Yhteen veto metallican levyistä

_metallica till I die

Ei oo mikää täydelline palsta, kun en oo kuullu ees kaikkia levyjä kokonaa. Narisijat voi täydentää sit oman mielipiteensä.

Kill em' All

Aivan loistava esikoisalbumi loistavalle bändille! Teinimäistä thrash metallia mahtavilla kitara- ja rumpusaundeilla ja hammetin tilutuskin oli jo tuolloin kuosissa.
Mainittavia kappaleita: Hit the Lights, Sekk and destroy, The four horsemen, Jump in The fire, Anesthesia (Pulling Teeth todiste Burtonin virtuoosimaisista taidoistaan)

Ride the lightnig

Riehuvat pitkäletit saivat jo melodian ja kunnon järjenki biiseihin. Yhä samaa loistavaa rynkytystä, mutta Fade to black loistava esimerkki kypsyneemmästä bändistä.
Mainittavat kappaleet: For Whom the bell tolls, Fade to black, Creeping Death, the call of ktulu.

Master of puppets

Metallican paras ja ehkäkoko rock-historiankin tuotos. Kaikki metallican osaaminen raskaista riffeistä melodisiin välisoittoihin ja unohtumattomiin kitarasooloihin pakkautuvat yhteen

11

1527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _metallica till I die

      Master of puppets
      Mainittavat kappaleet: Battery, Master of puppets, Sanitarium, Disposable heroes, Orion, Damage inc. eli pääasiassa koko levy : )

      And justice for all:
      Viimeinen thrash-levy jossa jo selviäpiirteitä kevyemmästä suunnasta. Newstedin ensimmäinen pitkäsoitto on loistava paketti sekä ympyrän sulkeutuminen Metallican raskaammalle tyylille. Tällä levyllä Metallican on sanottu myös myyneen itsensä.
      Mainittavat kappaleet: Blackened, One, Shortest Straw, Dyers eye)

      Black Album:
      Metallican tunnetuin ja myydyin teos. Levy jota pojat tekivät kauan ja tuloksena räjähtävä paketti kypsyneitten kavereiden tunnin mittainen mestariteos. Aina kun kuulen sandmanin intron, menen vain sekaisin.
      Mainittavat kappaleet: Enter Sandman, Sad but true, Unforgiven, My friend of misery

      Load:
      En osaa sanoa, en oo kuunnellut kokonaan, mutta hyvä paketti tämäkin. Levy jolla, Metallicasta tuli Freakolica. Bändi muutti tyylinsä kokonaan ja menetti suuren osan uskollisimpa faneja, mutta sai tilalle enemmän faneja ja nousivat maailman suurimmaksi bändiksi.
      Mainittavia kappaleita: Until it sleeps, Mama said, Outlaw torn

      Reload:
      Kun bändi muuttui vielä oudommaksi ja alkoi saamaan suuria kantrivaikutteita ja kuulosti enemmän valtavirtapopilta kuin alkuaikoina. Kummiskin ihan tyydyttävä teos
      Mainittavia kappaleita: Fuel, Memory remains

      Garage Inc:

      Hauska coverkokoelma jossa Metallica pääsee coveroimaan suurimpia inspiraationlähteitänsä.
      Bändi kuulostaa pääosin hyvältä, vaikka muutamat kappaleet tökkivät ja pahasti
      Mainittavat kappaleet: Sabbra Cadabra, Turn the page, Am i evil, Blitzkrieg, Stone cold crazy

      St Anger:

      Debyyttialbumi, joka palasi rankempaan tyyliinsä 2000-luvun jennkimetallin maussa. Kappaleet ovat hyviä ja kuunneltavia. Ja jos et tykkää tästä levystä, katso Some kind of monster-dokumentti ja luulen, että muutat mielipiteesi pian!
      Mainittavat kappaleet: Frantic, St Anger, Somekind of monster, The unnamed feeling, Shoot me again

      • Hörgh

        Vai että St. Anger on "debyyttialbumi"? Suosittelen hyvän sanakirjan ostamista :).

        Olen kyllä hankkinut SKoM-dokumentin aikoja sitten, ja se on kyllä erinomainen leffa. Kertoo loistavasti bänditoiminnan ja ryhmädynamiikan vaikeuksista.

        Mutta dokumentti ei yhtään paranna itse levyn musiikkia. Levyn soundit ovat dokumentin katsomisen jälkeenkin demotasoa. Minun korvani kestävät niitä soundeja n. puoli minuuttia, sitten on pakko vaihtaa toiseen levyyn. Eivätkä ne ideatkaan ole mitenkään hyviä. Bändi kuulemma kuunteli mm. Meshuggahia levyä tehdessään. Ikävä kyllä se ei kuulu missään..


      • Huhhahhei

        Nippu liian rikkaita ja vanhoja entisiä staroja. Lopettaisivat jo.


    • mutta

      hammet ei soittanu kill 'em all levyllä...vaan dave mustaine...

      • Jos totta puhutaan

        niin se oli hammet joka soitti sillä kill em`all levyllä. No joo, Mustaine teki biisit. Anteeks virheeni. Ja klo kolmen aikaan yöllä ei sanaviisaus ole kaikkein paras. Korjataan sitten vaikka comeback-levy.


      • F*ckkkkk. (n)
        Jos totta puhutaan kirjoitti:

        niin se oli hammet joka soitti sillä kill em`all levyllä. No joo, Mustaine teki biisit. Anteeks virheeni. Ja klo kolmen aikaan yöllä ei sanaviisaus ole kaikkein paras. Korjataan sitten vaikka comeback-levy.

        Jokaisella on tietty omat mielipiteensä levyistä, ja osa noista arvosteluista olivat kuin suoraan minun suustani. Siis nuo positiiviset kohdat. Mielestäni St. Anger on mahtava levy. Tietty se kuulostaa oudolta, kun on esim. tottunut Newstedin bassoon, mutta Trujillo hoitaa homman kunniakkaasti kotiin. Ja koska tämä on Trujillon ensimmäinen levy Metallican basistina, haluan nähdä, että pystyykö Metallica vielä saavuttamaan samanlaisia fiiliksiä ihmisissä, mitä he saivat aikaan Burtonin kanssa. Tässä lainatakseni bändin jäseniä SKoM-dokumentissa, Trujillolla on kuulemma aivan samanlainen tyyli, kuin Burtonilla. Tietty kukaan ei voi olla yhtä mahtava, kuin aito bassojumalamme Burton, mutta hyvä, jos Metallica osaa sanoa, että edes joku kuulostaa melkein samalta kuin hän.


      • Hörgh
        F*ckkkkk. (n) kirjoitti:

        Jokaisella on tietty omat mielipiteensä levyistä, ja osa noista arvosteluista olivat kuin suoraan minun suustani. Siis nuo positiiviset kohdat. Mielestäni St. Anger on mahtava levy. Tietty se kuulostaa oudolta, kun on esim. tottunut Newstedin bassoon, mutta Trujillo hoitaa homman kunniakkaasti kotiin. Ja koska tämä on Trujillon ensimmäinen levy Metallican basistina, haluan nähdä, että pystyykö Metallica vielä saavuttamaan samanlaisia fiiliksiä ihmisissä, mitä he saivat aikaan Burtonin kanssa. Tässä lainatakseni bändin jäseniä SKoM-dokumentissa, Trujillolla on kuulemma aivan samanlainen tyyli, kuin Burtonilla. Tietty kukaan ei voi olla yhtä mahtava, kuin aito bassojumalamme Burton, mutta hyvä, jos Metallica osaa sanoa, että edes joku kuulostaa melkein samalta kuin hän.

        Trujillo EI soittanut St. Angerilla! Basso-osuudet soitti tuottaja Bob Rock, ja Robert otettiin mukaan bändiin vasta levyn loppuvaiheilla - jollei jopa nauhoitusten jälkeen. En muista, pitää katsoa Monsteri taas kerran läpi.


      • jaymzzzzzi
        Hörgh kirjoitti:

        Trujillo EI soittanut St. Angerilla! Basso-osuudet soitti tuottaja Bob Rock, ja Robert otettiin mukaan bändiin vasta levyn loppuvaiheilla - jollei jopa nauhoitusten jälkeen. En muista, pitää katsoa Monsteri taas kerran läpi.

        yhdessä Bob Rockin kannsa...James tosin soitti enemmän levylle kuin Rock


      • _metallica till I die_
        jaymzzzzzi kirjoitti:

        yhdessä Bob Rockin kannsa...James tosin soitti enemmän levylle kuin Rock

        keskitytään olennaiseen. Trujillo ei soittanut St anger levyllä. Trujillo otettiiin mukaan nauhoitusten jälkeen. Mielestäni Bob Rock soitti suurimman osan bassosta mutta voi olla, että Jameskin soitti bassoa. Mutta PÄÄASIA oli, että keskusteltaisiin metallican levyistä ja mitä mieltä olemme niistä. Minä kerroin jo oman mielipiteeni, nyt voisi olla teidän vuoro.


      • martta täti
        _metallica till I die_ kirjoitti:

        keskitytään olennaiseen. Trujillo ei soittanut St anger levyllä. Trujillo otettiiin mukaan nauhoitusten jälkeen. Mielestäni Bob Rock soitti suurimman osan bassosta mutta voi olla, että Jameskin soitti bassoa. Mutta PÄÄASIA oli, että keskusteltaisiin metallican levyistä ja mitä mieltä olemme niistä. Minä kerroin jo oman mielipiteeni, nyt voisi olla teidän vuoro.

        Metallicalla on yksi, ja vain yksi albumi, joka kuulostaa Metallicalta: MASTER OF PUPPETS!!!!

        Olen kuunnellut sen miljoona kertaa läpi ja kuuntelen varmasti vielä kaksi kertaa enemmän, sillä parempaa levyä ei ole


      • kaikki?
        martta täti kirjoitti:

        Metallicalla on yksi, ja vain yksi albumi, joka kuulostaa Metallicalta: MASTER OF PUPPETS!!!!

        Olen kuunnellut sen miljoona kertaa läpi ja kuuntelen varmasti vielä kaksi kertaa enemmän, sillä parempaa levyä ei ole

        aina kehuu just tota Master of Puppetsia? Ei se musta oo niin kummonen. Ite pistäisin ...And justice for all:in ykköseks, kakkoseks Ride the lightning ja sit en tiiä. Mut noi kaks on mun mielestä parhaat. Tokihan se M.O.P. on ihan hyvä sekin, muttei niin hyvä, no ainakaan mun makuun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2860
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1850
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1522
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1290
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1198
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      256
      1133
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      973
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      920
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      784
    Aihe