      • kauriskyynikko
        mieltä. :) kirjoitti:

        erittäin hyvä mieli, kun saa tuottaa hyvää mieltä muille!" ja "Ikinä en enää halua että eteeni tulis mieskauris."
        Sitaatit ovat sinulta.

        Eiks olekin hyvä, kun tavoiteltavien merkkien määrä pienenee. Jäljelle jääväille riittää siten enemmän tuottamaasi hyvää...

        ja tyydytystä hyvän mielen jakajat saavat myös pahan mielen jakajina ;)


      • oon kuullut
        on kamalia kirjoitti:

        ihmisinä.Sorry nyt vaan.

        että ne on maailman kilteimpiä ihmisiä.


      • yx vaan
        on kamalia kirjoitti:

        ihmisinä.Sorry nyt vaan.

        kauriseläimistä kokemuksia:)?
        Muuten, mikä on oma merkkisi?


      • Pro Life
        Maamerkki kirjoitti:

        Ikävä sanoa, mutta olen samaa mieltä. Lähipiirissä on muutama ja kaikki samanlaisia: itsekeskeisiä, nenäkkäitä besserwissereitä jotka tietää tosi hyvin, missä joku muu on mokannut. He itse eivät KOSKAAN tee mitään virheitä. Jos pitäisi esim. siivota, kauris maleksii kaksi tuntia miettien, miten saisi jonkun muun tekemään sen, vaikka homma olisi jo tehty moneen kertaan siinä ajassa. Laiskoja, omahyväisiä moukkia.

        mutta niin totta tuo! Eipä tuohon minulla ole lisättävää, kaksi vuosikymmentä jaksoin tuollaista mölyä. Nyt kohti empaattista, sympaattista, diplomaattisesti keskustelutaitoista, huumorintajuista ihmistä joka osaa nauraa myös itselleen.


      • Tasan 123
        Maamerkki kirjoitti:

        Ikävä sanoa, mutta olen samaa mieltä. Lähipiirissä on muutama ja kaikki samanlaisia: itsekeskeisiä, nenäkkäitä besserwissereitä jotka tietää tosi hyvin, missä joku muu on mokannut. He itse eivät KOSKAAN tee mitään virheitä. Jos pitäisi esim. siivota, kauris maleksii kaksi tuntia miettien, miten saisi jonkun muun tekemään sen, vaikka homma olisi jo tehty moneen kertaan siinä ajassa. Laiskoja, omahyväisiä moukkia.

        Voikun kun piti hyvin paikkansa. Hyväksikäyttäjiä ja intohimoisia mutta vain silloin kun niille sopii. Kaikki tietää ja osaa paremmin kuin muut. Patalaiskoja yleensä.


      • jjjkkklll-k
        Tasan 123 kirjoitti:

        Voikun kun piti hyvin paikkansa. Hyväksikäyttäjiä ja intohimoisia mutta vain silloin kun niille sopii. Kaikki tietää ja osaa paremmin kuin muut. Patalaiskoja yleensä.

        pidä, ahkerana kylläkin.tunnen monta ahkeraa kaurista, jotkut tekevät jopa liikaa työtä.
        hyväksikäyttäjiä kauriissa on kyllä , mutta ei kaikki.
        mitään asiaa et sinä saa tietää, kauris tietää kyllä paremmin kaikki.
        silti minulla on hyvä kauris ystävä.
        laskelmoiva omanedun tavoittelija kauris kyllä väijyy mun lähipiiriäni koko ajan, tähän kuulu lapseni ja minä.
        jotenka tarkkana tässä joutuu olemaan vielä jonkin aikaa.


      • Nainen 50
        romantika kirjoitti:

        kirjoittajista, että kauris on todellaki se vaikein kaikista merkeistä. Kokemusta on kahdesta miehestä ja naiskauriista ystävänä. Tämä naiskauris on kyllä naiseksi kylmä, välinpitämätön ja tunteeton. Ja nämä miehet sitten. Ikinä en enää halua että eteeni tulis mieskauris. Itse olen naisena sellanen joka haluaa muistaa ja huomioida toista, vaikkapa ihanalla tekstarilla, korteilla, pienillä lahjoilla ja näitten miesten ei edes tarvi kiitää naista kun hän muistaa heitä. He ovat täysin tunteettomia, kylmiä, välinpitämättömiä, itsekkäitä tapauksia ja heidän kuuluisikin elää yksin tämä elämänsä, koska ainoat ketä he osaavat huomioida ovat he itse. Ei heidän tarvi koskaan vastata naisen lähettämään sähköpostiin tai tekstareihin, ei heidän tarvi koskaan pyytää anteeksi tai sanoa kiitos, ei heidän tarvi koskaan sanoa naiselle mitään nättiä/kivaa, ei he vaan saavat olla juuri sellaisia kuin ovatkin. Harmittaa vaan heidän tulevia kumppaneitaan, jos se sellaset löytää jonakin päivänä että paitsiolle jää tämä nainen kaikessa siinä suhteessa. Mutta toisaalta heille sopisi varmaan se kylmä ja tunteeton naiskauris, niin kumpikaan osapuoli ei välittäis suoraansanoen mistään.

        Vaikein ja kamalin luonne (mieskauris) itsekeskeinen, ylimielinen, minä itse tyyppi. Kokemusta on tällä ikää. Toivottavasti ensimmäinen ja viimeinen kauris.


      • hjklöjkl
        Maamerkki kirjoitti:

        Ikävä sanoa, mutta olen samaa mieltä. Lähipiirissä on muutama ja kaikki samanlaisia: itsekeskeisiä, nenäkkäitä besserwissereitä jotka tietää tosi hyvin, missä joku muu on mokannut. He itse eivät KOSKAAN tee mitään virheitä. Jos pitäisi esim. siivota, kauris maleksii kaksi tuntia miettien, miten saisi jonkun muun tekemään sen, vaikka homma olisi jo tehty moneen kertaan siinä ajassa. Laiskoja, omahyväisiä moukkia.

        Kauris ei ole koskaan tavallinen moukka. Kauris on akateeminen moukka.


    • Vanha Kauris

      Olen aina sanonut kaikille, ettei Kauris ole mikään helppo persoona, jonka kanssa oleminen olisi ainaista auvoista oloa.
      Kauris on haastava kohde mielitietylleen ja vaikeasti opeteltava ja luettava. Aina Kauris jättää vähän omaansa piiloon - turvallisuutensa vuoksi.
      Mutta kun Kauriin on oppinut tuntemaan ja tätä käsittelemään ja joustamaankin tietyissä asoissa, on Kauris uskollinen ja lojaali elämänkumppani.

      • Kauris_28

        Kauris on karismaattinen, oman arvonsa tunteva. Ellei ole masennuskausi päällä jolloin kontataan murheen alhossa perse edellä... Kauris on nuorena vanha ja vanhana nuori. Itse ainakin paranen vanhetessani, ainakin ulkoisesti. Ja: kukas sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse! :)


      • sanos
        Kauris_28 kirjoitti:

        Kauris on karismaattinen, oman arvonsa tunteva. Ellei ole masennuskausi päällä jolloin kontataan murheen alhossa perse edellä... Kauris on nuorena vanha ja vanhana nuori. Itse ainakin paranen vanhetessani, ainakin ulkoisesti. Ja: kukas sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse! :)

        taas yksi pässi. Miten kivaa, kun me ollaan niin samanlaisia!


      • tammikuun kauris
        sanos kirjoitti:

        taas yksi pässi. Miten kivaa, kun me ollaan niin samanlaisia!

        On se niin "ihanaa" haukkua kauriita, eikös juu?

        Jo tuo haukkuminen kertoo teistä enemmän kuin kuvittelettekaan. Mitkähän ovat siis omat merkkinne?

        Me kauriit ollaan oikeasti ihanan sopuisia verrattuna moneen muuhun paskapäähän. Ei paljon räyhätä julkisesti, tehdään työmme topakasti, sillä välillä kun joku muu vaan juoruaa, haaveilee ja puhuu paskaa, vaikkapa sopivasti kauriista.

        Kai aika matalaa profiilia pitää ainakin peruskauris. Itsepäisiä ollaan varmasti, mutta täytyyhän kauriin nyt jollain osata laittaa hanttiinkin. HÖH!


      • Kapricorn
        Kauris_28 kirjoitti:

        Kauris on karismaattinen, oman arvonsa tunteva. Ellei ole masennuskausi päällä jolloin kontataan murheen alhossa perse edellä... Kauris on nuorena vanha ja vanhana nuori. Itse ainakin paranen vanhetessani, ainakin ulkoisesti. Ja: kukas sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse! :)

        Ja ootteko muuten huomanneet, että niinkuin kauriin horoskoopissa sanotaan, niin "kauris pitää aina langat omissa käsissään". Johtajaluonne mikä johtajaluonne - vaikkei sitä heti huomaisikaan.


      • vaakaäijä

        kauris on yks v''''n vaikea tapaus. vaikka onkin ihana ja kaikkea kun paremmin oppii tuntemaan niin mikään ei riitä eikä s'''''a taas masennutaan jostain. elää jossain ihan omissa pilvilinnoissaan ja joku pyhiinvaeltaja pitäis olla että kelpais. seksi on kuumaa muttei kyllä mikään likainen mene läpi.
        en kestä että rakastan kauristani. ei h'''''''i kun en koskaan saa tarpeeksi huomiota, aina vaan kiinnostaa yksi asia kerrallaan enkä se ole koskaan minä.


    • Leijona38

      Ei sinulla ole mitään hätää. Olet ihan tyypillinen kauris. Ne on määrätietoisia. Jos joku ei tätä hyväksy niin olkoon hyväksymättä.
      Ei sinun tarvii muuttua. Sama meillä Leijonilla on et ollaan lepposia "lemmikkkejä" mutta ärsytettynä ollaan vaarallisia. Mutta ei koskaan lähimmäiselle. En minä ainakaan.
      Älä muutu, ole oma itsesi.

    • romantika

      tottakai se ois hienoa jos osaisit muuttaa vaikeeta ja hankalaa luonnettasi, mutta näin tuskin tulee käymään. Luettuani läpi kaikki tämän aiheen viestit, niin monissa oli että kauris puolustautui sillä että hoitaa sen työnsä tarmokkaasti. Jokainen näistä kolmesta kauriista joista mulla on kokemusta, hoitaa työnsä tosiaan ylitse muiden, ovat erittäin tarmokkaita ja eteenpäin pyrkiviä. Mutta eihän elämässä oo tärkeetä päteä ainoastaan työssään? Eikö tärkeintä oo se että omissa parisuhteissa osaa ja ymmärtää huomoida sitä omaa kumppaniaan? Ainaki minun elämässäni on tarkoitusta sillon kun saan huomioida sitä rakasta ihmistä ja muitaki ystäviä ja läheisiä ympärilläni. Tulee erittäin hyvä mieli, kun saa tuottaa hyvää mieltä muille!

      • niinpäs

        Kauriilla on tärkeää olla hyvä JOKA sektotilla, työssä, kotona, suhteessa, vanhempana. Kyllähän se rankoo ja sitten kiukutellaan tietysti kun väsyttää.. Sellaisia perkeleitä me ollaan. Mutta voisin sanoa että suurin ilo mulle tulee, kun saa ihmisen onnelliseksi. Koska kauriit ovat liian tunnollisia, ne päätyvät työvieroitusklinikalle ja siltikin yrittävät karata sieltä..


      • romantika
        niinpäs kirjoitti:

        Kauriilla on tärkeää olla hyvä JOKA sektotilla, työssä, kotona, suhteessa, vanhempana. Kyllähän se rankoo ja sitten kiukutellaan tietysti kun väsyttää.. Sellaisia perkeleitä me ollaan. Mutta voisin sanoa että suurin ilo mulle tulee, kun saa ihmisen onnelliseksi. Koska kauriit ovat liian tunnollisia, ne päätyvät työvieroitusklinikalle ja siltikin yrittävät karata sieltä..

        haluaa päteä vaan siellä työpaikallaan, koska ei tosiaankaan millään lailla ota huomioon sitä toista ihmisistä suhteessaan tai pelkästään ystävyyssuhteessa. Kyllä näitä viestejä kun lukee läpi niin jokainenhan sanoo samaa, myös itse kauriit, kuinka hankalia ja vaikeita ovat. Ja kun itsellä kokemusta kolmesta kauriista, ja jokainen täysin välinpitämätön, kylmä, tunteeton ja itsekäs ihmissuhteissaan, niin onhan se jo uskottava.


      • ves-kari
        romantika kirjoitti:

        haluaa päteä vaan siellä työpaikallaan, koska ei tosiaankaan millään lailla ota huomioon sitä toista ihmisistä suhteessaan tai pelkästään ystävyyssuhteessa. Kyllä näitä viestejä kun lukee läpi niin jokainenhan sanoo samaa, myös itse kauriit, kuinka hankalia ja vaikeita ovat. Ja kun itsellä kokemusta kolmesta kauriista, ja jokainen täysin välinpitämätön, kylmä, tunteeton ja itsekäs ihmissuhteissaan, niin onhan se jo uskottava.

        jos kauris on ollut sinua kohtaan välinpitämätön, kylmä, tunteeton ja itsekäs, hän ei ole ollut sinusta tarpeeksi tai aidosti kiinnostunut.


      • kauris
        ves-kari kirjoitti:

        jos kauris on ollut sinua kohtaan välinpitämätön, kylmä, tunteeton ja itsekäs, hän ei ole ollut sinusta tarpeeksi tai aidosti kiinnostunut.

        samaa mieltä kanssasi..


      • kauris vain.
        kauris kirjoitti:

        samaa mieltä kanssasi..

        täysin samaa mieltä.. noin on käynyt monesti. toisen täytyy tosiaan kolahtaa että siitä jaksaa todella pitää kiinni.


      • valitsee tarkkaan
        ves-kari kirjoitti:

        jos kauris on ollut sinua kohtaan välinpitämätön, kylmä, tunteeton ja itsekäs, hän ei ole ollut sinusta tarpeeksi tai aidosti kiinnostunut.

        ystävänsä. Eivät kaikki pääse kauriin ystäviksi ja mielenkiinnon kohteeksi. Kauris ei silti kuitenkaan ole ystäviensäkään vallan allan vaan "pitää aina langat omissa käsissään".


      • romantika
        valitsee tarkkaan kirjoitti:

        ystävänsä. Eivät kaikki pääse kauriin ystäviksi ja mielenkiinnon kohteeksi. Kauris ei silti kuitenkaan ole ystäviensäkään vallan allan vaan "pitää aina langat omissa käsissään".

        ystävästä kyse sekä miehistä, eli pitää siis tasan tarkkaan paikkansa mitä täällä minä ja niin monet muut ovat sanoneet kauriista. Oma veljenikin kauris, ja niin hankala, vaikee ja ilkee ihminen, että sais hävetä. Itse kun olen se joka tosiaan kaiken aikaa huomioi ja välittää muista ihmisistä lähellä, en voi ymmärtää kauriin vaikeeta luonnetta. En vaan voi ymmärtää sitä että jo niin pienenkin asian kuin tekstariin vastaaminen pitää olla hankalaa. Mulle oikeestaan mikään asia elämässä ei oo hankalaa, enkä siis ymmärrä ihmisiä jotka tahallaan ovat ilkeitä ja välinpitämättömiä.
        Niin ja te jotka viittasitte siihen ettei mies ois ollut kiinnostunut, niin viis vuotta mies on pitänyt mua otteessa pienin väliajoin(välillämme on 500km:ä). Aina kun haluaa olla oikein ilkee ja paska, ottaa muhun yhteyksiä ja kaataa kaikki hulluudet mun niskaan, kun tietää että mää olen se ihminen joka loputtomiin jaksaa kaikkein vaikeitten ihmisten kanssa. Olen pyytänyt jo pitkän aikaa miestä jättämään mut rauhaan. Sillon aikoinaan kun tavattiin niin tämä kauris lupaili ummet ja lammet kuinka aletaan tapaileen, mutta kaikki olikin pelkkiä tyhjiä puheita kuten tällä toisellaki mieskauriilla. Mies kuitenki tietää että oisin ollut kuitenki jotain hyvää hänen elämässään, ja sen takia ei ilmeisesti voi mua jättää rauhaan. Ja kun kauris ei osaa sanoa koskaan mitään nättiä, kaunista tai kehuvaa sille toiselle osapuolelle, niin hän tekee sen sitten kaikenpäinvastoin, eli kaataa sen kaiken pahanolon mitä hänen sisällään on minun päälleni. Miehen äidin kuoltua tässä hiljattain, niin minä olin tietenki se keneen hän otti yhteyksiä, kun empaattisena osaan ilman muuta sanoa lohdutuksen sanoja. Eikä aikaakaan kun miehen heikko itsetunto purkautu seuraavaana päivänä ihan taas sairaan tekstarin muodossa ja sen jälkeen pyysin häntä sadannen kerran jättämään mut rauhaan, jos tämä on se kiitos minkä saa, kun jaksaa loputtomiin vaikeitten ihmisten kanssa. Nyt hän on ollut kolmisen kuukautta ottamatta yhteyksiä, joten ehkä hän nyt jätti minut rauhaan.


      • salaiseksi.
        romantika kirjoitti:

        ystävästä kyse sekä miehistä, eli pitää siis tasan tarkkaan paikkansa mitä täällä minä ja niin monet muut ovat sanoneet kauriista. Oma veljenikin kauris, ja niin hankala, vaikee ja ilkee ihminen, että sais hävetä. Itse kun olen se joka tosiaan kaiken aikaa huomioi ja välittää muista ihmisistä lähellä, en voi ymmärtää kauriin vaikeeta luonnetta. En vaan voi ymmärtää sitä että jo niin pienenkin asian kuin tekstariin vastaaminen pitää olla hankalaa. Mulle oikeestaan mikään asia elämässä ei oo hankalaa, enkä siis ymmärrä ihmisiä jotka tahallaan ovat ilkeitä ja välinpitämättömiä.
        Niin ja te jotka viittasitte siihen ettei mies ois ollut kiinnostunut, niin viis vuotta mies on pitänyt mua otteessa pienin väliajoin(välillämme on 500km:ä). Aina kun haluaa olla oikein ilkee ja paska, ottaa muhun yhteyksiä ja kaataa kaikki hulluudet mun niskaan, kun tietää että mää olen se ihminen joka loputtomiin jaksaa kaikkein vaikeitten ihmisten kanssa. Olen pyytänyt jo pitkän aikaa miestä jättämään mut rauhaan. Sillon aikoinaan kun tavattiin niin tämä kauris lupaili ummet ja lammet kuinka aletaan tapaileen, mutta kaikki olikin pelkkiä tyhjiä puheita kuten tällä toisellaki mieskauriilla. Mies kuitenki tietää että oisin ollut kuitenki jotain hyvää hänen elämässään, ja sen takia ei ilmeisesti voi mua jättää rauhaan. Ja kun kauris ei osaa sanoa koskaan mitään nättiä, kaunista tai kehuvaa sille toiselle osapuolelle, niin hän tekee sen sitten kaikenpäinvastoin, eli kaataa sen kaiken pahanolon mitä hänen sisällään on minun päälleni. Miehen äidin kuoltua tässä hiljattain, niin minä olin tietenki se keneen hän otti yhteyksiä, kun empaattisena osaan ilman muuta sanoa lohdutuksen sanoja. Eikä aikaakaan kun miehen heikko itsetunto purkautu seuraavaana päivänä ihan taas sairaan tekstarin muodossa ja sen jälkeen pyysin häntä sadannen kerran jättämään mut rauhaan, jos tämä on se kiitos minkä saa, kun jaksaa loputtomiin vaikeitten ihmisten kanssa. Nyt hän on ollut kolmisen kuukautta ottamatta yhteyksiä, joten ehkä hän nyt jätti minut rauhaan.

        ihmeen avuttomuutta tuo on.
        Ukko asuu 500 km päässä ja pitää sinua otteessaan vuositolkulla?
        Vaikuttaa kyllä siltä, että sisimmässäsi haluatkin pysyä siinä otteessa.
        Tekstiviestejä ei kenenkään tarvitse lukea. Ne pystyy deletoimaan napin painalluksella sekä sähköpostista, että kännykästä ja puhelinnumeronkin voi helposti vaihtaa


      • minä vain
        salaiseksi. kirjoitti:

        ihmeen avuttomuutta tuo on.
        Ukko asuu 500 km päässä ja pitää sinua otteessaan vuositolkulla?
        Vaikuttaa kyllä siltä, että sisimmässäsi haluatkin pysyä siinä otteessa.
        Tekstiviestejä ei kenenkään tarvitse lukea. Ne pystyy deletoimaan napin painalluksella sekä sähköpostista, että kännykästä ja puhelinnumeronkin voi helposti vaihtaa

        romantika tarkoitti, että on niin "tyhmä", ettei ole noita asioita tajunnut...mutta kaikkipa ei olekaan niin helppoa...varsinkaan kun on kyse luultavasti tässäkin tapauksessa kuitenkin tunteista. Sitä kestää aika paljon, kun sitten miettii niitä "hyviä hetkiä" ja "jospa sittenkin" tämä ihminen muuttuisi tai ei ehkä muutu, mutta vaikka nyt avautuisi kertomaan mikä tosiaan on vikana tai hätänä, mutta kun ei, sitähän kauris ei voi tehdä, koska siinä paljastaa toiselle heikkoutensa ja altistuu satuttamaan itsensä. Itse olen "vehdannut" kaurismiehen kanssa reilun vuoden, eikä tule selvempää. Välillä päättänyt, että nyt riitti, mutta taas heltynyt. Itseäänhän sitä syyttää saa, mut kaikki asiat ei ole niin helppoja, ainakaan kaikille....ja mikä onni on, että me ollaan erilaisia...


      • romantika
        minä vain kirjoitti:

        romantika tarkoitti, että on niin "tyhmä", ettei ole noita asioita tajunnut...mutta kaikkipa ei olekaan niin helppoa...varsinkaan kun on kyse luultavasti tässäkin tapauksessa kuitenkin tunteista. Sitä kestää aika paljon, kun sitten miettii niitä "hyviä hetkiä" ja "jospa sittenkin" tämä ihminen muuttuisi tai ei ehkä muutu, mutta vaikka nyt avautuisi kertomaan mikä tosiaan on vikana tai hätänä, mutta kun ei, sitähän kauris ei voi tehdä, koska siinä paljastaa toiselle heikkoutensa ja altistuu satuttamaan itsensä. Itse olen "vehdannut" kaurismiehen kanssa reilun vuoden, eikä tule selvempää. Välillä päättänyt, että nyt riitti, mutta taas heltynyt. Itseäänhän sitä syyttää saa, mut kaikki asiat ei ole niin helppoja, ainakaan kaikille....ja mikä onni on, että me ollaan erilaisia...

        itseppä tiedät juuri miten hankalia ja vaikeita kauriit ovat, ja siitähän tässä on ollu kyse että ovatko juuri sitä. Joo ja heh, joo olen niin "tyhmä" etten ymmärrä että voi vaihtaa numeroa. Miehen numeron oon poistanut kännykästä vuosia sitten, joten ilman muuta tulee viesti luettua kun tulee oudosta numerosta. Ja en todellakaan aio vaihtaa numeroa syvästi masentuneen kauriin takia, joka ottaa yhteyksiä kolmen neljän kuukauden välein.
        Mutta tässä on vaan ollu ydin se että me todetaan ensimmäisen, eli naiskauriin kirjotuksen olevan totta. Oon samaa mieltä sinun kanssa minä vain, että kauris ei voi koskaan näyttää heikkouttaan, ja vaikka tietää tehneensä kuinka väärin ja inhottavasti, kauris ei osaa pyytää anteeksi, eikä edes omista tota sanaa omassa sanavarastossaan. Ja kauris on vielä niin kiero, kun tietää laiminlyöneen tai jättäneen tekemättä jonku asian, hän koittaa ovelasti kääntää asiat, niinkuin ois kuitenki ollut minun syytä.
        Ja varmaan jatkossakin tuun vastaamaan tälle kaurismiehelle, koska perusluonteeni vaan on se että kaikille vastataan kohteliaisuudesta. JOkaiselle meistä pitäis olla se pieni peruskohteliaisuus tuolla sisällään, että ymmärretään vastata toisten laittamiin viesteihin.
        Joo eikä tarvi tosiaankaan odotella että kauris osais puhua siitä miks toimii niin tai näin, ehei kauris ei osaa eikä kauriin tarvi, kauris vaan saa olla ihan niin ilkee ku haluaa


      • LUOJA.
        romantika kirjoitti:

        itseppä tiedät juuri miten hankalia ja vaikeita kauriit ovat, ja siitähän tässä on ollu kyse että ovatko juuri sitä. Joo ja heh, joo olen niin "tyhmä" etten ymmärrä että voi vaihtaa numeroa. Miehen numeron oon poistanut kännykästä vuosia sitten, joten ilman muuta tulee viesti luettua kun tulee oudosta numerosta. Ja en todellakaan aio vaihtaa numeroa syvästi masentuneen kauriin takia, joka ottaa yhteyksiä kolmen neljän kuukauden välein.
        Mutta tässä on vaan ollu ydin se että me todetaan ensimmäisen, eli naiskauriin kirjotuksen olevan totta. Oon samaa mieltä sinun kanssa minä vain, että kauris ei voi koskaan näyttää heikkouttaan, ja vaikka tietää tehneensä kuinka väärin ja inhottavasti, kauris ei osaa pyytää anteeksi, eikä edes omista tota sanaa omassa sanavarastossaan. Ja kauris on vielä niin kiero, kun tietää laiminlyöneen tai jättäneen tekemättä jonku asian, hän koittaa ovelasti kääntää asiat, niinkuin ois kuitenki ollut minun syytä.
        Ja varmaan jatkossakin tuun vastaamaan tälle kaurismiehelle, koska perusluonteeni vaan on se että kaikille vastataan kohteliaisuudesta. JOkaiselle meistä pitäis olla se pieni peruskohteliaisuus tuolla sisällään, että ymmärretään vastata toisten laittamiin viesteihin.
        Joo eikä tarvi tosiaankaan odotella että kauris osais puhua siitä miks toimii niin tai näin, ehei kauris ei osaa eikä kauriin tarvi, kauris vaan saa olla ihan niin ilkee ku haluaa

        Tulet kohteliaisuudesta vastaamaan itseäsi vuosia piinanneelle miehelle? Sehän on kun ehdottaisi suihinottoa raiskaajalleen. Naurettavaa!
        Laita se numero salaiseksi ja lakkaa viuruamasta!!
        Haukuit viestissäsi omaa veljeäsi ja sairasta piinaus-"kohteliaisuus"-ystävääsi, muissa foorumeissa olet kauhistellut naisystäväsi(kauris) kylmyyttä ja "erään kauriin" vastaamattomuutta SINUN viesteihisi ja pyyntöisihi tavata... Kun minä summaan SINUN profiiliasi en oikein usko teoriaan KAURIIDEN KAMALUUDESTA. Mrh!!!


      • kauris
        romantika kirjoitti:

        itseppä tiedät juuri miten hankalia ja vaikeita kauriit ovat, ja siitähän tässä on ollu kyse että ovatko juuri sitä. Joo ja heh, joo olen niin "tyhmä" etten ymmärrä että voi vaihtaa numeroa. Miehen numeron oon poistanut kännykästä vuosia sitten, joten ilman muuta tulee viesti luettua kun tulee oudosta numerosta. Ja en todellakaan aio vaihtaa numeroa syvästi masentuneen kauriin takia, joka ottaa yhteyksiä kolmen neljän kuukauden välein.
        Mutta tässä on vaan ollu ydin se että me todetaan ensimmäisen, eli naiskauriin kirjotuksen olevan totta. Oon samaa mieltä sinun kanssa minä vain, että kauris ei voi koskaan näyttää heikkouttaan, ja vaikka tietää tehneensä kuinka väärin ja inhottavasti, kauris ei osaa pyytää anteeksi, eikä edes omista tota sanaa omassa sanavarastossaan. Ja kauris on vielä niin kiero, kun tietää laiminlyöneen tai jättäneen tekemättä jonku asian, hän koittaa ovelasti kääntää asiat, niinkuin ois kuitenki ollut minun syytä.
        Ja varmaan jatkossakin tuun vastaamaan tälle kaurismiehelle, koska perusluonteeni vaan on se että kaikille vastataan kohteliaisuudesta. JOkaiselle meistä pitäis olla se pieni peruskohteliaisuus tuolla sisällään, että ymmärretään vastata toisten laittamiin viesteihin.
        Joo eikä tarvi tosiaankaan odotella että kauris osais puhua siitä miks toimii niin tai näin, ehei kauris ei osaa eikä kauriin tarvi, kauris vaan saa olla ihan niin ilkee ku haluaa

        Ilmankos olet yksin..


      • romantika
        LUOJA. kirjoitti:

        Tulet kohteliaisuudesta vastaamaan itseäsi vuosia piinanneelle miehelle? Sehän on kun ehdottaisi suihinottoa raiskaajalleen. Naurettavaa!
        Laita se numero salaiseksi ja lakkaa viuruamasta!!
        Haukuit viestissäsi omaa veljeäsi ja sairasta piinaus-"kohteliaisuus"-ystävääsi, muissa foorumeissa olet kauhistellut naisystäväsi(kauris) kylmyyttä ja "erään kauriin" vastaamattomuutta SINUN viesteihisi ja pyyntöisihi tavata... Kun minä summaan SINUN profiiliasi en oikein usko teoriaan KAURIIDEN KAMALUUDESTA. Mrh!!!

        en nyt oikein ymmärtänyt mitä tarkoitit sillä kun olit katsonut mun profiilin??? Niin se on sitä ihan omaa itseäni koko profiili. Et harmi on tosiaan se että kohteliasuuteeni kuuluu vastata kaikille oli sitten kyseessä kuka tahansa. Ja oma profiilini kertoo ihan täysin sen mikä minä olen ihmisenä, ja kauris taas ei ihmisenä oo juuri mitään noista. Itselläni nyt vaan on kokemusta noista parista kaurismiehestä, naiskauriista ystävänä ja veljeni tiedän ulkoa, ja olen myös muiltakin kuullut miten hankala hän voi olla. Sehän on hyvä jos jollakulla on jotain positiivisia kohtaamisia ja tapaamisia kauriiden suhteen, minulla niitä ei ole, joten jatkossa kyllä tasan tarkkaan välttelen mieskauriiden seuraa. Tämän viime syksynä kokemani kauriin profiilista oikeastaan mikään muu ei pidä paikkansa kuin hänen ikänsä ja työpaikkansa. Eli kauris koittaa antaa itsestään ihan toisen kuvan kuin mitä todellisuudessa on, ikävä kyllä. Ja minähän uskoin täysin siihen mitä profiilissa lukee ja voi sitä pettymystä kun huomasinki ettei oikeastaan mikään pitänyt paikkansa. Ite kun en tollasta "harrasta" niin oli kova paikka huomata että asiat oliki pelkkää silmänlumetta


      • kiitos.
        romantika kirjoitti:

        itseppä tiedät juuri miten hankalia ja vaikeita kauriit ovat, ja siitähän tässä on ollu kyse että ovatko juuri sitä. Joo ja heh, joo olen niin "tyhmä" etten ymmärrä että voi vaihtaa numeroa. Miehen numeron oon poistanut kännykästä vuosia sitten, joten ilman muuta tulee viesti luettua kun tulee oudosta numerosta. Ja en todellakaan aio vaihtaa numeroa syvästi masentuneen kauriin takia, joka ottaa yhteyksiä kolmen neljän kuukauden välein.
        Mutta tässä on vaan ollu ydin se että me todetaan ensimmäisen, eli naiskauriin kirjotuksen olevan totta. Oon samaa mieltä sinun kanssa minä vain, että kauris ei voi koskaan näyttää heikkouttaan, ja vaikka tietää tehneensä kuinka väärin ja inhottavasti, kauris ei osaa pyytää anteeksi, eikä edes omista tota sanaa omassa sanavarastossaan. Ja kauris on vielä niin kiero, kun tietää laiminlyöneen tai jättäneen tekemättä jonku asian, hän koittaa ovelasti kääntää asiat, niinkuin ois kuitenki ollut minun syytä.
        Ja varmaan jatkossakin tuun vastaamaan tälle kaurismiehelle, koska perusluonteeni vaan on se että kaikille vastataan kohteliaisuudesta. JOkaiselle meistä pitäis olla se pieni peruskohteliaisuus tuolla sisällään, että ymmärretään vastata toisten laittamiin viesteihin.
        Joo eikä tarvi tosiaankaan odotella että kauris osais puhua siitä miks toimii niin tai näin, ehei kauris ei osaa eikä kauriin tarvi, kauris vaan saa olla ihan niin ilkee ku haluaa

        jakanut runsain mitoin kohteliaisuuksiasi tällä kaurissaitilla, joten käytänpä sanaa, jota kauriit eivät muka osaa, eli...


      • LUOJA.
        romantika kirjoitti:

        en nyt oikein ymmärtänyt mitä tarkoitit sillä kun olit katsonut mun profiilin??? Niin se on sitä ihan omaa itseäni koko profiili. Et harmi on tosiaan se että kohteliasuuteeni kuuluu vastata kaikille oli sitten kyseessä kuka tahansa. Ja oma profiilini kertoo ihan täysin sen mikä minä olen ihmisenä, ja kauris taas ei ihmisenä oo juuri mitään noista. Itselläni nyt vaan on kokemusta noista parista kaurismiehestä, naiskauriista ystävänä ja veljeni tiedän ulkoa, ja olen myös muiltakin kuullut miten hankala hän voi olla. Sehän on hyvä jos jollakulla on jotain positiivisia kohtaamisia ja tapaamisia kauriiden suhteen, minulla niitä ei ole, joten jatkossa kyllä tasan tarkkaan välttelen mieskauriiden seuraa. Tämän viime syksynä kokemani kauriin profiilista oikeastaan mikään muu ei pidä paikkansa kuin hänen ikänsä ja työpaikkansa. Eli kauris koittaa antaa itsestään ihan toisen kuvan kuin mitä todellisuudessa on, ikävä kyllä. Ja minähän uskoin täysin siihen mitä profiilissa lukee ja voi sitä pettymystä kun huomasinki ettei oikeastaan mikään pitänyt paikkansa. Ite kun en tollasta "harrasta" niin oli kova paikka huomata että asiat oliki pelkkää silmänlumetta

        Profiili on yleisesti jostakin ihmisestä tehty pintakatsaus. Sanalle "profiili" on fiksumpiakin määritelmiä. Profiili on jotain muutakin kuin internettiin luotu oma sepitys itsestä. Muut ihmiset tekevät parhaimmat profiilit tarkkailemalla kohteen omaa käytöstä. Sellainen profiili...


      • romantika
        LUOJA. kirjoitti:

        Profiili on yleisesti jostakin ihmisestä tehty pintakatsaus. Sanalle "profiili" on fiksumpiakin määritelmiä. Profiili on jotain muutakin kuin internettiin luotu oma sepitys itsestä. Muut ihmiset tekevät parhaimmat profiilit tarkkailemalla kohteen omaa käytöstä. Sellainen profiili...

        eli hänen profiilinsa oli nimenomaan sepitettyä. Tämä kauris oli kirjottanut siihen kaikkea mahdollista, mitä hän nyt yleensäkin ajatteli että nainen haluaa kuulla. Ja minä sain jopa kolmisen kuukautta ja kolmen tapaamisen myötä tarkkailla ihan tarpeeksi kuinka mikään muu kuin ikä ja ammatti eivät pitäneet paikkaansa. Erittäin harmillista tollanen. Varmaan moni muukin sepittää tänne profiiliin asioita, mutta se on sit harmi kun lähdet uskomaan ja luulemaan ja vielä kun annat toiselle jo sellasia lupauksia, yhteisistä matkoista, yhteisistä tapaamisista jne, niin sillon ei enää kuljeta reiluuden rajoilla. Mutta onneks olen jo päässyt miltei unohtamaan tämän välinpitämättömän ja tyhjiä lupauksia täynnä olevan kauriin, kunnes hän tossa muutama viikko sitten otti yhteyksiä. Mutta hänet on jätettävä omaan arvoon, kun mies ei osanut edes kasvotusten keskustella kuten kahden melkein 40-vuotiaan aikuisen kuuluisi, eikä tosiaankaan tarvinut pyytää anteeksi mitään valheitaan eikä tyhjiä lupauksiaan. Ei koska kun kauris on mestari kieroiluissa, niin asiathan miltei kääntyivät siihen suuntaan että minä olin se syypää hänen valheisiinsa. Toiset vaan elää elämänsä tolla lailla, ei sille mitään saa


      • voi kuka vaan
        kiitos. kirjoitti:

        jakanut runsain mitoin kohteliaisuuksiasi tällä kaurissaitilla, joten käytänpä sanaa, jota kauriit eivät muka osaa, eli...

        kirjoitella samalla nimimerkillä jos ei ole rekisteröitynyt vai kuinka?


      • vaikka pedofiili
        romantika kirjoitti:

        eli hänen profiilinsa oli nimenomaan sepitettyä. Tämä kauris oli kirjottanut siihen kaikkea mahdollista, mitä hän nyt yleensäkin ajatteli että nainen haluaa kuulla. Ja minä sain jopa kolmisen kuukautta ja kolmen tapaamisen myötä tarkkailla ihan tarpeeksi kuinka mikään muu kuin ikä ja ammatti eivät pitäneet paikkaansa. Erittäin harmillista tollanen. Varmaan moni muukin sepittää tänne profiiliin asioita, mutta se on sit harmi kun lähdet uskomaan ja luulemaan ja vielä kun annat toiselle jo sellasia lupauksia, yhteisistä matkoista, yhteisistä tapaamisista jne, niin sillon ei enää kuljeta reiluuden rajoilla. Mutta onneks olen jo päässyt miltei unohtamaan tämän välinpitämättömän ja tyhjiä lupauksia täynnä olevan kauriin, kunnes hän tossa muutama viikko sitten otti yhteyksiä. Mutta hänet on jätettävä omaan arvoon, kun mies ei osanut edes kasvotusten keskustella kuten kahden melkein 40-vuotiaan aikuisen kuuluisi, eikä tosiaankaan tarvinut pyytää anteeksi mitään valheitaan eikä tyhjiä lupauksiaan. Ei koska kun kauris on mestari kieroiluissa, niin asiathan miltei kääntyivät siihen suuntaan että minä olin se syypää hänen valheisiinsa. Toiset vaan elää elämänsä tolla lailla, ei sille mitään saa

        Koita olla epäluuloisempi (siis yleisneuvo) voi olla että luotat ihmiseen liian helposti. Ei se ole sinun vikasi mutta siksi sinä saat pettyä ihmiseen, merkistä riippumatta. Enpä neuvoisi luottamaan ihmisten itse keksimiinsä luonnekuvauksiin - ne ovat aina ihmisen subjektiivisia, usein tavoitetilallisia määritelmiä.

        Kauris on kyllä kova pala tunteelliselle ihmiselle.. - täytyy olla hieman paksumpi nahka jos haluaa (normaalin) kauriin kaveriksi - näin yleisesti ottaen. Mutta epäluotettavuus ei ole kauriin tavaramerkki, vaan nimenomaan lojaalisuus. Olet törmännyt mätiin omenoihin, jollet tunne että oma toimintasi on vaikuttanut asioihin.
        Niin se metsä yleensä huutaa takaisin mitä sinne kuiskii. Monta on monessa.
        Muista: Tutustu ensin, päätä sitten. Se on myös kaurislaisuutta. Tutustuhan skorppareihin, voi olla että siellä tärppää.


      • syytä.
        vaikka pedofiili kirjoitti:

        Koita olla epäluuloisempi (siis yleisneuvo) voi olla että luotat ihmiseen liian helposti. Ei se ole sinun vikasi mutta siksi sinä saat pettyä ihmiseen, merkistä riippumatta. Enpä neuvoisi luottamaan ihmisten itse keksimiinsä luonnekuvauksiin - ne ovat aina ihmisen subjektiivisia, usein tavoitetilallisia määritelmiä.

        Kauris on kyllä kova pala tunteelliselle ihmiselle.. - täytyy olla hieman paksumpi nahka jos haluaa (normaalin) kauriin kaveriksi - näin yleisesti ottaen. Mutta epäluotettavuus ei ole kauriin tavaramerkki, vaan nimenomaan lojaalisuus. Olet törmännyt mätiin omenoihin, jollet tunne että oma toimintasi on vaikuttanut asioihin.
        Niin se metsä yleensä huutaa takaisin mitä sinne kuiskii. Monta on monessa.
        Muista: Tutustu ensin, päätä sitten. Se on myös kaurislaisuutta. Tutustuhan skorppareihin, voi olla että siellä tärppää.

        aina ihmisen subjektiivisia, usein tavoitetilallisia määritelmiä." Noin se on kuten sanot ja profiileihin on syytä suhtautua todella kriittisesti.
        "Väärän kuvan" antamisen ei tarvitse olla edes tahallista/tietoista, vaan ihmiset todella uskovat itsestään huomattavasti enemmän kuin mihin olisi...


      • tyttö-kauris
        romantika kirjoitti:

        en nyt oikein ymmärtänyt mitä tarkoitit sillä kun olit katsonut mun profiilin??? Niin se on sitä ihan omaa itseäni koko profiili. Et harmi on tosiaan se että kohteliasuuteeni kuuluu vastata kaikille oli sitten kyseessä kuka tahansa. Ja oma profiilini kertoo ihan täysin sen mikä minä olen ihmisenä, ja kauris taas ei ihmisenä oo juuri mitään noista. Itselläni nyt vaan on kokemusta noista parista kaurismiehestä, naiskauriista ystävänä ja veljeni tiedän ulkoa, ja olen myös muiltakin kuullut miten hankala hän voi olla. Sehän on hyvä jos jollakulla on jotain positiivisia kohtaamisia ja tapaamisia kauriiden suhteen, minulla niitä ei ole, joten jatkossa kyllä tasan tarkkaan välttelen mieskauriiden seuraa. Tämän viime syksynä kokemani kauriin profiilista oikeastaan mikään muu ei pidä paikkansa kuin hänen ikänsä ja työpaikkansa. Eli kauris koittaa antaa itsestään ihan toisen kuvan kuin mitä todellisuudessa on, ikävä kyllä. Ja minähän uskoin täysin siihen mitä profiilissa lukee ja voi sitä pettymystä kun huomasinki ettei oikeastaan mikään pitänyt paikkansa. Ite kun en tollasta "harrasta" niin oli kova paikka huomata että asiat oliki pelkkää silmänlumetta

        täällä muutkin kuin LUOJA :) ovat summanneet profiiliasi ja laskeneet yhteen 2 2.

        Ei profiilisi lukijoille ole se, minkä olet johonkin kyselykaavakkeelle präntännyt vaan se muodostuu sen lisäksi niistä (runsaista) riveistä joita olet siellä sun täällä kirjoitellut. Siitä, miten ja mitä olet kirjoittanut.
        Aika monilla ihmisillä on lisäsi ihan oikeasti kykyä lukea myös rivien välejä.


      • romantika
        tyttö-kauris kirjoitti:

        täällä muutkin kuin LUOJA :) ovat summanneet profiiliasi ja laskeneet yhteen 2 2.

        Ei profiilisi lukijoille ole se, minkä olet johonkin kyselykaavakkeelle präntännyt vaan se muodostuu sen lisäksi niistä (runsaista) riveistä joita olet siellä sun täällä kirjoitellut. Siitä, miten ja mitä olet kirjoittanut.
        Aika monilla ihmisillä on lisäsi ihan oikeasti kykyä lukea myös rivien välejä.

        en edes tiedä mitä tarkoitat noilla sanoilla. Mutta ydin tähän kaikkeen on se mitä eka kirjottaja kirjoitti ja minkä kysymyksen hän heitti ilmaan. Olen vaan kertonut sen mitä kokemuksia mulla on kolmesta kauriista ja sen perusteella vastanut ensimmäiselle kirjottajalle. Kun kerran kauris on hankala ja vaikea ihmisenä, niin on, eläköön itse sen asian kanssa.
        Se joka haluaa profiiliin sepittää mitä haluaa, niin siitä vaan, se ei taas oo mun tyylini. Oon vaan ihan kaikkea sitä mitä profiilissa lukee, en vois muuta olla. Jokainen tietää oman luonteensa ja elää sen kanssa. Ja suurin osa täällä on myös kertonut että heillä on kokemuksia siitä että kauriit ovat todella vaikeita ja hankalia. Ei tietenkään moni kauris sitä ite voi millään hyväksyä. Kun täällä joka sivulla kaikilla on oikeus kertoa omat mielipiteet, niin varmaan minullakin. Joten olen vaan vastaillut alkuperäiselle, ja lisänyt sen myötä jos joku on kovasti jäänyt ihmettelemään asioita. Juttelin myös erään äiti ja tyttökauriin kanssa näistä asioista, ja tämä äiti sano että hän voi myöntää ja tietää olevansa vaikee. Et kyllä suurin osa kauriista tietää itsessään nämä huonot piirteet. Mää vaan en jaksais tuhlata elämääni olemalla hankala ja oikukas pikkuasioitten suhteen. Mulle yleensäki asiat on helppoja ja teenki siks ihan liikaa kaikkien ihmisten eteen ja puolesta, mutta sepä onki oma vikani ja ihan taas asia erikseen tosta mitä yllä on kirjotettu


      • romantika
        vaikka pedofiili kirjoitti:

        Koita olla epäluuloisempi (siis yleisneuvo) voi olla että luotat ihmiseen liian helposti. Ei se ole sinun vikasi mutta siksi sinä saat pettyä ihmiseen, merkistä riippumatta. Enpä neuvoisi luottamaan ihmisten itse keksimiinsä luonnekuvauksiin - ne ovat aina ihmisen subjektiivisia, usein tavoitetilallisia määritelmiä.

        Kauris on kyllä kova pala tunteelliselle ihmiselle.. - täytyy olla hieman paksumpi nahka jos haluaa (normaalin) kauriin kaveriksi - näin yleisesti ottaen. Mutta epäluotettavuus ei ole kauriin tavaramerkki, vaan nimenomaan lojaalisuus. Olet törmännyt mätiin omenoihin, jollet tunne että oma toimintasi on vaikuttanut asioihin.
        Niin se metsä yleensä huutaa takaisin mitä sinne kuiskii. Monta on monessa.
        Muista: Tutustu ensin, päätä sitten. Se on myös kaurislaisuutta. Tutustuhan skorppareihin, voi olla että siellä tärppää.

        niin oot ihan oikeessa siinä että ei pitäis niin uskoa ja luottaa siihen mitä lukee profiilissa. Mutta kun oot sellanen että haluat uskoa siihen mitä jokainen ihminen on kirjottanut itsestään. Joka pettymyksen jälkeen(kun on huomanut että eipä mikään pitänyt paikkansa koskien profiilia) olen päättänyt että nyt sit et mee tällä kertaa lankaan, mutta joka kerta menee kuitenki.
        Ja oikein sanoit myös sen että tunteelliselle ja välittävälle ihmiselle kauris on erittäin kova pala, koska kauris ei ota muitten tunteita huomioon pätkääkään. Mutta oon sen nyt oppinut että kaurismiehistä pysytään erossa jatkossa. Ja kun tämä oli päätetty, niin eräänäki päivänä 4 kaurismiestä oli laittanut mulle viestiä, aika ironista......


      • kauris-tyttö
        vaikka pedofiili kirjoitti:

        Koita olla epäluuloisempi (siis yleisneuvo) voi olla että luotat ihmiseen liian helposti. Ei se ole sinun vikasi mutta siksi sinä saat pettyä ihmiseen, merkistä riippumatta. Enpä neuvoisi luottamaan ihmisten itse keksimiinsä luonnekuvauksiin - ne ovat aina ihmisen subjektiivisia, usein tavoitetilallisia määritelmiä.

        Kauris on kyllä kova pala tunteelliselle ihmiselle.. - täytyy olla hieman paksumpi nahka jos haluaa (normaalin) kauriin kaveriksi - näin yleisesti ottaen. Mutta epäluotettavuus ei ole kauriin tavaramerkki, vaan nimenomaan lojaalisuus. Olet törmännyt mätiin omenoihin, jollet tunne että oma toimintasi on vaikuttanut asioihin.
        Niin se metsä yleensä huutaa takaisin mitä sinne kuiskii. Monta on monessa.
        Muista: Tutustu ensin, päätä sitten. Se on myös kaurislaisuutta. Tutustuhan skorppareihin, voi olla että siellä tärppää.

        kommentti sinulta.
        Kommenttiasi hipoen:
        Olen joskus sunnuntain Hesarin ym. lehtien kuolinilmoituksia lukiessa tuuminut, että noinkohan on?
        Lähes sata prosenttisesti ilmoitus alkaa sanalla "rakas" tai "rakkaamme".
        Täytyy olla melkoisen hyväuskoinen sinisilmä joka uskoo, että todellisuus ilmoitusten taustalla on sisältänyt niin paljon rakkautta, kuin annetaan ymmärtää.


      • vaivautuko :)
        romantika kirjoitti:

        niin oot ihan oikeessa siinä että ei pitäis niin uskoa ja luottaa siihen mitä lukee profiilissa. Mutta kun oot sellanen että haluat uskoa siihen mitä jokainen ihminen on kirjottanut itsestään. Joka pettymyksen jälkeen(kun on huomanut että eipä mikään pitänyt paikkansa koskien profiilia) olen päättänyt että nyt sit et mee tällä kertaa lankaan, mutta joka kerta menee kuitenki.
        Ja oikein sanoit myös sen että tunteelliselle ja välittävälle ihmiselle kauris on erittäin kova pala, koska kauris ei ota muitten tunteita huomioon pätkääkään. Mutta oon sen nyt oppinut että kaurismiehistä pysytään erossa jatkossa. Ja kun tämä oli päätetty, niin eräänäki päivänä 4 kaurismiestä oli laittanut mulle viestiä, aika ironista......

        päivänä 4 kaurismiestä oli laittanut mulle viestiä".
        Jos et halua yhteydenottoja Kauriilta niin siitähän pääsee, kun lisäät ilmoitukseesi tiedon, että Kauriit älköön...


      • se sun
        romantika kirjoitti:

        haluaa päteä vaan siellä työpaikallaan, koska ei tosiaankaan millään lailla ota huomioon sitä toista ihmisistä suhteessaan tai pelkästään ystävyyssuhteessa. Kyllä näitä viestejä kun lukee läpi niin jokainenhan sanoo samaa, myös itse kauriit, kuinka hankalia ja vaikeita ovat. Ja kun itsellä kokemusta kolmesta kauriista, ja jokainen täysin välinpitämätön, kylmä, tunteeton ja itsekäs ihmissuhteissaan, niin onhan se jo uskottava.

        horoskooppimerkki olikaan?


      • tyttö-kauris
        se sun kirjoitti:

        horoskooppimerkki olikaan?

        että tää "romantika" ei voi olla muu kuin vaaka.


      • romantika
        vaivautuko :) kirjoitti:

        päivänä 4 kaurismiestä oli laittanut mulle viestiä".
        Jos et halua yhteydenottoja Kauriilta niin siitähän pääsee, kun lisäät ilmoitukseesi tiedon, että Kauriit älköön...

        lisätä, mutta kyllä mää jokaiselle osaan laittaa sen kiitoksen kun ovat laittaneet viestiä ja perään että en nyt välitä tutustua
        Mutta hyvää kevään jatkoa jokaiselle. Ja sehän on vaan hyvä asia että jollakulla on ollut positiivisia kokemuksia kauris ihmisistä, mulla niitä ei ole ollut.


      • Kauris_28v.
        romantika kirjoitti:

        ystävästä kyse sekä miehistä, eli pitää siis tasan tarkkaan paikkansa mitä täällä minä ja niin monet muut ovat sanoneet kauriista. Oma veljenikin kauris, ja niin hankala, vaikee ja ilkee ihminen, että sais hävetä. Itse kun olen se joka tosiaan kaiken aikaa huomioi ja välittää muista ihmisistä lähellä, en voi ymmärtää kauriin vaikeeta luonnetta. En vaan voi ymmärtää sitä että jo niin pienenkin asian kuin tekstariin vastaaminen pitää olla hankalaa. Mulle oikeestaan mikään asia elämässä ei oo hankalaa, enkä siis ymmärrä ihmisiä jotka tahallaan ovat ilkeitä ja välinpitämättömiä.
        Niin ja te jotka viittasitte siihen ettei mies ois ollut kiinnostunut, niin viis vuotta mies on pitänyt mua otteessa pienin väliajoin(välillämme on 500km:ä). Aina kun haluaa olla oikein ilkee ja paska, ottaa muhun yhteyksiä ja kaataa kaikki hulluudet mun niskaan, kun tietää että mää olen se ihminen joka loputtomiin jaksaa kaikkein vaikeitten ihmisten kanssa. Olen pyytänyt jo pitkän aikaa miestä jättämään mut rauhaan. Sillon aikoinaan kun tavattiin niin tämä kauris lupaili ummet ja lammet kuinka aletaan tapaileen, mutta kaikki olikin pelkkiä tyhjiä puheita kuten tällä toisellaki mieskauriilla. Mies kuitenki tietää että oisin ollut kuitenki jotain hyvää hänen elämässään, ja sen takia ei ilmeisesti voi mua jättää rauhaan. Ja kun kauris ei osaa sanoa koskaan mitään nättiä, kaunista tai kehuvaa sille toiselle osapuolelle, niin hän tekee sen sitten kaikenpäinvastoin, eli kaataa sen kaiken pahanolon mitä hänen sisällään on minun päälleni. Miehen äidin kuoltua tässä hiljattain, niin minä olin tietenki se keneen hän otti yhteyksiä, kun empaattisena osaan ilman muuta sanoa lohdutuksen sanoja. Eikä aikaakaan kun miehen heikko itsetunto purkautu seuraavaana päivänä ihan taas sairaan tekstarin muodossa ja sen jälkeen pyysin häntä sadannen kerran jättämään mut rauhaan, jos tämä on se kiitos minkä saa, kun jaksaa loputtomiin vaikeitten ihmisten kanssa. Nyt hän on ollut kolmisen kuukautta ottamatta yhteyksiä, joten ehkä hän nyt jätti minut rauhaan.

        Älä vastaa sen miehen tekstareihin ja puheluihin! Vaihda numero. Viimeisenä keinona tee rikosilmoitus.

        Ja tähän itseasiaan mennäkseni: Itse olen kyllä sellainen kauris joka heti ja aina vastaa viesteihin ja jos unohdan heti vastata niin pyydän kyllä anteeksi. Mutta olenkin nainen. Miehillä on usein tapana olla vastaamatta viesteihin tai vastaavat yhdellä sanalla. Siis miehet yleensä, ei vain kauriit.


      • eikä sitä siiliä
        romantika kirjoitti:

        niin oot ihan oikeessa siinä että ei pitäis niin uskoa ja luottaa siihen mitä lukee profiilissa. Mutta kun oot sellanen että haluat uskoa siihen mitä jokainen ihminen on kirjottanut itsestään. Joka pettymyksen jälkeen(kun on huomanut että eipä mikään pitänyt paikkansa koskien profiilia) olen päättänyt että nyt sit et mee tällä kertaa lankaan, mutta joka kerta menee kuitenki.
        Ja oikein sanoit myös sen että tunteelliselle ja välittävälle ihmiselle kauris on erittäin kova pala, koska kauris ei ota muitten tunteita huomioon pätkääkään. Mutta oon sen nyt oppinut että kaurismiehistä pysytään erossa jatkossa. Ja kun tämä oli päätetty, niin eräänäki päivänä 4 kaurismiestä oli laittanut mulle viestiä, aika ironista......

        Sinulla on viha-rakkaussuhde kauriisiin. Muuta se neutraaliksi ja päästä irti kiukusta - päästä irti omista toiveista ja tahdoistasi. Etsi uutta ja mielekkäämpää sisältöä. Joskus huomaat, kauris tai ei - silti läpämätä tyyppi. : )
        t: Fiilis.


      • Kauris M
        romantika kirjoitti:

        haluaa päteä vaan siellä työpaikallaan, koska ei tosiaankaan millään lailla ota huomioon sitä toista ihmisistä suhteessaan tai pelkästään ystävyyssuhteessa. Kyllä näitä viestejä kun lukee läpi niin jokainenhan sanoo samaa, myös itse kauriit, kuinka hankalia ja vaikeita ovat. Ja kun itsellä kokemusta kolmesta kauriista, ja jokainen täysin välinpitämätön, kylmä, tunteeton ja itsekäs ihmissuhteissaan, niin onhan se jo uskottava.

        ..ovat vaa,aat, minulla on kyllä heistä, paljonkin
        tietoa, kyllä kukat ja kortit voi tulla,
        mutta se yhteis elämä, mitäs se on vaa'alle,
        kerro oma mielipide itsestä R...?, kun et saanut tahtoas läpi!!!

        Anna kaikkien kukkien kukkia,... ;)

        Niin maailma pelastuu.


      • Kauris M
        romantika kirjoitti:

        niin oot ihan oikeessa siinä että ei pitäis niin uskoa ja luottaa siihen mitä lukee profiilissa. Mutta kun oot sellanen että haluat uskoa siihen mitä jokainen ihminen on kirjottanut itsestään. Joka pettymyksen jälkeen(kun on huomanut että eipä mikään pitänyt paikkansa koskien profiilia) olen päättänyt että nyt sit et mee tällä kertaa lankaan, mutta joka kerta menee kuitenki.
        Ja oikein sanoit myös sen että tunteelliselle ja välittävälle ihmiselle kauris on erittäin kova pala, koska kauris ei ota muitten tunteita huomioon pätkääkään. Mutta oon sen nyt oppinut että kaurismiehistä pysytään erossa jatkossa. Ja kun tämä oli päätetty, niin eräänäki päivänä 4 kaurismiestä oli laittanut mulle viestiä, aika ironista......

        "koska kauris ei ota muitten tunteita huomioon pätkääkään"

        (Nytkin on meitä useampi kaurismies, joka on ottanut sinut huomioon!!
        Siis näillä teksteillä, mutta ei kai sekään ole huomioon ottoa, vai kuinka, ? )

        Minulla taas miehenä on aivan sama tapahtunut
        vaaka-naisen kanssa, mutta niin että nainen
        on ollut se tunteeton ja välinpitämätön.

        Ja, sinun tekstistä myös huokuu samaa, tosin on tosi paljon katkeruutta mukana,...
        veli on saanut lapsena, kait sinusta enemmän huomiota, vai mitä?..ja siksi purat huonoa oloasi,..

        "4 kaurismiestä"

        Älä vaan missään tapauksessa, ota yhteyttä kaurismiehiin,
        eihän siitä hyvää tuu, kun on tuollainen tyypillinen vaaka asenne.

        Niin ja ne kaurismiehet ei tarvi kärsiä
        sinun ihme oikuistas,...ja katkeruudesta!


      • kaurisT
        romantika kirjoitti:

        en edes tiedä mitä tarkoitat noilla sanoilla. Mutta ydin tähän kaikkeen on se mitä eka kirjottaja kirjoitti ja minkä kysymyksen hän heitti ilmaan. Olen vaan kertonut sen mitä kokemuksia mulla on kolmesta kauriista ja sen perusteella vastanut ensimmäiselle kirjottajalle. Kun kerran kauris on hankala ja vaikea ihmisenä, niin on, eläköön itse sen asian kanssa.
        Se joka haluaa profiiliin sepittää mitä haluaa, niin siitä vaan, se ei taas oo mun tyylini. Oon vaan ihan kaikkea sitä mitä profiilissa lukee, en vois muuta olla. Jokainen tietää oman luonteensa ja elää sen kanssa. Ja suurin osa täällä on myös kertonut että heillä on kokemuksia siitä että kauriit ovat todella vaikeita ja hankalia. Ei tietenkään moni kauris sitä ite voi millään hyväksyä. Kun täällä joka sivulla kaikilla on oikeus kertoa omat mielipiteet, niin varmaan minullakin. Joten olen vaan vastaillut alkuperäiselle, ja lisänyt sen myötä jos joku on kovasti jäänyt ihmettelemään asioita. Juttelin myös erään äiti ja tyttökauriin kanssa näistä asioista, ja tämä äiti sano että hän voi myöntää ja tietää olevansa vaikee. Et kyllä suurin osa kauriista tietää itsessään nämä huonot piirteet. Mää vaan en jaksais tuhlata elämääni olemalla hankala ja oikukas pikkuasioitten suhteen. Mulle yleensäki asiat on helppoja ja teenki siks ihan liikaa kaikkien ihmisten eteen ja puolesta, mutta sepä onki oma vikani ja ihan taas asia erikseen tosta mitä yllä on kirjotettu

        sano että hän voi myöntää ja tietää olevansa vaikee"
        Eikös olekin niin, että oman tilansa tiedostava ihminen on jo hyvin pitkälle kehittynyt.
        Jos ei edes tajua olevansa "hankala", ei asialle ole paljoakaan tehtävissä.


      • romantika
        Kauris M kirjoitti:

        ..ovat vaa,aat, minulla on kyllä heistä, paljonkin
        tietoa, kyllä kukat ja kortit voi tulla,
        mutta se yhteis elämä, mitäs se on vaa'alle,
        kerro oma mielipide itsestä R...?, kun et saanut tahtoas läpi!!!

        Anna kaikkien kukkien kukkia,... ;)

        Niin maailma pelastuu.

        mua tuolla kuuluttelit. Ihmettelit veljen ja mun välejä. Joo ihan varmaan ollaan saatu ihan tasan tarkkaan sama määrä vanhemmilta lapsuudessa ja kauris veljeni oli se meistä joka oli katkera jos kuuli että äitini oli ostanut mulle jotain. Niinpä sanoinki sitten vihdoin ja viimein että minä en ota vastaan enää mitään kun veljellä on noin vaikeeta, ja sanoin myös hänelle että tollanen on lapsellista, että mua ei haittaa vaikka sulle ostettais tuliterä auto, ei mun tarvi saada samalla summalla jotain.
        Olen myös sinun lailla kuullut että vaakoja on kahdenlaisia, on niitä flegmaattisia, jotka eivät koskaan tee muitten eteen mitään, eivät ilahdu mistään mitä toinen tekee hänen puolestaan ja edestään, eivät ota itse yhteyttä ystäviin. Jos sulle ei kelpaa se että mää olen se toisen tyyppinen vaaka, eli juuri se mikä ottaa muut aina huomioon(kirjoissahan lukee että vaaka on se kaikista merkeistä joka tekee eniten rakkauden. Myös se on sanottu että hän tekee aina kaikkien eteen asioita oman hyvinvointinsa uhalla) niin ei se oo mun ongelma. Ja jos ei täällä kestetä sitä että kertoo minkälaisia kokemuksia on kauris ihmisistä, niin ei sitten.
        Itse käyn kerran viikossa vanhustentalolla syöttämässä vanhaa mummuani ja olen samalla siellä hänen seuranaan jonku aikaa. Se jos mikä opettaa mulle inhimillisyyttä ja sitä mitä on toisen välittäminen. Suosittelisin jokaiselle sitä että kävisivät katsomassa useammin niitä vanhuksia jotka ovat vielä meillä olemassa.
        Toivon mukaan kauris m sait jotain selvennystä, kun kahteen kertaan tuolla mua kaipailit


      • juupasenjuu
        romantika kirjoitti:

        ystävästä kyse sekä miehistä, eli pitää siis tasan tarkkaan paikkansa mitä täällä minä ja niin monet muut ovat sanoneet kauriista. Oma veljenikin kauris, ja niin hankala, vaikee ja ilkee ihminen, että sais hävetä. Itse kun olen se joka tosiaan kaiken aikaa huomioi ja välittää muista ihmisistä lähellä, en voi ymmärtää kauriin vaikeeta luonnetta. En vaan voi ymmärtää sitä että jo niin pienenkin asian kuin tekstariin vastaaminen pitää olla hankalaa. Mulle oikeestaan mikään asia elämässä ei oo hankalaa, enkä siis ymmärrä ihmisiä jotka tahallaan ovat ilkeitä ja välinpitämättömiä.
        Niin ja te jotka viittasitte siihen ettei mies ois ollut kiinnostunut, niin viis vuotta mies on pitänyt mua otteessa pienin väliajoin(välillämme on 500km:ä). Aina kun haluaa olla oikein ilkee ja paska, ottaa muhun yhteyksiä ja kaataa kaikki hulluudet mun niskaan, kun tietää että mää olen se ihminen joka loputtomiin jaksaa kaikkein vaikeitten ihmisten kanssa. Olen pyytänyt jo pitkän aikaa miestä jättämään mut rauhaan. Sillon aikoinaan kun tavattiin niin tämä kauris lupaili ummet ja lammet kuinka aletaan tapaileen, mutta kaikki olikin pelkkiä tyhjiä puheita kuten tällä toisellaki mieskauriilla. Mies kuitenki tietää että oisin ollut kuitenki jotain hyvää hänen elämässään, ja sen takia ei ilmeisesti voi mua jättää rauhaan. Ja kun kauris ei osaa sanoa koskaan mitään nättiä, kaunista tai kehuvaa sille toiselle osapuolelle, niin hän tekee sen sitten kaikenpäinvastoin, eli kaataa sen kaiken pahanolon mitä hänen sisällään on minun päälleni. Miehen äidin kuoltua tässä hiljattain, niin minä olin tietenki se keneen hän otti yhteyksiä, kun empaattisena osaan ilman muuta sanoa lohdutuksen sanoja. Eikä aikaakaan kun miehen heikko itsetunto purkautu seuraavaana päivänä ihan taas sairaan tekstarin muodossa ja sen jälkeen pyysin häntä sadannen kerran jättämään mut rauhaan, jos tämä on se kiitos minkä saa, kun jaksaa loputtomiin vaikeitten ihmisten kanssa. Nyt hän on ollut kolmisen kuukautta ottamatta yhteyksiä, joten ehkä hän nyt jätti minut rauhaan.

        koska kaurismiehet ovat olleet ainoita, jotka ovat saaneet minut tuntemaan itseni naiseksi. Johtuneeko siitä, että itsekin olen kauris...


    • Olen nähnyt

      Kauris usein pohjimmiltaan pelkää suhteensa menettämistä (niinkuin luonnolisesti moni muukin). Hän ei kuitenkaan välttämättä toimi sen mukaisesti vaan pikemminkin päinvastoin; omassa suhteessani kaurismieheni piti minua itsestään selvyytenä ja samalla osasi olla ilkeä; eli teki tavallaan kaikkensa, että suhteemme loppuisi, mutta itse hän ei suhteen loppumista kuitenkaan halunnut. Minä sain terpeekseni ja jätin hänet.

      • Kapricorn

        ..taisit vapauttaa yhden vapautta rakastavan laadukkaan kauriin vapaille laitumille!!! Kumma kun et ennemmin moista keksinyt! Kiitän ja kumarran hänen puolestaan. Hyvä veto kerrassaan!!:))


      • Vanha Kauris

        Ei tulta ilman savua! Luulen, ettet ole ihan syytön sinäkään. Kuuntelitko kaurismiestäsi ihan oikeasti, ymmärsitkö häntä, rakastitko aidosti - jos et voi vastata näihin: kyllä. Niin minä taasen ymmärrän, miksi kaurismiehesi reakoi niin kuin teki.


      • voi sanoa
        Vanha Kauris kirjoitti:

        Ei tulta ilman savua! Luulen, ettet ole ihan syytön sinäkään. Kuuntelitko kaurismiestäsi ihan oikeasti, ymmärsitkö häntä, rakastitko aidosti - jos et voi vastata näihin: kyllä. Niin minä taasen ymmärrän, miksi kaurismiehesi reakoi niin kuin teki.

        Ainahan suhteessa on kaksi ihmistä; en ole väittänyt olevani viaton. Ja en varmasti rakastanut 'riittävästi'. Niin, mikä on riittävästi tilanteessa, jossa toinen on itse sitä mieltä, että olisi terapian tarpeessa, ja kun minä yritän siinäkin auttaa, eli ehdotan ajan varaamista, niin ei sittenkään... Olin hyvä kotiterapeutti hänelle, psykiatriksi asti minusta ei ole. En halua yleistää, mutta sulkeutunut ja depressioaltis hän oli; eivätkö nämä ole kuitenkin kauriille ominaisia piirteitä?


      • Vanha Kauris
        voi sanoa kirjoitti:

        Ainahan suhteessa on kaksi ihmistä; en ole väittänyt olevani viaton. Ja en varmasti rakastanut 'riittävästi'. Niin, mikä on riittävästi tilanteessa, jossa toinen on itse sitä mieltä, että olisi terapian tarpeessa, ja kun minä yritän siinäkin auttaa, eli ehdotan ajan varaamista, niin ei sittenkään... Olin hyvä kotiterapeutti hänelle, psykiatriksi asti minusta ei ole. En halua yleistää, mutta sulkeutunut ja depressioaltis hän oli; eivätkö nämä ole kuitenkin kauriille ominaisia piirteitä?

        Ymmärrän tilanteesi ja olet varmasti toiminut oikein. Kyllä Kauriilla valitettavasti on alttiutta masennukseen ja sulkeutuneisuuteen. Omapäisiä myös olemme ja varmoja, että kyllä me itse nämä ongelmat ratkotaan, eikä siinä mitään ammattiauttajia tarvita. Kirjoittelin tuolla ylempänä, ettei Kauris ole helppo elämänkumppani ja sinä todistit sen oikeaksi!


      • ajatuksin
        Vanha Kauris kirjoitti:

        Ymmärrän tilanteesi ja olet varmasti toiminut oikein. Kyllä Kauriilla valitettavasti on alttiutta masennukseen ja sulkeutuneisuuteen. Omapäisiä myös olemme ja varmoja, että kyllä me itse nämä ongelmat ratkotaan, eikä siinä mitään ammattiauttajia tarvita. Kirjoittelin tuolla ylempänä, ettei Kauris ole helppo elämänkumppani ja sinä todistit sen oikeaksi!

        Kauris on ihmisenä mitä miellyttävin; hänestä usein pidetään (- ja häntä myös kadehditaan), mutta tosiaan kumppanina ei helpoimmasta päästä.


      • kirjoitusta
        ajatuksin kirjoitti:

        Kauris on ihmisenä mitä miellyttävin; hänestä usein pidetään (- ja häntä myös kadehditaan), mutta tosiaan kumppanina ei helpoimmasta päästä.

        me kauriit ei kyllä hyväksytä aameneksi, se on vissi se. Saa mennä pitkään ja katsella kauan ennenkuin löytää sellaisen kultajyvän kuin kauris. Luonnevikaisia tyyppejä voi tietenkin löytyä joka merkistä, mutta kauris on kyllä kaunis ja kiltti. Joka on eri mieltä, katsokoon peiliin.


      • Vanha Kauris
        kirjoitusta kirjoitti:

        me kauriit ei kyllä hyväksytä aameneksi, se on vissi se. Saa mennä pitkään ja katsella kauan ennenkuin löytää sellaisen kultajyvän kuin kauris. Luonnevikaisia tyyppejä voi tietenkin löytyä joka merkistä, mutta kauris on kyllä kaunis ja kiltti. Joka on eri mieltä, katsokoon peiliin.

        Joo, jääräpäisenä Kauriina en myöskään hyväksy sinun loppukirjoitustasi. Kauriissa on moni puoli niin hyviä kuin huonojakin, ja riippuu olosuhteista ja elämäntilanteesta, mitkä kulloinkin ovat vahvemmin esillä.
        Ps. katsoin peiliin ja vanha tuttuhan sieltä katsoi takaisin - niin arpineen kuin hymykuoppineenkin :=)!


    • Kaurisn.26

      .. että joillakin tulee niin suuri poru aloittamastani aiheesta.. Tarkoituksenani oli vain vähän selvittää millaisia muut kauriit ovat OMASTA mielestään. Ei joidenkin tutun tuttujen mielestä jotka on joskus joku kummin kaima pettänyt jota ei kunnolla edes tunne. Että jotkut voi olla lapsellisia kun ottaa nää palstat niin tosissaan.. Niin pitäähän kaikkien aikuisten ihmisten kuitenkin muistaa, että tässä maailmassa jokainen meistä on yksilö. Ei kaikki asiat oikeesti nojaa horoskooppeihin.. Mut enpä taida viitsia kummempia ennään jatkossa kommentoida kun jotkut ei sitä kritiikkiä näytä kestävän.. Mukavaa kevättä vaan kaikille ;)

      • kauristerveisin

        alkuperäinen kysymys taisi monelta tässä "tuiskeessa" tyystin unohtua.
        Luin sen, etkä sinä itse asiassa miltään monsterilta vaikuta.
        Mitä oikeastaan tarkoititkaan aivan ensimmäisellä lauseella? Sitäkö, että jos kaltaisesi löytyy, muutokseen ei ole tarvetta. :)
        Aurinkoista kevättä sinullekin!


      • vaakaäijä

        jos eivät itse aloittamiesi asioiden seuraukset miellytä pilvilinnojasi. ei vaan, ihan hyvää kamaahan täällä on ollut?


    • vai mitä

      menikö ( )??????

    • kiltti

      tähän maailmaan. Siinä kauriin perusluonne sanottuna yhdellä sanalla. Turha yrittää muuta; jos kauris mukamasta paha, se näyttelee:)

    • Eelias

      Edustat viestisi perusteella tyypillistä itsekeskeistä kaurista. Näennäisesti ollaan vaatimattomia ja itsekriittisiä, mutta salaa omaa hankalaa persoonaa ihaillaan.

    • tiedostat

      olevasi hankala luonne niin muuta ihmeessä sitä jos kykenet.
      Ei kai luonteesi siitä kirkastu, vaikka tänne pamahtaisi laumoittain muita kauriita todistamaan,
      miten hankalaluonteisia myös he ovat.

      jk. viestisi on niin vanha, että jos olet luonnettasi vaikka etanavauhdillakin petraillut, olet tänään varmaan ns. helppo luonne.

    • kaurisshh

      vaan MUUT ovat vaikeita. Ja sen vuoksi kauriista tulee vaikeita, kun muut ovat ensin vaikeita. Kauriit ovat leppoisia ja rauhaa rakastavia ihmisiä, mutta sellaiset ihmiset eivät mahdu tänne maailmaan - valitettavasti:(

      • -haloo-

        No huh, huh, siis muut vaikeita?


      • näinonnn**
        -haloo- kirjoitti:

        No huh, huh, siis muut vaikeita?

        vaikeimmasta päästä. sun kanssasi ei olisi kukaan puolta tuntia kauempaa, jos ei olisi pakko.

        Ja viesti menee miehelle Savvoon:)


      • ...
        -haloo- kirjoitti:

        No huh, huh, siis muut vaikeita?

        Pelle Hermanniko se siellä? Onko Äitiliiniä näkyny?


    • Raymond S

      Minä olen luonteeltani melkoinen viilipytty, itsevarma ja määrätietoinen. Useimmiten komeljanttari (vaimon mielestä). Olen kuullut olevani ''ruma kakku päältä kaunis'' ihminen.

      Olen myös hivenen ylenkatsova, mutta pyrin olemaan ystävällinen kaikille. Kannatan englantilaista elämäntapaa. Olen vanhollinen ja arvostan perinteitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1143
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1091
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe